Winst Forum voor Democratie

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor K80 » 22 mar 2019 10:37

Ik zeg al jaren dat eigenlijk iedereen op het CDA zou moeten stemmen.
Al jaren hebben we nu coalities waar links en rechts bij elkaar zitten. Kom je weer in het midden uit.
Kan je beter gelijk in het midden kiezen :wink:
Vandaag is het gisteren van morgen.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Veendam » 22 mar 2019 11:19

K80 schreef:Ik zeg al jaren dat eigenlijk iedereen op het CDA zou moeten stemmen.
Al jaren hebben we nu coalities waar links en rechts bij elkaar zitten. Kom je weer in het midden uit.
Kan je beter gelijk in het midden kiezen :wink:


Als je kiest voor het midden en midden is bijvoorbeeld het grootste dan gaat het dus altijd links of rechts van het midden uitkomen met het beleid.
Je kunt dus beter links of rechts van het midden kiezen dan kan je wat meer de richting laten bepalen van het beleid.
Nu ben ik persoonlijk van mening dat Buma niet sterk is als persoonlijkheid en er een ander zijn plaats zou moeten innemen die meer kracht en vertrouwen kan uitstralen. De hele campagne van we moeten samenwerken is gewoon een loze kreet, omdat iedereen weet dat ze moeten samenwerken. De enigste die echt richting gaven in hun campagne waren FvD en Groen Links.
Welliswaar beiden precies de omgekeerde wereld van elkaar maar dit is wel wat de stemmers hebben gezegt, de 1 wil juist alles op het milieu en de ander zegt dat wij dat niet allemaal zouden moeten betalen als Nederlanders.

De uitslag is duidelijk dat juist die partijen die duidelijk een richting hebben aangegeven juist stemmen hebben gewonnen.

Met de Europese Verkiezingen ga je een heel ander beeld krijgen, namelijk een grote winst voor FvD en minder winst voor Groen Links.

Yoshi

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Yoshi » 22 mar 2019 11:24

Veendam schreef:Als je kiest voor het midden en midden is bijvoorbeeld het grootste dan gaat het dus altijd links of rechts van het midden uitkomen met het beleid.
Je kunt dus beter links of rechts van het midden kiezen dan kan je wat meer de richting laten bepalen van het beleid.
Nu ben ik persoonlijk van mening dat Buma niet sterk is als persoonlijkheid en er een ander zijn plaats zou moeten innemen die meer kracht en vertrouwen kan uitstralen. De hele campagne van we moeten samenwerken is gewoon een loze kreet, omdat iedereen weet dat ze moeten samenwerken. De enigste die echt richting gaven in hun campagne waren FvD en Groen Links.
Welliswaar beiden precies de omgekeerde wereld van elkaar maar dit is wel wat de stemmers hebben gezegt, de 1 wil juist alles op het milieu en de ander zegt dat wij dat niet allemaal zouden moeten betalen als Nederlanders.

De uitslag is duidelijk dat juist die partijen die duidelijk een richting hebben aangegeven juist stemmen hebben gewonnen.

Met de Europese Verkiezingen ga je een heel ander beeld krijgen, namelijk een grote winst voor FvD en minder winst voor Groen Links.

En laten dat nou net de extremen zijn die niet in staat zijn om samen te werken. Wat overblijft als deze uitholling van het midden doorgaat is een onbestuurbaar land/provincie/gemeente.

De 'een hele goede morgen' campagne was sterk. Helaas is onze samenleving inmiddels te ver afgebrokkeld om in te zien dat het de basis raakt van 'samenleving'.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Veendam » 22 mar 2019 11:56

Yoshi schreef:En laten dat nou net de extremen zijn die niet in staat zijn om samen te werken. Wat overblijft als deze uitholling van het midden doorgaat is een onbestuurbaar land/provincie/gemeente.

De 'een hele goede morgen' campagne was sterk. Helaas is onze samenleving inmiddels te ver afgebrokkeld om in te zien dat het de basis raakt van 'samenleving'.


En hoe komt het dan dat de samenleving is afgebrokkeld ? Die vraag moet je stellen en daar een oplossing voor vinden en doorvoeren in het beleid.
De beide aangegeven partijen willen dat dus aanstippen en proberen op te lossen en de rest hapt naar lucht lijkt het wel.

De enigste die zich comfortabel voelt is Rutte die dan naar links en dan weer naar rechts een meerderheid zoekt.

Yoshi

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Yoshi » 22 mar 2019 12:05

Veendam schreef:En hoe komt het dan dat de samenleving is afgebrokkeld ? Die vraag moet je stellen en daar een oplossing voor vinden en doorvoeren in het beleid.

Ik ben zeer benieuwd naar de grondige analyse waarmee je zo gaat komen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor elbert » 22 mar 2019 13:33

Yoshi schreef:De 'een hele goede morgen' campagne was sterk.
Het was er eentje van 13 in een dozijn. De VVD kwam met het vaasje en met "naast elkaar". D66 kwam met "voor de toekomst". Wat ze gemeenschappelijk hebben was "verbinden".
We moeten het dus samen doen, is de boodschap van deze 3 partijen.
Tja, dat is een waarheid als een koe, maar daarmee heb je nog geen idee wat voor beleid een partij voorstaat en al helemaal geen idee waarom je nou juist op die partij moet stemmen.
Als ze hun verkiezingsslogans in de praktijk zouden brengen, dan zouden die 3 partijen wel kunnen fuseren. Dat scheelt meteen in de omvang van het stembiljet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Yoshi » 22 mar 2019 13:38

elbert schreef:Het was er eentje van 13 in een dozijn.

Dat zeiden wel meer mensen die het niet begrepen. Dan is een schreeuwende alles is *censuur* campagne zoals het FvD hield idd een stuk eenduidiger.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor coby6 » 22 mar 2019 13:58

Yoshi schreef:De 'een hele goede morgen' campagne was sterk.

Is me niet eens opgevallen dat die er was. Misschien had ie het Gaston wat op moeten laten leuken. Dan stemmen de mensen wel, zak geld erbij.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Veendam » 22 mar 2019 23:47

Yoshi schreef:Ik ben zeer benieuwd naar de grondige analyse waarmee je zo gaat komen.


Als het goed is dan zou in de goede morgen campagne de analyse goed zijn weergegeven omdat je dat een goed campagne vind.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor elburger » 19 apr 2019 08:38

Echter, ik acht de kan reel dat er en "cordon sanitaire" t.o.v. FVd zal plaatsvinden.


Dit schreef ik 22 maart.
Nu een week of 5 verder komt deze uitspraak van toen wel heel erg dicht bij de realiteit.
In nog maar 4 provincies is er sprake van dat het FvD meedoet in de formering van de provinciale staten.

En zelfs nu, nu de PvdA, wel wil gaan praten, zij het onder grote restricties, wil feitelijk niemand met FvD samenwerken.
Een stilzwijgend cordon sanitaire.
Van links, SP, tot recht,s VVD, tot centrum CDA, allemaal wil men het liefst niet.
Waarom?
Wel omdat Groen Links en D'66 als voortrekkers helemaal niets zien in de standpunten van het FvD.
VVD dan?
VVD zit in een spagaat.
Feitelijk wil men maar al te graag, maar de kans dat dan het kabinet valt is dan mega groot doordat met het blok, GL/D'66 tegen zich heeft en dus geen meerderheid meer heeft.

Nu kan men hier allemaal verschillend over denken, maar m.i. is dit een uitholling van de Nederlands democratie.
Dit kan nog wel eens als een boemerang terugkeren?!
Persoonlijk houd ik mij er niet zo mee bezig, waar het voor mij bijzonder omdraait is dat de christelijke normen en waarden tot hun recht komen in welk kabinet dan ook.
Want dat is mijn grootste zorg.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Yoshi » 19 apr 2019 08:51

De formatie in Overijssel is geklapt omdat Baudet de afgelopen tijd weer behoorlijk vreemde uitspraken heeft gedaan en de Overijsselse afdeling daar geen afstand van wou nemen. Het lijkt er sterk op dat Baudet het proces in de provincies moedwillig frustreert om er politieke winst uit te slepen. Schijnbaar vertrouwt hij zijn partijgenoten niet dat zij in de provincie behoorlijk bestuur kunnen neerzetten en heeft hij liever dat ze in de oppositie blijven hangen. Oppositie voeren met populistisch gebral is namelijk een stuk makkelijker scoren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2019 10:54

Precies. En Elburger, als je hoopt dat ongeacht wie er regeert, het christelijke geluid het meest hoorbaar blijft, moet je maar blij zijn dat weinigen met de FvD in zee gaan.

Verder niets nieuws, dit was bij bijvoorbeeld de PVV ook zo. Hoe onfatsoenlijker je je gedraagt, hoe kleiner de kans dat mensen met je in zee willen gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor elburger » 22 apr 2019 19:23

Yoshi schreef

De formatie in Overijssel is geklapt omdat Baudet de afgelopen tijd weer behoorlijk vreemde uitspraken heeft gedaan en de Overijsselse afdeling daar geen afstand van wou nemen. Het lijkt er sterk op dat Baudet het proces in de provincies moedwillig frustreert om er politieke winst uit te slepen. Schijnbaar vertrouwt hij zijn partijgenoten niet dat zij in de provincie behoorlijk bestuur kunnen neerzetten en heeft hij liever dat ze in de oppositie blijven hangen. Oppositie voeren met populistisch gebral is namelijk een stuk makkelijker scoren.


Ik heb het idee dat FvD nu liever niet wil mee regeren, daar heb jij gelijk in.
Mijn vermoeden is dat hij zo op die manier een grotere overwinning kan behalen als er nieuwe 2e kamer verkiezingen zijn.
Echter, wil hij dat redden mag hij eerst wel eens een meer objectievere toon gaan aanslaan, en ten 2e meer begrijpelijke taal gaan voeren.

Persoonlijk denk ik dat FvD momenteel op zijn/haar hoogte punt is en dat de afkalving reeds is begonnen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor MoesTuin » 25 apr 2019 20:33

elburger schreef:Ik heb het idee dat FvD nu liever niet wil mee regeren, daar heb jij gelijk in.
Mijn vermoeden is dat hij zo op die manier een grotere overwinning kan behalen als er nieuwe 2e kamer verkiezingen zijn.
Echter, wil hij dat redden mag hij eerst wel eens een meer objectievere toon gaan aanslaan, en ten 2e meer begrijpelijke taal gaan voeren.

Persoonlijk denk ik dat FvD momenteel op zijn/haar hoogte punt is en dat de afkalving reeds is begonnen.


Nou....de scheurtjes beginnen te komen

https://www.nu.nl/politiek/5862042/henk ... moord.html
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor elburger » 27 apr 2019 05:20

moestuin schreef

Nou....de scheurtjes beginnen te komen


Inderdaad, wat er momenteel voorvalt binnen FVD is niet goed voor die partij.
Zo zie je maar, explosieve groei kan voor explosieve situaties zorgen.
Wat een opluchting voor links- en rechts Nederland.
Persoonlijk interessant om het vervolg te zien, maar of ik er van wakker lig?
Nee dus!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten