Gaat het daar nog een beetje?

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Marnix » 26 jul 2019 15:29

Afgelopen weekend gekampeerd, zonder stroom / koellast, op New Wine in de buurt van Eindhoven, een van de warmste plekken in Nederland. Je moet je inderdaad een beetje aanpassen, veel drinken en elkaar af en toe lekker nat spuiten, de schaduw opzoeken en een beetje rustig aan doen. Een baby / peuter koel houden is de grootste uitdaging. Het middagprogramma ging niet door voor de kids dus konden we wel af en toe ff een zwemplas opzoeken. De nachten waren prima, zelfs afgelopen nacht niet warm gehad terwijl ik dat toch wel snel heb. Een tent, met goede ventilatie en slapen op de grond is dan een stuk beter dan in je warme slaapkamer / bed. Vanmiddag weer thuisgekomen, alles heeft potdicht gezeten maar het was toch 30.5 graden in de woonkamer (op onze slaapkamer op zolder onder een dakkapel vast nog veel warmer. Jammer dat we geen grasveldje hebben anders had ik de pop-up-tent in de tuin opgezet :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor K80 » 26 jul 2019 22:57

Het is hier nu fijn afgekoeld buiten! Alleen binnen nog niet........
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2019 06:53

Ik weet niet waar je woont maar het midden en noorden krijgt toch wel weer 30-34 graden vandaag. Alleen in het zuiden en de kustprovincies blijft het wat koeler ;-) maar ja, 30 graden is nu opeens lekker koel geworden in onze beleving :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2019 06:56

Ik weet niet waar je woont maar het midden en noorden krijgt toch wel weer 30-34 graden vandaag. Alleen in het zuiden en de kustprovincies blijft het wat koeler ;-) maar ja, 30 graden is nu opeens lekker koel geworden in onze beleving :-) en het werd hier vannacht niet koeler dan een graad of 20, in de bebouwde kom kan ke daar gerust ook nog wat bij optellen. Het mag van mij ‘s nachts wel wat verder afkoelen nog :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor K80 » 27 jul 2019 07:32

Woon beneden de rivieren in het prachtige en gezellige zuiden. We hebben hier wat onweer en een beetje regen gehad. Voelt nu heerlijk koel aan. Ben benieuwd wat het de rest van de dag wordt. Ik dacht max een graad of 26.
Ik moet zo gaan lassen, dus ik hoop zo koel mogelijk. ;)
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2019 08:09

K80 schreef:Woon beneden de rivieren in het prachtige en gezellige zuiden. We hebben hier wat onweer en een beetje regen gehad. Voelt nu heerlijk koel aan. Ben benieuwd wat het de rest van de dag wordt. Ik dacht max een graad of 26.
Ik moet zo gaan lassen, dus ik hoop zo koel mogelijk. ;)


Ja ligt er aan waar in het zuiden, Maastricht een graad of 24 en regio Eindhoven rond de 26. Na de temperaturen van afgelopen dagen een verademing en ik gun het het zuiden wel want daar is het ook het warmst geweest de afgelopen dagen. Alleen zat ik daar toen ook en nu het koeler is daar ben ik er alweer weg :? 8)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor MoesTuin » 28 jul 2019 14:52

Marnix schreef:Afgelopen weekend gekampeerd, zonder stroom / koellast, op New Wine in de buurt van Eindhoven, een van de warmste plekken in Nederland. Je moet je inderdaad een beetje aanpassen, veel drinken en elkaar af en toe lekker nat spuiten, de schaduw opzoeken en een beetje rustig aan doen. Een baby / peuter koel houden is de grootste uitdaging. Het middagprogramma ging niet door voor de kids dus konden we wel af en toe ff een zwemplas opzoeken. De nachten waren prima, zelfs afgelopen nacht niet warm gehad terwijl ik dat toch wel snel heb. Een tent, met goede ventilatie en slapen op de grond is dan een stuk beter dan in je warme slaapkamer / bed. Vanmiddag weer thuisgekomen, alles heeft potdicht gezeten maar het was toch 30.5 graden in de woonkamer (op onze slaapkamer op zolder onder een dakkapel vast nog veel warmer. Jammer dat we geen grasveldje hebben anders had ik de pop-up-tent in de tuin opgezet :-)


New Wind, Marnix, daar had je het in het topic "Opwekking" over.
Dat is een variant van of lijkend op Opwekking?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor coby6 » 28 jul 2019 16:27

Een Amerikaan uit Phoenix zei: Wat lopen jullie nou te zeuren? Sinds november is het hier al heet. Ik zei: Wij zijn veel zieliger. We hadden wel 5 hele dagen hitte.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor irmo » 28 jul 2019 19:12

Het regent. Ik blij, ik ga dalijk lekker met een biertje in de achtertuin zitten afkoelen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor MoesTuin » 28 jul 2019 20:39

Ik heb genoten van de warmte en van de afkoeling...
Voor de moestuin was het top weer (en topdrukte naast alle andere bezigheden)
Maar de groenten fruit en alles groeit met bewateren explosief en de oogst is groot van van alles.
Heb wel zomers gehad dat alles verregende en wegrotte, dus mij hoor je niet klagen hier zon10 ;/ 8)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2019 10:01

MoesTuin schreef:New Wind, Marnix, daar had je het in het topic "Opwekking" over.
Dat is een variant van of lijkend op Opwekking?


New Wine dus :-) Het lijkt wel wat op Opwekking maar dan kleinschaliger en allemaal voor mijn gevoel wat meer doordacht. Ochtendviering en avondviering en verder seminars, workshops, lezingen etc. En in tegenstelling tot Opwekking duurt het een week, van zaterdag tot vrijdag. De oorsprong van New Wine zit meer in de traditionele kerken waar Opwekking meer uit de pinksterhoek komt. Het is wat minder "zweverig" maar tegelijkertijd is er volop aandacht en ruimte voor het werk van de Geest, van hoe God tot mensen spreekt en in mensen werkt. Er waren zo'n 6500 mensen, we stonden met 80 man uit onze woonplaats, vanuit allerlei verschillende kerken op een veld. Ik heb van mensen dichtbij gehoord hoe God in mensen werkt en tot ze spreekt, hoe mensen elkaar bemoedigen met Gods woorden en dat zelf ook mogen ervaren. In de afsluitende dienst waren ook tal van getuigenissen van hoe God in mensen werkte, hoe er wonderen gebeurden. Maar ook hoe soms om wonderen wordt gevraagd maar God die niet doet, maar mensen op een andere manier toerust. We mochten delen met elkaar van Gods liefde, samen bidden voor elkaar en God danken. Daarnaast genoten van het fantastische kinderwerk, de oudste ging met zoveel plezier naar zijn tent (3-4 jaar) en leerde daar over God, danste en zong en kende na het weekend zoveel nieuwe liederen, knutselde enz. Het was een prachtige week tot eer van God en ik kan je alleen maar zeggen dat als je het niet kent, het absoluut de moeite waard is om volgend jaar er naartoe te gaan.

https://www.new-wine.nl
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor MoesTuin » 29 jul 2019 11:35

Marnix schreef:New Wine dus :-) Het lijkt wel wat op Opwekking maar dan kleinschaliger en allemaal voor mijn gevoel wat meer doordacht. Ochtendviering en avondviering en verder seminars, workshops, lezingen etc. En in tegenstelling tot Opwekking duurt het een week, van zaterdag tot vrijdag. De oorsprong van New Wine zit meer in de traditionele kerken waar Opwekking meer uit de pinksterhoek komt. Het is wat minder "zweverig" maar tegelijkertijd is er volop aandacht en ruimte voor het werk van de Geest, van hoe God tot mensen spreekt en in mensen werkt. Er waren zo'n 6500 mensen, we stonden met 80 man uit onze woonplaats, vanuit allerlei verschillende kerken op een veld. Ik heb van mensen dichtbij gehoord hoe God in mensen werkt en tot ze spreekt, hoe mensen elkaar bemoedigen met Gods woorden en dat zelf ook mogen ervaren. In de afsluitende dienst waren ook tal van getuigenissen van hoe God in mensen werkte, hoe er wonderen gebeurden. Maar ook hoe soms om wonderen wordt gevraagd maar God die niet doet, maar mensen op een andere manier toerust. We mochten delen met elkaar van Gods liefde, samen bidden voor elkaar en God danken. Daarnaast genoten van het fantastische kinderwerk, de oudste ging met zoveel plezier naar zijn tent (3-4 jaar) en leerde daar over God, danste en zong en kende na het weekend zoveel nieuwe liederen, knutselde enz. Het was een prachtige week tot eer van God en ik kan je alleen maar zeggen dat als je het niet kent, het absoluut de moeite waard is om volgend jaar er naartoe te gaan.

https://www.new-wine.nl


Mooi mooi prachtig Marnix!
Ik kon het niet, New Wine (m'n spellings controle maakt er telkens en nu ook wind van :wink: )
Maar de wind waait, zoals de Geest waait.... schitterend de kracht en werking hiervan, nu ook vanuit de traditionele kerken.....
God zal nooit stoppen de werken die Hij eens begonnen is tot de Voleinding.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2019 14:45

MoesTuin schreef:Mooi mooi prachtig Marnix!
Ik kon het niet, New Wine (m'n spellings controle maakt er telkens en nu ook wind van :wink: )
Maar de wind waait, zoals de Geest waait.... schitterend de kracht en werking hiervan, nu ook vanuit de traditionele kerken.....
God zal nooit stoppen de werken die Hij eens begonnen is tot de Voleinding.....


Klopt, hoewel de Geest al wel werkte, ook in traditionele kerken. Er is meer ruimte voor de verschillende manieren waarop de Geest werkt en wat dat betreft is het zeker mooi wat er gebeurt, alleen als mensen het idee wekken dat de Geest daarvoor niet werkte / kon werken heb ik daar wel moeite mee. Dat hoor je soms, als er meer ruimte komt voor de gaven van de Geest en op welke manieren de Geest werkt, dat men doet alsof de Geest nu eindelijk aan het werk kan waar dat eerder niet het geval was. Dat was vast niet de intentie van je reactie maar toch wilde ik het even noemen als kanttekening.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor MoesTuin » 29 jul 2019 16:29

Uiteraard niet Marnix, juist doel ik op de momenten in een enkele kerkelijke gemeente waar de Geest wordt tegengewerkt of zelfs uitgedoofd.
De vruchten van de Geest waaraan je mensen kunt herkennen....let maar eens op...in je omgeving, hier op het forum....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gaat het daar nog een beetje?

Berichtdoor Marnix » 29 jul 2019 16:42

Kan ja, hoewel je er wel voorzichtig mee moet zijn. Geduld is bijvoorbeeld de vrucht van de Geest maar als iedereen die hier wel eens een spoor van ongeduld heeft laten zien wordt afgedaan als iemand die de Geest tegenwerkt of uitdooft blijft niemand hier overeind. ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten

cron