Wetenschap en leven na de dood

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor MoesTuin » 30 jan 2020 16:32

DeLange schreef:Ik weet het wel zeker, gezien de verhalen en de overeenkomsten. Zo hoorde ik van iemand uit onze geboortekerk dat zijn oma er één had. Ze zag dat ze in de kerk was en een stem zei: "doe de gordijnen eens open?" Daarna deed ze de gordijnen open en kwam een fel wit licht door de ramen naar binnen schijnen. Daarna zei de stem: "doe de gordijnen maar weer dicht, want het is jouw tijd nog niet."
Daarvoor was ze in het ziekenhuis heel bang voor de dood, maar erna niet meer.


Mooi is dat de Lange, als je zo persoonlijk een soort van Eeuwige rust alvast mag ervaren en mag inzien dat je voor de dood niet bang meer hoeft te zijn omdat de dood niet einde is maar juist het begin voor allen die in Geloof ontslapen (= niet dood gaan maar juist wakker worden in Christus)
Dat nu is ook de zekerheid van het Geloof!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor Chaya » 30 jan 2020 16:49

DeLange schreef:Het geloof in het eeuwige leven is het voornaamste. :D

Lees dit maar eens DeLange
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... 520d1db84/

Dit verhaal vind ik wel geloofwaardig.
Laatst gewijzigd door Chaya op 30 jan 2020 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor Nina » 30 jan 2020 16:54

Chaya schreef:Lees dit maar eens DeLange
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... 8520d1db84

Dit verhaal vind ik wel geloofwaardig.



De link doet het niet Chaya.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor Chaya » 30 jan 2020 16:59

Nina schreef:De link doet het niet Chaya.

Hij deed het bij mij wel, maar ik heb hem opnieuw geplaatst.
Probeer nog eens. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nina

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor Nina » 30 jan 2020 17:08

Chaya schreef:Hij deed het bij mij wel, maar ik heb hem opnieuw geplaatst.
Probeer nog eens. :D


Raar, bij mij lukt het nog steeds niet. Ook niet op mijn telefoon. Weet je zeker dat iedereen toegang heeft tot die site, of is het alleen voor leden?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor naamloos » 30 jan 2020 18:08

Nina schreef:Raar, bij mij lukt het nog steeds niet. Ook niet op mijn telefoon. Weet je zeker dat iedereen toegang heeft tot die site, of is het alleen voor leden?
Bij mij doet ie het wel. Zowel op mijn tablet als mijn laptop.
In jouw citaat van Chaya met de link ontbreekt de slash. /
Chaya schreef:Dit verhaal vind ik wel geloofwaardig.
Wat maakt dat je dit wél gelooft? Het is heel vergelijkbaar met andere verhalen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor irmo » 30 jan 2020 18:53

MoesTuin schreef:Dorpeling had wel gereageerd, maar blijkt dat er veel onbekendheid hierover is, en mijn vraag blijft staan...
En....meerdere lezers zoals jij en de Lange en.....
zijn denk ik ook wel benieuwd naar een reactie van iemand op deze vraag ...
#de rij groeit en wordt langer, "attentie, kassa 2 erbij"#


Welke vraag moestuin? Want deze reactie snap ik ff niet. Ik heb veel spelende kinderen gezien, dat vond ik leuk :D

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor irmo » 30 jan 2020 18:56

Chaya schreef:Lees dit maar eens DeLange
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... 520d1db84/

Dit verhaal vind ik wel geloofwaardig.



Dit lijkt inderdaad - op een paar punten na - behoorlijk op mijn verhaal. Dankjewel Chaya.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor benefietdiner » 30 jan 2020 20:47

irmo schreef:Dit lijkt inderdaad - op een paar punten na - behoorlijk op mijn verhaal.
Je zei hier eerder ook wat over
irmo schreef:Ik vond het anders een buitengewoon prettige ervaring. Ik heb geen trauma, maar ik zou het graag nog een keer overdone en dan definitief.
Kun en wil? je hier wat meer over zeggen, vrijwillig uiteraard.
Heb je o.a. ook contact gehad met Pim van Lommel? Of een lezing bijgewoond van hem?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor irmo » 30 jan 2020 23:03

benefietdiner schreef:Kun en wil? je hier wat meer over zeggen, vrijwillig uiteraard.


Nee liever niet. Te persoonlijk. En als ik zie hoe fijn we op dit moment op elkaar aan het katten zijn hier op dit forum, dan deel ik zo'n kwetsbare ervaring liever niet.

benefietdiner schreef:Heb je o.a. ook contact gehad met Pim van Lommel? Of een lezing bijgewoond van hem?


Nee :) Ik heb wel toen ooit zijn boek gelezen maar ik vond er niks aan. Te oppervlakkig en te saai, eerlijk gezegd. Dus daar heb ik geen verstand van.

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor DeLange » 31 jan 2020 00:25

Chaya schreef:Lees dit maar eens DeLange
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... 520d1db84/

Dit verhaal vind ik wel geloofwaardig.

Ik ook. Bedankt voor het delen! Erg mooi. :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor DeLange » 31 jan 2020 00:26

irmo schreef:Nee liever niet. Te persoonlijk. En als ik zie hoe fijn we op dit moment op elkaar aan het katten zijn hier op dit forum, dan deel ik zo'n kwetsbare ervaring liever niet.

Heel wijs.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor DeLange » 31 jan 2020 00:28

MoesTuin schreef:Inderdaad, maar ik vrees dat Chaya dit wel geloofd omdat het op digibron staat en daar valt dan nergens aan te twijfelen omdat het Digibron heet...

Maar het is net zo een zelfde ervaring als de lange eerder schreef en anderen.....

Maakt niet uit. Het gaat niet om mijn eer of die van anderen. Het gaat om Jezus :D
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor Chaya » 31 jan 2020 10:42

irmo schreef:Nee liever niet. Te persoonlijk. En als ik zie hoe fijn we op dit moment op elkaar aan het katten zijn hier op dit forum, dan deel ik zo'n kwetsbare ervaring liever niet.

Het zijn immer dezelfden irmo, die schoppen, zuigen, etteren. Negeer hen. :wink:
naamloos schreef:Wat maakt dat je dit wél gelooft? Het is heel vergelijkbaar met andere verhalen.

Meestal ben jij een scherp opmerker, maar wellicht wil je een bevestiging.
Vanwege enkele zeer belangrijke citaten:
- Mijn bijna-doodervaring heb ik bijna dertig jaar verzwegen, ook voor mijn vrouw. Ik kon er alleen met de Heere over praten.

- Zo''n vijf jaar geleden vroeg de Heere: Waar is Mijn eer voor al die wonderen die Ik in je leven heb gedaan?

- Ik snap het trouwens wel als mensen mijn verhaal zweverig vinden. Het ís ook niet te verklaren. Het is van een hogere orde. Ik kan niet zeggen dat ik God heb gezien. Wel denk ik dat die Stem de Heere Jezus was, maar dat weet ik niet zeker.
- Laten we gezamenlijk de Heere bidden of ik er tussenuit mag vallen


Ik heb weleens andere verhalen gelezen en het is alleen maar IK IK IK, mooi, zoetig, filmisch, wil niet terug, licht, muziek.
Maar dat is meer een scenario voor een film.
Jij kunt goed lezen weet ik, let vooral bij deze verhalen op de opbouw, de subtiele wijze waarop de persoon in kwestie alles naar zich toetrekt.
Zodat wij, de lezers, vol bewondering zijn, omdat hij een zogenaamde uitverkorene is die het allemaal aan gene zijde mocht bekijken.

Het heeft ook te maken met het gegeven dat de dood geen taboe meer is in deze dagen. Mensen verlangen naar de dood (levensmoe) denken dat ze dan van alle levensvragen af zijn. De dood is niet meer de laatste vijand die overwonnen moet worden.
Maar de dood is de straf op de zonde!!!
Ook Gods volk kan daar bij tijden zo tegenop zien. Omdat het niet bij het leven hoort.

In Openbaring 9 staat:
En in die dagen zullen de mensen den dood zoeken, en zullen dien niet vinden; en zij zullen begeren te sterven, en de dood zal van hen vlieden.
Dat is toch onbegrijpelijk en niet te bevatten?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Wetenschap en leven na de dood

Berichtdoor DeLange » 31 jan 2020 12:28

Chaya schreef:Het zijn immer dezelfden irmo, die schoppen, zuigen, etteren. Negeer hen. :wink:

Meestal ben jij een scherp opmerker, maar wellicht wil je een bevestiging.
Vanwege enkele zeer belangrijke citaten:
- Mijn bijna-doodervaring heb ik bijna dertig jaar verzwegen, ook voor mijn vrouw. Ik kon er alleen met de Heere over praten.

- Zo''n vijf jaar geleden vroeg de Heere: Waar is Mijn eer voor al die wonderen die Ik in je leven heb gedaan?

- Ik snap het trouwens wel als mensen mijn verhaal zweverig vinden. Het ís ook niet te verklaren. Het is van een hogere orde. Ik kan niet zeggen dat ik God heb gezien. Wel denk ik dat die Stem de Heere Jezus was, maar dat weet ik niet zeker.
- Laten we gezamenlijk de Heere bidden of ik er tussenuit mag vallen


Ik heb weleens andere verhalen gelezen en het is alleen maar IK IK IK, mooi, zoetig, filmisch, wil niet terug, licht, muziek.
Maar dat is meer een scenario voor een film.
Jij kunt goed lezen weet ik, let vooral bij deze verhalen op de opbouw, de subtiele wijze waarop de persoon in kwestie alles naar zich toetrekt.
Zodat wij, de lezers, vol bewondering zijn, omdat hij een zogenaamde uitverkorene is die het allemaal aan gene zijde mocht bekijken.

Dat is allemaal wat jij er in legt. Ze geven dat nergens zelf aan en jouw kijk daarop is gebaseerd op jouw tale Kanaäns die zij niet spreken.

Het heeft ook te maken met het gegeven dat de dood geen taboe meer is in deze dagen. Mensen verlangen naar de dood (levensmoe) denken dat ze dan van alle levensvragen af zijn. De dood is niet meer de laatste vijand die overwonnen moet worden.

Nu generaliseer je. Ik leerde van mijn vrouw NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander.
Veel mensen met bijna dood ervaringen zijn christenen en hoezo zouden zij daar nu te licht over denken? Dat lijkt me stug.


In Openbaring 9 staat:
En in die dagen zullen de mensen den dood zoeken, en zullen dien niet vinden; en zij zullen begeren te sterven, en de dood zal van hen vlieden.
Dat is toch onbegrijpelijk en niet te bevatten?

Ik denk zelf dat hierin jouw kerkkleur en geloofstaal maakt dat je het zo opvat. Dat is niet automatisch voor de ander zo.

Ik begreep dan weer zijn eigen reactie niet op zijn bijna dood ervaring. Zijn angst voor de hel, terwijl hij net nog in de hemel was. Onbegrijpelijk.
Laatst gewijzigd door DeLange op 31 jan 2020 13:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten