Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Haaibaai » 11 mei 2023 17:28

Yoshi schreef:Aangezien de Democraten een dozijn snowflakes naar voren hebben geschoven zal Trump wel weer winnen.

Die kans is nu wel heel groot want met zijn veroordeling zien er heel wat daar in de VS hem als martelaar en die zijn altijd gewild,dus Donald Trump weer als de baas van de VS ach dan is er weer wat leven in de brouwerij. handkus-smile :-({|=
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2023 19:28

Haaibaai schreef:Die kans is nu wel heel groot want met zijn veroordeling zien er heel wat daar in de VS hem als martelaar en die zijn altijd gewild,dus Donald Trump weer als de baas van de VS ach dan is er weer wat leven in de brouwerij. handkus-smile :-({|=


Dan heb je dus een president die het met rechtvaardigheid, eerlijkheid en democratie in het algemeen niet zo nauw neemt. Dat de republikeinen hem rustig blijven steunen ondanks alle complotten, leugens, seksschandalen etcetera maakt het extra zorgwekkend.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Haaibaai » 11 mei 2023 19:44

Marnix schreef:Dan heb je dus een president die het met rechtvaardigheid, eerlijkheid en democratie in het algemeen niet zo nauw neemt. Dat de republikeinen hem rustig blijven steunen ondanks alle complotten, leugens, seksschandalen etcetera maakt het extra zorgwekkend.

Wie zonder zonden is werpe de eerste steen,zou zeggen ga je gang.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2023 20:32

Haaibaai schreef:Wie zonder zonden is werpe de eerste steen,zou zeggen ga je gang.


Ja zo kan je wel heel makkelijk alles goedpraten :roll: met zo’n argument kan je als christen zelfs een dictator steunen :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 12 mei 2023 06:15

Haaibaai schreef:Donald Trump weer als de baas van de VS ach dan is er weer wat leven in de brouwerij. handkus-smile :-({|=
Er is in Europa een oorlog aan de gang. Dan hebben we totaal geen belang bij nog meer leven in de brouwerij van iemand die volkomen in de zak zit bij Poetin en die de NAVO af wil schaffen. Bedenk dus wel dat bij die verkiezingen voor ons ook het nodige op het spel staat.

Overigens vind ik dat noch Trump noch Biden er goed aan doen om zich verkiesbaar te stellen, maar daar heb ik geen invloed op. Beiden zijn te oud en zeker in het geval van Trump te ongeschikt. En hoewel Biden het in mijn ogen qua buitenlands beleid best goed doet, is er de kans dat hij een tweede termijn niet volmaakt (hij zou dan 86 moeten worden). Zijn vice-president Harris vind ik niet geschikt om president te zijn.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Haaibaai » 12 mei 2023 06:26

elbert schreef:Er is in Europa een oorlog aan de gang. Dan hebben we totaal geen belang bij nog meer leven in de brouwerij van iemand die volkomen in de zak zit bij Poetin en die de NAVO af wil schaffen. Bedenk dus wel dat bij die verkiezingen voor ons ook het nodige op het spel staat.

Overigens vind ik dat noch Trump noch Biden er goed aan doen om zich verkiesbaar te stellen, maar daar heb ik geen invloed op. Beiden zijn te oud en zeker in het geval van Trump te ongeschikt. En hoewel Biden het in mijn ogen qua buitenlands beleid best goed doet, is er de kans dat hij een tweede termijn niet volmaakt (hij zou dan 86 moeten worden). Zijn vice-president Harris vind ik niet geschikt om president te zijn.



Kijk inderdaad het allerbeste is de twee oude heren helemaal geen president maar jonge mannen die ook nog eens visie hebben;maar een ding daar heeft de Donald Trump dat Europa wat defensie betreft is zijn eigen broek op moet gaan houden en niet steunen op de VS.En dat is wel gebleken wat je zelf al aan haalt er is een oorlog aan de gang in ons eigen werelddeel Europa;tel uit je winst.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 12 mei 2023 06:32

Haaibaai schreef:Kijk inderdaad het allerbeste is de twee oude heren helemaal geen president maar jonge mannen die ook nog eens visie hebben;maar een ding daar heeft de Donald Trump dat Europa wat defensie betreft is zijn eigen broek op moet gaan houden en niet steunen op de VS.En dat is wel gebleken wat je zelf al aan haalt er is een oorlog aan de gang in ons eigen werelddeel Europa;tel uit je winst.
Dat is een punt waar hij gelijk in had (net als het punt van de afhankelijkheid van Russisch gas trouwens), maar de oorlog in Oekraine heeft ervoor gezorgd dat de meeste landen in Europa nu aan de 2% norm gaan voldoen. We hebben Trump dus niet meer nodig om ons daarop te wijzen.
In een interview met CNN wilde Trump niet zeggen wie hij zou steunen in de oorlog, hij wilde niet zeggen of Poetin een oorlogsmisdadiger is en hij beweerde dat hij binnen 24 uur dit conflict op zou lossen door een deal te sluiten. Alle 3 de punten geven aan dat Trump een politicus zonder principes is die het niet uitmaakt hoe de wereld in elkaar zit, zolang hij er zelf maar beter van wordt. V.w.b. het oplossen van het conflict in 24 uur is duidelijk dat dit volslagen onzin is. Tijdens zijn hele termijn als president was er al een conflict tussen Oekraine en Rusland en werd er ook gevochten. Wat deed Trump daaraan? Niks. Wat hem in 4 jaar niet gelukt is, gaat hem straks in 24 uur zeker niet lukken. Dit zijn praatjes voor de vaak om stemmen te winnen, want de Amerikaanse kiezer houdt niet van oorlog. Maar wie houdt daar wel van? Maar wensdenken en mooie praatjes zijn geen oplossing. Sterker nog: deze uitspraken van Trump zijn een aansporing voor Poetin om deze oorlog nog minstens tot begin 2025 door te laten gaan in de hoop dat hij bij een eventuele verkiezingswinst van Trump de oorlog alsnog kan winnen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Haaibaai » 12 mei 2023 07:20

elbert schreef:Dat is een punt waar hij gelijk in had (net als het punt van de afhankelijkheid van Russisch gas trouwens), maar de oorlog in Oekraine heeft ervoor gezorgd dat de meeste landen in Europa nu aan de 2% norm gaan voldoen. We hebben Trump dus niet meer nodig om ons daarop te wijzen.
In een interview met CNN wilde Trump niet zeggen wie hij zou steunen in de oorlog, hij wilde niet zeggen of Poetin een oorlogsmisdadiger is en hij beweerde dat hij binnen 24 uur dit conflict op zou lossen door een deal te sluiten. Alle 3 de punten geven aan dat Trump een politicus zonder principes is die het niet uitmaakt hoe de wereld in elkaar zit, zolang hij er zelf maar beter van wordt. V.w.b. het oplossen van het conflict in 24 uur is duidelijk dat dit volslagen onzin is. Tijdens zijn hele termijn als president was er al een conflict tussen Oekraine en Rusland en werd er ook gevochten. Wat deed Trump daaraan? Niks. Wat hem in 4 jaar niet gelukt is, gaat hem straks in 24 uur zeker niet lukken. Dit zijn praatjes voor de vaak om stemmen te winnen, want de Amerikaanse kiezer houdt niet van oorlog. Maar wie houdt daar wel van? Maar wensdenken en mooie praatjes zijn geen oplossing. Sterker nog: deze uitspraken van Trump zijn een aansporing voor Poetin om deze oorlog nog minstens tot begin 2025 door te laten gaan.


Je weet toch hoe de VS in elkaar zit en als je er lange tijd geweest ben weet je dat het allemaal klatergoud is met de meeste politieke jongens daar zelfs in dorpen altijd praatjes voor de vaak inderdaad.Tja en de Donald Trump dus is gewoon een rauwe onbeschofte Amerikaan met een grote bek maar zo zijn de meesten .

En de oorlog tussen Rusland en de Oekraine in 24 uur beeindigen ach klatergoud gebabbel;Trump zeg ook zelf dat hij geen politicus is en zaken anders oplost en dat blijkt.

Voorts aan slapende Joe Biden dus heeft de VS ook niets integendeel de man weet nog geen eens waar hij is en dat voor het machtigste land ter wereld en zijn waarnemend president laten we daar maar geen woorden aan vuil maken is een grote mislukking van de twee slechten moet gekozen worden,dan kan je beter Trump hebben,hoe je het wenden gaat of keren.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 12 mei 2023 08:01

Haaibaai schreef:Voorts aan slapende Joe Biden dus heeft de VS ook niets integendeel de man weet nog geen eens waar hij is en dat voor het machtigste land ter wereld en zijn waarnemend president laten we daar maar geen woorden aan vuil maken is een grote mislukking van de twee slechten moet gekozen worden,dan kan je beter Trump hebben,hoe je het wenden gaat of keren.
V.w.b. de oorlog in Oekraine heeft Biden precies gedaan wat gedaan moest worden: steun het land dat aangevallen wordt tegen een agressief en imperialistisch buurland. Je kunt Trump's retoriek over "sleepy Joe" overnemen wat je wilt, maar de Amerikaanse inlichtingendiensten hadden halverwege 2021 al door dat Poetin iets heel slechts van plan was in Oekraine en de Verenigde Staten hebben daar adequaat op gereageerd: eerst door dit naar buiten te brengen en daarna door wapenleveranties aan Oekraine. Bovendien heeft de regering Biden een internationale coalitie bij elkaar verzameld om Oekraine te ondersteunen.
Had Trump hetzelfde gedaan? Hoogstwaarschijnlijk niet. Hij zou Oekraine hebben laten vallen als een baksteen en Poetin de kans hebben gegeven om het land over te nemen en te russificeren, waarbij hij bovendien veel dichter aan de grens met Europa zou zijn gekomen. Europa zou daarna gegijzeld worden door Poetin d.m.v. de afhankelijkheid van gas. Chaos zou het resultaat zijn.
Dat er in Amerika veel klatergoud is, zal waar zijn, maar ik kijk naar wat de VS hebben gedaan m.b.t. de oorlog in Oekraine en daar is weinig mis mee. Dit is een kwestie van de Amerikaanse principes van democratie en internationale rechtsorde in praktijk brengen. Principes waar Trump niet veel mee op heeft. We hebben geen behoefte aan iemand die daar lichtvaardig mee om gaat en die denkt dat je over deze principes een deal kunt sluiten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Haaibaai
Sergeant
Sergeant
Berichten: 441
Lid geworden op: 14 apr 2021 21:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Haaibaai » 12 mei 2023 08:18

elbert schreef:V.w.b. de oorlog in Oekraine heeft Biden precies gedaan wat gedaan moest worden: steun het land dat aangevallen wordt tegen een agressief en imperialistisch buurland. Je kunt Trump's retoriek over "sleepy Joe" overnemen wat je wilt, maar de Amerikaanse inlichtingendiensten hadden halverwege 2021 al door dat Poetin iets heel slechts van plan was in Oekraine en de Verenigde Staten hebben daar adequaat op gereageerd: eerst door dit naar buiten te brengen en daarna door wapenleveranties aan Oekraine. Bovendien heeft de regering Biden een internationale coalitie bij elkaar verzameld om Oekraine te ondersteunen.
Had Trump hetzelfde gedaan? Hoogstwaarschijnlijk niet. Hij zou Oekraine hebben laten vallen als een baksteen en Poetin de kans hebben gegeven om het land over te nemen en te russificeren, waarbij hij bovendien veel dichter aan de grens met Europa zou zijn gekomen. Europa zou daarna gegijzeld worden door Poetin d.m.v. de afhankelijkheid van gas. Chaos zou het resultaat zijn.
Dat er in Amerika veel klatergoud is, zal waar zijn, maar ik kijk naar wat de VS hebben gedaan m.b.t. de oorlog in Oekraine en daar is weinig mis mee. Dit is een kwestie van de Amerikaanse principes van democratie en internationale rechtsorde in praktijk brengen. Principes waar Trump niet veel mee op heeft. We hebben geen behoefte aan iemand die daar lichtvaardig mee om gaat.


Nou die zo genaamde Amerikaanse principes zijn veel landen het slachtoffer van geworden Irak bijvoorbeeld en heel het Midden Oosten,Midden Amerika zucht al jaren onder de vuile praktijken van de VS.

Voorts Rusland valt een soevereine staat aan de Oekraine wat altijd gaat lijden dat zo,n land gesteund wordt wat de NAVO ook doet,maar de Oekraine is van de zelfde mentaliteit als Rusland; en dat mag men hier in Europa niet zeggen maar ook Zelenski is niet zuiver op de graad tja.................. ook in al deze zaken zelf nadenken is toch wel belangrijk en niet zo maar geloven wat er in het nieuws gezegd wordt en zeer zeker in linkse NL nieuws niet.


En deze oorlog komt het Westen goed uit en de wapen fabrieken ook nieuwe wapens worden uit getest en er wordt veel geld verdient.De Vs is er aan gelegen dat deze oorlog zo lang mogelijk gaat duren om Rusland te verzwakken wat niet erg is dat lukt goed,dat is de realiteit waar men nu in leeft ten aanzien van deze oorlog.
HET GOEDE HET WARE HET SCHONE.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 12 mei 2023 08:55

Haaibaai schreef:Voorts Rusland valt een soevereine staat aan de Oekraine wat altijd gaat lijden dat zo,n land gesteund wordt wat de NAVO ook doet,maar de Oekraine is van de zelfde mentaliteit als Rusland; en dat mag men hier in Europa niet zeggen maar ook Zelenski is niet zuiver op de graad tja.................. ook in al deze zaken zelf nadenken is toch wel belangrijk en niet zo maar geloven wat er in het nieuws gezegd wordt en zeer zeker in linkse NL nieuws niet.
1. Ik volg het Nederlandse nieuws hierover niet. Ik baseer me op bronnen die veel dichter bij de strijd staan dan Nederland. Vaak weet ik eerder wat er speelt dan dat het op het NL nieuws komt.
2. Dat de VS regelmatig verkeerde beslissingen heeft genomen in de internationale arena, klopt. Dat is inherent aan het zijn van een supermacht met het sterkste leger van de wereld. Ik ga dat niet goedpraten, maar merk wel op dat het de VS nooit te doen is om een ander land te bezetten en in te lijven bij het eigen grondgebied. Dat doet Rusland wel. De fouten van de VS zijn daarbij nooit een rechtvaardiging voor Russische agressie.
3. Als deze oorlog 1 ding duidelijk maakt, dan is het wel dat Rusland en Oekraine 2 totaal verschillende landen zijn. Rusland is een dictatuur, Oekraine is een democratie die graag bij het westen wil horen. Qua cultuur en historie zijn beide landen heel verschillend, waarbij Oekraine vaak het slachtoffer werd van Russische overheersing. Oekraine geeft om de eigen bevolking, Poetin offert zijn eigen bevolking op. Is Oekraine zonder problemen? Nee, dat niet. Maar dat is waar het land wel aan werkt. Zo is Oekraine druk bezig om de corruptie in eigen land te bestrijden. Daardoor is het land gestegen op de lijst met landen qua corruptie-index en ook qua persvrijheid en individuele vrijheid gaat het beter, ondanks de oorlog. Met Rusland gaat het wat dat betreft alleen maar bergafwaarts.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 87 gasten