Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Boanerges » 10 nov 2020 17:24

Ik lees pleidooien voor de een en tegen de andere kandidaat. Het zal mij allemaal worst wezen. De politiek is daar zo verschrikkelijk verziekt en immoreel dat beiden wat mij betreft incapabel zijn. Dat Democraten charmanter zijn wil nog niet zeggen dat ze beter/eerlijker zijn. Net als dat Eton-tuig in de UK. Johnson en Fararge; door en door slecht en verrot. Wanneer je het OT overdrachtelijk kunt maken dan zou Jer 23 nog wel eens van toepassing kunnen zijn voor alle leiders van dergelijke statuur.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2020 17:32

Hm ja zorgwekkend is dat bijvoorbeeld Trump van alles kan roepen over fraude, een gestolen overwinning etc zonder met bewijs te komen.... maar een grote groep mensen neemt dit blind over. En ja, dat is wederzijds. Negatief nieuws over Trump wordt soms ook blind geloofd, ook als er geen bewijs voor is. Maar mensen geloven tegenwoordig maar alles wat ze ergens lezen en horen... en daar zit tegenwoordig zoveel onzin bij. Ik was dit weekend ergens, ik stond in een rij en voor en achter me begonnen twee dames een gesprekje. "Fijn dat dit nog mag he. Je mag tegenwoordig zo weinig meer. Nou weet je, ik begin wel steeds meer in te zien dat dit veel meer is dan een virus en de aanpak ervan. Het gaat er meer om dat we ons aan de regels houden dan dat het wat met het virus te maken heeft. Nou inderdaad, dat denk ik nou ook. Hier zit veel meer achter." Ik deed nog een poging om ze erop te wijzen dat we in de zomer toen het wat beter ging met corona, we opeens weer veel meer mochten.... waarom zouden ze versoepelen als de regels er niet zijn om het virus te bestrijden maar omdat ze ons nou eenmaal aan al die regels willen houden maar geen idee, maar hun onderbuikgevoel zei dat er meer achter zat dus dat was dan ook zo. En als je ook ziet hoeveel mensen er in alelrlei andere fabeltjes geloven en klakkeloos nepnieuws overnemen en verder gaan verspreiden vind ik dat wel zorgelijk. Want inderdaad, die mensen laten zich door niets anders corrigeren dan door hun eigen denkbeelden en gevoel. En wie ze wel cool vinden. En wat daar niet mee strookt is nep of deel van het grote complot. Experts, deskundigen, de media, onderzoekers. Wat weten die er nou van.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Veendam » 10 nov 2020 18:43

Cicero schreef:Onzin.

Alle Republikeinen en bruinrechts Nederland dat nu loopt te jammeren dat het nog niet officieel is, stonden op de verkiezingsavond 2016 Trump toe te juichen, toen er nog geen officiële uitslag was en Trump nota bene een dikke minderheid van de totale stemmen had gehaald.


Geduld is een schone zaak.
Je moet realistisch zijn, en echt afwachten wie er nu daadwerkelijk de winnaar is.

Dat is voor Biden net zoals voor Trump.

Wel moet ik zeggen dat de dikke miderheid die je noemde niet echt dik was. Als je kijkt dat er zeg maar 140 miljoen mensen stemmen en er 2 miljoen verschil in zit dan is dat relatief gewoon bijna net zo veel als de ander. Dit zie je elke keer terug komen bij de verkiezingen in de VS, bijna elke keer half om half.
De VS is ook in het geheel niet te vergelijken met het kiessysteem in NLD.
Op zich past het systeem hier mij wel, gewoon moeite doen en naar het stemlokaal gaan als je wilt stemmen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 nov 2020 19:18

Veendam schreef:Op zich past het systeem hier mij wel, gewoon moeite doen en naar het stemlokaal gaan als je wilt stemmen.


Behalve dan als
- Je ooit in de bak hebt gezeten, je nu weer vrij burger bent maar de staat je niet laat stemmen vanwege een uitstaande boete - hoeveel boete? Dat zeggen ze niet (ongeveer 750.000 mensen, voornamelijk African Americans in Florida)
- Je per post stemt en de posterijen opzettelijk van binnenuit worden gesaboteerd om je stem "kwijt" of "te laat" te maken
- Als je bijvoorbeeld oud/slecht ter been bent en de wachtrij om te kunnen stemmen 21 uur lang is.
- Als je geen rijbewijs of paspoort hebt, want je verdient 15.000 dollar per jaar dus je gaat nooit op vakantie en hebt ook geen auto.

Het is bijzonder vreemd dat de gemiddelde zwarte amerikaan veel meer moeite moet doen dan de gemiddelde blanke. Hoe zou dat toch komen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2020 23:11

Mortlach schreef:Behalve dan als
- Je ooit in de bak hebt gezeten, je nu weer vrij burger bent maar de staat je niet laat stemmen vanwege een uitstaande boete - hoeveel boete? Dat zeggen ze niet (ongeveer 750.000 mensen, voornamelijk African Americans in Florida)
- Je per post stemt en de posterijen opzettelijk van binnenuit worden gesaboteerd om je stem "kwijt" of "te laat" te maken
- Als je bijvoorbeeld oud/slecht ter been bent en de wachtrij om te kunnen stemmen 21 uur lang is.
- Als je geen rijbewijs of paspoort hebt, want je verdient 15.000 dollar per jaar dus je gaat nooit op vakantie en hebt ook geen auto.

Het is bijzonder vreemd dat de gemiddelde zwarte amerikaan veel meer moeite moet doen dan de gemiddelde blanke. Hoe zou dat toch komen?


hier heb je altijd een stembureau dichtbij, nooit een rij voor ee stembureaus.... en krijg je je stembriefje gewoon thuis gestuurd. Heel anders dan in Amerika ja. Maar verder is het natuurlijk het mooiste land dat er is....

Overigens denk ik niet dat je van dit soort misstanden alleen de republikeinen de schuld kan geven, ook al zijn die op het gebied van gelijkheid wel een stuk conservatiever.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2020 00:08

Marnix schreef:Overigens denk ik niet dat je van dit soort misstanden alleen de republikeinen de schuld kan geven, ook al zijn die op het gebied van gelijkheid wel een stuk conservatiever.


Mwa, ik durf wel een poging te wagen hoor. Het is immers wel frappant dat het voornamelijk in Democratische gebieden fout gaat, let wel, democratische gebieden waar de Republikeinen de verkiezingscommissies of het gouverneurschap hebben.

Het is ook bijzonder grappig dat men tekeer gaat over massale fraude - zonder bewijs, zelfs de "klokkenluider" van de USPS in Pennsylvania heeft nu zijn gezworen verklaring over Democratische fraude bij de post toch maar weer ingetrokken - maar dat het niet meer gaat over de massale onderdrukking van stemmen in bijvoorbeeld Florida en Texas.

Ook voor de statistieken: sinds het jaar 2000 zijn er ongeveer 1.000.000.000 stemmen uitgebracht over een stuk of 6 verkiezingen. Aantal fraudegevallen dat is vervolgd en veroordeeld? 32! op 1 miljard stemmen, in 20 jaar! Maar dan zouden er nu ineens honderdduizenden frauduleuze stemmers zijn.

Ook de rechtszaken verlopen voorspoedig. In Pennsylvania willen de advocaten van Trump ALLE stemmen ongeldig laten verklaren, alle 7 miljoen. En Georgia - geloof ik - wordt er proces gevoerd over maar liefst 200 vermoedelijke fraudegevallen. Terwijl Biden daar ondertussen met 40.000 stemmen voor ligt. Het gaat natuurlijk ook helemaal niet om de individuele fraude; het gaat erom om de 'base' voldoende rood vlees toe te kunnen werpen zodat die lekker pissig blijven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 11 nov 2020 07:24

gravo schreef:Zongen de Rolling Stones er al niet van?

"You Can't Always Get What You Want".

gravo
Ik zie dit als stiekeme reclame voor Trump. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Veendam » 11 nov 2020 10:31

Mortlach schreef:Behalve dan als
- Je ooit in de bak hebt gezeten, je nu weer vrij burger bent maar de staat je niet laat stemmen vanwege een uitstaande boete - hoeveel boete? Dat zeggen ze niet (ongeveer 750.000 mensen, voornamelijk African Americans in Florida)
- Je per post stemt en de posterijen opzettelijk van binnenuit worden gesaboteerd om je stem "kwijt" of "te laat" te maken
- Als je bijvoorbeeld oud/slecht ter been bent en de wachtrij om te kunnen stemmen 21 uur lang is.
- Als je geen rijbewijs of paspoort hebt, want je verdient 15.000 dollar per jaar dus je gaat nooit op vakantie en hebt ook geen auto.

Het is bijzonder vreemd dat de gemiddelde zwarte amerikaan veel meer moeite moet doen dan de gemiddelde blanke. Hoe zou dat toch komen?


Daarom zei ik al, HIER, in Nederland, bevalt de manier van stemmen mij wel.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 11 nov 2020 11:01

Mortlach schreef:zelfs de "klokkenluider" van de USPS in Pennsylvania heeft nu zijn gezworen verklaring over Democratische fraude bij de post toch maar weer ingetrokken
Dit is wat hij er zelf over zegt:

De vraag is dus nu wie ik moet geloven, de media die zeggen dat hij zijn verklaring heeft ingetrokken, of de persoon zelf die dat ontkent?

Mijn eigen standpunt heb ik al eerder in dit topic neergepend: ik denk dat er onregelmatigheden zijn geweest (ik denk dat je verklaringen als deze serieus moet nemen), maar dat dat op de uitslag geen doorslaggevende invloed heeft gehad. Tenzij er natuurlijk iets anders bewezen wordt.
Dat is een middenpositie tussen "massale fraude!" (Trump) en "niets te zien, loop maar verder" (zo'n beetje alle anderen, waaronder de media).
Mortlach schreef:maar dat het niet meer gaat over de massale onderdrukking van stemmen in bijvoorbeeld Florida en Texas.
De opkomst in Texas was 66% (meer dan 6% hoger dan in 2016) en in Florida was dat 77% (het hoogste percentage sinds 1992). Vergelijk dat eens met een Democratisch bolwerk als Californie: 73,4%. Dat zit er dus tussenin. Ik vind dat eigenlijk behoorlijk hoge percentages voor de VS en een teken dat het met de vermoede onderdrukking van stemmen in deze staten blijkbaar meevalt ten opzichte van 4 jaar terug.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4550
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor naamloos » 11 nov 2020 12:12

De 32-jarige USPS-medewerker zou aan inspecteurs van het postbedrijf hebben toegegeven dat er niks waar is van zijn eerdere beweringen en heeft een schriftelijke verklaring onder ede getekend waarin hij de aantijgingen intrekt, zeggen meerdere bronnen. Een parlementscommissie bevestigde dat de postmedewerker zijn beschuldigingen formeel heeft ingetrokken.
https://www.demorgen.be/nieuws/postbode ... ing.com%2F
Ondanks de berichtgeving van The Washington Post en de bevestiging van de onderzoekscommissie, herhaalt de medewerker dinsdag (lokale tijd) dat hij niet heeft gelogen. Waarom hij na een schriftelijke bekentenis weer een ander verhaal vertelt, is niet duidelijk. De man toont opnieuw geen bewijzen voor zijn verhaal.
https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/60896 ... redirect=1
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2020 13:42

elbert schreef:Dit is wat hij er zelf over zegt:

De vraag is dus nu wie ik moet geloven, de media die zeggen dat hij zijn verklaring heeft ingetrokken, of de persoon zelf die dat ontkent?

Mijn eigen standpunt heb ik al eerder in dit topic neergepend: ik denk dat er onregelmatigheden zijn geweest (ik denk dat je verklaringen als deze serieus moet nemen), maar dat dat op de uitslag geen doorslaggevende invloed heeft gehad. Tenzij er natuurlijk iets anders bewezen wordt.
Dat is een middenpositie tussen "massale fraude!" (Trump) en "niets te zien, loop maar verder" (zo'n beetje alle anderen, waaronder de media).


Mwah middenpositie, dat er op 150 miljoen stemmen ergens een keer wat mis is gegaan kan. Vraag is dan al of het bewust of onbewust is en of dat voordelig voor een van beide partijen uit zal pakken. Tot nu toe is er nog geen bewijs geleverd dat de democraten massaal fraude hebben gepleegd. Dat er met 0,001 procent van de stemmen misschien wel iets misgaat noem ik geen middenpositie tussen “er gaat niets fout” en “er is massaal gefraudeerd”. Dat is ook altijd wel zo. Vele honderdduizenden stemmen als je Trump mag geloven want kijk naar de resultaten op verkiezingsavond en de stand nu. Dat zijn allemaal illegale stemmen, te laat binnengekomen stemmen etcetera. Alleen al 650000 in Pennsylvania... Ik snap dat alles tussen “niks misgegaan” en “heeeeeeel veel mis gegaan” in zekere zin als “het midden” kan worden gezien maar het is toch wat verwarrend :-)

De “onderdrukking” is idd niet verergerd de afgelopen 4 jaar, ook al zeggen opkomstcijfers natuurlijk niet alles. Het is wel een structureel probleem in amerika, waar langzaam wat verbetering in komt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2020 17:29

elbert schreef:Dit is wat hij er zelf over zegt:

De vraag is dus nu wie ik moet geloven, de media die zeggen dat hij zijn verklaring heeft ingetrokken, of de persoon zelf die dat ontkent?


Tja, als je 130,000 dollar aan donaties moet inleveren, zou ik ook proberen eronderuit te komen. Sowieso komt dit allemaal uit de koker van Project Veritas, een naam die als een tang op een varken slaat.

Mijn eigen standpunt heb ik al eerder in dit topic neergepend: ik denk dat er onregelmatigheden zijn geweest (ik denk dat je verklaringen als deze serieus moet nemen), maar dat dat op de uitslag geen doorslaggevende invloed heeft gehad. Tenzij er natuurlijk iets anders bewezen wordt.
Dat is een middenpositie tussen "massale fraude!" (Trump) en "niets te zien, loop maar verder" (zo'n beetje alle anderen, waaronder de media).
De opkomst in Texas was 66% (meer dan 6% hoger dan in 2016) en in Florida was dat 77% (het hoogste percentage sinds 1992). Vergelijk dat eens met een Democratisch bolwerk als Californie: 73,4%. Dat zit er dus tussenin. Ik vind dat eigenlijk behoorlijk hoge percentages voor de VS en een teken dat het met de vermoede onderdrukking van stemmen in deze staten blijkbaar meevalt ten opzichte van 4 jaar terug.


Kijk, met een verkiezing waar 150 miljoen mensen stemmen, gebeurt er altijd wel iets. Maar zoals je zegt, de fouten of zelfs mensen die oprecht proberen twee keer te stemmen, heeft echt geen invloed op de uitkomst.
Wat je laatste opmerking weet ik dat zo net nog niet. Ik weet niet zeker dat mensen die van de 'voter rolls' gegooid worden nog meetellen voor de opkomst. Van de mensen die KONDEN stemmen, hebben er 77% gestemd. Maar dat zegt niets over de 750.000 voornamelijk zwarte Amerikanen die vlak voor de verkiezingen uit de registers werden geschrapt. En zo kun je dus én een enorme opkomst hebben én stemmen onderdrukken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 12 nov 2020 08:04

Mortlach schreef:Tja, als je 130,000 dollar aan donaties moet inleveren, zou ik ook proberen eronderuit te komen. Sowieso komt dit allemaal uit de koker van Project Veritas, een naam die als een tang op een varken slaat.
Het hangt er vanaf of hij zijn verklaring voor de rechtbank volhoudt (onder dreiging van meineed). Dat is voor mij de ultieme test.
Dat er allerlei "behulpzame organisaties" (ahum) van Republikeinse signatuur achterstaan, dat verbaast me niets. Helaas werkt het Amerikaanse systeem zo. Overigens: deze klokkenluider krijgt geen geld meer van zijn werkgever (mag dat zomaar?), dus dat hij financiele steun van deze organisatie accepteert (opgebracht door crowdfunding), is wel te begrijpen.
Mortlach schreef:Kijk, met een verkiezing waar 150 miljoen mensen stemmen, gebeurt er altijd wel iets. Maar zoals je zegt, de fouten of zelfs mensen die oprecht proberen twee keer te stemmen, heeft echt geen invloed op de uitkomst.
Er gebeurt altijd wel iets inderdaad. Gezien de smalle marges in sommige staten is het goed om een en ander nog eens grondig na te gaan. In de staat Georgia waar het verschil miniem is, worden zelfs alle stemmen met de hand nog een keer geteld. Kostbaar, maar het is wellicht nodig om de grote argwaan bij een deel van de Trump stemmers weg te nemen (bij alle zal niet lukken helaas). Je moet er niet aan denken dat er 4 jaar lang weer gezeurd wordt over een "gestolen verkiezing" door mensen die hun verlies niet kunnen accepteren, wat met Trump ook is gebeurd d.m.v. het Rusland onderzoek.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 12 nov 2020 09:38

Prima, maar we weten op voorhand al dat Trump als de rechter hem ongelijk geeft, misschien wel weg zal gaan, maar altijd zal blijven roepen dat de rechter het mis had en hij eigenlijk gewonnen heeft. De democratie heeft gefaald. De rechterlijke macht doet dat vervolgens ook. Dat verhaal zal hij blijven vertellen. En daarom zullen veel van zijn volgelingen het ook blijven geloven. En dat is ook precies wat hij wil, wat hij al vier jaar doet. Dingen vertellen die niet kloppen omdat ze toch wel worden geloofd. OIie op het vuur gooien, de verdeeldheid verder aanwakkeren. Daarom wordt (ook hier) al 4 jaar gewaarschuwd voor die man. De schade die hij heeft aangericht is dan ook niet zomaar hersteld...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 12 nov 2020 10:57

elbert schreef:Je moet er niet aan denken dat er 4 jaar lang weer gezeurd wordt over een "gestolen verkiezing" door mensen die hun verlies niet kunnen accepteren, wat met Trump ook is gebeurd d.m.v. het Rusland onderzoek.
Ik weet de oplossing: dat tweepartijenstelsel moet worden opgedoekt en vervangen door een eenpartijstelsel. Dan stemmen de mensen altijd op de goede kandidaat, is er niemand die het gevoel heeft dat hij/zij verloren heeft en is er geen verdeeldheid meer. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten