Drents gezin schuilt jarenlang in afgesloten ruimte boerderij

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Yoshi » 17 okt 2019 12:58

Aanwijzingen wijzen naar de Moon sekte. Verbaast me niets, eens zo'n figuur op een christelijk forum tegengekomen. Die was volslagen van het padje.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Veendam » 17 okt 2019 14:00

hans0166 schreef:volgens mij worden deze mensen als ze voor de gemeente "kwijt" zijn benoemd als "zonder vaste woon en verblijfplaats"


Ik weet van meerdere mensen dat ze nergens ingeschreven hebben gestaan en dan was hun vermelding gewoon: Vertrokken naar het buitenland.
Dan zeggen ze dus van de gemeente eigenlijk dat er niemand kwijt is, niemand mist hen.
Voor mensen die "kwijt zijn" is de gemeente wel verantwoordelijk als ze in die gemeente op straat zwerven, maar niet als ze "vertrokken zijn naar het buitenland".

En dan hoeven ze dus ook geen uitkering over te maken voor de sociale dienst.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wachtend op "het einde der tijden"

Berichtdoor Veendam » 17 okt 2019 14:02

Origenes schreef:Elkaar een schuldgevoel aanpraten is overdreven denk ik.
Als er ergens diep in het weiland in een zelfgekozen anonimiteit een groepje mensen woont dan is er alle reden voor om dat niet te weten. Als kinderen niet aangegeven zijn na de geboorte dan weet de leerplichtambtenaar met recht van niets.


Klopt, als er wat aan de hand is dan wijzen mensen gelijk schuldigen aan zonder dat ze zelfs maar enig idee hebben wat er aan de hand is.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten