Optimatus schreef:Ik heb zelf op BBB gestemd vanwege het programma voor Zuid-Holland en als signaal dat er te weinig buiten de Randstad wordt gekeken.
Een paar dingen die me opgevallen zijn:
1. Bij de aanleg van de Noord-Zuid-Lijn in Amsterdam verzakten diverse grachtenpanden. Binnen heel korte tijd werd dit opgelost. Groningen wacht nog steeds en er worden steeds weer redenen genoemd om niet uite te keren.
2. Amsterdam Centraal wordt voor de zoveelste keer binnen korte tijd voor miljoenen verbouwd. Buiten de Randstad verdwijnen steeds meer busverbindingen.
3. Rotterdam-Zuid heeft anderhalf miljard gekregen voor herstructurering. Daardoor zijn veel inwoners van Zuid naar de omringende gemeentenvertrokken, omdat daar wel betaalbare woningen beschikbaar waren. Dit heeft de druk op de woningmarkt in die gemeenten sterk doen toenemen en ook het verkeer van en naar Rotterdam is hierdoor toegenomen. De Krimpenerwaard (waar ik woon) heeft hier ook mee te maken. Een verbetering van de verbinding naar Rotterdam wordt echter niet gepland.
Ik heb niet de illusie dat een paar BBB'ers in de provincie dit morgen gaan veranderen, maar er moet wel iets verbeteren.
Dan zijn we op papier gemeentegenoten
Ik heb in diezelfde gemeente nog een huis staan...
Tja, ik kan me herinneren dat bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen een aantal partijen een tunnel tussen Krimpen aan den IJssel en Ridderkerk wilden, maar dat in hun programma beschreven als een ondertunneling van de Lek.
Op zich een leuk idee, maar aangezien de Lek daar in het geheel niet loopt (dat is de Nieuwe Maas...) geeft het ook wel aan dat de lokale politiek zich er niet echt in verdiept had.
Dat kun je dan aan de landelijke politiek wijten, maar als je eigen lokale politiek zo slecht ingevoerd is dat ze zelfs niet op een kaart kunnen kijken hoe een rivier nu precies heet ligt het probleem misschien wel breder dan alleen Den Haag.
Overigens is het bedrijf waar ik voor werk ooit nog vrij serieus bezig geweest met een tunnel van Capelle naar Ridderkerk, met een aftakking naar Krimpen aan den IJssel (de tunnel had door de Sliksloot moeten gaan lopen).
Maar uiteindelijk is het de
lokale politiek geweest die dat plan heeft afgeserveerd, omdat er teveel verkeer naar de Krimpenerwaard kwam met deze optie.
Overigens ging het op dat moment nog niet om de gemeenste Krimpenerwaard, maar was het een blok van 4 gemeenten, waar er nu drie van in de gemeente Krimpenerwaard zijn opgegaan.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.