Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 01 dec 2020 07:46

Mortlach schreef:Er komt een envelop binnen van ene John Deere. Die staat op de kieslijst en de handtekening op de envelop komt overeen met die in het register. Als er verder dus geen onregelmatigheden zijn, zal het stembiljet in die envelop dus geldig zijn en je weet dat John Deere gestemd heeft (alleen dus niet op wie) en als er NOG een envelop met John Deere's handtekening binnenkomt, dan kun je ingrijpen.
Inderdaad: ik had dat niet correct weergegeven: er moet controle zijn waarbij de handtekening op de envelop overeenkomt met die in het kiezersregister (en dus niet met die op het stembiljet).
De klacht van Republikeinen is dat die controle er niet altijd is geweest (of niet goed is gedaan) en daarom willen ze in een aantal staten die controle nog een keer doen (een audit). Dat is tot nog toe niet toegestaan door een rechter. Een hertelling is iets anders: geen audit, maar het tellen wat al een keer gedaan is. Daarbij wordt dus niet gekeken of de uitgebrachte stemmen wel geldig zijn.
Bovendien wordt die controle door zowel links als rechts gewantrouwd, zeker ook omdat er in elke staat weer anders mee omgegaan wordt.
Zie bijv. Forbes (rechts), the Atlantic (links) en de New York Times (links).
Dat snap ik wel, want mijn handtekening ziet er de ene dag weer net iets anders uit dan de andere dag, dus hoe nauwkeurig is zo'n controle? Er is dus vrees dat ofwel geldige stembiljetten zijn geweigerd, ofwel er ongeldige zijn toegelaten. Als er helemaal geen controle zou zijn geweest, is het ook dubieus natuurlijk.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 01 dec 2020 11:07

elbert schreef:Inderdaad: ik had dat niet correct weergegeven: er moet controle zijn waarbij de handtekening op de envelop overeenkomt met die in het kiezersregister (en dus niet met die op het stembiljet).
De klacht van Republikeinen is dat die controle er niet altijd is geweest (of niet goed is gedaan) en daarom willen ze in een aantal staten die controle nog een keer doen (een audit). Dat is tot nog toe niet toegestaan door een rechter. Een hertelling is iets anders: geen audit, maar het tellen wat al een keer gedaan is. Daarbij wordt dus niet gekeken of de uitgebrachte stemmen wel geldig zijn.
Bovendien wordt die controle door zowel links als rechts gewantrouwd, zeker ook omdat er in elke staat weer anders mee omgegaan wordt.
Zie bijv. Forbes (rechts), the Atlantic (links) en de New York Times (links).
Dat snap ik wel, want mijn handtekening ziet er de ene dag weer net iets anders uit dan de andere dag, dus hoe nauwkeurig is zo'n controle? Er is dus vrees dat ofwel geldige stembiljetten zijn geweigerd, ofwel er ongeldige zijn toegelaten. Als er helemaal geen controle zou zijn geweest, is het ook dubieus natuurlijk.


Ik heb handtekeningen sowieso altijd raar gevonden. Die van mij zijn altijd duidelijk verschillend. Er wordt ook nooit goed naar gekeken, je kan gewoon wat neerkrabbelen en dan is het doorgaans wel goed. Het is makkelijk na te maken. Daar zouden ze toch eens iets op moeten verzinnen. Digitaal zijn er natuurlijk volop mogelijkheden maar ja, dat is ook weer te hacken en zo...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2020 16:10

elbert schreef:Inderdaad: ik had dat niet correct weergegeven: er moet controle zijn waarbij de handtekening op de envelop overeenkomt met die in het kiezersregister (en dus niet met die op het stembiljet).
De klacht van Republikeinen is dat die controle er niet altijd is geweest (of niet goed is gedaan) en daarom willen ze in een aantal staten die controle nog een keer doen (een audit). Dat is tot nog toe niet toegestaan door een rechter.


Misschien heb ik het dan verkeerd begrepen, maar ik dacht dat wat jij in eerste instantie incorrect weergaf precies was wat de advocaten van Trump wilden.

Een hertelling is iets anders: geen audit, maar het tellen wat al een keer gedaan is. Daarbij wordt dus niet gekeken of de uitgebrachte stemmen wel geldig zijn.
Bovendien wordt die controle door zowel links als rechts gewantrouwd, zeker ook omdat er in elke staat weer anders mee omgegaan wordt.
Zie bijv. Forbes (rechts), the Atlantic (links) en de New York Times (links).
Dat snap ik wel, want mijn handtekening ziet er de ene dag weer net iets anders uit dan de andere dag, dus hoe nauwkeurig is zo'n controle? Er is dus vrees dat ofwel geldige stembiljetten zijn geweigerd, ofwel er ongeldige zijn toegelaten. Als er helemaal geen controle zou zijn geweest, is het ook dubieus natuurlijk.


Ik denk niet dat Trump bang is dat er geldige stembiljetten zijn geweigerd. Sterker nog, als die 'controle' was toegestaan door de rechter, waren er nog heel veel meer geldige stembiljetten geweigerd en allemaal toevallig in grote, voornamelijk democratische steden. Vermoed ik.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 01 dec 2020 20:55

Zelfs Bill Bar / de Justice Department zegt nu openlijk dat er geen verkiezingsfraude is gepleegd, in ieder geval niet voldoende om de uitslag te beïnvloeden.

https://apnews.com/article/election-202 ... 61a6c7f49d
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 02 dec 2020 08:09

Mortlach schreef:Misschien heb ik het dan verkeerd begrepen, maar ik dacht dat wat jij in eerste instantie incorrect weergaf precies was wat de advocaten van Trump wilden.
Nou, nee, zoveel contact heb ik niet met ze. :)
Het was eerder uit de losse pols opgeschreven van wat ik begrepen had van de aantijgingen.

Ondertussen gaan in de staten (zoals Michigan) de hoorzittingen hierover door. Gisteren is daar in de senaat 7 uur aan besteed en de komende dagen staan ook nog sessies gepland omdat er meer getuigen zijn dan ze in 1 dag konden beluisteren:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 03 dec 2020 00:09

Het Witte Huis heeft een video op Youtube geplempt. Nou, denk je dan, een serieuze Trump die het volk moed inspreekt en inspireert om samen de Coronacrisis te doorstaan en om om te zien naar elkaar? Nee. Is er weer een terrorist omgelegd? Ook niet.

Het is een video van 46 minuten waarin Trump klaagt en jankt dat er zo veel stemfraude was, compleet met in elkaar geflanst grafiekjes op kartonnen borden. Ook al zeggen de staten dat er geen fraude was, ook al laten hertellingen hetzelfde zien, ook al zegt de Department of Justice dat er geen fraude was, ook al, sailant zeggen Trumps EIGEN ADVOCATEN voor de rechter dat er geen fraude was.

Wat een absolute afgang. Voor iemand die zo'n kwetsbaar ego heeft, zet hij zichzelf wel ontzettend graag voor schut. Een filmpje zoals dit opnemen moet meerdere uren hebben gekost, maar gelukkig heeft Trump niets beters te doen met zijn tijd, nietwaar?

Ik zou naar het filmpje linken, maar weet je, als je echt drie kwartier naar leugens wilt luisteren, is het op Youtube wel te vinden.

Op 14 december voltrekt het kiescollege de uiteindelijke stemming. Misschien dat het dan eindelijk tot hem doordringt, maar veel hoop heb ik niet meer. Dat idee dat hij straks op 20 januari door de Secret Service het pand moet worden uitgezet, lijkt ineens niet meer zo heel erg vergezocht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 03 dec 2020 07:33

Mortlach schreef:Op 14 december voltrekt het kiescollege de uiteindelijke stemming. Misschien dat het dan eindelijk tot hem doordringt, maar veel hoop heb ik niet meer. Dat idee dat hij straks op 20 januari door de Secret Service het pand moet worden uitgezet, lijkt ineens niet meer zo heel erg vergezocht.
Dit is een fabeltje. Trump heeft meerdere malen aangeven (let wel, dit zei hij in juni al) dat hij op 20 januari het Witte Huis zal verlaten als hij niet de benodigde kiesmannen krijgt. Zie hier voor de link naar dat interview. Ook vorige week zei hij hetzelfde en dat nieuws heb je vast niet gemist. Het idee dat hij het Witte Huis uit wordt gesleurd door de Secret Service terwijl hij zich uit alle macht aan de poten van zijn bureau vastklemt, is te potsierlijk voor woorden en heeft niets met de werkelijkheid te maken. Het is een onderdeel van het Democratische "Orange Man bad" narrative dat 4 jaar lang wordt verkondigd.
Trump is dan wel niet de meest ethische president, om het maar zacht uit te drukken, maar helemaal gek is hij nou ook weer niet. Hij zal zich uiteindelijk bij de realiteit neerleggen.

Wat Trump nu doet, is alle mogelijke manieren proberen te vinden om alsnog te winnen, met name via rechtszaken en via de staten.
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid mislukken. In dat geval zal hij het Witte Huis verlaten, maar zal hij wel blijven volhouden dat de verkiezing van hem gestolen is. Dat is dan weer een opzetje naar een mogelijke campagne in 2024. Dus gaat hij nu doen wat de Democraten ook 4 jaar lang hebben gezegd, nl. dat de gekozen president er eigenlijk ten onrechte zit. Daar gaat Biden dus ook last van krijgen. Sterker nog: de minister van justitie Barr heeft het Durham onderzoek opgeschaald naar een Special Counsel, waardoor hij ook na de beediging van Biden door kan gaan met zijn onderzoek.
What goes around comes around, zeker in Washington.

Maar v.w.b. een mogelijke campagne in 2024: ik hoop zeker niet dat Trump daaraan meedoet. Ik heb liever een gematigde Republikein die tegelijk het kiezerspubliek van Trump aan zal spreken. Het zal voor zo'n kandidaat niet gemakkelijk zijn om dat voor elkaar te krijgen. Het zal daarom ook een relatieve politieke outsider moeten zijn om dat te kunnen. Want de Trump kiezers hebben nog steeds geen trek in politics as usual.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 03 dec 2020 11:23

Ik denk ook dat Trump uiteindelijk wel zal vertrekken.... maar ik ben bang dat dat vooral is omdat hij weet dat hij anders er inderdaad uitgezet wordt en daar niets tegen kan doen. Hij is slim genoeg om dat te bedenken en zich die vernedering te besparen om echt, zijn bureaustoel vasthoudend uit het Wite Huis gesleept moet worden :-) Jammer wel, het zou een prachtig einde van de soap zijn :-) Dat het zover niet komt is omdat hij dan echt geen alternatief meer heeft, dat zie je nu wel: Zo lang er nog mogelijkheden zijn, ook al zijn ze totaal onrealistisch, blijft hij. Maar daar is alles wel mee gezegd. Met alles wat er de afgelopen weken is gebeurd is wel duidelijk geworden dat het beeld van Trump als narcist die weigert een verlies te accepteren niet een Democratisch "orange mad bad-verhaaltje" is. De Democraten hoeven momenteel helemaal niets te doen om dat beeld te creëren, Trump vertelt dit verhaal zelf wel. Nu ook weer met dit filmpje waarin hij beweert best uitslagen te willen accepteren, als ze maar eerlijk zijn. Maar de enige eerlijke uitslag in zijn ogen is dat hij zelf wint. Als de uitslagen iets anders laten zien zijn ze niet juist. Als officials dat vaststellen zijn ze corrupt. Als de minister van justitie tot die conclusie komt vertelt hij leugens. Als rechters een uitspraak doen en vaststellen dat er geen grootschalige fraude is gepleegd zijn ze oneerlijk. Ze weten dat Trump heeft gewonnen, dat er fraude is gepleegd. Maar ondanks dat ze het weten weigeren ze dat te erkennen. Naast het onderuit halen van de Democratie wordt nu vrolijk aan de volgende poot gezaagd, de rechtstaat. Want Trump heeft gewonnen en als iemand anders iets anders beweert is dat een leugen. Dat je ondertussen nog steeds met vergelijkingen komt als "ach dat deden de democraten ook, dat was toch ook zoiets" is wat valt me tegen, dat is wel van een iets andere orde dan gewoon jezelf als winnaar uit te roepen als de uitslag op het tegenovergestelde wijst, te roepen dat de verkiezingen oneerlijk waren, er alleen door fraude is gewonnen en dan ook gewoon blijven zitten zolang je kan. in 2016 zat Trump al snel bij Obama toen hij de verkiezingen won. Ook al riep hij jarenlang dat Obama geen Amerikaan was en "founder of ISIS" en dat soort onzin. "Niet de meest ethische president" is inderdaad heel zacht uitgedrukt. Je mag ook wel een keer gewoon zeggen waar het op staat....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 03 dec 2020 13:45

Marnix schreef:Dat je ondertussen nog steeds met vergelijkingen komt als "ach dat deden de democraten ook, dat was toch ook zoiets" is wat valt me tegen, dat is wel van een iets andere orde dan gewoon jezelf als winnaar uit te roepen als de uitslag op het tegenovergestelde wijst, te roepen dat de verkiezingen oneerlijk waren, er alleen door fraude is gewonnen en dan ook gewoon blijven zitten zolang je kan.
Ik constateer alleen dat het gaat zoals het gaat zonder daar al teveel mijn eigen mening over te geven. Feit is dat de Democraten Trump 4 jaar lang als een niet legitieme president hebben gezien en dat ze alles hebben gedaan om hem weg te krijgen. Bijna iedereen in de media vond het prima dat ze dat probeerden en dat hardop zeiden, waarmee ze natuurlijk ook een aanval op de rechtsstaat deden. Als ik daar op wijs, valt je dat wat tegen. Tja, het zal je tegenvallen, maar het is wel zo.
Feit is ook dat Trump zijn tegenstanders nu een koekje van eigen deeg wil geven als hij toch wegmoet.
Is dat allemaal goed te praten? Nee, natuurlijk niet (beide partijen zijn zo rancuneus als het maar kan), maar het is wel zoals het is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 03 dec 2020 16:37

elbert schreef:Dit is een fabeltje. Trump heeft meerdere malen aangeven (let wel, dit zei hij in juni al) dat hij op 20 januari het Witte Huis zal verlaten als hij niet de benodigde kiesmannen krijgt. Zie hier voor de link naar dat interview. Ook vorige week zei hij hetzelfde en dat nieuws heb je vast niet gemist. Het idee dat hij het Witte Huis uit wordt gesleurd door de Secret Service terwijl hij zich uit alle macht aan de poten van zijn bureau vastklemt, is te potsierlijk voor woorden en heeft niets met de werkelijkheid te maken. Het is een onderdeel van het Democratische "Orange Man bad" narrative dat 4 jaar lang wordt verkondigd.
Trump is dan wel niet de meest ethische president, om het maar zacht uit te drukken, maar helemaal gek is hij nou ook weer niet. Hij zal zich uiteindelijk bij de realiteit neerleggen.


Tja, jij gelooft blijkbaar nog steeds wat Trump zegt. Daar kan ik echt weinig aan doen op dit moment. Hij zei het in die video weer, dat hij de uitslag van de verkiezingen zou accepteren; wat mij betreft de grootste leugen in dat hele filmpje.

Maar goed, ergens denk ik ook niet dat het zo ver zal komen. Het kiescollege komt samen op 14 december en verkiest Biden. Op 15 december gaat Trump golfen en die komt gewoon niet meer terug. Blijkbaar is dit een probleem met het systeem, je kunt een president niet dwingen te komen opdagen.

Wat Trump nu doet, is alle mogelijke manieren proberen te vinden om alsnog te winnen, met name via rechtszaken en via de staten.
Dat zal naar alle waarschijnlijkheid mislukken. In dat geval zal hij het Witte Huis verlaten, maar zal hij wel blijven volhouden dat de verkiezing van hem gestolen is. Dat is dan weer een opzetje naar een mogelijke campagne in 2024. Dus gaat hij nu doen wat de Democraten ook 4 jaar lang hebben gezegd, nl. dat de gekozen president er eigenlijk ten onrechte zit. Daar gaat Biden dus ook last van krijgen. Sterker nog: de minister van justitie Barr heeft het Durham onderzoek opgeschaald naar een Special Counsel, waardoor hij ook na de beediging van Biden door kan gaan met zijn onderzoek.
What goes around comes around, zeker in Washington.


Die durham is toch ook al een jaar bezig zonder enig resultaat? Ja, nog meer complottheorieën zonder bewijs.

Maar goed, waar ik banger voor ben, is dat Trump de Amerikaanse versie van de Duitse "dolkstootlegende" aan het ontwikkelen is. En we weten wat daar van is gekomen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 03 dec 2020 17:13

Mortlach schreef:Tja, jij gelooft blijkbaar nog steeds wat Trump zegt. Daar kan ik echt weinig aan doen op dit moment. Hij zei het in die video weer, dat hij de uitslag van de verkiezingen zou accepteren; wat mij betreft de grootste leugen in dat hele filmpje.
Het gaat er niet om of ik hem geloof of niet, het gaat erom wat hij zegt en of dat klopt met wat er gaat gebeuren. Nou, dat is heel simpel: Trump verlaat het Witte Huis op 20 januari. Mokkend misschien, maar niet omdat Secret Service agenten hem eruit sleuren. Dat laatste is een vorm van fantasie wat tegenstanders van Trump misschien graag zouden zien (een boze kleuter de deur uitzetten), maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
Mortlach schreef:Maar goed, ergens denk ik ook niet dat het zo ver zal komen. Het kiescollege komt samen op 14 december en verkiest Biden. Op 15 december gaat Trump golfen en die komt gewoon niet meer terug. Blijkbaar is dit een probleem met het systeem, je kunt een president niet dwingen te komen opdagen.
Dat hoeft ook niet, al is het zeker niet netjes om bij de beediging van een opvolger te zijn (ik neem aan dat je dat bedoelt) als je zelf nog in leven bent. Ik denk wel dat Trump tot en met 20 januari gewoon zijn presidentiele taken blijft uitoefenen.
Mortlach schreef:Die durham is toch ook al een jaar bezig zonder enig resultaat? Ja, nog meer complottheorieën zonder bewijs.

Maar goed, waar ik banger voor ben, is dat Trump de Amerikaanse versie van de Duitse "dolkstootlegende" aan het ontwikkelen is. En we weten wat daar van is gekomen...
Hij ontwikkelt een eigen narrative om zijn verlies te kunnen verkopen. Daar klopt niet veel (of zelfs helemaal niks) van, maar het geeft hem de mogelijkheid om de komende 4 jaar een vinger in de pap te houden. Dus je verwachting dat Trump na 15 december niets van zich laat horen: ook dat zie ik niet gebeuren. Hij heeft politiek nog veel invloed en zal die blijven uitoefenen denk ik. Er wordt gepraat over een eigen mediazender en gezien het feit dat Trump momenteel wel wat centjes kan gebruiken, zou het me niks verbazen als hij daarin gaat stappen.
Overigens: tussen 15 december en 20 januari kan er nog van alles gebeuren. Iran zint momenteel op wraak vanwege de dood van een kerngeleerde (waarschijnlijk door Israel). Bovendien heeft het land ook nog geen wraak genomen voor de dood van Soleimani (door de VS). Als er dus al iets geks gebeurt, zal dat misschien wel in het Midden-Oosten zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 03 dec 2020 17:35

elbert schreef:Het gaat er niet om of ik hem geloof of niet, het gaat erom wat hij zegt en of dat klopt met wat er gaat gebeuren. Nou, dat is heel simpel: Trump verlaat het Witte Huis op 20 januari. Mokkend misschien, maar niet omdat Secret Service agenten hem eruit sleuren. Dat laatste is een vorm van fantasie wat tegenstanders van Trump misschien graag zouden zien (een boze kleuter de deur uitzetten), maar dat gaat gewoon niet gebeuren.

Dat hoeft ook niet, al is het zeker niet netjes om bij de beediging van een opvolger te zijn (ik neem aan dat je dat bedoelt) als je zelf nog in leven bent. Ik denk wel dat Trump tot en met 20 januari gewoon zijn presidentiele taken blijft uitoefenen.


Nee, ik bedoel letterlijk dat hij op 15 december vertrekt en niet meer terugkomt en ook zijn taken niet meer uitvoert. Alhoewel, hij zal die maand ongetwijfeld aangrijpen om nog zo veel mogelijk geld uit zijn base te peuteren. Wat had hij opgehaald sinds hij de verkiezingen verloor, 170 miljoen?

Maar goed, hij zei in zijn filmpje dat hij de uitslag op 14 december zal accepteren. Ik geloof daar niks van en we hoeven nog maar 11 nachtjes te slapen voordat we het zullen zien. (in die tijd zullen er trouwens waarschijnlijk zo'n 25-30.000 mensen aan covid overlijden, even voor het perspectief)

Hij ontwikkelt een eigen narrative om zijn verlies te kunnen verkopen. Daar klopt niet veel (of zelfs helemaal niks) van, maar het geeft hem de mogelijkheid om de komende 4 jaar een vinger in de pap te houden. Dus je verwachting dat Trump na 15 december niets van zich laat horen: ook dat zie ik niet gebeuren. Hij heeft politiek nog veel invloed en zal die blijven uitoefenen denk ik. Er wordt gepraat over een eigen mediazender en gezien het feit dat Trump momenteel wel wat centjes kan gebruiken, zou het me niks verbazen als hij daarin gaat stappen.


Ik kan niet wachten, weer een onderneming die Trump volledig de grond in zal boren, net als zijn steak, vodka, universiteit, vliegmaatschappij, casino's en football team.

Overigens: tussen 15 december en 20 januari kan er nog van alles gebeuren. Iran zint momenteel op wraak vanwege de dood van een kerngeleerde (waarschijnlijk door Israel). Bovendien heeft het land ook nog geen wraak genomen voor de dood van Soleimani (door de VS). Als er dus al iets geks gebeurt, zal dat misschien wel in het Midden-Oosten zijn.


Ja, daar maak ik me ook best zorgen om.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 03 dec 2020 17:49

Mortlach schreef:Nee, ik bedoel letterlijk dat hij op 15 december vertrekt en niet meer terugkomt en ook zijn taken niet meer uitvoert. Alhoewel, hij zal die maand ongetwijfeld aangrijpen om nog zo veel mogelijk geld uit zijn base te peuteren. Wat had hij opgehaald sinds hij de verkiezingen verloor, 170 miljoen?

Maar goed, hij zei in zijn filmpje dat hij de uitslag op 14 december zal accepteren. Ik geloof daar niks van en we hoeven nog maar 11 nachtjes te slapen voordat we het zullen zien. (in die tijd zullen er trouwens waarschijnlijk zo'n 25-30.000 mensen aan covid overlijden, even voor het perspectief)
Ik zie niet in waarom Trump vanaf 15 december een maand lang zal gaan golfen. Dat kan hij na 20 januari toch ook nog volop doen?
Ik denk dat hij nog een aantal mensen een presidentieel pardon wil geven. Dat is niets nieuws trouwens, dat doen presidenten altijd voordat ze opstappen. Flynn heeft al zo'n pardon gehad vorige week.
En wat presidentiele onderscheidingen uitdelen, dat doen presidenten ook graag in de laatste weken.
Mortlach schreef:Ik kan niet wachten, weer een onderneming die Trump volledig de grond in zal boren, net als zijn steak, vodka, universiteit, vliegmaatschappij, casino's en football team.
Gezien de kelderende kijkcijfers bij Fox denk ik dat een door Trump gedomineerd mediaconglomeraat eigenlijk best een goede kans van slagen heeft. Het zal ongelofelijk partijdig zijn, maar ook dat is niets nieuws voor het Amerikaanse medialandschap.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 03 dec 2020 21:34

elbert schreef:Ik zie niet in waarom Trump vanaf 15 december een maand lang zal gaan golfen. Dat kan hij na 20 januari toch ook nog volop doen?
Ik denk dat hij nog een aantal mensen een presidentieel pardon wil geven. Dat is niets nieuws trouwens, dat doen presidenten altijd voordat ze opstappen. Flynn heeft al zo'n pardon gehad vorige week.


Ja, ook al zoiets. En nu doet het DOJ onderzoek naar de verdenking dat er omkoop in het spel was bij een pardon. Niet die van Flynn, want daar is het gewoon vrij duidelijk dat het corrupt was (d.w.z. dat het in Trumps voordeel is om dat pardon te verlenen), maar goed, dat kan tegenwoordig allemaal! En ik las dat er misschien preventieve pardons gaan komen voor de hele Trump-familie. Ik begrijp daar niks van, je hebt dat toch alleen maar nodig als je misdaden hebt gepleegd?

Nee, uiteraard, weet ik ook wel, dat de smoes is dat ze bang zijn dat de Biden administration straks uit wrok achter de Trumps aangaat. Die mensen kunnen zich echt niet bedenken dat er nog steeds mensen bestaan die niet zijn zoals zij, is het niet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2020 06:20

https://twitter.com/bradheath/status/13 ... 91301?s=20

Lol, in de volgende rechtszaak die Trump gaat verliezen, komt advocaat Sidney Powell met allerlei argumenten aanzetten die nogal rammelen.

Zo heeft ze een statistieken-expert gevonden die erop wijst dat het wel zeer verdacht is dat Biden in bepaalde gebieden meer dan 100% van de nieuwe stemmen behaalde. Iedereen die in 2016 op Clinton stemde, maar nu op Biden, is een nieuwe stem. Maar iedereen die in 2016 op Trump stemde, maar nu op Biden, geldt blijkbaar ook als nieuwe stem. En volgens deze 'expert' kan dat dus niet. Eens een trump-stemmer, altijd een trump-stemmer, blijkbaar, want van gedachten veranderen kan blijkbaar niet meer. Op Trump stemmen en na vier jaar absolute chaos besluiten dat je het wel genoeg vindt, is gewoon verdacht!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten