Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2020 10:32

Biden neemt de leiding in Georgia over!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2020 10:40

elbert schreef:Dat is nog niet helemaal zeker. In Georgia komt er waarschijnlijk een nieuwe verkiezingsronde voor 2 zetels, omdat geen van de kandidaten een 50% meerderheid haalde. Die verkiezing wordt dan pas op 5 januari gehouden. Mocht de stand in de senaat dan 50-50 worden, dan hebben de Democraten altijd nog de vice-president om de doorslag te geven.
Het zal best misleidend zijn, maar vind je het zelf een goed idee dat Twitter deze vorm van censuur toepast?
Want daar is dit tech-bedrijf wel heel selectief in. De Iraanse dictator Khamenei kan namelijk ongestraft antisemitische posts tweeten en platte aarde aanhangers kunnen ook ongestoord hun onzin verkondigen, maar de president van de VS wordt door Twitter gecensureerd.
Ik denk niet dat volgers Twitter nodig hebben om te bepalen wat waar is of niet en dit selectieve ingrijpen riekt naar de voorkeur voor een bepaalde kandidaat. Het gevolg is dat mensen het vertrouwen in de media en de tech bedrijven verliezen en dat het allemaal nog partijdiger wordt dan het al is.


Ik denk dat je ermee uit moet kijken, hoewel ik je argument “Khamenei mag het ook” niet erg sterk vind. Net als dat volgers Twitter niet nodigen hebben om te bepalen wat waar is en wat niet. Jij en ik hebben dat niet maar er zijn genoeg republikeinen die het wel geloven. Niet dat zo’n banner helpt maar goed. Nepnieuws bestrijden is op zich een goed doel. Ook (of misschien wel helemaal) als je een president hebt die overduidelijk leugens vertelt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 06 nov 2020 10:49

Marnix schreef:Ik denk dat je ermee uit moet kijken, hoewel ik je argument “Khamenei mag het ook” niet erg sterk vind. Net als dat volgers Twitter niet nodigen hebben om te bepalen wat waar is en wat niet. Jij en ik hebben dat niet maar er zijn genoeg republikeinen die het wel geloven. Niet dat zo’n banner helpt maar goed. Nepnieuws bestrijden is op zich een goed doel. Ook (of misschien wel helemaal) als je een president hebt die overduidelijk leugens vertelt.
Nepnieuws bestrijden doe je door er feiten tegenover te zetten. Het is mijns inziens niet de rol van de techbedrijven die een platform aanbieden of de overheid om als scheidsrechter op te treden. Het is de rol van onafhankelijke media die daar los van staan om feiten en argumenten aan te dragen. Censuur is niet de oplossing in een open samenleving, de botsing van meningen en het aandragen van feiten en argumenten is dat wel, zodat er uiteindelijk meer duidelijkheid komt.
Bij veel Trump aanhangers en ook bij mensen die dat niet zijn maar wel vinden dat sommige media wel heel erg vooringenomen zijn, komt het vertrouwen op de manier zoals Twitter het aanpakt niet terug. Ook iemand als Lubach (toch vrij links volgens mij) die onlangs een item had over de fabeltjesfuik, stelt dat censuur niet de oplossing kan zijn. Nepnieuws versla je met argumenten en met feiten, niet met banners en het verbergen van tweets.
Ik denk dat mensen terecht banger zijn voor DDR achtige controle dan voor onwelgevallige feiten die hun mening kan veranderen of voor onzin die ze ook lezen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2020 14:02

elbert schreef:Nepnieuws bestrijden doe je door er feiten tegenover te zetten. Het is mijns inziens niet de rol van de techbedrijven die een platform aanbieden of de overheid om als scheidsrechter op te treden. Het is de rol van onafhankelijke media die daar los van staan om feiten en argumenten aan te dragen. Censuur is niet de oplossing in een open samenleving, de botsing van meningen en het aandragen van feiten en argumenten is dat wel, zodat er uiteindelijk meer duidelijkheid komt.
Bij veel Trump aanhangers en ook bij mensen die dat niet zijn maar wel vinden dat sommige media wel heel erg vooringenomen zijn, komt het vertrouwen op de manier zoals Twitter het aanpakt niet terug. Ook iemand als Lubach (toch vrij links volgens mij) die onlangs een item had over de fabeltjesfuik, stelt dat censuur niet de oplossing kan zijn. Nepnieuws versla je met argumenten en met feiten, niet met banners en het verbergen van tweets.
Ik denk dat mensen terecht banger zijn voor DDR achtige controle dan voor onwelgevallige feiten die hun mening kan veranderen of voor onzin die ze ook lezen.


Ja mee eens, het is niet ideaal. Niks doen is dat trouwens ook niet. Lastige is dat je niet media en techbedrijven zo tegenover elkaar kan plaatsen. Sociale media neemt steeds meer de rol van nieuwsvoorziening over van de klassieke media dus die scheiding is niet zo duidelijk als je benoemt. Veel mensen controleren niet bij andere bronnen of wat ze op sociale media lezen wel klopt. Jij wel. Ik ook. Maar lang niet iedereen. Daarnaast haalt Twitter hier geen posts weg maar labelt ze als “mogelijk misleidend” omdat er voor veel beweringen totaal geen onderbouwing is. Daarnaast gaat het niet zozeer om of wat je roept waar is of niet maar om het beinvloeden van democratische processen. En als laatste geef je aan dat de verantwoordelijkheid van nieuws beoordelen als waar of niet waar bij de media ligt maar die delen in ieder geval de mening van Twitter dat het misleidend is en ieder bewijs ontbreekt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 06 nov 2020 14:43

Marnix schreef:Ja mee eens, het is niet ideaal. Niks doen is dat trouwens ook niet. Lastige is dat je niet media en techbedrijven zo tegenover elkaar kan plaatsen. Sociale media neemt steeds meer de rol van nieuwsvoorziening over van de klassieke media dus die scheiding is niet zo duidelijk als je benoemt. Veel mensen controleren niet bij andere bronnen of wat ze op sociale media lezen wel klopt. Jij wel. Ik ook. Maar lang niet iedereen. Daarnaast haalt Twitter hier geen posts weg maar labelt ze als “mogelijk misleidend” omdat er voor veel beweringen totaal geen onderbouwing is. Daarnaast gaat het niet zozeer om of wat je roept waar is of niet maar om het beinvloeden van democratische processen. En als laatste geef je aan dat de verantwoordelijkheid van nieuws beoordelen als waar of niet waar bij de media ligt maar die delen in ieder geval de mening van Twitter dat het misleidend is en ieder bewijs ontbreekt.
Ik vind dat media en techbedrijven van elkaar gescheiden dienen te opereren. Elk heeft zijn eigen taak. Techbedrijven zijn er om een platform te bieden, niet om de content te controleren, behalve als het gaat om uitingen die tegen de wet zijn, zoals discriminatie, oproepen tot geweld en dergelijke.
Maar labels toevoegen als "dit klopt niet" valt volgens mij niet onder het takenpakket van de techbedrijven. Want dan kunnen ze bij 80% van alle posts en reacties op sociale media wel een banner plaatsen.
Het meest absurde voorbeeld is wat we een paar weken terug zagen over een New York Post artikel over de Bidens. Twitter blokkeerde het account van de New York Post op basis van de regel dat het om "gehackte informatie" zou gaan. Dat klopte niet (er is niets gehackt) en bovendien werd er allerlei onzin verteld alsof dit een Russische operatie zou zijn (dat was het ook al niet). Het is een vreemde situatie als een techbedrijf een krant gaat zitten censureren op basis van onzinargumenten. Het is aan journalisten om uit te zoeken hoe iets werkelijk zit en niet de techreuzen die bepalen wat je wel en niet mag zien.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 06 nov 2020 22:39

elbert schreef:Ik vind dat media en techbedrijven van elkaar gescheiden dienen te opereren. Elk heeft zijn eigen taak. Techbedrijven zijn er om een platform te bieden, niet om de content te controleren, behalve als het gaat om uitingen die tegen de wet zijn, zoals discriminatie, oproepen tot geweld en dergelijke.
Maar labels toevoegen als "dit klopt niet" valt volgens mij niet onder het takenpakket van de techbedrijven. Want dan kunnen ze bij 80% van alle posts en reacties op sociale media wel een banner plaatsen.
Het meest absurde voorbeeld is wat we een paar weken terug zagen over een New York Post artikel over de Bidens. Twitter blokkeerde het account van de New York Post op basis van de regel dat het om "gehackte informatie" zou gaan. Dat klopte niet (er is niets gehackt) en bovendien werd er allerlei onzin verteld alsof dit een Russische operatie zou zijn (dat was het ook al niet). Het is een vreemde situatie als een techbedrijf een krant gaat zitten censureren op basis van onzinargumenten. Het is aan journalisten om uit te zoeken hoe iets werkelijk zit en niet de techreuzen die bepalen wat je wel en niet mag zien.


Ja dat was inderdaad niet goed, heeft men denk ik wel ingezienZ los daarvan is het proberen te beinvloeden van democratische processen zoals Trump nu doet wel een ander verhaal. Maar het is ook een beetje zoeken nu wat daar goed is en niet. Zoals ik al zei, je kan het stug “techbedrijven” blijven noemen maar het zijn (sociale) mediabedrijven. Waar je op allerlei vlakken een bepaalde code voor moet vaststellen. Wat doe je hiermee, met bedreigingen, met naaktbeelden etcetera etcetera. Helemaal als je beseft dat er allerlei instanties zijn die er baat bij hebben om vals nieuws te verspreiden en waar dat via de klassieke media moeilijk was hebben ze nu een gat in de markt gevonden. Waar mensen kunnen horen wat ze niet horen bij moderne media omdat het niet klopt. En dat is wel een serieus probleem. Denk nu aan Qanon bijvoorbeeld. Censuur is niet de ideale oplossing maar niet zozeer om dat je dat censureert maar vanwege de vraag die je terecht stelt: wie gaat bepalen wat waar is en wat niet en hoe objectief is dat?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Prisma23 » 07 nov 2020 18:00

Voters stopped an authoritarian populist from destroying the country’s democratic institutions.

bron: https://www.theatlantic.com/ideas/archi ... ns/616960/

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor gravo » 07 nov 2020 19:01

Prisma23 schreef:Voters stopped an authoritarian populist from destroying the country’s democratic institutions.

bron: https://www.theatlantic.com/ideas/archi ... ns/616960/


Dat hoop ik dan maar. De kiezers hebben Joe Biden zeker aan de overwinning geholpen, maar we moeten echt nog zien of Trump en zijn meest fanatieke aanhangers zich er wel bij neerleggen.
Als narcist is hij op zulke momenten tot alles in staat.
En met figuren als zijn zoons die met wilde ogen oproepen tot oorlog en protest, kan een gewelddadige reactie zomaar worden uitgelokt als Trump zijn aanhangers voorschotelt dat ze niets meer te verliezen hebben en zich nu op straat moeten begeven.
Trump heeft altijd een duidelijke voorkeur en bewondering gehad voor autoritaire leiders, hij heeft zich omringd met duistere figuren als Steve Bannon (die nu van de zijlijn ook weer oproept tot revolutie). Het is eerder voorgekomen dat fascistoïde leiders het geweld op de straat hebben gebracht, om een rechtvaardiging te hebben om via een soort noodtoestand law and order te praktiseren, om daarna op basis van die noodtoestand aan de macht te blijven.

Op zo'n moment staat of valt het met de loyaliteit van de militairen.

Trump heeft nog ruim 2 maanden om in zo'n soort scenario te voorzien, maar dan moet hij wel de teleurstelling en woede die er nu is direct kanaliseren, anders is het te laat.
Zelf denk ik dat de instituties van Amerika en de strijdkrachten van Amerika te sterk ingebed zijn in de democratie van Amerika om in de wilde rit van een would be dictator mee te willen gaan. Misschien komt er nog een poging van Trump (na de rechtszaken?), maar ik denk eerder dat het al voorbij is.

Biden de 46e POTUS. Een katholiek!
Goed dat Trump weg is. Die had op het gebied van het geloof helemaal niets.

Sommige, ook hier op Refoweb, zagen Trump als de man die door God aan Amerika was gegeven, maar nu blijkt het maar een tijdelijke aanstelling geweest te zijn.

Biden zal de eigenlijke problematiek van de verdeeldheid moeten aanpakken.
En dat is een heel groot vraagstuk waar je een lange adem voor nodig hebt, dus daar zullen volgende presidenten ook nog wel de handen aan vol hebben: arm - rijk, zwart - wit, land - stad, Rep - Dem.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 08 nov 2020 08:52

gravo schreef:Biden zal de eigenlijke problematiek van de verdeeldheid moeten aanpakken.
Dan zal hij in zijn eigen partij moeten beginnen.
De voorzitter van het Huis van Afgevaardigden (Nancy Pelosi) omschrijft Trump en zijn aanhangers al een tijdje als "domestic enemies".
De extreem-linkse congresvrouw Alexandria Ocasio Cortez wil een lijst van alle Republikeinen die Trump hebben gesteund.
De politiek commentator Jennifer Rubin wil geen politieke overlevenden van de Trump aanhangers.

Kortom: het verlangen naar een bijltjesdag onder Democraten is groot. Dat aanpakken van verdeeldheid zal niet gemakkelijk zijn en ik zie een partijpoliticus als Biden die daar 47 jaar lang aan heeft meegedaan dat nog niet doen, ondanks zijn mooie woorden. Ik denk daarom dat het de komende 4 jaar weer een loopgravenoorlog wordt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 08 nov 2020 14:01

elbert schreef:Dan zal hij in zijn eigen partij moeten beginnen.
De voorzitter van het Huis van Afgevaardigden (Nancy Pelosi) omschrijft Trump en zijn aanhangers al een tijdje als "domestic enemies".
De extreem-linkse congresvrouw Alexandria Ocasio Cortez wil een lijst van alle Republikeinen die Trump hebben gesteund.
De politiek commentator Jennifer Rubin wil geen politieke overlevenden van de Trump aanhangers.

Kortom: het verlangen naar een bijltjesdag onder Democraten is groot. Dat aanpakken van verdeeldheid zal niet gemakkelijk zijn en ik zie een partijpoliticus als Biden die daar 47 jaar lang aan heeft meegedaan dat nog niet doen, ondanks zijn mooie woorden. Ik denk daarom dat het de komende 4 jaar weer een loopgravenoorlog wordt.


Het wordt inderdaad lastig. Voor een deel snap ik de roep voor het uitbannen van de erfenis van Trump wel, Trump is een gevaar voor de democratie, dat was al wel duidelijk en het is de afgelopen dagen nog veel duidelijker geworden. En wat helaas ook wel steeds zichtbaarder is dit niet alleen bij Trump het geval is, nog steeds zijn veel republikeinse politici het met hem eens. Maar een paar van hen met wat meer realiteitebesef en fatsoen hebben Biden gefeliciteerd met zijn overwinning. De rest neem Trump zn ononderbouwde waanideeen gewoon over. En dat mensen hun nieuws meer van Twitter dan de media halen blijkt wel uit het feit dat een aardig deel van de republikeinse aanhang Trump gewoon gelooft. Natuurlijk, het is fraude, de verkiezingen zijn gestolen. Het maakt wel duidelijk hoe verdeeld het land is en hoe lastig het wordt om dat weer bij elkaar te krijgen. Maar dit soort geluiden van de linkserflank gaan ook niet helpen. Vertrouwen win je niet op zo’n manier terug of zo. Biden begint trouwens wel mild en gematigd in tegenstelling tot de voorbeelden die jij noemt. Wat dat betreft is zo’n wat ouderwetse democraat misschien wel goed op dit moment.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Veendam » 08 nov 2020 15:55

Trump is geen gevaar voor de democratie hoor.
Op dit moment is er in geen enkele staat al officieel bekend gemaakt wat de uitslag is.
Dat is dus concreet nog niet het geval dat gaat bij de meeste staten pas over een paar dagen officieel bekend gemaakt worden, maar sommige staten mogen daar langer over doen.

Er is dus in het geheel nog geen winnaar bekend te maken, Biden niet, en Trump ook niet.

Aan de andere kant willen zowel de Biden als de Trump aanhangers dat ze uitgeroepen worden tot winnaar, maar de democratie betekend nog steeds dat beide partijen moeten wachten tot alles op legale wijze volledig afgewikkeld is.

En natuurlijk....... niemand wil wachten....... maar het is niet anders........

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor ben db bd » 08 nov 2020 16:49

Uit het verboden om na te zeggen X. 'nepnieuws':
Drie dagen geleden berichtten we over de waarschuwing van de Amerikaanse luitenant-generaal Tom McInerney dat elementen in de CIA in samenwerking met de Democraten ‘Operation Scorecard’ hadden opgezet, waarmee door middel van het manipuleren van de software van de stemcomputers de uitslag zou kunnen worden veranderd. Gisteren werd onweerlegbaar bewijs geleverd dat dit in ieder geval in Michigan is gebeurd. In Atrim County bleken 6000 stemmen voor de Republikeinen door een zogenaamde ‘software storing’ bij de Democraten te zijn bijgeschreven. Dezelfde software is in 47 andere counties in Michigan, èn in ALLE andere swing staten gebruikt: Nevada, Arizona, Minnesota, Wisconsin, Georgia en Pennsylvania.
De ‘glitch’ (fout / storing) werd ontdekt toen de stemmen manueel werden gecontroleerd. Maar liefst 6000 stemmen die voor de Republikeinen waren uitgebracht, bleken door de stemcomputers aan de Democraten te zijn gegeven. Omdat 47 andere counties (provincies) dezelfde software gebruikten, kan met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk worden gesteld dat de staat Michigan van Donald Trump is gestolen. De software draagt de naam ‘Dominion’, oftewel: Heerschappij. Het ‘Operation Scorecard’ complot zou ook gerund worden onder de naam ‘Project Hammer’.
enz., enz., enz.
vraag: zo nog een poosje doorgaan? Nee, dat mag beslist niet, denk ik (weet ik zeker).
Nou vooruit nog ééntje:
Nog geen twee weken geleden waarschuwde aartsbisschop Carlo Maria Vigano, de voormalige pauselijke afgevaardigde voor de VS, president Trump dat de ‘Grote Reset’ zoals die nu aan de Westerse bevolkingen wordt opgelegd, een ‘wereldwijd complot tegen de mensheid en God’ is. In een nieuwe open brief roept Vigano ‘alle christenen en Amerikanen van goede wil’ op om nu op te staan tegen de krachten van de duisternis, die door middel van ‘kolossale verkiezingsfraude’ de Verenigde Staten proberen over te nemen. Valt Trump, dan valt Amerika, en staat niets het absolute Kwaad meer in de weg om onze wereld in razendsnel tempo in de meest afschuwelijke dictatuur ooit te storten.

‘Beste Broeders en Zusters. Als vrome christenen en getrouwe burgers van de VS hebben jullie intense en hartgrondige zorgen over het lot van jullie geliefde land, nu de definitieve resultaten van de presidentiële verkiezingen nog steeds onzeker zijn.’

Voor mij is dit niet slechts schelden, zoals ik hier zo vaak lees, maar duidelijk argumenteren en feiten noemen...

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor ben db bd » 08 nov 2020 17:02

vergun mij nog een paar woorden van de kardinaal aan te mogen halen, ze zijn zo waarschuwend! :
‘De kinderen der duisternis willen Nieuwe Wereld Orde oprichten’
‘Er komt steeds meer nieuws over verkiezingsfraude, ondanks de schandelijke pogingen van de mainstream media om de waarheid over deze feiten te censureren, zodat hun kandidaat het voordeel krijgt. Er zijn staten waar het aantal stemmen hoger is dan het aantal stemmers; andere waar de stemmen per post exclusief voor Joe Biden lijken te zijn; andere waar het tellen van stemmen zonder reden werd opgeschort, of waar een sensationele vervalsing werd ontdekt – enkel en altijd tegen president Donald Trump, enkel en altijd ten gunste van Joe Biden.’

‘De waarheid is dat we al maanden getuige zijn van een gestage stroom twijfelachtig nieuws, gemanipuleerde of gecensureerde informatie, en misdaden die ondanks keihard bewijs en onweerlegbare getuigenissen worden verzwegen of verhuld. We hebben gezien hoe de deep state zich ruim van tevoren heeft georganiseerd om de kolossaalste verkiezingsfraude in de geschiedenis ooit uit te voeren, om de man die zich krachtig heeft verzet tegen de oprichting van de Nieuwe Wereld Orde, die de kinderen der duisternis willen oprichten, te verslaan.’
enz., enz., enz.
Uit onze voor een kwart profetische Bijbel weten we ook wat ons in de aanstormende tijd te wachten staat. vr. gr., ben

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor gravo » 08 nov 2020 19:32

Ik vraag me af of het wenselijk is dat forummers hier, zonder duidelijke bronvermelding, lapjes tekst van de site http://www.xandernieuws.net gaan posten. Het lijkt me typisch iets waar een moderator wat van moet vinden.

gravo

[hoge functionaris in de geheime (maar niettemin algemeen bekende) Nieuwe Wereld Orde in oprichting (niet verder vertellen uiteraard)]
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 08 nov 2020 20:03

Marnix schreef:Het wordt inderdaad lastig. Voor een deel snap ik de roep voor het uitbannen van de erfenis van Trump wel, Trump is een gevaar voor de democratie, dat was al wel duidelijk en het is de afgelopen dagen nog veel duidelijker geworden. En wat helaas ook wel steeds zichtbaarder is dit niet alleen bij Trump het geval is, nog steeds zijn veel republikeinse politici het met hem eens. Maar een paar van hen met wat meer realiteitebesef en fatsoen hebben Biden gefeliciteerd met zijn overwinning. De rest neem Trump zn ononderbouwde waanideeen gewoon over. En dat mensen hun nieuws meer van Twitter dan de media halen blijkt wel uit het feit dat een aardig deel van de republikeinse aanhang Trump gewoon gelooft. Natuurlijk, het is fraude, de verkiezingen zijn gestolen. Het maakt wel duidelijk hoe verdeeld het land is en hoe lastig het wordt om dat weer bij elkaar te krijgen. Maar dit soort geluiden van de linkserflank gaan ook niet helpen. Vertrouwen win je niet op zo’n manier terug of zo. Biden begint trouwens wel mild en gematigd in tegenstelling tot de voorbeelden die jij noemt. Wat dat betreft is zo’n wat ouderwetse democraat misschien wel goed op dit moment.
Dit soort geluiden van de linkerflank komen niet voort uit de gedachte dat Trump een gevaar voor de democratie zou zijn. Dat is jouw reden om geen aanhanger van Trump te zijn. Volgens jou is hij het enige gevaar, dus hoera: hij heeft verloren, dus we zijn gered. Was het maar zo simpel.
Deze geluiden uit de linkerflank komen voort uit hun eigen ideologie, namelijk dat iedereen die daar niet in gelooft (nl. Critical Theory, een moderne variant van het marxisme) vermorzeld moet worden. De woorden verzoening en compromissen komen niet in die ideologie voor en dus is het enig mogelijke alternatief "to burn down the Republican Party". Kortom: een machtsstrijd die gewonnen moet worden. Als je Trump een gevaar voor democratie vindt, dan zijn zij het ook en misschien nog wel meer, want Trump is exit op 20 januari terwijl zij blijven zitten.
Ik ben niet zo positief over de toekomst en wel omdat ik op de niet zo lange termijn het gevaar van een burgeroorlog zie. Als de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden de leden van de andere partij voor "de binnenlandse vijand" uitmaakt, dan vind ik dat namelijk heel verontrustend en een net zo grote aanval op de democratie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten