Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Optimatus » 31 okt 2019 11:42

Die moet dan wel met een democratisch of republikeins congres gaan samenwerken. Dat wordt wat.

Sowieso vind ik de hoeveelheid geld die er in de VS tegenaan gegooid wordt, idioot.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elburger » 08 feb 2020 15:18

Ruim 3 maanden verder. Trump heeft Impeachment overleeft. Iowa had als eerste staat de voorverkiezingen waar het chaos troef was met enkele grote verrassingen. Pete B won met 0,1 % voor Bernie "lefty" Sanders en een beste tik voor Warren en Biden. Komende week Newhampsire maar 10 maart is " supertuesday".
Dan zullen diverse kandidaten er de brui aangeven en blijven er m.i. 4 of 5 over. Wordt vervolgt....
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 08 feb 2020 15:33

elburger schreef:Ruim 3 maanden verder. Trump heeft Impeachment overleefd.


Wat schandalig was, het blijkt maar weer dat een eed "so help me God" van Republikeinen compleet waardeloos is, behalve voor Romney dan.

Verder is Trump begonnen met de 'purge'; iedereen die tegen hem getuigde, wordt ontslagen. Lt. Col. Vindman (én zijn broer) en ambassadeur Sondland zijn de laan uitgestuurd, en er zullen er ongetwijfeld nog meer volgen (Fiona Hill, vermoed ik).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 08 feb 2020 18:29

In de vragenrubriek recent een vraag over dankbaar zijn voor Trump. Het antwoord is onder andere:

Bid voor onze president dat hij ook wijsheid krijgt om dit land met zoveel wereldwijde invloed te mogen begeleiden op een integere en nederige wijze. Bid dat hij een Godsontmoeting mag hebben die hem sterker mag maken in het zoeken van Bijbelse gerechtigheid in hoe we met elkaar omgaan, voor elkaar zorgen, onze machtspositie gebruiken om te dienen en samen de lasten dragen in ziekte en ongeval.


Van de week was de National Prayer Breakfast. Eén dag na de vrijspraak dus alles was nog zeer vers. Bekijk voor de gein zijn opmerkingen daar eens - terug te vinden op Youtube - en kom dan eens aanzetten met hoe dankbaar je moet zijn voor Trump als 'christelijke' president. Trump weet heel goed wat evangelisch Amerika wil horen en Trump catert prima naar die wensen, zo lang ze maar op hem stemmen.

Wanneer hij zegt "arthur, i don't think I agree with you" rond 00:30, is dat een reactie op de voorgaande spreker die oproept tot vergeving van je vijanden.
https://www.youtube.com/watch?v=5GCixkvpem0
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 feb 2020 01:38

Doen wat hij zegt? Alleen als hij er persoonlijk baat bij heeft, want van eerlijkheid kun je die gast echt niet beschuldigen. Eerst maakt hij maandenlang stampij over Football spelers die knielen tijdens het volkslied - rah rah rah, kan echt niet, geen respect, etc, etc - en vervolgens duikt er een video op waarop Trump tijdens het volkslied net doet of hij staat te dirigeren, maar dat is dan ineens geen enkel probleem meer voor de cultleden die hem als lemmingen over een klif zouden volgen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 10 feb 2020 07:26

Mortlach schreef:Tja, dan ligt de lat niet heel erg hoog. En doen wat hij zegt? Alleen als hij er persoonlijk baat bij heeft, want van eerlijkheid kun je die gast echt niet beschuldigen. Eerst maakt hij maandenlang stampij over Football spelers die knielen tijdens het volkslied - rah rah rah, kan echt niet, geen respect, etc, etc - en vervolgens duikt er een video op waarop Trump tijdens het volkslied net doet of hij staat te dirigeren, maar dat is dan ineens geen enkel probleem meer voor de cultleden die hem als lemmingen over een klif zouden volgen.

Maar wees eerlijk, een discussie over een volkslied is niet echt belangrijk. Ondernemers die vinden dat ze beter nu hun werk kunnen doen en werknemers gemakkelijker in dienst kunnen nemen, met betere arbeidsvoorwaarden, dat is belangrijker.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 10 feb 2020 10:35

Dit is het werkelijke probleem, het moment dat hij het witte huis moet verlaten, hetzij over een klein jaar als hij de verkiezingen zou verliezen, hetzij na het 2e termijn, wat gaat hij dan doen?
https://youtu.be/awzWMmWn7NY

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2020 13:28

de passant schreef:Dit is het werkelijke probleem, het moment dat hij het witte huis moet verlaten, hetzij over een klein jaar als hij de verkiezingen zou verliezen, hetzij na het 2e termijn, wat gaat hij dan doen?
https://youtu.be/awzWMmWn7NY


Ik denk niet zoveel. Het enige wat hij zo ongeveer kan is zoals sommige semi-dictators doen, gaan proberen de regels aan te passen die stellen dat een president maar twee ambtstermijnen mag hebben. Maar daarvoor heeft hij volgens mij sowieso van beide huizen van het congres een tweederde meerderheid nodig en dat gaat natuurlijk niet lukken. Dan kan je nog proberen om gewoon te blijven zitten terwijl je weg moet maar dat gaat natuurlijk ook niet breed geaccepteerd worden. Dus ik denk dat hij nog wel genoeg hersens heeft om dan toch maar ervoor te kiezen om lekker van z'n pensioen te gaan genieten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 10 feb 2020 13:40

Marnix schreef:Ik denk niet zoveel. Het enige wat hij zo ongeveer kan is zoals sommige semi-dictators doen, gaan proberen de regels aan te passen die stellen dat een president maar twee ambtstermijnen mag hebben. Maar daarvoor heeft hij volgens mij sowieso van beide huizen van het congres een tweederde meerderheid nodig en dat gaat natuurlijk niet lukken. Dan kan je nog proberen om gewoon te blijven zitten terwijl je weg moet maar dat gaat natuurlijk ook niet breed geaccepteerd worden. Dus ik denk dat hij nog wel genoeg hersens heeft om dan toch maar ervoor te kiezen om lekker van z'n pensioen te gaan genieten.

Ik help je het hopen!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 feb 2020 15:34

de passant schreef:Dit is het werkelijke probleem, het moment dat hij het witte huis moet verlaten, hetzij over een klein jaar als hij de verkiezingen zou verliezen, hetzij na het 2e termijn, wat gaat hij dan doen?
https://youtu.be/awzWMmWn7NY


IK vind het getuigen van een behoorlijke dosis naïviteitoptimisme dat je denkt dat Trump het Witte Huis zal verlaten. Het is niet onaannemelijk dat hij, als hij verliest, de uitslag gewoon weigert te accepteren en blijft zitten. En dat de Republikeinen dat dan toejuichen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 feb 2020 15:39

Marnix schreef: Dan kan je nog proberen om gewoon te blijven zitten terwijl je weg moet maar dat gaat natuurlijk ook niet breed geaccepteerd worden.


O, dat weet ik zo net nog niet. Als mocht blijken dat de polls tegen hem zijn, dan vermoed ik dat hij (en Fox News) de laatste maanden er alles aan zal doen om toch te kunnen blijven. Zijn ego staat simpelweg niet toe dat hij verliest. En man, als hij nog 4 jaar blijft zitten, dan kun je er donder op zeggen dat in 2024 Don Jr. zijn plaats overneemt.

Vandaag hoorde ik Lindsey Graham vertellen dat het DOJ een proces heeft opgezet waarmee ze de informatie die Giulliani over Hunter Biden heeft, kunnen aannemen. De DOJ coördineert nu dus gewoon openlijk met de Oekraïne om de verkiezingen te beïnvloeden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 feb 2020 15:45

DeLange schreef:Maar wees eerlijk, een discussie over een volkslied is niet echt belangrijk. Ondernemers die vinden dat ze beter nu hun werk kunnen doen en werknemers gemakkelijker in dienst kunnen nemen, met betere arbeidsvoorwaarden, dat is belangrijker.


Het gaat me niet om deze specifieke discussie maar om de hypocrisie die alles wat Trump doet en zegt doordringt en verrot. Je moet er maar eens op letten: alles waar Trump zijn vijanden van beschuldigd, blijkt hij zelf schuldig aan te zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 10 feb 2020 16:03

Mortlach schreef:IK vind het getuigen van een behoorlijke dosis naïviteitoptimisme dat je denkt dat Trump het Witte Huis zal verlaten. Het is niet onaannemelijk dat hij, als hij verliest, de uitslag gewoon weigert te accepteren en blijft zitten. En dat de Republikeinen dat dan toejuichen!
Mortlach, heb je het filmpje eigenlijk wel bekeken?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 feb 2020 18:41

Ik had er vanochtend nog geen tijd voor gehad. Ik zal het eens aanklikken.

edit: dat is dus inderdaad precies waar ik bang voor ben. Fox News pusht het standpunt dat Trump eigenlijk al die extra jaren verdient omdat "de vijand" (d.w.z. iedereen die niet volmondig Trump toejuicht) zo gemeen tegen hem waren dat hij al die jaren eigenlijk niet echt heeft kunnen leiden... ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2020 22:17

Mortlach schreef:O, dat weet ik zo net nog niet. Als mocht blijken dat de polls tegen hem zijn, dan vermoed ik dat hij (en Fox News) de laatste maanden er alles aan zal doen om toch te kunnen blijven. Zijn ego staat simpelweg niet toe dat hij verliest. En man, als hij nog 4 jaar blijft zitten, dan kun je er donder op zeggen dat in 2024 Don Jr. zijn plaats overneemt.

Vandaag hoorde ik Lindsey Graham vertellen dat het DOJ een proces heeft opgezet waarmee ze de informatie die Giulliani over Hunter Biden heeft, kunnen aannemen. De DOJ coördineert nu dus gewoon openlijk met de Oekraïne om de verkiezingen te beïnvloeden.


Het zou best kunnen dat hij de komende verkiezingen wint ja. De democraten hebben zou niet echt een heel overtuigende kandidaat die het tegen hem moet gaan opnemen. Maar ik geloof niet dat als hij verliest of nog 4 jaar heeft uitgezeten, hij weigert om weg te gaan. Dat gebeurt in sommige andere landen maar Amerika is daar toch wat te democratisch voor. Uiteindelijk wordt hij daar dan gewoon weggehaald en gaat als de geschiedenisboeken in als een dictator. En daarvoor heeft hij weer teveel eergevoel. Eigen eer dus. Dus als hij het probeert zal het op een slinksere manier zijn :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten