Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elburger » 11 okt 2019 14:50

Vanmorgen op de BBC een item gezien over pogingen van buiten de USA om de verkiezingen te beïnvloedden.
In de VS zijn 2 mannen opgepakt die zich dmv van donaties op een "belangrijke " positie te manoeuvreren.
Dit is een heel gebruikelijk fenomeen in de VS.
Als men maar goed dollars stort in de verkiezingskas van een presidentkandidaat levert dat na diens uitverkiezing nogal eens een mooie post op binnen de "adminstration."
Het komt ook nog wel eens voor dat deze of gene een ambassadeurspost krijgt.

De 2 gearresteerde mannen kwamen uit de Oekraïne en Wit Rusland.
Beiden zijn in staat van beschuldiging gesteld.

Hieruit blijkt maar weer dat de hele verkiezingsstrijd er een wordt van veel wantrouwen met heel veel beschuldigingen over en weer.

De steun voor Trump binnen zijn eigen partij neemt ook af al wordt dat nog niet erkent.
Wat echter een teken aan de wand is dat er binnen zijn partij, de Republikeinse, veel verzet is tegen zijn besluit om Turkije een "carte blanche" te geen inzake de Koerden.
Momenteel zijn al 28 senatoren voor stevige maatregelen tegen Turkije.
Trump ondermijnt zichzelf.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 00:31

elburger schreef:Vanmorgen op de BBC een item gezien over pogingen van buiten de USA om de verkiezingen te beïnvloedden.
In de VS zijn 2 mannen opgepakt die zich dmv van donaties op een "belangrijke " positie te manoeuvreren.
Dit is een heel gebruikelijk fenomeen in de VS.
Als men maar goed dollars stort in de verkiezingskas van een presidentkandidaat levert dat na diens uitverkiezing nogal eens een mooie post op binnen de "adminstration."
Het komt ook nog wel eens voor dat deze of gene een ambassadeurspost krijgt.

De 2 gearresteerde mannen kwamen uit de Oekraïne en Wit Rusland.
Beiden zijn in staat van beschuldiging gesteld.

Hieruit blijkt maar weer dat de hele verkiezingsstrijd er een wordt van veel wantrouwen met heel veel beschuldigingen over en weer.


Er zitten wel wat meer haken en ogen aan. Beide verdachten werden gearresteerd op Dulles Airport terwijl ze met een enkeltje ZwitserlandOostenrijk op hun vliegtuig zaten te wachten. Eerder die dag hadden ze beiden nog een afspraak met ene Guilliani (bekend?) waarna ze dus blijkbaar als een haas richting het vliegveld gingen. Ik ben benieuwd wat ze tijdens die afspraak allemaal besproken hebben. Het blijkt ook dat het consultancy kantoor van deze twee lui, ik verzin het niet, dat kantoor heet "Fraud Guarantee" Guilliani in dienst had - onthoud, Guilliani werkt 'pro bono' voor Trump maar werd dus blijkbaar door deze lui wél betaald.


De steun voor Trump binnen zijn eigen partij neemt ook af al wordt dat nog niet erkent.
Wat echter een teken aan de wand is dat er binnen zijn partij, de Republikeinse, veel verzet is tegen zijn besluit om Turkije een "carte blanche" te geen inzake de Koerden.
Momenteel zijn al 28 senatoren voor stevige maatregelen tegen Turkije.
Trump ondermijnt zichzelf.


Turkije heeft ondertussen een kleine Amerikaanse legerbasis in Noord Syrië bestookt met artillerie. Aangezien de VS en Turkije in principe bondgenoten zijn en Turkije de extact coördinaten van de basis had, is de kans dat dit een vergissing is nihil. Het vuur was blijkbaar zo zwaar dat de basis overwogen heeft terug te schieten uit zelfverdediging. Trump zei dat hij zou kijken wat er aan de hand was, oftewel, die gaat of niks doen want hij had net met Erdogan afgesproken dat Turkije Syrië mocht binnenvallen, of gaat een zwaar overdreven reactie geven. Ik weet niet wat erger is.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 12 okt 2019 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Yoshi » 12 okt 2019 06:22

Doe die zwaar overdreven reactie maar. Eens kijken wie een potje verplassen wint.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor de passant » 12 okt 2019 08:06

Ik hou het erop dat ie verbaal flink van leer trekt, maar dat ie militair niets doet , misschien dreigen met economische sancties "zal jullie economisch totaal vernietigen"of iets dergelijks, O, heeft ie al gedaan, nou ja daar zal het dan bij blijven , en hoop verbaal "geweld" ,in wezen zitten Trump en Erdogan wat karakter ongeveer hetzelfde in elkaar.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 13:49

de passant schreef:Ik hou het erop dat ie verbaal flink van leer trekt, maar dat ie militair niets doet , misschien dreigen met economische sancties "zal jullie economisch totaal vernietigen"of iets dergelijks, O, heeft ie al gedaan, nou ja daar zal het dan bij blijven , en hoop verbaal "geweld" ,in wezen zitten Trump en Erdogan wat karakter ongeveer hetzelfde in elkaar.


Plus vergeet niet dat Trump een van zijn torens in Istanbul heeft staan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_Towers_Istanbul
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elburger » 12 okt 2019 17:29

Mortlach schreef

Plus vergeet niet dat Trump een van zijn torens in Istanbul heeft staan.


Dat zou natuurlijk de grootste onzin zijn van hem om niet in te grijpen.
Maar met Trump weet je maar nooit, als echter zowel de Senaat als het HvA ingrijpen eist dan moet hij wel ingrijpen.

Vanmorgen een heel interessant verhaal gehoord op NPO radio1 over het hoe en waarom Turkije is ingevallen.
Volgens desbetreffende deskundige heet Erdogan hiertoe besloten omdat hij aan invloed verliest binnen Turkije.
Door de Koerden aan te vallen heeft hij een van zijn troefkaarten op tafel gegooid.
De binnenlandse opinie zal hem nooit afvallen, mede omdat in het "achterland" zijn populariteit enorm is.
Daar hebben ze ook de meeste overlast van die ruim 2.5 miljoen vluchtelingen.
En hij doet een goede zaak inzake zijn strijd tegen de PKK.

Dit kan echter ook tegen hem keren.

Wat betreft de VS en de EU heeft hij ook nog een paar troefkaarten.

1.Volgens mij is men bij de VS als de dood dat Turkije verdere toenadering zoekt tot Rusland.
Hij heeft al raket systemen uit Rusland.

2.Binnen de EU is men als de dood dat hij de grens richting Griekenland open zet om al die vluchtelingen naar de EU te laten vertrekken.

3.Daarbij komt nog dat Turkije al een paar decennia aan het lijntje wordt gehouden inzake toetreding tot de EU.

Deze 3 punten komen uit mijn gedachtegang.

Tenslotte deze kwestie met betrekking tot de komende presidentsverkiezingen!
Als Trump verkeerde inschattingen maakt ( heeft die mi.i al gedaan ) dan kan dit zich tegen hem keren in 2020.
Ja, zelf nu al, nu de Democraten en "sommige "Republikeinen een Impeachment voorbereiden.

Trumps mazzel vandaag is dat hij een goede deal met China uit het water heeft gesleept, of althans bijna toch.

Trump is not safe yet.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 12 okt 2019 18:35

elburger schreef:Dat zou natuurlijk de grootste onzin zijn van hem om niet in te grijpen.
Maar met Trump weet je maar nooit, als echter zowel de Senaat als het HvA ingrijpen eist dan moet hij wel ingrijpen.


Trump is iemand die liefdadigheidsgeld voor een kankerziekenhuis voor kinderen afroomde, dus tja, zulke grote onzin vind ik het nou ook weer niet. Trump's ego is nogal nauw verweven met zijn naam op gebouwen dus als daar iets mee zou gebeuren...

Vanmorgen een heel interessant verhaal gehoord op NPO radio1 over het hoe en waarom Turkije is ingevallen.
Volgens desbetreffende deskundige heet Erdogan hiertoe besloten omdat hij aan invloed verliest binnen Turkije.
Door de Koerden aan te vallen heeft hij een van zijn troefkaarten op tafel gegooid.
De binnenlandse opinie zal hem nooit afvallen, mede omdat in het "achterland" zijn populariteit enorm is.
Daar hebben ze ook de meeste overlast van die ruim 2.5 miljoen vluchtelingen.
En hij doet een goede zaak inzake zijn strijd tegen de PKK.

Dit kan echter ook tegen hem keren.


Een oorlog beginnen om politieke redenen, klassiek! Ondertussen stuurt Trump soldaten naar Saudi Arabië... :-oo

Wat betreft de VS en de EU heeft hij ook nog een paar troefkaarten.

1.Volgens mij is men bij de VS als de dood dat Turkije verdere toenadering zoekt tot Rusland.
Hij heeft al raket systemen uit Rusland.

2.Binnen de EU is men als de dood dat hij de grens richting Griekenland open zet om al die vluchtelingen naar de EU te laten vertrekken.

3.Daarbij komt nog dat Turkije al een paar decennia aan het lijntje wordt gehouden inzake toetreding tot de EU.


Helaas loopt wat de VS wil en wat Trump wil nogal uit elkaar.

Tenslotte deze kwestie met betrekking tot de komende presidentsverkiezingen!
Als Trump verkeerde inschattingen maakt ( heeft die mi.i al gedaan ) dan kan dit zich tegen hem keren in 2020.
Ja, zelf nu al, nu de Democraten en "sommige "Republikeinen een Impeachment voorbereiden.

Trumps mazzel vandaag is dat hij een goede deal met China uit het water heeft gesleept, of althans bijna toch.

Trump is not safe yet.


Ik zag de tweet. Ik geloof het wel als er echt wat is aangekondigd en wanneer de Chinezen e.e.a. bevestigen, want het is niet de eerste keer dat Trump wat tweet terwijl zijn gesprekspartner nergens van wist. Want het gaat op die 'bijna toch'. Ik zie de tweet dan ook meer als wol over de ogen van de boeren die ondertussen ook steeds meer beginnen te mokken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 14 okt 2019 10:07

Mortlach schreef:Ondertussen stuurt Trump soldaten naar Saudi Arabië... :-oo
Als je kijkt naar de wapensystemen (F-15C/D, luchtafweer) dan is dit een defensieve actie die begrijpelijk is gezien de Iraanse aanval op de olieraffinaderijen vorige maand.
Mortlach schreef:Turkije heeft ondertussen een kleine Amerikaanse legerbasis in Noord Syrië bestookt met artillerie. Aangezien de VS en Turkije in principe bondgenoten zijn en Turkije de extact coördinaten van de basis had, is de kans dat dit een vergissing is nihil. Het vuur was blijkbaar zo zwaar dat de basis overwogen heeft terug te schieten uit zelfverdediging. Trump zei dat hij zou kijken wat er aan de hand was, oftewel, die gaat of niks doen want hij had net met Erdogan afgesproken dat Turkije Syrië mocht binnenvallen, of gaat een zwaar overdreven reactie geven. Ik weet niet wat erger is.
Wat de VS doen, is zich grotendeels terugtrekken uit Syrië, zoals vorig jaar al was aangekondigd. T.a.v. de inval in Syrië door de Turken is er inmiddels brede overeenstemming in het Congres (en Trump is het daar mee eens, dus er komt waarschijnlijk geen veto) dat de Turken fikse economische en militaire sancties opgelegd krijgen. De EU regeringsleiders zijn er nog niet uit, want het was immers weekend en die zijn bovendien voor Erdogan chantabel (vluchtelingen). Het zal wel bij een slappe veroordeling en een cosmetisch wapenembargo blijven. Cosmetisch, want Duitsland gaat echt niet de lucratieve levering van onderzeeboten aan Turkije afblazen. Edit: precies wat ik al dacht dus, "opschorting" (kan volgende maand anders zijn) van wapenleveranties en geen sancties. Bron.

Wat we in Syrië zien is een strategische herschikking nu de Amerikanen weg zijn/gaan: terwijl de Turken en hun extreem-islamitische bondgenoten (mede gefinancierd door Nederland) een etnisch gezuiverde grensstreek nastreven, zoeken de Koerden hun heil bij Assad/Rusland. Dat laatste is geheel te begrijpen: liever een ongemakkelijke onderwerping aan de Arabieren, dan een etnische zuivering door de Turken. De rol van de Russen is trouwens cruciaal hier: zij hebben de overeenkomst tussen de Koerden en Assad gefaciliteerd en zij zijn ook degenen die Erdogan kort kunnen houden. Daar hebben ze ook alle belang bij, want in tegenstelling tot de VS heeft Rusland wel een strategisch belang in Syrië.
Morlach schreef:Plus vergeet niet dat Trump een van zijn torens in Istanbul heeft staan.
Tja, en er zijn ook Chinese bedrijven die investeren in de zakelijke projecten van Trump (zie o.a. hier). Als dat een factor zou zijn, waarom voert Trump dan een handelsoorlog met China? Me dunkt dat hij zich over geld geen zorgen hoeft te maken en er bij zijn politieke beslissingen geen rekening mee hoeft te houden. Maar je zult zien dat zodra de VS en China een handelsovereenkomst sluiten, er mensen gaan klagen dat Trump er uit eigenbelang mee instemde.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elburger » 15 okt 2019 09:36

Komende nacht van woensdag 16 oktober om 02.00 uur het grote democratische TV debat op CNN.
Dit debat kan wel eens heel belangrijk zijn in aanloop naar de eerste ronde van de voorverkiezingen in de diverse staten.

Ik ben ook heel benieuwd hoe men erin staat om een "impeachment"door te zetten om Trump af te laten treden.
Natuurlijk zal er uitvoerig worden gedebatteerd over de blunder van Trump on uit het noorden van Syrië te vertrekken.
Ook welke sancties er moeten worden genomen inzake Turkije.

Maar wat ik persoonlijk belangrijk vind is welke problemen men in de VS zelf wil aanpakken, zoals daar zijn het zorgwelzijn, aanpak onnoemelijk vele drugdoden, aanpak klimaatcrises, buitenlands beleid.

Als ik niet kan slapen, zit ik voor de tv en anders neem ik het wel op.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor elbert » 15 okt 2019 10:55

elburger schreef:Natuurlijk zal er uitvoerig worden gedebatteerd over de blunder van Trump on uit het noorden van Syrië te vertrekken.
Ook welke sancties er moeten worden genomen inzake Turkije.
Of het een blunder is, kun je pas over een half jaar zeggen, denk ik. Ik heb eerder dit vertrek uit Syrië dom en onverantwoordelijk genoemd (en daar sta ik nog steeds achter), maar als de situatie in het noorden van Syrië de komende weken en maanden stabiliseert doordat de Russen en de Turken tot overeenstemming (of een machtsevenwicht) komen, dan kan Trump wel zeggen dat deze stap de juiste was: hij heeft dan de Amerikaanse troepen volgens zijn belofte teruggetrokken en hij hoeft dan niet meer te zorgen voor dit deel van de wereld waar hij het liefste zo ver mogelijk vandaan wil blijven.
Wat de sancties tegen Turkije betreft: Trump heeft daar zelf al een begin mee gemaakt. De enige vraag is of het Congres daar nog iets aan toe gaat voegen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor ben db bd » 15 okt 2019 15:26

elbert sprak de m.i. wijze woorden:
Of het een blunder is, kun je pas over een half jaar zeggen, denk ik. Ik heb eerder dit vertrek uit Syrië dom en onverantwoordelijk genoemd (en daar sta ik nog steeds achter), maar als de situatie in het noorden van Syrië de komende weken en maanden stabiliseert doordat de Russen en de Turken tot overeenstemming (of een machtsevenwicht) komen, dan kan Trump wel zeggen dat deze stap de juiste was: hij heeft dan de Amerikaanse troepen volgens zijn belofte teruggetrokken en hij hoeft dan niet meer te zorgen voor dit deel van de wereld waar hij het liefste zo ver mogelijk vandaan wil blijven.

Nu de Koerden weer met Assad tot een vergelijk zijn gekomen en m.i. hun eigen staat voorlopig hebben opgegeven, kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat de Russen Assad in de steek zullen laten tegen het veel sterkere Turkije. Dan heeft Trump weer gewoon gelijk gehad. Leuk hè? Gunnen jullie hem dat ook zo? Of mag dat niet van de NOS en NU en zo?
En wij? Wij durven niet eens meer een duidelijke mening te hebben, decadent links als we zijn. Nou, neem maar van mij aan dat Erdogan door zal gaan met ons te chanteren met die 3,5 miljoen vluchtelingen hoor. En waarom zou hij die niet na veel dwingelandij toch naar ons toe sturen? Hij is gek als hij zich aan afspraken houdt. Dat deed Hitler toch ook niet? Onze Europese miljarden naar Turkije waren toch bij voorbaat al gedoemd om verloren te gaan? (dom van Mark)

ik erken, veel snap ik niet. Want had Hongarije al niet gewoon een groot hek gezet tegen de instroom? Heras neemt zo'n opdracht graag aan :wink:
Op dat punt is Baudet natuurlijk ook veel te eerlijk geweest en komt hij alleen maar meer in het door Rutte geleide linkse cordon sanitair terecht, kalt gesteld. Als ik dit eigenlijk allemaal niet meer mag zeggen van de denkpolitie van Kajsa, dan waarschuwen jullie mij wel hè?

Tot slot wil ik op dit christelijke forum nog graag even kwijt inzake dit topic; in principe zijn christenen van mening dat God, de Eeuwige, Allerhoogste Schepper het goede met ons voor heeft. We weten dat Trump zijn overwinning, ondanks dat hij niet eens de meeste burgerstemmen kreeg, vooral te danken had aan christenkiezers, welke ook veel voor hem bidden, omdat hij op de 'hoogste stoel' van de wereld zit.
Daar doet u ook wel aan mee, toch? :)

Ps: Mijn vrouw hoorde zojuist dat de Russen stelling hebben genomen tussen de Turken en Syrische troepen :D

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor ben db bd » 15 okt 2019 15:53

Elburger schreef o.a.:
Ik ben ook heel benieuwd hoe men erin staat om een "impeachment"door te zetten om Trump af te laten treden.
Natuurlijk zal er uitvoerig worden gedebatteerd over de blunder van Trump on uit het noorden van Syrië te vertrekken

Vanaf nu heeft Trump inzake Noord Syrië voor mij al volkomen gelijk gehad. Heel knap gezien van Trump!
En die impeachment, houdt toch op joh, de situatie is voor Trump toch veel sterker dan voor Biden & zoon, met hun Clintonse glibberspelletjes?!
Dat je hier alleen maar de ene helft van het verhaal hoort, ... op de andere uit de vrije nieuwsgaring mag toch niet worden gewezen van ..... ?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2019 18:30

Ondertussen is de locatie voor de volgende G7-bijeenkomst bekend: Het prachtige, lommerrijke Doral Resort in Zuid-Florida. Het was blijkbaar de afgelopen paar jaar nogal noodlijdend, dus ze kunnen die economische injectie goed gebruiken. O, het is eigendom van ene D. Trump? Nou, ik weet zeker dat dat geen enkel probleem zal opleveren vis-a-vis dat stukje in de Amerikaanse grondwet over zelfverrijking, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2019 18:41

Ook 'breaking news' en precies volgens het Trump-stappenplan: Mick Mulvaney, de stafchef van het Witte Huis heeft zojuist in een live persconferentie toegegeven dat er uiteraard een quid pro quo was met betrekking tot die militaire steun aan de Oekraïene, want zo werkt buitenlandse zaken nu eenmaal blijkbaar. (pro tip: zo werkt het niet!)

Precies volgens plan bij een crisis
1) Fake news!
2) Erover liegen, en iedereen die dit beweert, is een verrader!
3) Erover liegen, maar als het waar is, is het niet illegaal
4) Toegeven, en natuurlijk doen we dat! Zo doen we dat toch altijd?!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Cicero » 17 okt 2019 21:55

Mortlach schreef:Ook 'breaking news' en precies volgens het Trump-stappenplan: Mick Mulvaney, de stafchef van het Witte Huis heeft zojuist in een live persconferentie toegegeven dat er uiteraard een quid pro quo was met betrekking tot die militaire steun aan de Oekraïene, want zo werkt buitenlandse zaken nu eenmaal blijkbaar. (pro tip: zo werkt het niet!)

Precies volgens plan bij een crisis
1) Fake news!
2) Erover liegen, en iedereen die dit beweert, is een verrader!
3) Erover liegen, maar als het waar is, is het niet illegaal
4) Toegeven, en natuurlijk doen we dat! Zo doen we dat toch altijd?!

Boeien! Trump is tegen abortus dus hup Trump.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten