Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 08:49

benefietdiner schreef:Je reactie is bepaald ook niet van niveau.

Ik constateer al enkele jaren dat de tolerantie onder de islamitische heerschappij een mythe is wat nu ook weer duidelijk te zien is in Afghanistan. Jij wil deze realiteit niet onder ogen zien en dat is jou goed recht maar daarom hoef je toch niet op zo’n laag niveau te reageren als ik twee kranten artikelen aan haal waar jij het duidelijk niet mee eens bent.

Een dialoog tussen religies is natuurlijk beter dan oorlog voeren. Maar dan moet je wel weten hoe moslims in zo’n dialoog staan. Veel moslims geloven dat Jezus, koning David, en Abraham in werkelijkheid moslims waren die de islam verkondigden. Het Oude en het Nieuwe Testament zijn volgens hen vervalsingen die door de Koran worden rechtgezet.

Vraag jij je zelf eens af hoe het mogelijk is dat de islam zo succesvol heeft kunnen zijn. Palestina, Iran, Egypte, Syrië, Irak en Turkije werden voor de geboorte van de islam grotendeels bevolkt door christenen. Tot zij in de zevende en de achtste eeuw plots islamitisch werden.

Gelovige moslims zien er de hand van God in. Maar ook wetenschappers doen nog wel eens voorkomen alsof de islam er vanzelf in slaagde om, in iets meer dan honderd jaar tijd, een gebied voor zich te winnen dat reikte van Spanje tot India.

Het boek van de Amerikaan Andrew Bostom ’The Legacy of Jihad’ staat vol historische bronnen en wetenschappelijke artikelen over de djihad. Hij schrijft: ‘Voor het doorgronden van de djihad vooral soera 9-29 uit de Koran is van belang. Dit vers roept moslims op om de ongelovigen te bestrijden, totdat zij zich bekeren, ofwel onderwerpen aan islamitische overheersing. De crux van de doctrine is het bestaan van één islamitische staat, die de gehele islamitische gemeenschap (oemma) regeert’.

Het ultieme doel van de islam is om de gehele aarde onder islamitisch bestuur te brengen en het ongeloof uit te roeien zie nu Afghanistan als voorbeeld.


Dat kan maar ik meen me te herinneren dat de SGP ook een theocratie nastreeft :roll: En dat christenen uitzien naar het moment dat elke knie zich voor God en Jezus zal buigen. De vraag is hoe je dat realiseert. Niet zo vreemd dat je dat in de Islam ook hebt. Maar het overgrote deel van de moslims veroordeelt geweld als manier om tot dat doel te komen.
Daarnaast in de islam ook behoorlijk verdeeld in groepen (soennieten en sjiïeten, orthodox en gematigd enz) die net zo goed elkaar bestrijden.
Dat een religie zich via de zittende macht zich verspreidt over een gebied hebben we door de eeuwen heen regelmatig gezien en dat is niet zo opmerkelijk. Mensen veroveren gebieden en nemen hun religie mee. De christenen hebben dat ook gewoon gedaan. Verder hoef je me niet te vertellen dat de koran niet juist is en dat Allah niet bestaat en God wel want dat geloof ik ook. Maar dat is heel wat anders dan 1,9 miljard mensen afdoen als "narcisten die te dom zijn om mee te kunnen praten" (en waarvan ik toch hoop dat er op dit forum voor dat soort gedachten toch geen ruimte wordt geboden)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor benefietdiner » 18 aug 2021 09:50

Marnix schreef:Dat kan maar ik meen me te herinneren dat de SGP ook een theocratie nastreeft :roll: En dat christenen uitzien naar het moment dat elke knie zich voor God en Jezus zal buigen. De vraag is hoe je dat realiseert.
Dat heb je van de theocratie nog nooit iets begrepen want dat kun je zelf niet realiseren.
Marnix schreef:Maar het overgrote deel van de moslims veroordeelt geweld als manier om tot dat doel te komen.
Zoals ik reeds zei met het kopiëren van de twee kranten artikelen is dat een schijnbeweging wat we heden in Afghanistan zien.
Marnix schreef:Daarnaast in de islam ook behoorlijk verdeeld in groepen (soennieten en sjiïeten, orthodox en gematigd enz) die net zo goed elkaar bestrijden.
Dat klopt maar je moet wel de hooflijnen zien en die zijn allemaal gelijk namelijk het oprukken van de islam In de westerse wereld wat dagelijks voort gaat en met grote snelheid. In enkele generaties kan het beeld van de hele westerse wereld zijn veranderd een zorgelijke gedachte die nog bij weinigen opkomt.
Marnix schreef:Dat een religie zich via de zittende macht zich verspreidt over een gebied hebben we door de eeuwen heen regelmatig gezien en dat is niet zo opmerkelijk. Mensen veroveren gebieden en nemen hun religie mee. De christenen hebben dat ook gewoon gedaan.
Hiermee zet je dus een isgelijkteken tussen het christendom en de islam zo van de strekse overwind het zij zo.
Marnix schreef: Verder hoef je me niet te vertellen dat de koran niet juist is en dat Allah niet bestaat en God wel want dat geloof ik ook.
Dat vind ik hypocriet als je zegt dat de sterkste overwind. Oftewel als mijn vader en moeder hond geweest was had ik ook geblaffen.
Marnix schreef: Maar dat is heel wat anders dan 1,9 miljard mensen afdoen als "narcisten die te dom zijn om mee te kunnen praten"

Dat komt omdat jij narcisme ziet als een ziekte en dat is niet zo. Narcisme is een karaktereigenschap. Nog niet eens 10 jaar geleden was en zag men homoseksualiteit ook als een ziekte en dat is niet waar. Je wordt als homoseksueel geboren en zo is het ook als je narcist bent. Ook is het niet zo dat iedere islamiet narcist is maar het overheerst wel degelijk en het wordt aangemoedigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2021 10:11

benefietdiner schreef:Dat heb je van de theocratie nog nooit iets begrepen want dat kun je zelf niet realiseren.Zoals ik reeds zei met het kopiëren van de twee kranten artikelen is dat een schijnbeweging wat we heden in Afghanistan zien. Dat klopt maar je moet wel de hooflijnen zien en die zijn allemaal gelijk namelijk het oprukken van de islam In de westerse wereld wat dagelijks voort gaat en met grote snelheid. In enkele generaties kan het beeld van de hele westerse wereld zijn veranderd een zorgelijke gedachte die nog bij weinigen opkomt.Hiermee zet je dus een isgelijkteken tussen het christendom en de islam zo van de strekse overwind het zij zo.
Dat vind ik hypocriet als je zegt dat de sterkste overwind. Oftewel als mijn vader en moeder hond geweest was had ik ook geblaffen.

Dat komt omdat jij narcisme ziet als een ziekte en dat is niet zo. Narcisme is een karaktereigenschap. Nog niet eens 10 jaar geleden was en zag men homoseksualiteit ook als een ziekte en dat is niet waar. Je wordt als homoseksueel geboren en zo is het ook als je narcist bent. Ook is het niet zo dat iedere islamiet narcist is maar het overheerst wel degelijk en het wordt aangemoedigd.


Narcisme is geen ziekte maar een stoornis die volgens de experts trouwens niet aangeboren is, alleen de aanleg is dat. Maar het is onzin om een bevolkingsgroep te verwijten massaal narscistisch te zijn en vervolgens te beweren dat het aangeboren is. Het bewijst je onkunde maar als je blind stukjes van andere gaat overnemen / plakken is dat niet zo verrassend.

Verder zet ik nergens een isgelijkteken maar ga ik uit van het Bijbelse principe dat je anderen zo moet behandelen als je zelf ook behandeld wil worden. Verder geloof ik dat God de sterkste is en zal overwinnen. Juist daarom ben ik niet haatdragend maar liefdevol naar anderen. Als je structureel anderen op basis van geloof of afkomst met haat en angst bejegent vraag ik me af of jij wel gelooft dat God alles in Zijn hand houdt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 19 aug 2021 15:29

In een interview met ABC News geen spoortje van zelfreflectie van de president. "Het was onmogelijk om zonder chaos weg te gaan". Dat terwijl begin dit jaar de president zijn militairen nog aanspoorde om het netjes af te handelen.
En de mensen die uit een vliegtuig vielen? "Dat was 4 of 5 dagen geleden!". Alsof dat het minder erg maakt.
Dat Trumpisme is wel een blijvertje, ook met een andere president.

Voor wie het een goed idee vond om spoorslags te vertrekken uit Afghanistan, misschien is het goed om naar dit geluid te luisteren: https://twitter.com/Charles_Lister/stat ... 5996953607
Met een beperkte militaire aanwezigheid had de ineenstorting van dit land voorkomen kunnen worden, iets wat de Amerikaanse legerleiding ook had voorgesteld.
O ja, Afghanistan herbergt de grootste lithiumvoorraden ter wereld, dat is het spul dat we in batterijen voor bijvoorbeeld onze elektrische auto's stoppen. De vraag naar dit metaal groeit als kool. Wie denk je dat dit nu gaat opdelven in dat land? China.
De kortste weg van de Iraanse olievelden naar China, gaat via welk land? Afghanistan. Het vergt niet veel fantasie om te veronderstellen dat daar binnenkort een oliepijpleiding wordt aangelegd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 21 aug 2021 07:48

De FBI is tot de slotsom gekomen dat er geen vastomlijnd plan was van degenen die op 6 januari het Capitool bestormden. Ook vond de FBI geen bewijs dat Trump of zijn medewerkers tot het geweld hebben aangezet of het hebben georganiseerd. Daarmee kan het narratief dat het hier om een fascistische staatsgreep ging (dat verhaal werd door de Democraten verspreid) de prullenbak in.
Wat het dan wel was? Een zootje ongeregeld dat om allerlei redenen boos was (m.n. de verkiezingsnederlaag van Trump) en ter plekke besloot om het Capitool binnen te dringen. Dat is crimineel gedrag en diegenen behoren daarvoor de cel in te gaan, maar een poging tot staatsgreep? Nee, daarvoor was het teveel tokkiegedrag. Bij een staatsgreep moet je op verschillende plekken tegelijk (defensie, politie, media, Witte Huis, Congres) binnenvallen en daarna de macht consolideren. Dat was hier niet aan de orde.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 21 aug 2021 22:44

elbert schreef:O ja, Afghanistan herbergt de grootste lithiumvoorraden ter wereld, dat is het spul dat we in batterijen voor bijvoorbeeld onze elektrische auto's stoppen. De vraag naar dit metaal groeit als kool. Wie denk je dat dit nu gaat opdelven in dat land? China.
De kortste weg van de Iraanse olievelden naar China, gaat via welk land? Afghanistan. Het vergt niet veel fantasie om te veronderstellen dat daar binnenkort een oliepijpleiding wordt aangelegd.


Ja, die Chinezen hebben visie en geduld, petje af!

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 10 nov 2021 07:49

Herinneren we ons dat verhaal nog dat Trump samen zou spannen met Rusland, waardoor zijn presidentschap 4 jaar lang werd geplaagd door onderzoeken daarover, inclusief het onderzoek van Mueller plus een impeachment die hij daarover aan de broek kreeg?
Dat blijkt allemaal op een leugen gebaseerd te zijn. Afgelopen week werd de bron achter het Steele dossier (de Rus Danchenko) gearresteerd op verdenking van het verstrekken van valse informatie aan de FBI. De link loopt door naar (je verwacht het niet) de Clinton campagne uit 2016.

Dus dat we ook op dit forum hoorden dat Trump in de zak van Poetin zat, blijkt nergens op gebaseerd te zijn behalve op leugens vanuit waarschijnlijk de Clinton campagne en de Democratische partij.
Ik denk dat heel veel media zich nu echt achter de oren moeten krabben wat hun rol tijdens dit presidentschap is geweest. Zelfs in de Washington Post is men nu kritisch over het eigen optreden en dat van de rest van de media. Ook Leon de Winter (in Nederland) roept daartoe op.
Trump mag dan wel boers zijn in zijn optreden en hij neemt regelmatig een loopje met de waarheid, maar een verrader in dienst van de Russen is hij nooit geweest. Daar ging het wel 4 jaar lang over en dat heeft mede gezorgd voor zijn verkiezingsnederlaag in 2020.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 09:28

elbert schreef:Herinneren we ons dat verhaal nog dat Trump samen zou spannen met Rusland, waardoor zijn presidentschap 4 jaar lang werd geplaagd door onderzoeken daarover, inclusief het onderzoek van Mueller plus een impeachment die hij daarover aan de broek kreeg?
Dat blijkt allemaal op een leugen gebaseerd te zijn. Afgelopen week werd de bron achter het Steele dossier (de Rus Danchenko) gearresteerd op verdenking van het verstrekken van valse informatie aan de FBI. De link loopt door naar (je verwacht het niet) de Clinton campagne uit 2016.

Dus dat we ook op dit forum hoorden dat Trump in de zak van Poetin zat, blijkt nergens op gebaseerd te zijn behalve op leugens vanuit waarschijnlijk de Clinton campagne en de Democratische partij.
Ik denk dat heel veel media zich nu echt achter de oren moeten krabben wat hun rol tijdens dit presidentschap is geweest. Zelfs in de Washington Post is men nu kritisch over het eigen optreden en dat van de rest van de media. Ook Leon de Winter (in Nederland) roept daartoe op.
Trump mag dan wel boers zijn in zijn optreden en hij neemt regelmatig een loopje met de waarheid, maar een verrader in dienst van de Russen is hij nooit geweest. Daar ging het wel 4 jaar lang over en dat heeft mede gezorgd voor zijn verkiezingsnederlaag in 2020.

Het is hier al eerder gezegd: de media in de VS (maar ook in Europa) waren op de hand van de Clinton-campagne.
Het verhaal dat de Russen geld in de campagnepot van Trump gestoken hadden was een hot item.
Dat onder andere Nederland een fonds van Clinton steunde, daar hoorde je dan weer niemand over...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 10 nov 2021 15:59

Het Russia collusion verhaal was dus een hoax. Dan heeft Trump toch ergens de waarheid over gesproken en hebben zijn tegenstanders doelbewust gelogen of die leugen helpen verspreiden. Dat mag ook wel eens gezegd.

Ondertussen hebben de Democraten vorige week in Virginia een flinke afstraffing gekregen bij de gouverneursverkiezingen. Dat terwijl het toch een aardig solide "blauwe" (dus Democratische) staat is geworden de afgelopen jaren. Blijkbaar zijn veel kiezers ontevreden over het huidige beleid, met de nadruk op woke thema's als diversiteit (denk aan de schoolstrijd in Virginia). Bovendien hakt de inflatie er nu flink in, mede dankzij de fors gestegen energieprijzen en het kwistig geld bijdrukken van de Amerikaanse centrale bank: vandaag werd bekend dat die 6,2% heeft bereikt en dat is sinds begin jaren 90 niet meer voorgekomen. Het gevaar van hyperinflatie ligt op de loer en dat is een directe bedreiging voor de koopkracht van veel Amerikanen. De waarderingscijfers voor Biden zijn laag en de Congresverkiezingen volgend jaar zien er voor de Democraten niet goed uit.

Om dezelfde redenen is trouwens inflatie in ons land ook een gevaar voor onze welvaart: de Europese centrale bank drukt ook maar geld bij alsof er geen reele economie bestaat en die energieprijzen zijn hier ook omhoog geschoten. Dat is wachten op economische brokken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 10 nov 2021 18:34

elbert schreef:Het Russia collusion verhaal was dus een hoax. Dan heeft Trump toch ergens de waarheid over gesproken en hebben zijn tegenstanders doelbewust gelogen of die leugen helpen verspreiden. Dat mag ook wel eens gezegd.


Nou, nee. In het Mueller rapport werd geconcludeerd dat Rusland "interfered in the election "in sweeping and systematic fashion", and outlined 10 times when Mr Trump possibly impeded the investigation." (BBC-artikel) en dat er meerdere, tientallen geheime contacten waren tussen de Trump campagne en Russische agenten. Denk je echt dat dat alleen was om te bedanken voor de bloemen?

En we weten allemaal dat de conclusie "In 2019, the Mueller investigation concluded that it could not determine any criminal conspiracy between Moscow and the Trump campaign" inherent was aan het feit dat Mueller dacht/vond dat je iemand niet crimineel kunt aanklagen als deze zich niet voor de rechtbank kan verdedigen (zoals het geval bij de zittende Amerikaanse President). Sterker nog, het staat gewoon in het rapport dat als Trump op dat moment NIET president was geweest, hij zou zijn aangeklaagd*. Dus net doen alsof het zo'n arme man is die geheel onschuldig was, is doelbewust liegen en leugens verspreiden.

Maar goed, dat maakt natuurlijk niks uit. Het maakt ook niets uit dat we niet weten wat de leugen was die deze meneer tegen de FBI heeft verteld. Trump en zijn fans doen een Trump en pakken deze nothingburger met beide handen aan om maar weer zo hard mogelijk te roepen dat het allemaal een witch hunt was. Context is verder ongewenst.

*edit: onjuist uitgedrukt. Dit staat er niet letterlijk maar kwam aan het licht tijdens de hoorzittingen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 09:13

Mortlach schreef:Nou, nee. In het Mueller rapport werd geconcludeerd dat Rusland "interfered in the election "in sweeping and systematic fashion", and outlined 10 times when Mr Trump possibly impeded the investigation." (BBC-artikel) en dat er meerdere, tientallen geheime contacten waren tussen de Trump campagne en Russische agenten. Denk je echt dat dat alleen was om te bedanken voor de bloemen?

En we weten allemaal dat de conclusie "In 2019, the Mueller investigation concluded that it could not determine any criminal conspiracy between Moscow and the Trump campaign" inherent was aan het feit dat Mueller dacht/vond dat je iemand niet crimineel kunt aanklagen als deze zich niet voor de rechtbank kan verdedigen (zoals het geval bij de zittende Amerikaanse President). Sterker nog, het staat gewoon in het rapport dat als Trump op dat moment NIET president was geweest, hij zou zijn aangeklaagd*. Dus net doen alsof het zo'n arme man is die geheel onschuldig was, is doelbewust liegen en leugens verspreiden.

Maar goed, dat maakt natuurlijk niks uit. Het maakt ook niets uit dat we niet weten wat de leugen was die deze meneer tegen de FBI heeft verteld. Trump en zijn fans doen een Trump en pakken deze nothingburger met beide handen aan om maar weer zo hard mogelijk te roepen dat het allemaal een witch hunt was. Context is verder ongewenst.

*edit: onjuist uitgedrukt. Dit staat er niet letterlijk maar kwam aan het licht tijdens de hoorzittingen.

Maar hoe zie jij het dan dat bijvoorbeeld Nederland geld gestoken heeft in fondsen gelieerd aan Clinton?
Is dat niet minimaal net zo discutabel?
En hoe verklaar jij dan dat zelfs de Washington Post (toch echt niet rechts te noemen) nu zelf aangeeft dat ze te ver meegegaan zijn in de complotten tegen Trump?
En natturlijk, Trump was zeker neit de beste president ooit, maar ik heb nog steeds het gevoel dat Clinton bepaald niet beter zou zijn geweest.

Wat dat betreft geloof ik nog steeds dat Trump niet zozeer vekrozen is, maar dat Clinton afgeserveerd is.
En het afserveren van kandidaat A levert in een tweepartijenmaatschappij automatisch sinst voor kandidaat B op.

Als Trump een zinnige tegenstander gehad zou hebben in plaats van Clinton, zou hij de geschiedenisboekjes ingegaan zijn als een voetnoot in de geschiedenis. Want zeg nou zelf, hoeveel verliezende kandidaten kun jij uit je hoofd opdreunen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 11 nov 2021 11:41

Mortlach schreef:Nou, nee. In het Mueller rapport werd geconcludeerd dat Rusland "interfered in the election "in sweeping and systematic fashion", and outlined 10 times when Mr Trump possibly impeded the investigation." (BBC-artikel) en dat er meerdere, tientallen geheime contacten waren tussen de Trump campagne en Russische agenten. Denk je echt dat dat alleen was om te bedanken voor de bloemen?

En we weten allemaal dat de conclusie "In 2019, the Mueller investigation concluded that it could not determine any criminal conspiracy between Moscow and the Trump campaign" inherent was aan het feit dat Mueller dacht/vond dat je iemand niet crimineel kunt aanklagen als deze zich niet voor de rechtbank kan verdedigen (zoals het geval bij de zittende Amerikaanse President). Sterker nog, het staat gewoon in het rapport dat als Trump op dat moment NIET president was geweest, hij zou zijn aangeklaagd*. Dus net doen alsof het zo'n arme man is die geheel onschuldig was, is doelbewust liegen en leugens verspreiden.

Maar goed, dat maakt natuurlijk niks uit. Het maakt ook niets uit dat we niet weten wat de leugen was die deze meneer tegen de FBI heeft verteld. Trump en zijn fans doen een Trump en pakken deze nothingburger met beide handen aan om maar weer zo hard mogelijk te roepen dat het allemaal een witch hunt was. Context is verder ongewenst.

*edit: onjuist uitgedrukt. Dit staat er niet letterlijk maar kwam aan het licht tijdens de hoorzittingen.
Wat we nu weten is dat het dossier dat het hele onderzoek naar Trump en Rusland heeft aangezwengeld (het Steele dossier) gebaseerd was op roddels en verzinsels. Die roddels en verzinsels kwamen waarschijnlijk bij de Clinton campagne en de Democraten vandaan, namelijk via Charles Dolan, een lobbyist die voor de Clinton campagne werkte. Het was als een soort struikeldraad gespannen om Trump beentje te lichten. Dus eerst slinger je deze verdachtmakingen de ruimte in (het Steele dossier), vervolgens stuur je dan aan op een onderzoek naar Trump en probeer je hem te pakken op zaken als het hinderen van dat onderzoek en dingen als belastingontduiking door zijn medewerkers.
Een klassieke dirty trick dus. Op basis van wat we nu weten, had het Mueller onderzoek er helemaal niet moeten komen en was die eerste impeachment helemaal terug te voeren op dit Steele dossier en de pogingen om de president pootje te lichten.

We weten namelijk wel waarom Danchenko is aangeklaagd: je kunt er hier alles over lezen, met context. Onder andere:
- hij heeft gelogen tegen de FBI over contact met een Democratische official (PR Executive-I, waarschijnlijk Dolan).
- hij heeft gelogen over een telefoontje dat hij zou hebben gekregen van iemand van de Amerikaans-Russische chamber of commerce over een samenzwering die Trump zou zijn aangegaan met de Russen. Dat telefoontje is er namelijk nooit geweest.
- er staat uitvoerig in beschreven dat Danchenko regelmatige ontmoetingen had met Dolan.
- Danchenko loog over de contacten die hij had met Steele
According to the indictment, on June 15, 2017, March 16, 2017, May 18, 2017, Oct. 24, 2017, and Nov. 16, 2017, Danchenko made false statements regarding the sources of certain information that he provided to a U.K. investigative firm that was then included in reports prepared by the U.K. investigative firm and subsequently passed to the FBI. The June 15, 2017, false statement count alleges that Danchenko denied that he had spoken with a particular individual about material information contained in one of the Company Reports when he knew that was untrue. The March 16, 2017, May 18, 2017, Oct. 24, 2017, and Nov. 16, 2017, counts involve statements made by Danchenko on those dates to FBI agents regarding information he purportedly had received from an anonymous caller who he believed to be a particular individual, when in truth and in fact he knew that was untrue. The information purportedly conveyed by the anonymous caller included the allegation that there were communications ongoing between the Trump campaign and Russian officials and that the caller had indicated the Kremlin might be of help in getting Trump elected.

Dat Rusland zich heeft proberen te bemoeien met de verkiezingen, dat klopt. Sterker nog: de leugens van Danchenko maakten het voor de FBI moeilijker om daar zicht op te krijgen (zie de aanklacht). Maar het was niet Trump die zich met de Russen bemoeide, maar Dolan (uit het Clinton kamp dus) en Danchenko. Zij logen daarover, want Dolan had contacten met de Russische ambassade en Russisch personeel en met Steele die het dossier vol roddel en achterklap aanleverde, wat aanleiding gaf voor de FISA warrants om op onderzoek te gaan richting Trump.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2021 13:44

StillAwake schreef:Maar hoe zie jij het dan dat bijvoorbeeld Nederland geld gestoken heeft in fondsen gelieerd aan Clinton?
Is dat niet minimaal net zo discutabel?


Het zou 'minimaal net zo discutabel' zijn als de Nederlandse geheime dienst een afdeling had met als enige doel facebookpropaganda aanmaken en verspreiden. Kijk, buitenlands geld heeft geen plaats in verkiezingen, ook Nederlands geld niet, maar nee, dat an sich in niet minstens zo discutabel als wat Rusland deed.

En hoe verklaar jij dan dat zelfs de Washington Post (toch echt niet rechts te noemen) nu zelf aangeeft dat ze te ver meegegaan zijn in de complotten tegen Trump?
En natturlijk, Trump was zeker neit de beste president ooit, maar ik heb nog steeds het gevoel dat Clinton bepaald niet beter zou zijn geweest.


Ik houd mijn hart vast voor 2024. Als die knurft weer wint, kan het best wel eens gedaan zijn met de wereld, want je kunt op je vingers natellen dat de olie- en kolensector dan weer een enorme zwieper krijgt.

Wat Clinton beter of slechter geweest? Slechter is onmogelijk in mijn ogen, maar we zullen dat wel nooit te weten komen. Het is een beetje een non-argument beide kanten op.

Wat dat betreft geloof ik nog steeds dat Trump niet zozeer verkozen is, maar dat Clinton afgeserveerd is.
En het afserveren van kandidaat A levert in een tweepartijenmaatschappij automatisch winst voor kandidaat B op.


Ja, dat is inderdaad een probleem met die systemen. Ik verbaas me er elke keer weer over. Wat dat betreft is een coalitiesysteem zoals we in Nederland hebben, met bijbehorende compromissen een stuk stabieler, in mijn ogen - behalve dan wanneer het zo versplintert is dat er geen kabinet te vormen is. Elk systeem heeft voor- en nadelen.

Als Trump een zinnige tegenstander gehad zou hebben in plaats van Clinton, zou hij de geschiedenisboekjes ingegaan zijn als een voetnoot in de geschiedenis. Want zeg nou zelf, hoeveel verliezende kandidaten kun jij uit je hoofd opdreunen?


Al Gore, Pat Buchannan, McCain, Mitt Romney
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 11 nov 2021 13:50

elbert schreef:Wat we nu weten is dat het dossier dat het hele onderzoek naar Trump en Rusland heeft aangezwengeld (het Steele dossier) gebaseerd was op roddels en verzinsels.


Dat wist iedereen al lang. Dat document is vanaf het begin gezien als onbetrouwbaar.

Het was als een soort struikeldraad gespannen om Trump beentje te lichten. Dus eerst slinger je deze verdachtmakingen de ruimte in (het Steele dossier), vervolgens stuur je dan aan op een onderzoek naar Trump en probeer je hem te pakken op zaken als het hinderen van dat onderzoek en dingen als belastingontduiking door zijn medewerkers.
Een klassieke dirty trick dus. Op basis van wat we nu weten, had het Mueller onderzoek er helemaal niet moeten komen en was die eerste impeachment helemaal terug te voeren op dit Steele dossier en de pogingen om de president pootje te lichten.


Ik vroeg me al af of je dit argument zou gebruiken. "Ja, Trump is crimineel, maar dat zou je helemaal niet moeten wéten!"

We weten namelijk wel waarom Danchenko is aangeklaagd: je kunt er hier alles over lezen, met context. Onder andere:
- hij heeft gelogen tegen de FBI over contact met een Democratische official (PR Executive-I, waarschijnlijk Dolan).
- hij heeft gelogen over een telefoontje dat hij zou hebben gekregen van iemand van de Amerikaans-Russische chamber of commerce over een samenzwering die Trump zou zijn aangegaan met de Russen. Dat telefoontje is er namelijk nooit geweest.
- er staat uitvoerig in beschreven dat Danchenko regelmatige ontmoetingen had met Dolan.
- Danchenko loog over de contacten die hij had met Steele


Oké. Dat is allemaal inderdaad niet zo netjes en het is goed dat ze dat niet zomaar laten gaan.

Dat Rusland zich heeft proberen te bemoeien met de verkiezingen, dat klopt. Sterker nog: de leugens van Danchenko maakten het voor de FBI moeilijker om daar zicht op te krijgen (zie de aanklacht). Maar het was niet Trump die zich met de Russen bemoeide, maar Dolan (uit het Clinton kamp dus) en Danchenko. Zij logen daarover, want Dolan had contacten met de Russische ambassade en Russisch personeel en met Steele die het dossier vol roddel en achterklap aanleverde, wat aanleiding gaf voor de FISA warrants om op onderzoek te gaan richting Trump.


Joh, dus die contacten tussen de Trump campagne en de Russische ambassadeur, dat plan van die schoonzoon om een 'secure channel' op te zetten via de Russische ambassade, Trump jr die zegt 'If that is what I think it is, I love it' over een meeting met een russische agent met kompromat, dat hele gedoe over Hunter Bidens laptop, dat heeft iedereen allemaal gedroomd? O nee, dat is allemaal echt gebeurd, maar dat hadden we niet mogen weten...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 15:18

Mortlach schreef:Wat Clinton beter of slechter geweest? Slechter is onmogelijk in mijn ogen, maar we zullen dat wel nooit te weten komen. Het is een beetje een non-argument beide kanten op.

We zullen het nooit weten, maar ik denk dat Trump zijn verkiezing voor een heel groot deel te danken heeft aan de angst voor Hillary.
en laten we eerlijk zijn: Trump was wellicht een koekwous, maar het feit dat de democraten er ook niet echt een sterke kandidaat tegenoverstelden zegt wat over beide kanten van het politiek spectrum wat ze daar hebben.

En of Clinton beter zou zijn geweest: op sommige punten wel, op andere punten niet, en het is moeilijk aan te tonen.
Ik merk bij mijzelf wel dat Obama en Biden allebei meer de gevoelsmatige gun-factor hebben...
Maar ik ben gelukkig niet stemgerechtigd aan die kant van de plas ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten