Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 09:01

Marnix schreef:Precies en daarnaast: tal van blunders, bewuste leugens, dingen roepen die totaal niet kloppen, haatzaaiende tweets, ook mbt het virus. Hopelijk wordt hij daar op afgerekend.

Moet je er wel iets beters voor terug krijgen en DAT heeft de VS niet. Het zijn allemaal groot kapitaal bezitters (de mannen die het gemaakt hebben) die aan de macht komen, met zakelijke dubbelbelangen. Ze zitten er voor ander groot kapitaal. Niet voor de gewone werkloze burger.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2020 09:26

DeLange schreef:Moet je er wel iets beters voor terug krijgen en DAT heeft de VS niet. Het zijn allemaal groot kapitaal bezitters (de mannen die het gemaakt hebben) die aan de macht komen, met zakelijke dubbelbelangen. Ze zitten er voor ander groot kapitaal. Niet voor de gewone werkloze burger.


Klopt, dat vind ik wel slecht in Amerika. Je hebt gewoon heel veel geld nodig (en veel sponsors dus zakelijk succesvol zijn is ook een must) om president te worden. Daardoor krijg je vaak rijke oude mensen en niet mensen die gewoon heel geschikt zijn voor de functie.

Wat op zich niets wil zeggen over of ze er ook voor de gewone burger zijn trouwens. Je bent namelijk wel lid van een partij waar je ook steun van moet hebben, je programma moet ook draagvlak hebben bij de bevolking. Die kan nog steeds stemmen op de verschillende kandidaten. Maar campagnegeld is daarbij wel weer belangrijk.

Nou vind ik bijna alles een vooruitgang tov Trump, ook al is Biden ook zeker geen ideale kandidaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 10:03

Marnix schreef:Klopt, dat vind ik wel slecht in Amerika. Je hebt gewoon heel veel geld nodig (en veel sponsors dus zakelijk succesvol zijn is ook een must) om president te worden. Daardoor krijg je vaak rijke oude mensen en niet mensen die gewoon heel geschikt zijn voor de functie.

Wat op zich niets wil zeggen over of ze er ook voor de gewone burger zijn trouwens. Je bent namelijk wel lid van een partij waar je ook steun van moet hebben, je programma moet ook draagvlak hebben bij de bevolking. Die kan nog steeds stemmen op de verschillende kandidaten. Maar campagnegeld is daarbij wel weer belangrijk.

Nou vind ik bijna alles een vooruitgang tov Trump, ook al is Biden ook zeker geen ideale kandidaat.

Maar waarom vind je dat? Trump verbood Abortus weer. Loste het probleem van de grote toestroom van "illegale" allochtonen op, waaronder veel drugskartels. Hij is niet extreem rechts, maar wil het weer legaal hebben. Hij bracht de werkloosheid tot de laagste cijfer sinds tijden en daarmee veel werklozen een hoopvolle toekomst. Dat is ontzettend veel waard. Omdat hij trouwens als eerste de luchthavens sloot voor China en even later EU (om Corona tegen te gaan) werd hij voor rassist uitgescholden. Daarna sloot Europa echter haar grenzen. Door het sluiten van het luchtruim, hebben we hier in Nederland een lager Coronabesmetting.
Trump verdedigde de christelijke vrijheden.
Dat is toch wel positief, ondanks de extreem VVD achtige toestanden.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2020 11:35

DeLange schreef:Maar waarom vind je dat? Trump verbood Abortus weer. Loste het probleem van de grote toestroom van "illegale" allochtonen op, waaronder veel drugskartels. Hij is niet extreem rechts, maar wil het weer legaal hebben. Hij bracht de werkloosheid tot de laagste cijfer sinds tijden en daarmee veel werklozen een hoopvolle toekomst. Dat is ontzettend veel waard. Omdat hij trouwens als eerste de luchthavens sloot voor China en even later EU (om Corona tegen te gaan) werd hij voor rassist uitgescholden. Daarna sloot Europa echter haar grenzen. Door het sluiten van het luchtruim, hebben we hier in Nederland een lager Coronabesmetting.
Trump verdedigde de christelijke vrijheden.
Dat is toch wel positief, ondanks de extreem VVD achtige toestanden.


Verbood abortus weer? Abortus is niet verboden in de VS, een paar conservatieve staten hebben abortus wat verzwaard (niet Trump) en landelijk is er geen verandering van beleid geweest.

De vluchtelingenproblematiek is niet opgelost, de muur is nog niet af. De werkeloosheid was laag maar het was ook economisch gezien hoogtij.... en is nu weer enorm hoog, mede doordat Trump het gevaar van het coronavirus lang negeerde. Daarnaast hd het klimaat ook minder prioriteit.

En christelijke vrijheden ten koste van anderen verdedigen, daar hou ik niet van. Trump neemt de christelijke moraal zelf overigens ook niet zo serieus. Maar ja, hij moet de grote groep kiezers uit conservatief christelijke hoek een beetje tevreden houden he...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 16 mei 2020 14:46

DeLange schreef:Maar waarom vind je dat? Trump verbood Abortus weer.


Wat ongrondwettelijk is, maar goed. En ik heb jaren in een land gewoon waar abortus verboden was, en man, de ellende die dat geeft is nauwelijks te overzien.

Loste het probleem van de grote toestroom van "illegale" allochtonen op, waaronder veel drugskartels.


Echt waar? Kinderen van 2, 3 jaar oud die opgesloten zitten in kooien of die gewoon 'verdwenen' zijn omdat niemand bedacht dat je misschien wel wilt weten waar ze zijn gebleven, werken voor de drugkartels?

Hij is niet extreem rechts, maar wil het weer legaal hebben.


Dat zijn allemaal 'good people' volgens Trump.

Hij bracht de werkloosheid tot de laagste cijfer sinds tijden


Puur politiek opportunisme; Trump weet geen Bijbelboek te noemen en ziet zichzelf als groter dan Jezus Christus zelf. Ik heb echt geen idee waarom christenen deze seriële overspelpleger, leugenaar, dief, fraudeur, etc, zo op het schild hebben gehesen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 15:29

Marnix schreef:Verbood abortus weer? Abortus is niet verboden in de VS, een paar conservatieve staten hebben abortus wat verzwaard (niet Trump) en landelijk is er geen verandering van beleid geweest.

Maar hij wilde daar toch wat aan gaan doen?

De vluchtelingenproblematiek is niet opgelost, de muur is nog niet af.

Ik neem aan dat hij niet alleen maar een muur bouwde.

De werkeloosheid was laag maar het was ook economisch gezien hoogtij....

Ja, maar ik begreep wel dat hij er ook veel in geïnvesteerd heeft.

en is nu weer enorm hoog, mede doordat Trump het gevaar van het coronavirus lang negeerde.

Net als Nederland dus, dat eerst alleen maar handen schudde. Het virus heeft ons allen overvallen. Lastig voor de VS om maatregelen te nemen, als er niet echt een goed vangnet en zorg is.

Daarnaast hd het klimaat ook minder prioriteit.

Klopt, al is het daar voor toch al te laat, denk ik. Gelukkig staat er in Openbaringen niets over een verwoesting door ons klimaat :P
En christelijke vrijheden ten koste van anderen verdedigen, daar hou ik niet van. Trump neemt de christelijke moraal zelf overigens ook niet zo serieus. Maar ja, hij moet de grote groep kiezers uit conservatief christelijke hoek een beetje tevreden houden he...

Deden de democraten dat maar. Ik vermoed dat het werkelijke probleem daar ligt.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 15:40

Mortlach schreef:Wat ongrondwettelijk is, maar goed. En ik heb jaren in een land gewoon waar abortus verboden was, en man, de ellende die dat geeft is nauwelijks te overzien.

Dat geloof ik graag. Het zelfde geldt met hard drugs gebruik en illegaal vuurwerk. Kan je beter legaliseren. :?
Je moet die mensen een alternatief bieden. Nu wordt meer dan 90 procent van de mensen met een Syndroom van Down middels een abortus weg gehaald. Mensen spelen steeds meer zelf voor God.


Echt waar? Kinderen van 2, 3 jaar oud die opgesloten zitten in kooien of die gewoon 'verdwenen' zijn omdat niemand bedacht dat je misschien wel wilt weten waar ze zijn gebleven, werken voor de drugkartels?

Ja, allemaal drugssmokkelaars #-o

Dat zijn allemaal 'good people' volgens Trump.

Zolang hij het zelf niet wil... zullen velen denken.

Puur politiek opportunisme; Trump weet geen Bijbelboek te noemen en ziet zichzelf als groter dan Jezus Christus zelf. Ik heb echt geen idee waarom christenen deze seriële overspelpleger, leugenaar, dief, fraudeur, etc, zo op het schild hebben gehesen.

Hij is geen voorbeeld christen nee. Dat geven de meeste stemmers wel toe. Ze stemmen ook niet van harte op hem.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 16 mei 2020 15:49

DeLange schreef:Dat geloof ik graag. Het zelfde geldt met hard drugs gebruik en illegaal vuurwerk. Kan je beter legaliseren. :?
Je moet die mensen een alternatief bieden. Nu wordt meer dan 90 procent van de mensen met een Syndroom van Down middels een abortus weg gehaald. Mensen spelen steeds meer zelf voor God.


Welk alternatief ga je een 14-jarige die zwanger is bieden? Of de moeder van al drie kinderen waarvan de vrucht een terminale afwijking heeft waardoor het na de geboorte direct en in enorm leed zal overlijden? Ik kan me nauwelijks een grotere emotionele marteling voorstellen dan een zwangerschap moeten doorzetten terwijl je al wéét dat je kindje dood geboren gaat worden. En iedereen kan het zien, dus raken ze je buik aan, stellen ze geïnteresseerd vragen, wat leuk,gefeliciteerd! terwijl jij op weg bent naar de uitvaartondernemer om alvast hun kleinste kistje te reserveren.

Hij is geen voorbeeld christen nee. Dat geven de meeste stemmers wel toe. Ze stemmen ook niet van harte op hem.


Sterker nog, als het hem politiek gewin zou opleveren om het christendom te verbieden, dan zou hij daar geen seconde mee wachten. Maar ik ben bang dat je je vergist: zijn harde kern is volledig in zijn ban en gaan door het vuur om op hem te stemmen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 17:38

Mortlach schreef:Welk alternatief ga je een 14-jarige die zwanger is bieden?

Niet het doden van een volledig mensenleven. Adoptie lijkt me de optie.

Of de moeder van al drie kinderen waarvan de vrucht een terminale afwijking heeft waardoor het na de geboorte direct en in enorm leed zal overlijden?

Bedenk uitzonderingen, maar in arme landen hebben ze ook niet het geld die uitzonderingen te bieden, bedenk dat ook.

Ga echter ook eens in op al die miljoenen die onnodig overlijden? Vanwege een syndroom van down of zo? In Nederland komt 1 op de 8 kinderen om door abortus! Een massagraf aan mensenlevens!

Ik kan me nauwelijks een grotere emotionele marteling voorstellen dan een zwangerschap moeten doorzetten terwijl je al wéét dat je kindje dood geboren gaat worden. En iedereen kan het zien, dus raken ze je buik aan, stellen ze geïnteresseerd vragen, wat leuk,gefeliciteerd! terwijl jij op weg bent naar de uitvaartondernemer om alvast hun kleinste kistje te reserveren.

Ik ken zo'n moeder. Ze droeg ze allemaal uit. Wel vaker dan 3 keer.


Sterker nog, als het hem politiek gewin zou opleveren om het christendom te verbieden, dan zou hij daar geen seconde mee wachten. Maar ik ben bang dat je je vergist: zijn harde kern is volledig in zijn ban en gaan door het vuur om op hem te stemmen.

Die zullen er ook zijn. Net als fanatieke VVD stemmers.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 16 mei 2020 17:49

DeLange schreef:Niet het doden van een volledig mensenleven. Adoptie lijkt me de optie.


En wat doe met alle levenslange lichamelijke klachten die dat kind overhoudt aan het verplicht doorlopen van een zwangerschap?

Bedenk uitzonderingen, maar in arme landen hebben ze ook niet het geld die uitzonderingen te bieden, bedenk dat ook.

Ga echter ook eens in op al die miljoenen die onnodig overlijden? Vanwege een syndroom van down of zo? In Nederland komt 1 op de 8 kinderen om door abortus! Een massagraf aan mensenlevens!


Uitzonderingen? Ja, in Ierland hadden ze technisch gezien ook uitzonderingen en toch kwam abortus daar geloof ik maar 1 of 2 keer per jaar voor - en nee, dit is niet toe te juichen. Niet dat de Ieren zich daardoor lieten tegenhouden, die gingen gewoon allemaal naar Liverpool in het VK om de procedure daar te laten uitvoeren.

En kijk, ik heb niet het standpunt dat embryo's 'kinderen' zijn. Dus dramatische termen als 'massagraf' komen dan een beetje hysterisch over. Ik zou me eerder druk maken om de kinderen NA de geboorte, maar dat lijken de luidruchtigste tegenstanders van abortus vaak een beetje te vergeten.

In gevallen van Down is het lastig; ik kan me goed voorstellen dat de ouders dat te horen krijgen en dat ze de afweging moeten maken of ze die extra zorg aankunnen.

Ik ken zo'n moeder. Ze droeg ze allemaal uit. Wel vaker dan 3 keer.


Dan begrijp ik al helemaal niet dat je mensen hiertoe wilt dwingen. Dat er mensen zijn die die keuze voor zichzelf maken, dat is hun goed recht. Maar het is géén plicht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 19:27

Mortlach schreef:En wat doe met alle levenslange lichamelijke klachten die dat kind overhoudt aan het verplicht doorlopen van een zwangerschap?

Daar moet goed naar gekeken worden, in hoe verre dat opweegt tegen het benemen van een mensenleven en laat de dader ervoor behoorlijk boeten. Komt het tot een abortus door medische noodzaak, dan is niet de tiener, maar de dader aan te klagen voor verkrachting van een tiener en moord van een baby. Hij mag van mij levens lang krijgen of de doodstraf krijgen.


Uitzonderingen? Ja, in Ierland hadden ze technisch gezien ook uitzonderingen en toch kwam abortus daar geloof ik maar 1 of 2 keer per jaar voor - en nee, dit is niet toe te juichen. Niet dat de Ieren zich daardoor lieten tegenhouden, die gingen gewoon allemaal naar Liverpool in het VK om de procedure daar te laten uitvoeren.

Moet je na gaan hoe diep onze samenleving en dat van de Ieren gezonken is, dat het ongeboren leven gelijk staat aan schaapje slacht.

En kijk, ik heb niet het standpunt dat embryo's 'kinderen' zijn. Dus dramatische termen als 'massagraf' komen dan een beetje hysterisch over. Ik zou me eerder druk maken om de kinderen NA de geboorte, maar dat lijken de luidruchtigste tegenstanders van abortus vaak een beetje te vergeten.

Dat noem ik dus het gevolg van de secularisatie. Voor ons is het ongeboren leven gewoon een mensenleven met een geest.

In gevallen van Down is het lastig; ik kan me goed voorstellen dat de ouders dat te horen krijgen en dat ze de afweging moeten maken of ze die extra zorg aankunnen.

Tegenwoordig heeft men niks meer over voor hun kinderen. Er komt een dag dat mensen zoals ik (met A.S.S.) ook gewoon er niet meer zijn door abortussen.

Dan begrijp ik al helemaal niet dat je mensen hiertoe wilt dwingen. Dat er mensen zijn die die keuze voor zichzelf maken, dat is hun goed recht. Maar het is géén plicht.

Ja nou, alles heeft te maken met de waarde die je een ongeboren leven geeft. En christenen zien vaak het ongeboren leven als een volwaardig mens.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 16 mei 2020 20:58

DeLange schreef:Daar moet goed naar gekeken worden, in hoe verre dat opweegt tegen het benemen van een mensenleven en laat de dader ervoor behoorlijk boeten. Komt het tot een abortus door medische noodzaak, dan is niet de tiener, maar de dader aan te klagen voor verkrachting van een tiener en moord van een baby. Hij mag van mij levens lang krijgen of de doodstraf krijgen.


Dat gaat echt niet altijd om verkrachting hoor. Ben je op de hoogte van het begrip 'tieners' en weet je dat die zo nu en dan wel eens seksueel actief zijn?

Maar wel interessant, je zegt dus dat er situaties zijn die 'opwegen tegen het benemen...' Ik ben benieuwd welke situaties dat in de praktijk zouden zijn, want de werkelijkheid wijst uit dat in gebieden met strenge abortuswetten dat gewoon een wassen neus is. Men laat de zwangere persoon sterven voordat men abortus overweegt. Dat was in Ierland juist het vlampunt wat de 'Repeal'-actie in gang zette.


Moet je na gaan hoe diep onze samenleving en dat van de Ieren gezonken is, dat het ongeboren leven gelijk staat aan schaapje slacht.


Moet je eens nagaan hoe diep onze samenleving is gezonken dat vrouwen worden gereduceerd tot wandelende broedmachines zonder rechten, eigen wil of lichamelijke integriteit... Een lijk heeft meer rechten wat betreft de integriteit van het lichaam dan een zwangere vrouw.

Dat noem ik dus het gevolg van de secularisatie. Voor ons is het ongeboren leven gewoon een mensenleven met een geest.


Dat is prima. Voor mij geldt dat dus niet. Ik zou niet eens weten wat een 'geest' precies zou moeten zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 21:36

Mortlach schreef:Dat gaat echt niet altijd om verkrachting hoor. Ben je op de hoogte van het begrip 'tieners' en weet je dat die zo nu en dan wel eens seksueel actief zijn?

Ja, wat moet je daar nu mee hè? :( Weet je dat moeders vaak schuldgevoel krijgen over hun abortus?
Abortus is niet "de" oplossing. Ouders van deze tieners moeten hen ook goed voorlichten. Al zeg ik daarmee niet dat dit altijd effectief zal zijn. Ik denk dat veel ouders zelf ook wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Scholen moeten goed signaleren of ouders het wel aan kunnen.

Maar wel interessant, je zegt dus dat er situaties zijn die 'opwegen tegen het benemen...' Ik ben benieuwd welke situaties dat in de praktijk zouden zijn, want de werkelijkheid wijst uit dat in gebieden met strenge abortuswetten dat gewoon een wassen neus is. Men laat de zwangere persoon sterven voordat men abortus overweegt. Dat was in Ierland juist het vlampunt wat de 'Repeal'-actie in gang zette.

Er is een grijs gebied waar over valt te aborteren, maar hier in Nederland zitten we al lang in een gif zwarte killers hel van "Ik heb al 3 kinderen, wil geen 4de, dus abortus"


Moet je eens nagaan hoe diep onze samenleving is gezonken dat vrouwen worden gereduceerd tot wandelende broedmachines zonder rechten, eigen wil of lichamelijke integriteit... Een lijk heeft meer rechten wat betreft de integriteit van het lichaam dan een zwangere vrouw.

Ik heb ook geen rechten mijn kind van 3 het leven te ontnemen, of dat van mijn vrouw.

Dat is prima. Voor mij geldt dat dus niet. Ik zou niet eens weten wat een 'geest' precies zou moeten zijn.


Ik ook niet, maar ik geloof er in.
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2020 22:15

DeLange schreef:Maar hij wilde daar toch wat aan gaan doen?


Dat zei hij ja.... maar dat zegt niet zoveel.

Ik neem aan dat hij niet alleen maar een muur bouwde.


En hoe? Er komt van buitenaf veel kritiek op zijn beleid, ook van instanties die de mensenrechten behartigen. Nou wil ik niet alleen naar Amerika wijzen want in Europa is dit ook niet goed geregeld.


Ja, maar ik begreep wel dat hij er ook veel in geïnvesteerd heeft.


Net als Obama, veel winst wordt al uit maatregelen die de voorganger van Trump nam. En nogmaals, ten koste van natuur en milieu vaak.


Net als Nederland dus, dat eerst alleen maar handen schudde. Het virus heeft ons allen overvallen. Lastig voor de VS om maatregelen te nemen, als er niet echt een goed vangnet en zorg is.


Ja. Maar hier werd het virus niet als een hoax weggezet. En vervolgens als: het gaat snel weer weg. En daarna als: we gaan begin april de economie weer opengooien, het middel moet niet erger zijn dan de kwaal. En telkens je experts tegenspreken, met onzinnige medicaties komen etcetera.

https://www.nu.nl/coronavirus/6041679/t ... -goed.html

Klopt, al is het daar voor toch al te laat, denk ik. Gelukkig staat er in Openbaringen niets over een verwoesting door ons klimaat :P


Ah het is al te laat én het staat niet in Openbaring dus dan hoeven we er niets mee te doen? Overigens lees ik in Openbaring wel over natuurrampen en klimaatproblemen kunnen wel die uitwerking hebben... en meer. Meer branden, problemen met de voedselproductie dus honger in een aantal gebieden enz.

Deden de democraten dat maar. Ik vermoed dat het werkelijke probleem daar ligt.


Jezelf en mensen die hetzelfde zijn als jij liefhebben en je vijanden haten is onbijbels. De rechts-christelijke aanpak gaat vaak ten koste van de medemens. Je eigen vastigheden verdedigen ten koste van andere mensen is onbijbels. Onze opdracht is niet om zoveel mogelijk je eigen veiligheid te waarborgen ten koste van anderen. Wat zegt Jezus ook alweer: wie zijn leven wil verliezen zal het behouden, wie het wil behouden zal het verliezen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor DeLange » 16 mei 2020 22:48

Marnix schreef:Dat zei hij ja.... maar dat zegt niet zoveel.
Oké, maar de democraten zijn voor hen wat voor ons christenen eens het Paarse Kabinet zonder CDA was: "VVD,PVDA en D66"
Snap je wat ik bedoel en weet je dat nog van toen? En hoe gelukkig waren we toen Rouvoet de CU groot maakte van naam en mee ging doen om gaten in het asfalt te dichten.. Deze beleving speelt in de VS ook onder christenen. Het dreigende paarse gevaar. Want laten we eerlijk wezen, ook met het CDA en de CU nu, wordt abortus niet terug gedraaid, maar toch geloven we in hen.

En hoe? Er komt van buitenaf veel kritiek op zijn beleid, ook van instanties die de mensenrechten behartigen. Nou wil ik niet alleen naar Amerika wijzen want in Europa is dit ook niet goed geregeld.

Trump moet door schade en schande wijzer worden. Ook God heeft een plan met hem.
Ik denk dat het geen "toeval" is dat Trump als kleine schreeuwer het presidentschap van die "occulte" (schijnheiligen) Clintons weg kaapte. Maar daar kan ik verder niks over zeggen, want dat is hier verboden op Refoweb :?


Net als Obama, veel winst wordt al uit maatregelen die de voorganger van Trump nam. En nogmaals, ten koste van natuur en milieu vaak.
en abortus en drugs werd legaler onder hem. Het paarse gevaar.


Ja. Maar hier werd het virus niet als een hoax weggezet.

tja, niets doen is toch net zo erg? De oppositie riep om verder gaande maatregelen, maar Rutte wachtte het even af en nu is hij opeens De Messias die ons verlossen zal!!

En vervolgens als: het gaat snel weer weg. En daarna als: we gaan begin april de economie weer opengooien, het middel moet niet erger zijn dan de kwaal. En telkens je experts tegenspreken, met onzinnige medicaties komen etcetera.

https://www.nu.nl/coronavirus/6041679/t ... -goed.html

ja, het is me er wel ééntje. Een lastig mannetje dat slecht luistert. Maar ja, God heeft vreemde kostgangers op de wereld.
Maar vertrouwen we er op dat God ook hierover de regie heeft? Dat Hem niks uit zijn vingers ontglipt? Misschien krijgen we straks weer een democraat, wie weet! Gods soapserie is pas afgelopen bij de wederkomst van Christus, wat Amerika betreft. Het zijn goede tijden, slechte tijden. Dan weer mooie tijden en dan weer een ware horror :x 8-[
Welkom op planeet aarde! waar een "welvaart christen" aan de macht is in de VS en een "cultuurchristen" aan de macht in Nederland.

Ah het is al te laat én het staat niet in Openbaring dus dan hoeven we er niets mee te doen? Overigens lees ik in Openbaring wel over natuurrampen en klimaatproblemen kunnen wel die uitwerking hebben... en meer. Meer branden, problemen met de voedselproductie dus honger in een aantal gebieden enz.

Ja weet je, het is gewoon te laat. Wat je ook doet. Het is 5 voor 12. Wat verwacht je nog van deze heidenen die de voorhof van het heilige der heilige vertrappen? De natuur is kats naar de malle moeren. Waarmee kan ik het vergelijken? Met een vliegtuig waarvan het roer is afgebroken en een Titanic dat al op de ijsberg gevaren is. Er is geen redden meer aan, behalve voor wie in Jezus geloven. Die overleven de crash!


Jezelf en mensen die hetzelfde zijn als jij liefhebben en je vijanden haten is onbijbels. De rechts-christelijke aanpak gaat vaak ten koste van de medemens. Je eigen vastigheden verdedigen ten koste van andere mensen is onbijbels. Onze opdracht is niet om zoveel mogelijk je eigen veiligheid te waarborgen ten koste van anderen. Wat zegt Jezus ook alweer: wie zijn leven wil verliezen zal het behouden, wie het wil behouden zal het verliezen.

Ja, zo bekeken zijn de geaborteerde foetussen nog zalig te noemen! Je zal maar hier moeten zien te overleven in dit tranendal.
Deze wereld verlangt naar een President die ze hebben afgewezen. President Emanuel! De Messias. Jezus, de Gezalfde Gods!
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten

cron