Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2021 03:12

StillAwake schreef:Daarmee is (ook als je 6 januari meetelt) het aantal mensen wat onder Trump "sneuvelt" (is in het 6 januari geval niet helemaal de juiste term) historisch laag.
Zo groot is 6 januari nu ook weer niet geworden (gelukkig) dat het vergelijkbaar is met een oorlog...


Er sneuvelden in WO2 minder dan 400.000 Amerikanen, dat aantal is ondertussen door COVID gepasseerd. Het zal de komende paar dagen/weken interessant zijn om te zien wat er allemaal uit komt hoe ontzettend slecht de bestrijding en de vaccin-uitrol zijn verprutst. Gelukkig was een van de eerste dingen die Biden deed de mondkapjes uit de polarisatie te trekken.

Bovendien heeft Trump hier niet toe besloten, en moet je best een beetje puzzelen om zijn "go to the Capitol" als een oproep tot dit type rellen te interpreteren.


Echt waar?! Wat ik niet begrijp - of cynisch genoeg wél begrijp - is dat voorstanders van Trump al zijn gedrag als geïsoleerde incidenten willen zien. Niet het patroon willen zien van maandenlang twijfel zaaien over de legitimiteit, oproepen om te strijden voor zijn presidentschap, voor Amerika en dat soort moois. De tweets waarin hij oproept om op 6 januari naar DC te komen "It will be wild!" De bedel-e-mails vol ronkende taal dat de gevers 'zijn leger' zijn, etc. Maar omdat hij het op de dag zelf niet letterlijk zegt (hoewel hij tig keer het woord "fight" gebruikt), zou het geen oproep tot geweld zijn? Kom op nou zeg.

Nogmaals: ik denk dat het 1 van de slechtste presidenten ooit geweest is, maar besef dat de geschiedenis uiteindelijk zaken uit zal lichten die we nu als randzaken zien, en dat 6 januari uiteindelijk een voetnoot wordt van de geschiedenis (als het uberhaupt de geschiedenisboeken ingaat).


Hmm, ik weet dat zo net nog niet. Een coup-poging/insurrectie, dat is niet zomaar wat voor een land dat zo prat ging op die peaceful transfer of power.

Hoeveel mensen kunnen je zonder google vertellen wie Marinus van der Lubbe was?


Ik wel in ieder geval. Misschien dat de naam bij mensen wegvalt, maar als je Reichstagbrand zegt zullen er allicht meer belletjes gaan rinkelen. De namen van de indiviuele maloten zal ik ook snel genoeg vergeten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2021 09:06

Mortlach schreef:Er sneuvelden in WO2 minder dan 400.000 Amerikanen, dat aantal is ondertussen door COVID gepasseerd. Het zal de komende paar dagen/weken interessant zijn om te zien wat er allemaal uit komt hoe ontzettend slecht de bestrijding en de vaccin-uitrol zijn verprutst. Gelukkig was een van de eerste dingen die Biden deed de mondkapjes uit de polarisatie te trekken.

covid heeft inmiddels meer Amerikanen het leven gekost dan WOII. Dat klopt, maar dat is niet allemaal op het conto van Trump te schuiven. Het is niet zo dat een andere aanpak een dodental van 0 zou hebben veroorzaakt. Zodoende: hij gaat ongetwijfeld niet de geschiedenis in als iemand die de Covid-pandemie voortvarend heeft aangepakt, maar om nu het volledige dodental op zijn naam te zetten is ook een beetje goedkoop scoren.
En ook in landen waar de pandemie wel voortvarend hebben aangepakt, maar die voordien ook een beroerde gezondheidszorg hadden (en ook die beroerde gezondheidszorg is iets wat Trump geërfd heeft (hoewel hij met het afschaffen van Obama-care zeker een negatieve rol gespeeld heeft), en dus niet 1 op 1 op zijn conto gezet kan worden) zien we vergelijkbare getallen qua corona.
Kijk naar Spanje, kijk naar Italië.
Mortlach schreef:Echt waar?! Wat ik niet begrijp - of cynisch genoeg wél begrijp - is dat voorstanders van Trump al zijn gedrag als geïsoleerde incidenten willen zien. Niet het patroon willen zien van maandenlang twijfel zaaien over de legitimiteit, oproepen om te strijden voor zijn presidentschap, voor Amerika en dat soort moois. De tweets waarin hij oproept om op 6 januari naar DC te komen "It will be wild!" De bedel-e-mails vol ronkende taal dat de gevers 'zijn leger' zijn, etc. Maar omdat hij het op de dag zelf niet letterlijk zegt (hoewel hij tig keer het woord "fight" gebruikt), zou het geen oproep tot geweld zijn? Kom op nou zeg.

Hoewel ik mezelf absoluut niet zie als een voorstander van Trump (hoewel ik hem in die zin gesteund heb als de democratisch gekozen kandidaat): het gegeven dat Biden nu als een soort nieuwe messias wordt neergezet is ook niet heel realistisch.
Het is hetzelfde type retoriek wat in de verkiezingscampagne door beide kampen gebruikt is. Let's kick Trump out of the white house (Biden) / Let's fight this war for democracy (Pelosi)
En inderdaad: belachelijk dat hij zijn verlies geweigerd heeft toe te geven, dat is iets wat hem zeker te verwijten valt.
En inderdaad, er zat een patroon in.
Trump is een malloot, dat ben ik volledig met je eens, maar dat is ook best wel door de media ingekleurd.
En dat zijn aanhangers zo hondstrouw zijn geeft wel aan dat hij toch ook dingen wel goed gedaan heeft.
Mortlach schreef:Hmm, ik weet dat zo net nog niet. Een coup-poging/insurrectie, dat is niet zomaar wat voor een land dat zo prat ging op die peaceful transfer of power.

Nogmaals: dan zul je eerst moeten aantonen dat het een coup-poging was, en dat Trump er zelf achter zat.
En dat eerste geloof ik nog wel, maar dat tweede is onmogelijk hard te maken.
Mortlach schreef:Ik wel in ieder geval. Misschien dat de naam bij mensen wegvalt, maar als je Reichstagbrand zegt zullen er allicht meer belletjes gaan rinkelen. De namen van de indiviuele maloten zal ik ook snel genoeg vergeten.

Om Van der Lubbe als een maloot neer te zetten gaat mij veel te ver: hij had het gevaar juist eerder door dan veel anderen.
En in zijn geval wat het gevaar ook veel groter, want zelfs de meest felle tegenstanders van Trump zullen moeten toegeven dat Hitler zijn overtreffende trap was.
Zelfs Biden geeft dat met zoveel woorden toe door Trump met Goebbels te vergelijken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 21 jan 2021 10:12

StillAwake schreef:Hoeveel mensen kunnen je zonder google vertellen wie Marinus van der Lubbe was?

Hier zijn de mensen die in Leiden gestudeerd hebben in het voordeel. Er staat een monument voor deze Leidenaar bij de Morspoort.
Afbeelding

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2021 10:56

Prisma23 schreef:Hier zijn de mensen die in Leiden gestudeerd hebben in het voordeel. Er staat een monument voor deze Leidenaar bij de Morspoort.
Afbeelding

Kijk, dat wist ik dan weer niet.
in Berlijn heeft ook een monument gestaan, en in de bondsdag is een plaquette voor hem geplaatst.

Maar tot op zekere hoogte kun je de actie van Van der Lubbe vergelijken met de Capitoolbestorming (hoewel de geschiedenis uiteindelijk Van der Lubbe in het gelijk gesteld heeft).
En laten we eerlijk wezen: Van der Lubbe is nauwelijks een voetnoot te noemen in de geschiedenis. En zo zal het Capitool-verhaal ook vergeten worden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 21 jan 2021 13:43

StillAwake schreef:Maar tot op zekere hoogte kun je de actie van Van der Lubbe vergelijken met de Capitoolbestorming (hoewel de geschiedenis uiteindelijk Van der Lubbe in het gelijk gesteld heeft).
En laten we eerlijk wezen: Van der Lubbe is nauwelijks een voetnoot te noemen in de geschiedenis. En zo zal het Capitool-verhaal ook vergeten worden.
Historici zijn het er nog niet over eens of de brand in de Rijksdag door de nazi's zelf is aangestoken, of dat het door Van der Lubbe is gedaan. In elk geval gold toen ook al het adagium: "never waste a good crisis" en de nazi's hebben dit voorval in elk geval ten volle uitgebuit om de democratie om zeep te helpen. Hitler kreeg vanaf toen feitelijk alle macht in Duitsland.
Trek je dit door naar nu, dan moeten we oppassen dat men in de VS dit niet aangrijpt om allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen in te voeren, zoals internetcensuur of het actief onderdrukken van kritische geluiden. Iemand als Brennan (oud CIA directeur) roept in elk geval op om de eigen bevolking door te lichten en subversieve elementen te onderdrukken. Zelfs libertariers (die ik eigenlijk nog nooit op subversieve acties heb kunnen betrappen) zijn volgens hem gevaarlijk. Voordat we het weten is er sprake van een nieuw McCarthyisme.
Ondertussen sloeg Antifa gisteren het Democratische partijkantoor in Portland kort en klein, maar die zijn extreem-links en daarvoor gelden misschien andere regels.

Terug naar Biden: hier zijn de executive orders die hij als eerste als president heeft uitgevaardigd. Wat valt op? Een hoop woke-actie over ras, immigratie en klimaat. Eigenlijk precies wat ik verwachtte: de globalistische agenda wordt weer helemaal uitgerold, eigenlijk is het een stap terug in de tijd naar 2016 plus nog meer identiteitspolitiek. Het probleem met 2016 is natuurlijk dat daarna het jaar 2017 volgde, met Trump aan het roer. Als Biden echt wil voorkomen dat er een tweede Trump komt in 2024 (of Trump zelf), dan zal hij toch echt de focus op de eigen bevolking moeten houden. Want hoewel hij in zijn toespraak verzoenend klonk en hij opriep tot eenheid, gaat het uiteindelijk om zijn daden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2021 16:41

StillAwake schreef:covid heeft inmiddels meer Amerikanen het leven gekost dan WOII. Dat klopt, maar dat is niet allemaal op het conto van Trump te schuiven. Het is niet zo dat een andere aanpak een dodental van 0 zou hebben veroorzaakt. Zodoende: hij gaat ongetwijfeld niet de geschiedenis in als iemand die de Covid-pandemie voortvarend heeft aangepakt, maar om nu het volledige dodental op zijn naam te zetten is ook een beetje goedkoop scoren.


Niet alles, maar de experts zijn het er wel over eens dat als hij a) zaken direct had aangepakt, b) mondkapjes niet tot politieke wig had gemaakt, ongeveer 75% (geloof ik) van de doden vermeden had kunnen worden.

Ook zegt de Biden administration nu dat er geen enkel werkbaar vaccin-plan is, er is niets om op voort te bouwen, ze moeten het vanaf de grond af ontwikkelen.

https://www.cnn.com/2021/01/21/politics ... index.html

Dat geeft te denken wat er was gebeurd als Trump had gewonnen.

Het is hetzelfde type retoriek wat in de verkiezingscampagne door beide kampen gebruikt is. Let's kick Trump out of the white house (Biden) / Let's fight this war for democracy (Pelosi)


Ja, maar het waren niet democraten die een galg bouwden voor het Capitool.

En inderdaad: belachelijk dat hij zijn verlies geweigerd heeft toe te geven, dat is iets wat hem zeker te verwijten valt.
En inderdaad, er zat een patroon in.
Trump is een malloot, dat ben ik volledig met je eens, maar dat is ook best wel door de media ingekleurd.
En dat zijn aanhangers zo hondstrouw zijn geeft wel aan dat hij toch ook dingen wel goed gedaan heeft.


Nou, nee. Dat geeft in mijn ogen alleen maar aan dat het om een cultus gaat/ging. Er is een term voor in de politieke wetenschap: sadopopulisme. Hoe zorg je ervoor dat je stemmers behoudt terwijl je beleid tegen die stemmers werkt. Het antwoord: woede en onvrede stimuleren zodat die stemmers zich richten op een andere vijand (de buitenlanders, de pers, etc.)



Nogmaals: dan zul je eerst moeten aantonen dat het een coup-poging was, en dat Trump er zelf achter zat.
En dat eerste geloof ik nog wel, maar dat tweede is onmogelijk hard te maken.


Ik ben ontzettend benieuwd wat er nog allemaal uit gaat komen, want voor mij ligt het voor de hand dat Trump er zelf achter zat. Zijn campagneteam organiseerde de rallies. Zijn tweets zijn overduidelijk.

Om Van der Lubbe als een maloot neer te zetten gaat mij veel te ver: hij had het gevaar juist eerder door dan veel anderen.
En in zijn geval wat het gevaar ook veel groter, want zelfs de meest felle tegenstanders van Trump zullen moeten toegeven dat Hitler zijn overtreffende trap was.
Zelfs Biden geeft dat met zoveel woorden toe door Trump met Goebbels te vergelijken...


Nu was Van der Lubbe geloof ik letterlijk een malloot, in ieder geval met een flinke verstandelijke beperking, maar ik doende in dit geval meer op de malloten die het Capitool bestormde. Of geloof jij dat VdL écht de Reichstag in brand heeft gestoken en niet dat het door Hitler zelf is gedaan met VdL als kop van Jut?

Verder is het een absolute verademing om weer iemand in het Witte Huis te zien met enige klasse, empathie en principes. Ook was er een persco waarvan ik echt even stond te kijken. De voorlichter beantwoordde vragen, keek de journo's aan en zei niet dat ze de Enemy of the People waren. Wat verfrissend!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2021 16:45

elbert schreef:Historici zijn het er nog niet over eens of de brand in de Rijksdag door de nazi's zelf is aangestoken, of dat het door Van der Lubbe is gedaan.


Ik dacht dat daar ondertussen al wel duidelijkheid over was. Het kon sowieso niet door 1 man zijn gedaan vanwege de hoeveelheid materiaal werd gebruikt, of verwar ik dit nu met het gunpowder plot van 5 november en Guy Fawkes?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 21 jan 2021 16:56

Mortlach schreef:Ik dacht dat daar ondertussen al wel duidelijkheid over was. Het kon sowieso niet door 1 man zijn gedaan vanwege de hoeveelheid materiaal werd gebruikt, of verwar ik dit nu met het gunpowder plot van 5 november en Guy Fawkes?
Ik baseer me op Wikipedia en men lijkt er nog niet echt een eenduidig antwoord op te hebben. Er zijn verschillende tegenstrijdige verklaringen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2021 18:09

elbert schreef: Als Biden echt wil voorkomen dat er een tweede Trump komt in 2024 (of Trump zelf), dan zal hij toch echt de focus op de eigen bevolking moeten houden.


Toch te gek eigenlijk. "Als Biden niet wil dat er een tweede Trump komt, moet hij precies doen wat Trump deed." Ik stoor me daar eigenlijk best aan. "Als je eenheid wilt, moet je doen wat WIJ (rechts/repubs) willen." Alsof het niet van twee kanten moet komen, buiten dat het ook een verkapt soort dreigement is.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Biden de focus op de eigen bevolking kan houden en tegelijkertijd het klimaat niet tot hoax hoeft te verklaren, de LGBTQ+ mensen niet onder de bus hoeft te gooien, de undocumented, de gehandicapten. Want laten we niet vergeten dat ook DEZE mensen deel zijn van de bevolking.

Maar gelukkig lijkt Qanon een beetje te imploderen nu aanhangers doorkrijgen dat er toch echt geen laatste konijn uit de hoed wordt getoverd. De laatste stuiptrekking was blijkbaar dat mensen dachten dat Trump op het laatste moment de inauguratie zou verstoren, iedereen op dat podium zou arresteren en leider voor het leven zou worden. Complete waanzin, maar goed. Het is blijkbaar bijzonder lastig om mensen die slachtoffer zijn geworden van een 'con' te overtuigen dat ze slachtoffer zijn van een con.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2021 18:29

Mortlach schreef:Niet alles, maar de experts zijn het er wel over eens dat als hij a) zaken direct had aangepakt, b) mondkapjes niet tot politieke wig had gemaakt, ongeveer 75% (geloof ik) van de doden vermeden had kunnen worden.

Ook zegt de Biden administration nu dat er geen enkel werkbaar vaccin-plan is, er is niets om op voort te bouwen, ze moeten het vanaf de grond af ontwikkelen.

https://www.cnn.com/2021/01/21/politics ... index.html

Dat geeft te denken wat er was gebeurd als Trump had gewonnen.

Als de deskundigen het eens zijn moet er al een lampje gaan branden. Hoevaak maak jij mee dat deskundigen (buiten de exacte wetenschap) het met elkaar eens zijn?
Je hebt gelijk dat er veel te weinig gedaan is, maar de claim dat dat meer doden heeft gekost dan WOII is ronduit belachelijk.

Mortlach schreef:Ja, maar het waren niet democraten die een galg bouwden voor het Capitool.
Klopt. Net zo min als het de republikeinen waren.
Het was een losgeslagen zootje, tuk op een relletje. En ik weiger te geloven dat het door een geregiseerde order vanuit de republikeinse partij was.
Mortlach schreef:Nou, nee. Dat geeft in mijn ogen alleen maar aan dat het om een cultus gaat/ging. Er is een term voor in de politieke wetenschap: sadopopulisme. Hoe zorg je ervoor dat je stemmers behoudt terwijl je beleid tegen die stemmers werkt. Het antwoord: woede en onvrede stimuleren zodat die stemmers zich richten op een andere vijand (de buitenlanders, de pers, etc.)
Dat is zeker waar, maar er speelt ook mee dat Biden een aantal standpunten heeft die in rechts Amerika wat gevoelig liggen.
Mortlach schreef:Ik ben ontzettend benieuwd wat er nog allemaal uit gaat komen, want voor mij ligt het voor de hand dat Trump er zelf achter zat. Zijn campagneteam organiseerde de rallies. Zijn tweets zijn overduidelijk.
Ze zijn dubieus, maar ik geloof niet dat Trump zelf voorstander was van het opknopen van de volledige club daar. Hoogstens van Pelosi ;-)
Mortlach schreef:Nu was Van der Lubbe geloof ik letterlijk een malloot, in ieder geval met een flinke verstandelijke beperking, maar ik doende in dit geval meer op de malloten die het Capitool bestormde. Of geloof jij dat VdL écht de Reichstag in brand heeft gestoken en niet dat het door Hitler zelf is gedaan met VdL als kop van Jut?
Een verstandelijke beperking? die had ik nog niet gehoord. Wel dat hij lichamelijk beperkt was (ik meen blind.
En Goering (niet Hitler) werd inderdaad ook met deze brand in verband gebracht.
Maar het ging me om het punt dat het molesteren van een regeringsgebouw (ongeacht of dat de rijksdag of het capitool was) uiteindelijk een voetnoot word.
Mortlach schreef:Verder is het een absolute verademing om weer iemand in het Witte Huis te zien met enige klasse, empathie en principes. Ook was er een persco waarvan ik echt even stond te kijken. De voorlichter beantwoordde vragen, keek de journo's aan en zei niet dat ze de Enemy of the People waren. Wat verfrissend!

[/quote]Mee eens. De uitstraling van Biden is een verademing. [quote="Mortlach"]
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 21 jan 2021 21:32

StillAwake schreef:Je hebt gelijk dat er veel te weinig gedaan is, maar de claim dat dat meer doden heeft gekost dan WOII is ronduit belachelijk.


Ik ben bang dat tegen de tijd dat Biden de pandemie wél onder controle heeft weten te brengen, we die getallen nog eens zullen moeten herzien.

Klopt. Net zo min als het de republikeinen waren.
Het was een losgeslagen zootje, tuk op een relletje. En ik weiger te geloven dat het door een geregiseerde order vanuit de republikeinse partij was.


Gegeven dat Trump de Republikeinse partij WAS op dat moment, vind ik je weigering nogal vreemd. Nu de Republikeinen niet meer bang hoeven te zijn voor een gemene Tweet, is de toon al heel anders.

Maar goed, wat zou ervoor nodig zijn om je te overtuigen dat het wél geregisseerd was door Trump c.q. zijn medewerkers?

Dat is zeker waar, maar er speelt ook mee dat Biden een aantal standpunten heeft die in rechts Amerika wat gevoelig liggen. Ze zijn dubieus, maar ik geloof niet dat Trump zelf voorstander was van het opknopen van de volledige club daar. Hoogstens van Pelosi ;-)


O, ik denk dat als het echt helemaal fout was gelopen die dag, Trump dat tot op de bodem had uitgebuit voor persoonlijk gewin.

Een verstandelijke beperking? die had ik nog niet gehoord. Wel dat hij lichamelijk beperkt was (ik meen blind.)


Nog vreemder, een blinde die een openbaar gebouw in brand zet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 21 jan 2021 22:03

Mortlach schreef:Ik ben bang dat tegen de tijd dat Biden de pandemie wél onder controle heeft weten te brengen, we die getallen nog eens zullen moeten herzien.



Gegeven dat Trump de Republikeinse partij WAS op dat moment, vind ik je weigering nogal vreemd. Nu de Republikeinen niet meer bang hoeven te zijn voor een gemene Tweet, is de toon al heel anders.

Maar goed, wat zou ervoor nodig zijn om je te overtuigen dat het wél geregisseerd was door Trump c.q. zijn medewerkers?



O, ik denk dat als het echt helemaal fout was gelopen die dag, Trump dat tot op de bodem had uitgebuit voor persoonlijk gewin.



Nog vreemder, een blinde die een openbaar gebouw in brand zet?

Ik heb dan ook nooit verdedigd dat Van Der Lubbe de dader was, ik heb alleen aangegeven dat deze brand uiteindelijk als voetnoot de boeken ingegaan is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 22 jan 2021 00:10

StillAwake schreef:Ik heb dan ook nooit verdedigd dat Van Der Lubbe de dader was, ik heb alleen aangegeven dat deze brand uiteindelijk als voetnoot de boeken ingegaan is.


Ja, vergeleken met wat er volgde... maar dan zeg je nogal wat. In de meeste boeken over het Derde Rijk is het wel wat meer dan een voetnoot hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 22 jan 2021 09:28

Mortlach schreef:Toch te gek eigenlijk. "Als Biden niet wil dat er een tweede Trump komt, moet hij precies doen wat Trump deed."
Huh? Heb ik dat geschreven?
Nee, ik heb geschreven dat Biden aan zijn eigen bevolking moet denken.

Focussen op de eigen bevolking betekent dus niet op je eerste werkdag:
- je focussen op een globalistische agenda met als slogans "Build Back Better" en "The Great Reset". (met als speerpunt klimaat, wat ervoor zorgde dat Biden in 1 pennestreek 11.000 Amerikanen in de olieindustrie werkloos maakte).
- je focussen op gender en ras en meer van dat soort gekkigheid. Dan bedoel ik dus bijv. de door Biden ondertekende regel die bedoeld is om discriminatie tegen te gaan, maar die als bij-effect heeft dat nu transgenders bij vrouwensport mee mogen doen, waardoor straks misschien voormalige mannen alle medailles gaan opeisen.
- je focussen op het toelaten van immigranten of illegalen.

Me dunkt dat de gemiddelde Amerikaan wel wat anders aan zijn/haar/het (kies je gender) hoofd heeft.
Natuurlijk is het beleid van Biden anders dan dat van Trump, maar het gaat me er vooral om dat ik op een eerste werkdag wel wat anders verwacht had qua prioriteiten.

Dat gaat dus over beleid. Het is nu echt tijd om van Trump af te kicken, hij is weg en komt niet meer terug als president, ook niet in 2024. Er is nu iemand anders die we verantwoordelijk kunnen houden. ;)

O ja, nog iets opvallends: wie is hier op de achtergrond aan het praten over een "plea sentence" in deze officiele video van het Witte Huis?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 22 jan 2021 12:00

elbert schreef:Huh? Heb ik dat geschreven?
Nee, ik heb geschreven dat Biden aan zijn eigen bevolking moet denken.

Focussen op de eigen bevolking betekent dus niet op je eerste werkdag:
- je focussen op een globalistische agenda met als slogans "Build Back Better" en "The Great Reset". (met als speerpunt klimaat, wat ervoor zorgde dat Biden in 1 pennestreek 11.000 mensen in de olieindustrie werkloos maakte).
- je focussen op gender en ras en meer van dat soort gekkigheid. Dan bedoel ik dus bijv. de door Biden ondertekende regel dat nu transgenders bij vrouwensport mee mogen doen, waardoor voormalige mannen alle medailles straks gaan opeisen.
- je focussen op het toelaten van immigranten of illegalen.

Me dunkt dat de gemiddelde Amerikaan wel wat anders aan zijn/haar/het (kies je gender) hoofd heeft.
Natuurlijk is het beleid van Biden anders dan dat van Trump, maar het gaat me er vooral om dat ik op een eerste werkdag wel wat anders verwacht had qua prioriteiten.

Dat gaat dus over beleid. Het is nu echt tijd om van Trump af te kicken, hij is weg en komt niet meer terug als president, ook niet in 2024. Er is nu iemand anders die we verantwoordelijk kunnen houden. ;)


Sorry hoor maar wat een zuur rechts geluid. Biden heeft de hele campagne aangegeven wat het beleid gaat worden en heeft de ruime meerderheid van de stemmen gekregen dus mandaat om dat beleid ook in de praktijk te gaan brengen maar nu mag hij daar niet direct wat aangekondigde stappen in uitvoeren omdat Trump de afgelopen 4 jaar alleen maar verdeeldheid heeft gezaaid en allerlei dingen zelf heeft teruggedraaid die onder Obama waren veranderd, Build Back Better zou kwetsend zijn als slogan maar na 8 jaar een Democratische president was Make America Great Again natuurlijk wel prima. En wat deed Trump ook alweer op zijn eerste dag? Een decreet tekenen om Obamacare buiten spel te kunnen zetten? Weinig kritiek van je op gehoord zoals bij meer beleid van Obama dat door Trump ongedaan is gemaakt. Maar na 4 jaar Trump en daardoor veel verdeeldheid mag Biden natuurlijk dat soort dingen niet doen (vooral dingen weer invoeren die Trump zelf had teruggedraaid) want dan worden de Republikeinse kiezers vast boos en de verdeeldheid niet hersteld. Daarnaast hoor ik je niet over andere dingen, bijvoorbeeld de aanpak van het coronavirus en het bijbehorende steunpakket etcetera.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten