Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2020 11:01

elbert schreef:Ik weet de oplossing: dat tweepartijenstelsel moet worden opgedoekt en vervangen door een eenpartijstelsel. Dan stemmen de mensen altijd op de goede kandidaat, is er niemand die het gevoel heeft dat hij/zij verloren heeft en is er geen verdeeldheid meer. :mrgreen:


Ja, het Russische systeem. Het beste kan je voor de vorm wel wat andere kandidaten mee laten doen, je zorgt dat dit op de verkiezingsavond achterstaan, je roept vervolgens gewoon jezelf tot winnaar uit en stopt het tellen. Trump was zo aardig op weg, maar op het gebied van uitvoering had hij nog net iets beter op moeten letten :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 12 nov 2020 11:44

Marnix schreef:Trump was zo aardig op weg, maar op het gebied van uitvoering had hij nog net iets beter op moeten letten :-)
Precies. Hij had beter moeten kijken naar Biden, dat is een professional op dit gebied:

Dit heeft Biden echt gezegd. Een verspreking (zoals zovele), zo benadrukte zijn campagne later, maar dit is echt voer voor complotdenkers.
Nog eentje: de aankomende chef-staf van Biden had in 2014 dit te zeggen op een onderzoek of verkiezingsuitkomsten in de VS "rigged" waren. Nou, dat schept vertrouwen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2020 14:37

elbert schreef:Precies. Hij had beter moeten kijken naar Biden, dat is een professional op dit gebied:

Dit heeft Biden echt gezegd. Een verspreking (zoals zovele), zo benadrukte zijn campagne later, maar dit is echt voer voor complotdenkers.
Nog eentje: de aankomende chef-staf van Biden had in 2014 dit te zeggen op een onderzoek of verkiezingsuitkomsten in de VS "rigged" waren. Nou, dat schept vertrouwen.


Beiden zijn best goed verklaarbaar als je het gewoon de context leest...

1: https://www.factcheck.org/2020/10/viral ... f-context/
2: Gaat niet om fraude oid: https://www.vox.com/2014/7/14/5898365/6 ... are-rigged

Iets anders dan de situatie Trump die zichzelf gewoon echt uitroept tot winnaar, ook al wint hij niet. Die lekker blijft zitten, ook al zou hij weg moeten. Die oproept om gewoon te stoppen met het tellen van stemmen als hij voorstaat en door te gaan waar hij achterstaat. Iets andere categorie dan een stukje tekst die anders bedoeld is uit de context rukken.... Dat het beiden geen fantastische kandidaten waren, daar waren we het al wel over eens. Maar dat het je blijkbaar niet zoveel uitmaakt als je een keer iets verkeerd zegt of dingen uit de context worden gehaald of dat je gewoon bewust en welgemeend de democratie aanvalt, ondermijnt en niet uitgevoerd wil zien worden valt wat van je tegen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 12 nov 2020 16:09

Marnix schreef:Beiden zijn best goed verklaarbaar als je het gewoon de context leest...

1: https://www.factcheck.org/2020/10/viral ... f-context/
2: Gaat niet om fraude oid: https://www.vox.com/2014/7/14/5898365/6 ... are-rigged
Ik had al aangegeven dat het voer voor complotdenkers is, niet?
Marnix schreef:Iets anders dan de situatie Trump die zichzelf gewoon echt uitroept tot winnaar, ook al wint hij niet. Die lekker blijft zitten, ook al zou hij weg moeten. Die oproept om gewoon te stoppen met het tellen van stemmen als hij voorstaat en door te gaan waar hij achterstaat. Iets andere categorie dan een stukje tekst die anders bedoeld is uit de context rukken.... Dat het beiden geen fantastische kandidaten waren, daar waren we het al wel over eens. Maar dat het je blijkbaar niet zoveel uitmaakt als je een keer iets verkeerd zegt of dingen uit de context worden gehaald of dat je gewoon bewust en welgemeend de democratie aanvalt, ondermijnt en niet uitgevoerd wil zien worden valt wat van je tegen.
Mijn vraag aan jou is in hoeverre je beinvloed bent door de volstrekt eenzijdige berichtgeving over Trump de afgelopen 4 jaar? Want het is waar dat Trump veel leugens heeft verteld de afgelopen jaren, maar evenzeer is het waar dat er nog nooit zoveel leugens over een president zijn verkondigd als over Trump.
Volgens sommigen moet Trump nu toegeven dat hij deze verkiezingen heeft verloren terwijl er nog geteld (en herteld) wordt en het in nogal wat staten heel close is, maar diezelfde mensen hebben 4 jaar lang zonder bewijs geroepen dat hij een onwettige president was. In hoeverre ben je bereid te erkennen dat dat ook een zware aanval op de democratie was?

Verhalen over Russische connecties, dat hij door Poetin zou zijn gechanteerd vanwege seksvideo's, dat hij de nieuwe Hitler was die allerlei oorlogen zou beginnen, dat hij een racist en antisemiet is enz. gingen er namelijk zonder bewijs 4 jaar lang in als zoete koek (op CNN en MSNBC had men het over niets anders en dat werd braaf door de NOS overgenomen), terwijl er wel nu bij bijna elke tweet van Trump (en nooit bij die van zijn tegenstanders!) een vinkje wordt gezet dat het niet klopt.
Toch wel wat vreemd als je er een beetje onbevangen naar kijkt: Trump had zowat de hele politiek en de hele media tegen zich en deels had hij dat aan zichzelf te wijten, maar toch stemden miljoenen meer Amerikanen op hem dan 4 jaar eerder.
Nu deze eenzijdige berichtgeving al 4 jaar lang aan de gang is, vind ik het niet vreemd dat veel mensen alles wat in de media tot hen komt als de enig mogelijke waarheid erkennen: Trump is "Orange man bad" en als die kerel maar weg is, dan zijn we zoveel beter af in de wereld.
Nou, daar denk ik toch echt wat genuanceerder over. De gemiddelde Amerikaanse burger ook, want 56% van de bevolking heeft in een peiling van Gallup aangegeven dat ze beter af zijn dan 4 jaar ervoor.
Ik ben geen aanhanger van Trump, maar ik zie ook dat zijn tegenstanders (en daar zijn er veel van) net zo goed vuil spel spelen en elke mogelijkheid hebben aangegrepen om hem dwars te zitten.
Daarom zit ik in het midden qua waardering voor Trump, net als deze columnist: Trump is niet het kwaad en Biden is niet het goede. Bovendien hebben de media een abjecte rol gespeeld de afgelopen jaren en valt te vrezen dat ze dat de komende 4 jaar ook zullen doen. Dit zijn slechte tijden voor de democratie, maar niet alleen door Trump.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2020 16:46

elbert schreef:Ik had al aangegeven dat het voer voor complotdenkers is, niet?
Mijn vraag aan jou is in hoeverre je beinvloed bent door de volstrekt eenzijdige berichtgeving over Trump de afgelopen 4 jaar? Want het is waar dat Trump veel leugens heeft verteld de afgelopen jaren, maar evenzeer is het waar dat er nog nooit zoveel leugens over een president zijn verkondigd als over Trump.
Volgens sommigen moet Trump nu toegeven dat hij deze verkiezingen heeft verloren terwijl er nog geteld (en herteld) wordt en het in nogal wat staten heel close is, maar diezelfde mensen hebben 4 jaar lang zonder bewijs geroepen dat hij een onwettige president was. In hoeverre ben je bereid te erkennen dat dat ook een zware aanval op de democratie was?


Ik kan wat dit betreft alleen over mezelf oordelen en zelf heb ik Trump altijd als de wettige, door het volk gekozen president van Amerika gezien. Een slechte president, dat wel. Maar dat is niet puur op basis van wat de media schreven, ook gewoon op basis van wat hij zelf zei, twitterde enz.

Verhalen over Russische connecties, dat hij door Poetin zou zijn gechanteerd vanwege seksvideo's, dat hij de nieuwe Hitler was die allerlei oorlogen zou beginnen, dat hij een racist en antisemiet is enz. gingen er namelijk zonder bewijs 4 jaar lang in als zoete koek (op CNN en MSNBC had men het over niets anders en dat werd braaf door de NOS overgenomen), terwijl er wel nu bij bijna elke tweet van Trump (en nooit bij die van zijn tegenstanders!) een vinkje wordt gezet dat het niet klopt.
Toch wel wat vreemd als je er een beetje onbevangen naar kijkt: Trump had zowat de hele politiek en de hele media tegen zich en deels had hij dat aan zichzelf te wijten, maar toch stemden miljoenen meer Amerikanen op hem dan 4 jaar eerder.
Nu deze eenzijdige berichtgeving al 4 jaar lang aan de gang is, vind ik het niet vreemd dat veel mensen alles wat in de media tot hen komt als de enig mogelijke waarheid erkennen: Trump is "Orange man bad" en als die kerel maar weg is, dan zijn we zoveel beter af in de wereld.
Nou, daar denk ik toch echt wat genuanceerder over. De gemiddelde Amerikaanse burger ook, want 56% van de bevolking heeft in een peiling van Gallup aangegeven dat ze beter af zijn dan 4 jaar ervoor.
Ik ben geen aanhanger van Trump, maar ik zie ook dat zijn tegenstanders (en daar zijn er veel van) net zo goed vuil spel spelen en elke mogelijkheid hebben aangegrepen om hem dwars te zitten.
Daarom zit ik in het midden qua waardering voor Trump, net als deze columnist: Trump is niet het kwaad en Biden is niet het goede. Bovendien hebben de media een abjecte rol gespeeld de afgelopen jaren en valt te vrezen dat ze dat de komende 4 jaar ook zullen doen. Dit zijn slechte tijden voor de democratie, maar niet alleen door Trump.


Trump heeft ook echt niet alleen verkeerde dingen gedaan. Hij heeft zich wel als een lompe bully opgesteld die regelmatig dingen riep die voor geen meter kloppen. En als je kijkt naar hoe hij zich opstelt tijdens deze verkiezingen (hertellen is prima maar oproepen om te stoppen met het tellen van stemmen, jezelf tot winnaar uit te roepen terwijl je weet dat er nog veel stemmen uit grote steden en van de post geteld moeten worden etcetera en bewijst hij eens en te meer dat hij totaal niet geschikt is als president. En dat is heel wat anders dan "Trump is het kwaad en Biden het goede" want zo naïef ben ik echt niet.

Wat de media betreft, er zijn er zoveel tegen Trump. Gelukkig is er nog Fox News. Oh wacht, die voorspelden Trump niet als winnaar en wezen Arizona (waarschijnlijk toch terecht, zelfs het wat teughoudende CNN heeft nu Biden daar nu als winnaar aangewezen) vroeg aan Biden toe. En erger nog, ze schakelden weg toen Trump voor de 100e keer zonder bewijzen de winaars van massale fraude beschuldigde. Dus Fox is nu ook niet meer zo objectief als ze waren. Nee, voor echt objectief nieuws moet je nu bij NewsMax zijn...... :-D
Laatst gewijzigd door Marnix op 13 nov 2020 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor ben db bd » 12 nov 2020 20:04

@ gravo; de moderator was blijkbaar niet agressief genoeg om uw mening te delen, waar u zelf al blijk gaf dat de bronvermelding duidelijk genoeg gegeven was, zonder opdringerig te zijn.

daar ook ergens terug schreef cicero:
Jij trapt zeker ook in de eerste de beste oplichterstruc?

Nou is het jaren mijn werk geweest om aannemers welke de boel flesten, binnen de orde terug te brengen. Dat waren er echt niet zoveel als men algemeen aanneemt hoor. Maar als genoeg mensen het roepen dat aannemers de boel be-jeweetwellen, wordt dat wel een publieke veronderstelling. En zo is het ook met wat jullie de nepnieuwsmedia noemen.
Nu heb ik de alternatieve media maandenlang moeten volgen, voor ik genezen raakte van mijn vooringenomenheid, en ging erkennen dat die doorgaans gepensioneerde wetenschappers wel degelijk het goede met de maatschappij voor hadden.

Wat is er inzake dit topic al heerlijk veel over voor de meesten hier 'onwelgevallige' informatie op You Tube te vinden.
Over het waarheidsgehalte daarvan zou hier heerlijk veel over te delibereren en aan te tonen kunnen zijn.
Maar als het linkse schuimbekken van Amerika hier op het christelijke forum terecht zou komen, zou ik niet blij worden.
En Trump moet over genoeg politieke en juridische slagkracht beschikken om zijn nu nog vermeend gelijk aan te tonen.
Laten we daarvoor ruimschoots de tijd af durven wachten.

Waar ik wel bij aansluit, dat is de mening dat áls aan de president via het hooggerechtshof recht zal worden verschaft, dit een rel zal geven, welke het land mogelijk helemaal niet meer te boven komt. Want incasseren zullen de topagressievelingen het m.i. nooit, als ze deze door de krant natuurlijk veel te vroeg gestimuleerde euforie mogelijk zullen moeten inslikken.
Dan zullen dus de rapen gaar zijn en dictatoriale krachten wellicht de ruimte krijgen om de macht nemen, welke zij net als elders niet meer af zullen staan.
En onder dat elders zal o.i. ook de EU vallen, waar het volk ook meer en meer tot slaafse gehoorzaamheid wordt gedwongen.
Zelfs het zeer verdachte en onvriendelijke mondkapje zal nu reeds op vele plaatsen verplicht dwangmiddel worden, hoorde ik op het nieuws. (boete 95 euro) Buiten een snel zeer verhoogd CO2 gehalte in onze longen, is ook de hele werking veel meer negatief als positief zo weten we allemaal als we ons niet laten misleiden.
Zo zien we als wakkeren overal dat we onderweg zijn naar een knellende communistische werelddictatuur.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2020 21:51

Heerlijk hoe je de boel omdraait. Het is Trump die weigert de uitslag de accepteren.... en zichzelf zonder enig bewijs tegen alle tellingen in tot winnaar uitroept.

Maar ja als je iedere complottheorie wil geloven (en daar ben je erg goed in) kan je alles op Youtube vinden wat je maar wil he. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 12 nov 2020 22:27

ben db bd schreef:Zelfs het zeer verdachte en onvriendelijke mondkapje zal nu reeds op vele plaatsen verplicht dwangmiddel worden, hoorde ik op het nieuws. (boete 95 euro) Buiten een snel zeer verhoogd CO2 gehalte in onze longen, is ook de hele werking veel meer negatief als positief zo weten we allemaal als we ons niet laten misleiden.


Waarom dragen chirurgen en tandartsen die dingen dan toch steeds?

En trouwens, ik heb video's gezien van artsen met DRIE mondkapjes OVER ELKAAR heen aan en hun 02-saturatie bleef gewoon 99%.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 13 nov 2020 09:31

Mortlach schreef:Waarom dragen chirurgen en tandartsen die dingen dan toch steeds?

En trouwens, ik heb video's gezien van artsen met DRIE mondkapjes OVER ELKAAR heen aan en hun 02-saturatie bleef gewoon 99%.


Natuurlijk zit er wel weer flink verschil tussen medische mondkapjes en de lapjes stof die wij voorbinden, als je kijkt naar hoe goed ze beschermen. Maar klopt, verder niets aan de hand, ook al krijg je van het verhaal van Ben db bd het idee dat chirurgen en tandartsen allemaal zeer jong sterven omdat ze voor hun werk mondkapjes moeten dragen...... :mrgreen: die medische mondkapjes zijn een stuk minder poreus dan wat wij mogen dragen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 13 nov 2020 14:16

Marnix schreef:En als je kijkt naar hoe hij zich opstelt tijdens deze verkiezingen (hertellen is prima maar oproepen om te stoppen met het tellen van stemmen, jezelf tot winnaar uit te roepen terwijl je weet dat er nog veel stemmen uit grote steden en van de post geteld moeten worden etcetera en bewijst hij eens en te meer dat hij totaal niet geschikt is als president.
V.w.b. het jezelf tot winnaar uitroepen: zijn tegenstander Biden zei in september dat hij zich pas tot winnaar uit zou roepen als alle stemmen geteld waren en onafhankelijk bevestigd waren. Nu wordt er momenteel nog steeds geteld, maar Biden noemt zich wel alvast president-elect en heeft al belletjes met buitenlandse regeringsleiders erop zitten over zijn beleid na 20 januari.
Niet echt consequent natuurlijk. Bovendien werd generaal Flynn 4 jaar geleden d.m.v. de Logan Act (een compleet dode letter) geheel ten onrechte vervolgd omdat hij namens Trump alvast met Rusland sprak. Het idee om de Logan Act hiervoor te gebruiken kwam mede van: Joe Biden. Nu doet Biden zelf iets dergelijks en iedereen vindt het prima (ik ook trouwens, die Logan Act kan bij het grofvuil).
Je moet dit soort dingen wel in het achterhoofd houden als je klaagt over Trumps opstelling na 3 november.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 13 nov 2020 15:29

Marnix schreef:Natuurlijk zit er wel weer flink verschil tussen medische mondkapjes en de lapjes stof die wij voorbinden, als je kijkt naar hoe goed ze beschermen. Maar klopt, verder niets aan de hand, ook al krijg je van het verhaal van Ben db bd het idee dat chirurgen en tandartsen allemaal zeer jong sterven omdat ze voor hun werk mondkapjes moeten dragen...... :mrgreen: die medische mondkapjes zijn een stuk minder poreus dan wat wij mogen dragen.


Ja, die medische mondkapjes zijn minder poreus, dus dat zou toch betekenen dat er juist MEER CO2 in de longen zou moeten blijven? Levensgevaarlijk, die dingen! Misschien dat tandartsen daarom zo veel kosten, ze moeten genoeg verdienen voordat ze op hun 40ste allemaal het loodje leggen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 13 nov 2020 15:34

elbert schreef: Bovendien werd generaal Flynn 4 jaar geleden d.m.v. de Logan Act (een compleet dode letter) geheel ten onrechte vervolgd omdat hij namens Trump alvast met Rusland sprak.


Een felicitatietelefoontje aannemen en wat oppervlakkige gelukswensen uitspreken/aannemen is wel heel iets anders dan wat Flynn deed, dat zou jij toch ook wel moeten weten. Flynn was alvast het buitenlandbeleid van Obama wat betreft sancties aan het ondermijnen.

Je moet dit soort dingen wel in het achterhoofd houden als je klaagt over Trumps opstelling na 3 november.


Zo lang je alle feiten hebt en niet slechts spin.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 13 nov 2020 16:13

Mortlach schreef:Een felicitatietelefoontje aannemen en wat oppervlakkige gelukswensen uitspreken/aannemen is wel heel iets anders dan wat Flynn deed, dat zou jij toch ook wel moeten weten. Flynn was alvast het buitenlandbeleid van Obama wat betreft sancties aan het ondermijnen.
Nee, het gaat om meer dan felicitaties, er worden ook alvast politieke zaken besproken. Het AP komt ermee, dus die bron is onomstreden: https://apnews.com/article/world-leader ... 54a31da412
Wat betreft Flynn: het verwijt is dat hij de Russen aanmoedigde om niet hard terug te slaan tegen de sancties die de regering Obama had opgelegd. Hoe je hieruit kunt concluderen dat hij dus de VS schade berokkende, ontgaat me. Wat had de regering Obama dan gewild? Dat de Russen met gelijke munt terugsloegen en dat ze teleurgesteld waren dat de Russen dat niet deden? Iedere Amerikaan (of Europeaan) die met de Russen zou hebben gesproken op dat moment, zou op matiging hebben aangedrongen bij de Russen.
Om hiervoor iemand te vervolgen, is natuurlijk vrij zinloos, tenzij je van plan bent om de nieuwe president (Trump) te beschuldigen dat hij een agent van Poetin is. Dat heeft men dan ook volop gedaan en dat was ook het politieke doel van de hele exercitie.

Overigens dit is toch ook weer een pareltje van CNN: beelden van de Kristallnacht, nazi's en boekverbrandingen koppelen aan Trump en dan zeggen dat Biden weer een terugkeer naar normen en waarden betekent. Maar verder is men heel neutraal met het brengen van nieuws hoor.
Deze media zijn ziek.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2020 08:47

elbert schreef:V.w.b. het jezelf tot winnaar uitroepen: zijn tegenstander Biden zei in september dat hij zich pas tot winnaar uit zou roepen als alle stemmen geteld waren en onafhankelijk bevestigd waren. Nu wordt er momenteel nog steeds geteld, maar Biden noemt zich wel alvast president-elect en heeft al belletjes met buitenlandse regeringsleiders erop zitten over zijn beleid na 20 januari.
Niet echt consequent natuurlijk. Bovendien werd generaal Flynn 4 jaar geleden d.m.v. de Logan Act (een compleet dode letter) geheel ten onrechte vervolgd omdat hij namens Trump alvast met Rusland sprak. Het idee om de Logan Act hiervoor te gebruiken kwam mede van: Joe Biden. Nu doet Biden zelf iets dergelijks en iedereen vindt het prima (ik ook trouwens, die Logan Act kan bij het grofvuil).
Je moet dit soort dingen wel in het achterhoofd houden als je klaagt over Trumps opstelling na 3 november.


Ik heb de context van die uitspraak waar je naar verwijst niet paraat maar als je bijvoorbeeld ergens in een staat 100000 stemmen voor staat terwijl er nog 50000 geteld moeten worden wordt je wel als winnaar aangewezen. Omdat inhalen niet mogelijk is. Dat is gewoon hoe het altijd gaat. Met evenveel kiesmannen zat Trump in 2016 al lang bij Obama op de bank.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 18 nov 2020 10:34

“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten