Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 22 jan 2021 12:15

Marnix schreef:Sorry hoor maar wat een zuur rechts geluid.
Nounou, ik heb je toen Trump zijn plannen uitvoerde er niet van beschuldigd een zuur links geluid te laten horen als je daar kritiek op had. ;)
Mijn punt blijft wel staan: de Amerikaanse kiezer heeft volgens mij niet gekozen voor bijv. klimaatbeleid. Dat staat volgens alle peilingen namelijk helemaal onderaan de prioriteitenlijst van de Amerikanen. Dat is al jaren zo.
Dus om deze reden hebben de meeste Amerikanen niet op Biden gekozen en het is belangrijk voor hem om te weten als hij een succesvolle president wil zijn. Dit gaat de Amerikanen namelijk geld kosten, veel geld en bovendien: banen.
Marnix schreef:Build Back Better zou kwetsend zijn als slogan maar na 8 jaar een Democratische president was Make America Great Again natuurlijk wel prima.
Dit mist het punt. Build Back Better is een wereldwijde slogan en dat was MAGA natuurlijk niet. Ook Rutte gebruikt die slogan. Het gaat dus om de globalistische agenda die erachter zit en ik vind het zorgwekkend als wereldleiders de indruk wekken dat ze dit onderling zo hebben afgestemd. Dat doet me teveel aan een wereldregering door de elite denken ten koste van jan met de pet, waar ik huiverig voor ben, met name omdat men iets voorstelt wat verdacht veel lijkt op "Brave New World" van Aldous Huxley. Dat is een leestip voor als je dystopische romans interessant vindt.
N.B. ik vond "Yes we can" van Obama een veel betere slogan, maar had dan ook niet deze achtergrond.
Marnix schreef:Daarnaast hoor ik je niet over andere dingen, bijvoorbeeld de aanpak van het coronavirus en het bijbehorende steunpakket etcetera.
Dat is onjuist. Tijdens het voorjaar/zomer heb ik aangegeven dat als Trump de verkiezingen zou verliezen, dit door de aanpak van het coronavirus zou komen. Daarom heeft hij mijns inziens ook daadwerkelijk verloren, want die aanpak was gewoon slecht.

Maar nu hebben we het alweer over Trump, terwijl die geschiedenis is.
Zoals gezegd: er is iemand anders om kritisch te volgen, of je dat nu zuur vindt of niet.
V.w.b. het voorgestelde steunpakket van 1,9 biljoen: daar heb ik dezelfde kritiek op als in Nederland, namelijk de vraag: wie gaat dat enorme bedrag uiteindelijk terugbetalen? Bovendien gaat het meeste van dat geld ook nog eens niet naar de burgers, maar naar zaken die weinig met corona te maken hebben. In de VS is pork-barrel spending namelijk een absolute politieke plaag, van beide partijen. Ik snap best dat er steunpakketten nodig zijn (daar ben ik ook niet tegen), maar er blijft nogal wat aan de strijkstok hangen en de belastingbetaler draait ervoor op.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 22 jan 2021 14:52

Niet echt correct, ik verwijs even naar dit onderzoek:

https://news.gallup.com/poll/276932/sev ... ction.aspx

55% van de Amerikanen vindt klimaatverandering erg belangrijk of extreem belangrijk. Dat zullen grotendeels Democraten zijn maar stellen dat niemand dat belangrijk vindt is niet waar.

Ook de relatie met andere landen wordt als belangrijk gezien en vandaar ook “Build Back Better”, dat heeft niks een soort new world order-elite maken maar met de relatie met onder andere Europa en het samen bijvoorbeeld het klimaat beschermen.

Maar ik hoor dus vooral zaken waar je zelf ook kritisch op bent (migratie, klimaatverandering, bepaalde gender-dingen) en dat je die dingen eruit haalt en zegt: nou moet Biden hier nou mee beginnen? Nogmaals, vooral dingen die door Trump terug zijn gedraaid. En ja over sommige dingen heb ik ooo wel geklaagd :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 22 jan 2021 16:29

elbert schreef:Huh? Heb ik dat geschreven?
Nee, ik heb geschreven dat Biden aan zijn eigen bevolking moet denken.


De verborgen boodschap is echter duidelijk genoeg.

Focussen op de eigen bevolking betekent dus niet op je eerste werkdag:
- je focussen op een globalistische agenda met als slogans "Build Back Better" en "The Great Reset". (met als speerpunt klimaat, wat ervoor zorgde dat Biden in 1 pennestreek 11.000 Amerikanen in de olieindustrie werkloos maakte).


Volgens mij zet hij daar wel wat tegenover. De banen die in de ene sector verloren gaan, ontstaan in de andere sector. Toen de automobiele in zwang raakte, raakten er ook een hoop paardenfokkers en koetsiers hun baan kwijt.

- je focussen op gender en ras en meer van dat soort gekkigheid.


Wat bedoel je precies met "meer van dat soort gekkigheid"?

Dan bedoel ik dus bijv. de door Biden ondertekende regel die bedoeld is om discriminatie tegen te gaan, maar die als bij-effect heeft dat nu transgenders bij vrouwensport mee mogen doen, waardoor straks misschien voormalige mannen alle medailles gaan opeisen.


Ga toch weg man met dat kul-argument. Nooit of te nimmer hoor je mensen over vrouwensport, tenzij er lacherig over wordt gedaan. Je hebt immers "voetbal" en "damesvoetbal" en naar dat laatste kijkt geen hond, maar nu, nu ineens, is het ach en wee en o en vreselijk wat "onze" vrouwensport wordt aangedaan door die 0,05% van de atleten die nu eindelijk ook eens kunnen sporten.

- je focussen op het toelaten van immigranten of illegalen.


Oké, dus je wilt dat Biden a) klimaatverziekende industrieën in stand houdt; b) de beschermingen tegen discriminatie voor LGTBQ+ verzwakt en c) illegalen buiten de deur houdt, en je vraagt je af waarom ik denk dat jij wilt dat Biden Trumps beleid voortzet?

Me dunkt dat de gemiddelde Amerikaan wel wat anders aan zijn/haar/het (kies je gender) hoofd heeft.


Het? HET? Wauw. Kwetsbare mensen zo durven wegzetten als dingen want haha, kijk mij eens grappig zijn ten koste van een minderheid! En jij durft jezelf christen te noemen?

Ik denk dat ik nooit meer met jou hoef te spreken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Katlheen » 22 jan 2021 18:21

Ga toch weg man met dat kul-argument. Nooit of te nimmer hoor je mensen over vrouwensport, tenzij er lacherig over wordt gedaan. Je hebt immers "voetbal" en "damesvoetbal" en naar dat laatste kijkt geen hond, maar nu, nu ineens, is het ach en wee en o en vreselijk wat "onze" vrouwensport wordt aangedaan door die 0,05% van de atleten die nu eindelijk ook eens kunnen sporten.


Sorry hoor, je kunt dit wel afdoen als flauwekul, maar er komen steeds meer geluiden naar voren dat professionele vrouwen het afleggen van transgenders en de pijp aan Maarten geven. En dat gaat niet alleen om vrouwenvoetbal.

Obamacare is vreselijk duur, daar zit vooral de pijn. Premies voor mensen schieten ieder jaar verder omhoog, dus ik snap dat er wat voor te zeggen is om dat ofwel te wijzigen, ofwel af te schaffen en na te denken over een ander syteem.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 22 jan 2021 18:42

Obamacare is duur omdat er zoveel armoede is in Amerika en moet juist bij gaan dragen aan het verkleinen van het gat tussen arm en rijk.

Mortlach schreef:De verborgen boodschap is echter duidelijk genoeg.



Volgens mij zet hij daar wel wat tegenover. De banen die in de ene sector verloren gaan, ontstaan in de andere sector. Toen de automobiele in zwang raakte, raakten er ook een hoop paardenfokkers en koetsiers hun baan kwijt.



Wat bedoel je precies met "meer van dat soort gekkigheid"?



Ga toch weg man met dat kul-argument. Nooit of te nimmer hoor je mensen over vrouwensport, tenzij er lacherig over wordt gedaan. Je hebt immers "voetbal" en "damesvoetbal" en naar dat laatste kijkt geen hond, maar nu, nu ineens, is het ach en wee en o en vreselijk wat "onze" vrouwensport wordt aangedaan door die 0,05% van de atleten die nu eindelijk ook eens kunnen sporten.



Oké, dus je wilt dat Biden a) klimaatverziekende industrieën in stand houdt; b) de beschermingen tegen discriminatie voor LGTBQ+ verzwakt en c) illegalen buiten de deur houdt, en je vraagt je af waarom ik denk dat jij wilt dat Biden Trumps beleid voortzet?



Het? HET? Wauw. Kwetsbare mensen zo durven wegzetten als dingen want haha, kijk mij eens grappig zijn ten koste van een minderheid! En jij durft jezelf christen te noemen?

Ik denk dat ik nooit meer met jou hoef te spreken.


Je slaat een beetje door.... het is toch hij / zij / het? Man, vrouw of allebei of allebei niet. Waarom doe je dan opeens zo boos? Ik snap dat wel een beetje vanuit mijn omgeving, de worsteling van mensen met het geslacht, de ongeving die dat niet accepteert etcetera en heb deze opmerking gelezen maar totaal niet als kwetsend gezien. Of als een grapje ten koste van anderen. Dus ik snap niet waarom je nu opeens zo boos bent. Zoals je weet zitten we op politiek gebied behoorlijk op vaak op dezelfde lijn maar op dit punt sla je de plank volgens mij totaal mis.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 22 jan 2021 19:58

Marnix schreef:Je slaat een beetje door.... het is toch hij / zij / het? Man, vrouw of allebei of allebei niet. Waarom doe je dan opeens zo boos? Ik snap dat wel een beetje vanuit mijn omgeving, de worsteling van mensen met het geslacht, de ongeving die dat niet accepteert etcetera en heb deze opmerking gelezen maar totaal niet als kwetsend gezien. Of als een grapje ten koste van anderen. Dus ik snap niet waarom je nu opeens zo boos bent. Zoals je weet zitten we op politiek gebied behoorlijk op vaak op dezelfde lijn maar op dit punt sla je de plank volgens mij totaal mis.


Dan weet ik niet goed waar ik moet beginnen. Ik heb zelf nog nooit met transgender mensen gesproken die "het" een acceptabele aanspreekvorm vonden en ik kan me in geen 1000 jaar voorstellen dat jij deze mensen wél gesproken hebt. Als je me iemand laat zien die zegt "Ja hoor, ik vind het geen probleem dat iemand mij met 'het' aanspreekt, dan zou daar nog over te praten zijn. Maar "Het" gebruik je voor dingen en als je het haha grappig zo in dat rijtje zet, dan suggereer je dus dat transgender personen geen mensen maar objecten zijn, üntermenschen.

In dit geval is je verschuilen achter de grammaticaregels een enorm zwaktebod. Vraag gewoon aan de mensen zelf hoe ze aangesproken willen worden en gebruik bij twijfel gewoon hen/hun. "Het" gebruiken is gewoon opzettelijk omlaag trappen. En dan heb je het over een groep kwetsbare mensen waaronder het aantal zelfmoorden toch al sky high is, en dat wordt niet geholpen door hen het idee te geven dat ze niet als volwaardig mens worden gezien.

Weet je, ik wil overal ruimte voor maken; je mag van mij gerust zeggen dat je op basis van je geloof meent dat er alleen mannen en vrouwen bestaan. Dat wil ik dan beargumenteren. Maar deze mensen voor onmensen uitmaken, nee, dat is absoluut onacceptabel.

Jammer dat je dat niet ziet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor pindas83 » 22 jan 2021 20:22

Mortlach schreef:Ga toch weg man met dat kul-argument. Nooit of te nimmer hoor je mensen over vrouwensport, tenzij er lacherig over wordt gedaan. Je hebt immers "voetbal" en "damesvoetbal" en naar dat laatste kijkt geen hond, maar nu, nu ineens, is het ach en wee en o en vreselijk wat "onze" vrouwensport wordt aangedaan door die 0,05% van de atleten die nu eindelijk ook eens kunnen sporten.



Je moet de vrouwensport niet onderschatten, die zijn de afgelopen jaren met een enorme opmars bezig. Er werd misschien over voetbal wat lacherig gedaan maar ook dat is steeds meer in trek.
En het argument van manvrouwen in de sport is niet zo gek hoor. Ik heb van dichtbij een man-vrouw bezig gezien die bij de dames de hele kluit aan gort reedt (op de fiets dan), ja daar is niet iedereen even enthousiast over natuurlijk.

Mortlach schreef:
Het? HET? Wauw. Kwetsbare mensen zo durven wegzetten als dingen want haha, kijk mij eens grappig zijn ten koste van een minderheid! En jij durft jezelf christen te noemen?

Ik denk dat ik nooit meer met jou hoef te spreken.


Niet zo sip Mortlach, neem een Canadees biertje (molson is wel ok) en drink op je nieuwe leider.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 22 jan 2021 23:47

Mortlach schreef:Dan weet ik niet goed waar ik moet beginnen. Ik heb zelf nog nooit met transgender mensen gesproken die "het" een acceptabele aanspreekvorm vonden en ik kan me in geen 1000 jaar voorstellen dat jij deze mensen wél gesproken hebt. Als je me iemand laat zien die zegt "Ja hoor, ik vind het geen probleem dat iemand mij met 'het' aanspreekt, dan zou daar nog over te praten zijn. Maar "Het" gebruik je voor dingen en als je het haha grappig zo in dat rijtje zet, dan suggereer je dus dat transgender personen geen mensen maar objecten zijn, üntermenschen.

In dit geval is je verschuilen achter de grammaticaregels een enorm zwaktebod. Vraag gewoon aan de mensen zelf hoe ze aangesproken willen worden en gebruik bij twijfel gewoon hen/hun. "Het" gebruiken is gewoon opzettelijk omlaag trappen. En dan heb je het over een groep kwetsbare mensen waaronder het aantal zelfmoorden toch al sky high is, en dat wordt niet geholpen door hen het idee te geven dat ze niet als volwaardig mens worden gezien.

Weet je, ik wil overal ruimte voor maken; je mag van mij gerust zeggen dat je op basis van je geloof meent dat er alleen mannen en vrouwen bestaan. Dat wil ik dan beargumenteren. Maar deze mensen voor onmensen uitmaken, nee, dat is absoluut onacceptabel.

Jammer dat je dat niet ziet.


Ik denk niet dat het als grapje ten koste van anderen is gebruikt, meer zo van, man, vrouw of als je je allebei niet voelt of allebei evenveel. Dan is het “hen” en geen “het” maar direct stellen dat een bewust kwetsend grap was is je eigen interpretatie en ik denk niet dat die klopt. Meer van als ik alleen “hij en zij” zeg denk ik in deze tijd teveel vanuit kaders die sommigen niet meer oke vinden en dus moet er nog wat bij voor mensen die zich beiden niet voelen of het een niet meer dan het ander.

Heel boos worden en zeggen dat je iemand nooit meer wil spreken is dan nogal overtrokken. Misschien niet je Elbert eerst eens vragen hoe hij dat bedoeld ipv blind op je eigen interpretatie te varen. Er is hier niemand voor onmens uitgemaakt. En ik ben op dit punt best ruimdenkend, maak je geen zorgen. Maar ik vind het minstens zo zorgwekkend dat jij blijkbaar zoiets hebt van: Oh het is een christen, een orthodoxe ook nog dus hij zal het dus wel heel negatief bedoelen. Je waarschuwt voor het oordelen over anderen maar doet het zelf ook. Maar goed, Elbert wil het vast ook wel toelichten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 23 jan 2021 00:08

Marnix schreef:Ik denk niet dat het als grapje ten koste van anderen is gebruikt, meer zo van, man, vrouw of als je je allebei niet voelt of allebei evenveel. Dan is het “hen” en geen “het” maar direct stellen dat een bewust kwetsend grap was is je eigen interpretatie en ik denk niet dat die klopt. Meer van als ik alleen “hij en zij” zeg denk ik in deze tijd teveel vanuit kaders die sommigen niet meer oke vinden en dus moet er nog wat bij voor mensen die zich beiden niet voelen of het een niet meer dan het ander.


Sorry hoor, maar als je je zo bewust bent van de kwestie en zo begaan bent met het lot van deze mensen, dan weet je echt wel dat je geen 'het' gebruikt voor mensen, dan gebruik je gewoon hen/hun. Uitspraken als "je focussen op gender en ras en meer van dat soort gekkigheid" wekken verder niet het vertrouwen dat dat eerste trouwens het geval is. Het gaat er dus echt niet in dat Elbert hier 'per ongeluk' deze keuze maakte omdat hij niet beter wist.

Heel boos worden en zeggen dat je iemand nooit meer wil spreken is dan nogal overtrokken. Misschien niet je Elbert eerst eens vragen hoe hij dat bedoeld ipv blind op je eigen interpretatie te varen. Er is hier niemand voor onmens uitgemaakt.


Historisch gezien is het vrij duidelijk hoe Elbert over genderpolitiek denkt, dus ik zie geen enkele reden om het voordeel van de twijfel te blijven verstrekken. En nee, er wordt niemand rechtstreeks voor onmens uitgemaakt; het is veel subtieler en venijniger. Die grapjes, die opmerkingen van "manvrouw" of "geen echte man/vrouw" of "Het, want ik weet ondertussen niet meer hoe ik jullie moet aanspreken want het verandert ook elke dag." of de altijd hilarische "LGBTQABCHSURHFS en de rest van het alfabet". Het is gewoon opzettelijk zo hard mogelijk kwetsen en je dan verschuilen achter een grammaticaregel of "ach, het was maar een grapje".


En ik ben op dit punt best ruimdenkend, maak je geen zorgen. Maar ik vind het minstens zo zorgwekkend dat jij blijkbaar zoiets hebt van: Oh het is een christen, een orthodoxe ook nog dus hij zal het dus wel heel negatief bedoelen. Je waarschuwt voor het oordelen over anderen maar doet het zelf ook. Maar goed, Elbert wil het vast ook wel toelichten.


Dat ligt meer aan de historie waar Elbert vrij consistent is in hoe hij over genderpolitiek denkt.

Ligt het gevoelig? Ja, blijkbaar. Want het leed van deze groep is grotendeels onzichtbaar of het wordt door niemand serieus genomen. In het Verenigd Koninkrijk wordt beleid doorgevoerd dat je volgens de definitie van genocide genocidaal zou mogen noemen, en daar hoor je zo goed als niks over. Ik vind dat onverteerbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 23 jan 2021 21:50

Voor als je even wil lachen, GPPB gaat weer helemaal los, http://www.derokendevlaswiek.com/index. ... MOVIE.html

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2021 00:32

Haha! Wacht maar tot ze ontdekken dat niet alleen dit is gescript
maar dat ons hele leven gewoon een computerprogramma is.

Matrix

Het bewijs maar weer dat dit soort gekken heel ver gaan, iedere keer een stap verder, om hun ongelijk maar niet te hoeven toegeven. Eerst is Trump de door God verkorene, dan is er gefraudeerd en gaat hij toch wel winnen, als dat niet doorgaat is alles wat het tegendeel bewijst gewoon en scene gezet (beetje het laatste argument als je het echt niet meer weet). Over hoe complottheorieen ontstaan)

Het enige wat ze nog moeten ontdekken is dat derokendevlaswiek ook zo’n soort schijjnwerkelijkheid, een soort door de duivel in scene gezette christelijke waarschuwingssite. Maar ja, zo ver zijn ze nog niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Erik1960 » 24 jan 2021 00:49

Prisma23 schreef:Voor als je even wil lachen, GPPB gaat weer helemaal los, http://www.derokendevlaswiek.com/index. ... MOVIE.html


Ik dacht dat ik alles wel zo’n beetje gezien had. Maar t kan toch altijd weer gekker.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 24 jan 2021 16:51

Marnix schreef:Haha! Wacht maar tot ze ontdekken dat niet alleen dit is gescript
maar dat ons hele leven gewoon een computerprogramma is.

Matrix

Het bewijs maar weer dat dit soort gekken heel ver gaan, iedere keer een stap verder, om hun ongelijk maar niet te hoeven toegeven. Eerst is Trump de door God verkorene, dan is er gefraudeerd en gaat hij toch wel winnen, als dat niet doorgaat is alles wat het tegendeel bewijst gewoon en scene gezet (beetje het laatste argument als je het echt niet meer weet). Over hoe complottheorieen ontstaan)

Het enige wat ze nog moeten ontdekken is dat derokendevlaswiek ook zo’n soort schijjnwerkelijkheid, een soort door de duivel in scene gezette christelijke waarschuwingssite. Maar ja, zo ver zijn ze nog niet.


En dit zijn het soort lui waar Biden zich mee zou moeten verenigen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2021 17:43

Mortlach schreef:En dit zijn het soort lui waar Biden zich mee zou moeten verenigen?


Nee. Aan de andere kant zou hij dat ook niet moeten met linkse mensen die voor geweld zijn. Het is goed dat hij eenheid zoekt, ook onder de normale Republikeinen, want dat zijn er een heleboel. Uiteraard niet met extremisten en mensen die in fabeltjes geloven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 25 jan 2021 09:48

Mortlach schreef:De verborgen boodschap is echter duidelijk genoeg.
Ik doe niet aan verborgen boodschappen en elke verborgen boodschap die je denkt te zien, komt niet bij mij vandaan.
Mortlach schreef:Volgens mij zet hij daar wel wat tegenover. De banen die in de ene sector verloren gaan, ontstaan in de andere sector. Toen de automobiele in zwang raakte, raakten er ook een hoop paardenfokkers en koetsiers hun baan kwijt.
Er zijn geen paarden uit het straatbeeld verdwenen door presidentiele besluiten, maar omdat auto's een beter en sneller middel bleken om mensen te vervoeren. Hetzelfde geldt voor de energievoorziening: zodra er betere en goedkopere produkten op de markt komen, krijgen die meer marktaandeel. Daarom is zelfs onder de voorganger van Biden de CO2 uitstoot gedaald. De reden: kolencentrales werden vervangen door goedkopere en schonere gascentrales.
De taak van een president is mijns inziens om innovatie te stimuleren en te zorgen voor een eerlijk speelveld, niet om zelf hard in te grijpen in bestaande energieopwekking en door voor massaontslagen te zorgen.
Mortlach schreef:Wat bedoel je precies met "meer van dat soort gekkigheid"?
Een voorbeeld: "In prison the determination should be that your sexual identity is defined by what you say it is not what in fact the prison says it is." Bron
Kortom: als je als man geen zin hebt om in een mannengevangenis te komen en tussen de vrouwen wilt zitten, hoef je alleen maar te zeggen dat je jezelf identificeert als een vrouw. Ik kan me zo voorstellen dat het in een vrouwengevangenis aangenamer is dan in menig mannengevangenis en het resultaat zou dus zijn: volle(re) vrouwengevangenissen en lege(re) mannengevangenissen. Dat is gekkigheid. Het is aan justitie om te bepalen waar gevangenen terecht moeten komen, niet aan gevangenen zelf. Ik kan nog meer voorbeelden noemen, maar laat het hier even bij. Dat is allemaal onderdeel van de identiteitspolitiek waar de linkerflank van de Democratische partij helemaal verzot op is geraakt, maar waar niemand uiteindelijk iets mee opschiet.
Mortlach schreef:Ga toch weg man met dat kul-argument. Nooit of te nimmer hoor je mensen over vrouwensport, tenzij er lacherig over wordt gedaan. Je hebt immers "voetbal" en "damesvoetbal" en naar dat laatste kijkt geen hond, maar nu, nu ineens, is het ach en wee en o en vreselijk wat "onze" vrouwensport wordt aangedaan door die 0,05% van de atleten die nu eindelijk ook eens kunnen sporten.
Jij mag het een kulargument vinden, veel vrouwen die aan topsport doen vinden hun sport te belangrijk om te worden overgenomen door voormalige mannen, die simpelweg een genetisch voordeel hebben en waardoor er sprake is van sportvervalsing. Veel vrouwen (vaak ook feministische Democraten) zijn hier boos over. Check even de #BidenErasedWomen hashtag op Twiter.
Mortlach schreef:Oké, dus je wilt dat Biden a) klimaatverziekende industrieën in stand houdt; b) de beschermingen tegen discriminatie voor LGTBQ+ verzwakt en c) illegalen buiten de deur houdt, en je vraagt je af waarom ik denk dat jij wilt dat Biden Trumps beleid voortzet?
Nee, je hebt niet goed gelezen. Ik zeg dat ik deze eerste presidentiele besluiten opvallend vind en ook dat de gemiddelde Amerikaan op dit moment wel belangrijker zaken aan het hoofd heeft. Zoals corona bijvoorbeeld, waar Biden nu ook toegeeft dat hij het de komende maanden echt niet beter gaat doen dan zijn voorganger. Dat is ook wel realistisch, zo'n virus trekt zich niets aan van politieke beloften.
Ik zeg dus helemaal niet dat Biden geen beleid op het vlak van klimaat, immigratie en noem maar op moet voeren en ik zeg ook niet dat hij hetzelfde moet doen als zijn voorganger, maar ik zeg wel dat ik niet hoop dat dit de speerpunten zijn. Dat zou vreemd zijn, zeker nu.
Mortlach schreef:Het? HET? Wauw. Kwetsbare mensen zo durven wegzetten als dingen want haha, kijk mij eens grappig zijn ten koste van een minderheid! En jij durft jezelf christen te noemen?
Ook hier heb je volledig de plank gemist. Het gaat er niet om hoe ik mensen noem (en stel je gerust: ik hou het bij hij en zij), maar er zijn mensen die zich niet in die categorieen herkennen. Daarom noemde ik "het", maar in de VS heb je mensen die met "they", "them", "zher" en weet ik niet welke andere voornaamwoorden willen worden benoemd. Daarom "het", niet omdat ik dat zo fijn vind (integendeel zelfs: ook die taalaanpassingen horen bij de identity politics die ik verfoei), maar als een mogelijke optie 3 naast de 2 gangbare.

Daarbij ben ik van mening dat die identity politics en de taalwijzigingen die men erbij bedenkt, niemand helpt, ook niet mensen die worstelen met hun sekse en/of seksualiteit. Waarom niet? Omdat ik denk dat de wereld opdelen in aparte hokjes voor "kwetsbare mensen" die wereld er niet beter op maakt. Mensen worden niet geholpen door ze in een nieuw bedachte categorie te stoppen en al helemaal niet door ze als zodanig te identificeren (vandaar het "identity" in identity politics). Want daardoor wordt jouw identiteit de groep (het hokje) waarin je ingedeeld wordt. De mens wordt gereduceerd tot welke groep men behoort. Dat is een vaak voorkomende consequentie van dit denken. Maar ik denk dat je beter andersom kunt redeneren: ieder mens is een uniek individu die misschien bepaalde kenmerken heeft, maar die kenmerken kunnen nooit volledig je identiteit beschrijven, hooguit een deel ervan en dan nog alleen bij benadering. Dat is niets om lacherig over te doen, maar bloedserieus: een mens is zoveel meer dan zijn of haar kenmerken of groepsidentiteit. Daarom is het gebruik van letters van het alfabet ("LGBTQIA" enz) af te wijzen, omdat dat volkomen ontoereikend is om mensen te beschrijven, maar het een vorm is van politiek hokjesdenken.
Mortlach schreef:Historisch gezien is het vrij duidelijk hoe Elbert over genderpolitiek denkt, dus ik zie geen enkele reden om het voordeel van de twijfel te blijven verstrekken. En nee, er wordt niemand rechtstreeks voor onmens uitgemaakt; het is veel subtieler en venijniger. Die grapjes, die opmerkingen van "manvrouw" of "geen echte man/vrouw" of "Het, want ik weet ondertussen niet meer hoe ik jullie moet aanspreken want het verandert ook elke dag." of de altijd hilarische "LGBTQABCHSURHFS en de rest van het alfabet". Het is gewoon opzettelijk zo hard mogelijk kwetsen en je dan verschuilen achter een grammaticaregel of "ach, het was maar een grapje".
Mijn denken over genderpolitiek komt erop neer dat ik die politiek als schadelijk afwijs. Dat betekent niet dat ik mensen afwijs of denigrerend naar ze doe of wil doen. Dus je bewering dat ik mensen wil kwetsen, werp ik van me. Het afwijzen van een bepaalde politiek betekent niet het afwijzen van mensen. De identiteitspolitiek is naar mijn mening te verfoeien, daar heb ik alle recht toe en ik zal niet nalaten om dat ook op te schrijven.
Bovendien schuif je me in dit stukje een aantal woorden en uitdrukkingen in de mond die ik nooit gezegd of bedoeld heb. Dat is kwalijk. Het wordt nog kwalijker als je impliceert dat ik identity politics dien te omarmen en anders ben ik een onmens of erger. Ik laat me niet voor dit soort valse dilemma's plaatsen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten