Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 12:15

elbert schreef:In het filmpje komen alle Democratische kopstukken voorbij: Pelosi, Harris, Biden, Waters enz. Niet elke uitspraak is even militant, maar het gaat om de som der delen hier.

Maar juist de verliezer van de toenmalige verkiezingen heeft niet tot geweld opgeroepen.
Overigens was in dit filmpje Pelosi de enige (van de kopstukken) die militant taalgebruik bezigde, de rest had een wat meer verzoenende toon.
En dat is feitelijk ook wat je nu ziet, de Republikeinen spreken een meer verzoenende toon dan Trump.
Overigens moet je altijd uitkijken met dergelijk knip en plakwerk. Als je van om het even welke groepering korte citaten achter elkaar plaatst krijg je een heel scheef beeld. Zodoende: het gaat om de som der delen, maar dan moeten ook de delen die niet in het filmpje zitten worden meegenomen.

Maar beide partijen steken in hoofdlijnen vergelijkbaar in elkaar. Trump kun je wegstrepen tegen Pelosi, en dan heb je in hoofdlijnen vredelievende partijen die beide het beste voor het land zoeken over.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 07 jan 2021 12:24

elbert schreef:In het filmpje komen alle Democratische kopstukken voorbij: Pelosi, Harris, Biden, Waters enz. Niet elke uitspraak is even militant, maar het gaat om de som der delen hier.


Waarvan halve zinnen achter elkaar zijn geplakt zonder enige context en dan klinkt het opeens heftig en opzwepend. Even naar de context kijken kan helpen. Bijvoorbeeld Biden die erin zit met " I'd take him behind the gym and beat the hell out of him". Context: Als ik op de middelbare school zat en iemand zo over vrouwen hoorde praten (ik kan een vrouw op alle plekken betasten en ze zou het lekker vinden) zou ik hem achter de sportschool een flink pak slaag geven, aldus Biden bij een bezoek aan een school.

Overigens prima om politici op te roepen tot het op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaan en tegen elkaar praten maar als je dit wil vergelijken met Trump om weer eens met een "zie je wel de anderen doen het ook" te komen wat je wel heel vaak doet hier vind ik het wel misplaatst. Het is opnieuw van een totaal andere orde. En ik verwacht van jou eerlijk gezegd geen slecht gemonteerde filmpjes met wat aan elkaar geplakte halve zinnen van een dubieuze Youtuber (ConTroll Politics)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 07 jan 2021 15:12

Marnix schreef:Waarvan halve zinnen achter elkaar zijn geplakt zonder enige context en dan klinkt het opeens heftig en opzwepend. Even naar de context kijken kan helpen. Bijvoorbeeld Biden die erin zit met " I'd take him behind the gym and beat the hell out of him". Context: Als ik op de middelbare school zat en iemand zo over vrouwen hoorde praten (ik kan een vrouw op alle plekken betasten en ze zou het lekker vinden) zou ik hem achter de sportschool een flink pak slaag geven, aldus Biden bij een bezoek aan een school.
Waarom helpt dit, als ik vragen mag? Mag het wel als je tegen scholieren over geweld spreekt alsof het een goede oplossing is voor problemen? Volgens mij moet je juist niet tegen tieners geweld verheerlijken want zij zijn er meer vatbaar voor dan volwassenen. Maar misschien ben ik wel zo'n ouderwetse man die ten onrechte vindt dat je kinderen moet leren om dingen niet met geweld op te lossen en ook niet om daarover te fantaseren. Dat deed Biden wel en in wat voor context die uitspraak ook is gedaan, hij is moeilijk goed te praten.
Marnix schreef:Het is opnieuw van een totaal andere orde.
Nogmaals de vraag: waarom is het van een totaal andere orde? Heeft Trump eigenlijk wel opgeroepen om geweld te gebruiken? Nee, niet expliciet in elk geval (in tegenstelling tot de citaten in het filmpje). Het dichtste wat in de buurt komt van de uitspraken van de Democraten in het filmpje, is een uitspraak van Giuliani: de "trial by combat" uitspraak en daar bedoelde hij een juridisch gevecht mee. Wel heeft Trump te lang vastgehouden aan de mythe dat hij en zijn kiezers zijn bestolen. Dat heeft bij sommigen (QAnon, Proyd Boys en dat soort lui) de gedachte doen postvatten dat ze er iets aan mochten doen wat niet mocht. Dus het is nog sterker: niet alleen de expliciete verwijzing naar geweld is gevaarlijk (hallo Democraten!), ook vasthouden aan mythen en mensen onjuistheden voorspiegelen is gevaarlijk (hallo Trump!).
O ja, degenen die het Capitool binnenstormden werden door Trump ook veel te vriendelijk toegesproken achteraf. Ook fout.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2021 16:35

elbert schreef:Denk je serieus dat ik aan complottheorieen doe? Nee, dat doe ik niet, dus ik ga daar niet in mee. Je kent me blijkbaar nog niet goed genoeg.


Ik ben oprecht blij dat ik me hierin blijkbaar heb vergist.

Goed, nu maar mijn reactie hierop: gisteren voorspelde ik dat het na die dag afgelopen zou zijn met het presidentschap van Trump en dat klopt, al is de manier waarop het gegaan is buitengewoon verdrietig en had ik verwacht dat het op een puur procedurele manier zou zijn gegaan, zoals het hoort. Dat is helaas anders gelopen.


Trump heeft inderdaad toegegeven dat het over is, via een Twitteraccount van een van zijn hulpjes omdat jij zelf een tijdelijke ban heeft op Twitter. En zelfs zijn 'concession speech' liep over van het zelfmedelijden en hoe gemeen iedereen tegen hem was. Maar eerlijk gezegd geloof ik er niks van en morgen staat hij weer als vanouds te razen om de donatiedollars binnen te laten stromen.

Een deel van de Trump aanhangers is de laatste weken zo opgefokt geraakt en Trump is daar zelf mede schuldig aan door zijn retoriek, dat ze geloofden dat de enige manier waarop ze hun land konden redden (zo zagen ze dat) was door het Capitool binnen te dringen. Dat is uiteraard totaal onaanvaardbaar en is niet de manier waarop in een democratie geschillen worden beslecht. Daarom was ik het, voorafgaand aan deze gebeurtenissen, helemaal eens met wat Senaatsleider McConnell zei (ik parafraseer): "ik heb Trump gesteund in zijn recht om de uitslag via legale middelen aan te vechten, maar nu wij een beslissing moeten nemen en Trump geen gelijk heeft gekregen van o.a. de rechtbanken, zie ik geen reden om deze democratische uitslag naast ons neer te leggen". Dat is de juiste manier om hiermee om te gaan en as we speak zal het Congres de verkiezingsuitslag (met een paar uur vertraging) definitief vaststellen en Biden als winnaar aanwijzen.


Ik geloof dat zo'n 136 republikeinen uiteindelijk verschillende bezwaren hebben aangetekend. Je moet er niet aan denken dat ze de meerderheid in beide huizen hadden gehad, want dan was deze stunt waarschijnlijk gewoon gelukt.

Hoe nu verder met Trump? Duidelijk is dat hij zijn retoriek veel te ver heeft doorgevoerd. Een verkiezingsuitslag aanvechten mag, maar het is nu de hoogste tijd dat hij zich er alsnog bij neerlegt dat hij niet gewonnen heeft (dat zei ik op 6 november al). Er wordt door kabinetsministers gesproken om hem middels het 25e amendement af te zetten. Ik weet niet hoe realistisch dat is, maar we zouden eventueel nog een president Pence kunnen krijgen de komende 2 weken. In elk geval: de rol van Trump als president is uitgespeeld.


Een tweede impeachment is ook nog een optie, en als ze dat doen kunnen ze uitsluiten dat hij zich in 2024 gewoon weer kandidaat stelt.

Wat me wel verbaast, is dat de demonstranten gisteren zo gemakkelijk het Capitool binnen konden komen. Dat is in alle jaren dat er demonstraties in Washington worden gehouden (ook die met een gewelddadig karakter), nog nooit gebeurd. Blijkbaar is er met de beveiliging veel mis gegaan en dient dat onderzocht te worden.
En nee, ik ga niet speculeren middels complottheorieen hoe dat heeft kunnen gebeuren. Incompetentie komt immers veel vaker voor dan daadwerkelijke complotten.


Het 'helpt' ook dat het blanken waren. Waren deze mensen zwart geweest, dan was het een bloedbad geworden, daar twijfel ik geen moment aan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2021 16:40

StillAwake schreef:Als je nu, twee weken voor het einde van zijn termijn, Trump af zou zetten zou dat in mijn ogen juist onverstandig zijn.
De mensen die geloven dat Biden via een verkapte staatsgreep aan de macht gekomen is hebben dan alleen maar meer reden om te geloven dat er onregelmatigheden zijn geweest.


Wat gaan ze doen dan? Het Capitool bestormen? O, wacht, dat hebben ze net al gedaan.

Mitt Romney zei het al gisterennacht. Deze mensen bereik je echt niet meer. En je oren laten hangen omdat je bang voor hen bent, dan werkt het terrorisme dus blijkbaar gewoon.

Niets doen kan geen optie zijn. Dan is het gewoon wachten op de volgende knurft die dit allemaal nog een keer overdoet, want gevolgen heeft het toch niet voor je persoonlijk.

Het enige wat moet gebeuren is dat Trump Biden feliciteert, toegeeft dat hij niet verkozen is, desnoods aankondigt dat hij over 4 jaar weer meedoet, maar voor nu Biden als president (elect) accepteert, respecteert en tot op zekere hoogte steunt.


En dan zeg je dat ik de nuance uit het ook verloren ben...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 07 jan 2021 17:20

Mortlach schreef:Een tweede impeachment is ook nog een optie, en als ze dat doen kunnen ze uitsluiten dat hij zich in 2024 gewoon weer kandidaat stelt.
Het Congres is na de vaststelling van de verkiezingsuitslag in reces gegaan tot na de inauguratie van Biden, dus dat gaat niet gebeuren. Trump zelf gaat dit weekend naar Camp David en hij heeft een toespraak bij een Republikeins evenement voor vanavond afgezegd, dus daar hoor je ook niet veel meer van.
Bovendien hebben Facebook en Instagram hem tot nader order geblokt op hun media.
Hij kan nog wel kernraketten lanceren, toch jammer dat we dat niet op Facebook kunnen volgen als hij dat zou doen. :lol: 8)
(m.a.w. die internetcensuur is buitengewoon dwaas, maar is ook gevaarlijk)
Mortlach schreef:Het 'helpt' ook dat het blanken waren. Waren deze mensen zwart geweest, dan was het een bloedbad geworden, daar twijfel ik geen moment aan.
Niet allen die gisteren het Capitool binnenkwamen, waren blank. Ik vind het een opvallend talking point dat sommigen (ik heb mediaberichten daarover gezien) doen alsof dit een rasgerelateerd issue is. Dat is het niet. Trump heeft ook gekleurde aanhangers.
Overigens valt de politie die over de veiligheid van het Capitool gaat, rechtstreeks onder het Amerikaanse Congres.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2021 17:40

elbert schreef:Niet allen die gisteren het Capitool binnenkwamen, waren blank. Ik vind het een opvallend talking point dat sommigen (ik heb mediaberichten daarover gezien) doen alsof dit een rasgerelateerd issue is. Dat is het niet. Trump heeft ook gekleurde aanhangers.
Overigens valt de politie die over de veiligheid van het Capitool gaat, rechtstreeks onder het Amerikaanse Congres.


Echt? "ze waren niet allemáál blank hoor!", dat is je argument? Als ik de foto's en de video's zo eens bekijk, zie ik toch echt veel, heel veel blanke gezichten (en 1 idioot met gezichtsverf die zich als bison heeft verkleed, maar die is onder die schmink ook gewoon blank).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 07 jan 2021 17:44

Mortlach schreef:Echt? "ze waren niet allemáál blank hoor!", dat is je argument? Als ik de foto's en de video's zo eens bekijk, zie ik toch echt veel, heel veel blanke gezichten (en 1 idioot met gezichtsverf die zich als bison heeft verkleed, maar die is onder die schmink ook gewoon blank).
Mijn argument is dat dit geen rasgerelateerd iets is, ja. Gelukkig maar en dat moeten we vooral zo houden.
Sinds wanneer is die obsessie met huidskleur weer in de mode geraakt?
Ik vind het verre van gezond.

O ja, de democratische senator Schumer wil toch een impeachment als Pence vandaag niet het 25e amendement inroept. Hij heeft zeker geen zin in rust tot de inauguratie, maar wil politiek bloed zien. Nou ja, impeachment krijg je toch niet in minder dan 2 weken voor elkaar. Dit is puur voor de buhne.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 17:49

Mortlach schreef:Wat gaan ze doen dan? Het Capitool bestormen? O, wacht, dat hebben ze net al gedaan.
Als de staatsgreep (in hun ogen, niet de mijne) ook nog eens vervroegd wordt door een voortijdig (2 weken) afzetten van de president: ik heb geen idee wat er dan gaat gebeuren. Ik kan me niet voorstellen dat het dan bij een bestorming van het Capitool zal blijven, maar ik wil niet eens weten waar dit soort figuren dan toe in staat zijn.
Mortlach schreef:Mitt Romney zei het al gisterennacht. Deze mensen bereik je echt niet meer. En je oren laten hangen omdat je bang voor hen bent, dan werkt het terrorisme dus blijkbaar gewoon.
beze mensen zijn erg moeilijk te bereiken, daar heeft Romney absoluut gelijk in. Maar als je nu een procedure start naar impeachment: dat heb je a) Niet op tijd klaar, b) heb je dan de bewijslast (het is niet zo dat Trump onomwonden tot geweld opgeroepen heeft, dus juridisch ingewikkeld), en c) dan pas je alsnog je beleid aan aan dit soort malloten.
Mortlach schreef:Niets doen kan geen optie zijn. Dan is het gewoon wachten op de volgende knurft die dit allemaal nog een keer overdoet, want gevolgen heeft het toch niet voor je persoonlijk.
Niets doen is wellicht geen optie, en als er direct na de verkiezingen dit soort zaken waren gebeurd lag het anders, maar als je het nu nog voor twee weken gaat omgooien ben je aan symboolpolitiek bezig.
Mortlach schreef:En dan zeg je dat ik de nuance uit het ook verloren ben...
Op dit vlak ben je dat ook. Je bent volslagen anti-Trump (en ik voel daarin met je mee), waardoor je de nuance naar die man toe vanaf zijn verkiezing al kwijt was.
Ik heb ook nooit begrepen waarom hij uberhaupt verkozen was, maar dat neemt niet weg dat hij verkozen staatshoofd was. En dat hij zich nu als een volidioot gedraagt ben ik met je eens.
In jouw ogen heeft hij echter nooit iets goed kunnen doen, en in heel de impeachment-procedure heb je hier op het forum vrij veel infor gedeeld die allemaal vanaf democratische kant kwam. Een beetje tunnelvisie zegmaar.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2021 17:53

elbert schreef:Mijn argument is dat dit geen rasgerelateerd iets is, ja. Gelukkig maar en dat moeten we vooral zo houden.
Sinds wanneer is die obsessie met huidskleur weer in de mode geraakt?
Ik vind het verre van gezond.


Tja, je maakt dat argument echter niet hard. Je kunt niet met droge ogen zeggen dat de politie tijdens de BLM demonstraties in de zomer van 2020 met dezelfde terughoudendheid reageerde. Dat is het probleem. Het was een zomer vol extreem politiegeweld, rubberkogels en duizenden arrestaties, laagvliegende helicopters, etc. En nu? Selfies met deze rebellen en oudere mensen worden aan de hand gehouden terwijl ze van de trappen worden begeleid. (vergelijk dit met die oude man die destijds werd neergeslagen en die met een schedelbreuk in het ziekenhuis terecht kwam. Ik kan me de beelden nog zo voor de geest halen. Bloed doet dat met je.)

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat de politie gewelddadiger had moeten optreden. Ik zeg dat ze dus blijkbaar wél terughoudend kunnen zijn als ze dat willen. En het verschil is dat de ene groep blank/rechts was en de andere niet. Dat maakt het (deels) dus een rassenkwestie.

Ik blijf erbij, als dit een BLM demonstratie was geweest, waren ze nu nog het bloed van het marmer aan het dweilen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor StillAwake » 07 jan 2021 17:54

Mortlach schreef:Echt? "ze waren niet allemáál blank hoor!", dat is je argument? Als ik de foto's en de video's zo eens bekijk, zie ik toch echt veel, heel veel blanke gezichten (en 1 idioot met gezichtsverf die zich als bison heeft verkleed, maar die is onder die schmink ook gewoon blank).

Ik geloof eigenlijk ook niet zo dat het een rasgerelateerd probleem is.
Het zat hem er meer in dat het Capitool onvoldoende beveiligd werd, en dat Trump te beroerd was om zijn Nationale Garde te sturen.
Bizar dat de vice-president uiteindelijk de macht heeft moeten grijpen...
(over een coup gesproken :D )

Nogmaals: ik hoop dat hij netjes opstapt, en al in de republikeinse voorverkiezing op zijn bek gaat, en dat Donald gewoon de boeken ingaat als een eend...
Maar die laatste twee weken zingen we nog wel uit.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2021 18:00

StillAwake schreef:Als de staatsgreep (in hun ogen, niet de mijne) ook nog eens vervroegd wordt door een voortijdig (2 weken) afzetten van de president: ik heb geen idee wat er dan gaat gebeuren. Ik kan me niet voorstellen dat het dan bij een bestorming van het Capitool zal blijven, maar ik wil niet eens weten waar dit soort figuren dan toe in staat zijn.


Dus niets doen, en wéér geen gevolgen voor dit soort gedrag (en dus impliciete goedkeuring)?

beze mensen zijn erg moeilijk te bereiken, daar heeft Romney absoluut gelijk in. Maar als je nu een procedure start naar impeachment: dat heb je a) Niet op tijd klaar, b) heb je dan de bewijslast (het is niet zo dat Trump onomwonden tot geweld opgeroepen heeft, dus juridisch ingewikkeld), en c) dan pas je alsnog je beleid aan aan dit soort malloten.


Het is alleen ingewikkeld omdat er nog steeds Republikeinen zijn die zich ertegen zouden verzetten.

Niets doen is wellicht geen optie, en als er direct na de verkiezingen dit soort zaken waren gebeurd lag het anders, maar als je het nu nog voor twee weken gaat omgooien ben je aan symboolpolitiek bezig.


Ja, en symbolen zijn belangrijk.

Op dit vlak ben je dat ook. Je bent volslagen anti-Trump (en ik voel daarin met je mee), waardoor je de nuance naar die man toe vanaf zijn verkiezing al kwijt was.


En had ik ongelijk? Vier jaar lang is mij hier vertelt dat het allemaal wel meevalt, dat ik niet zo links moet zijn, zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen, Hoe erg kan het worden, etc, etc. En nu? Nu er in weze een mislukte staatsgreep is gepleegd om Trump aan de macht te houden. Valt het allemaal nog steeds wel mee?

Je moet er niet aan denken wat er was gebeurd als de politici in het gebouw niet op tijd in veiligheid waren gebracht. Deze meute had ze gelyncht.


In jouw ogen heeft hij echter nooit iets goed kunnen doen, en in heel de impeachment-procedure heb je hier op het forum vrij veel infor gedeeld die allemaal vanaf democratische kant kwam. Een beetje tunnelvisie zegmaar.


Ja, want het alternatief is Fox News, Breitbart en OANN en dan heb je het over tunnelvisie?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3399
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Cicero » 07 jan 2021 18:23

elbert schreef:Mijn argument is dat dit geen rasgerelateerd iets is, ja. Gelukkig maar en dat moeten we vooral zo houden.

Wat een achterlijke opmerking. Er liepen neo-nazi's rond en mensen met t-shirts '6 miljoen Joden was niet genoeg' en 'Auschwitz - Arbeid maakt vrij'. Maar nee hoor, elbert vindt dat ras er niets mee te maken heeft.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3399
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Cicero » 07 jan 2021 18:24

StillAwake schreef:Maar beide partijen steken in hoofdlijnen vergelijkbaar in elkaar. Trump kun je wegstrepen tegen Pelosi, en dan heb je in hoofdlijnen vredelievende partijen die beide het beste voor het land zoeken over.

Hahahaha wat een idiote opmerking.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 07 jan 2021 18:27

De oproepen tot verwijdering, zij het via 25A4 of impeachment beginnen steeds luider te klinken. Minority leader Schumer roept er toe op en de articles of impeachment liggen al klaar.

Ik ben benieuwd wat de kerel met het "Camp Auschwitz" T-shirt erover te zeggen heeft, want het is echt belangrijk dat ook hij zich gehoord voelt hoor!
https://forward.com/fast-forward/461617 ... isemitism/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten