Winst Forum voor Democratie

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Katlheen » 18 jan 2022 11:56

Tja, wat is tegenwoordig progressief/conservatief? CU conservatief? Wellicht op een enkel dingetje als abortus en euthanasie, verder zijn ze volgens mij behoorlijk progressief. Het oude links en rechts systeem is ook niet meer zo eenduidig tegenwoordig.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Marnix » 18 jan 2022 12:37

Katlheen schreef:Tja, wat is tegenwoordig progressief/conservatief? CU conservatief? Wellicht op een enkel dingetje als abortus en euthanasie, verder zijn ze volgens mij behoorlijk progressief. Het oude links en rechts systeem is ook niet meer zo eenduidig tegenwoordig.


Klopt, zelfs de PVV is in het politieke spectrum van 2021 (een beetje) link. CU zit behoorlijk in het midden, zowel op de schaal van links tot rechts (ietsje links van het midden) als op de schaal van conservatief tot progressief, ietsje de progressieve kan op tov het midden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Optimatus » 19 jan 2022 12:06

Het leuke aan Forum voor Democratie is het meervoud: Fora voor Democratie. Dit taalkundige weetje blijft actueel, omdat FvD na verloop van tijd altijd uit meerdere fracties bestaat, met soms heel creatieve namen.

Op dit moment heeft deze club vijf leden in de Tweede Kamer en bij het debat over de regeringsverklaring was er niet één in staat om te doen waar deze leden voor betaald worden: het woord voeren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 19 jan 2022 12:11

Optimatus schreef:Het leuke aan Forum voor Democratie is het meervoud: Fora voor Democratie. Dit taalkundige weetje blijft actueel, omdat FvD na verloop van tijd altijd uit meerdere fracties bestaat, met soms heel creatieve namen.

Op dit moment heeft deze club vijf leden in de Tweede Kamer en bij het debat over de regeringsverklaring was er niet één in staat om te doen waar deze leden voor betaald worden: het woord voeren.


Debatten zijn helemaal niet belangrijk maar van ondergeschikt belang. Parlementair werk is minderwaardig. Waar het om gaat is een culture omwenteling door middel van een cultuur strijd. De staten generaal zijn niets meer dan podiums om de cultuurstrijd uit te vechten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Marnix » 21 sep 2022 22:47

Gelukkig hebben we met alle commotie van een dicatator met waanbeelden uit Rusland af en toe ook nog wat afleiding van onze huis- tuin en kamerclown in Nederland die ieder gevoel voor realiteit ook met de dag verder aan het verliezen en inmiddels al spionnen rond ziet lopen in de Kamer.

Knap dat hij weer een nieuw dieptepunt heeft bereikt, uitgesloten worden van het debat. En tegelijkertijd triest dat zo iemand die overduidelijk seniel is, toch gekozen is door het volk. Maar dus ook wel fijn dat het niet alleen maar uit Rusland hoeft te komen, dat ze ook op landelijk niveau gewoon mensen hebben met gelijkwaardige kwaliteiten. Waar een groot land klein in kan zijn kan ook een klein land groot in zijn. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 799
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Prisma23 » 21 sep 2022 23:27

Afbeelding

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor StillAwake » 22 sep 2022 07:31

Marnix schreef:Gelukkig hebben we met alle commotie van een dicatator met waanbeelden uit Rusland af en toe ook nog wat afleiding van onze huis- tuin en kamerclown in Nederland die ieder gevoel voor realiteit ook met de dag verder aan het verliezen en inmiddels al spionnen rond ziet lopen in de Kamer.

Knap dat hij weer een nieuw dieptepunt heeft bereikt, uitgesloten worden van het debat. En tegelijkertijd triest dat zo iemand die overduidelijk seniel is, toch gekozen is door het volk. Maar dus ook wel fijn dat het niet alleen maar uit Rusland hoeft te komen, dat ze ook op landelijk niveau gewoon mensen hebben met gelijkwaardige kwaliteiten. Waar een groot land klein in kan zijn kan ook een klein land groot in zijn. :)

Tja, in een normaal functionerende maatschappij zou deze man het inderdaad niet heel veel verder geschopt hebben dan boswachter op de Maasvlakte.
Aan de andere kant, het is niet de eerste malloot die het tot de tweede kamer schopt (Janmaat, Herben), niet de enige die er nu zit (Simons) en zal ook niet de laatste zijn.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 22 sep 2022 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor benefietdiner » 22 sep 2022 08:14

StillAwake schreef:Tja, in een normaal functionerende maatschappij zou deze man het inderdaad niet heel veel verder geschopt hebben den vakkenvuller bij de Aldi.
Aan de andere kant, het is niet de eerste malloot die het tot de tweede kamer schopt (Janmaat, Herben), niet de enige die er nu zit (Simons) en zal ook niet de laatste zijn.
Wat een minachting en schoffering voor iemand die iedere dag jouw boodschappen paraat zet zodat jij ze makkelijk kan mee nemen. 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2022 08:23

benefietdiner schreef:Wat een minachting en schoffering voor iemand die iedere dag jouw boodschappen paraat zet zodat jij ze makkelijk kan mee nemen. 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'.


Ik ben het roerend met je eens. Thierry Baudet vergelijken met supermarktmedewerkers is een zware belediging voor iedere supermarktmedewerker.

Ook met StillAwake eens dat Thierry Baudet niets te zoeken heeft in de Tweede Kamer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor StillAwake » 22 sep 2022 08:44

benefietdiner schreef:Wat een minachting en schoffering voor iemand die iedere dag jouw boodschappen paraat zet zodat jij ze makkelijk kan mee nemen. 'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten'.

Je hebt volledig gelijk.
De clou zat hem er in dat in mijn herinnering de Aldi niet echt aan vakkenvullers deed, maar alles gewoon in dozen neerzette.

"Vakkenvuller bij de Aldi" was dan ook bedoeld als een niet bestaand beroep (ik had beter stratenmaker op zee kunnen stellen).
Excuses, dit was op geen enkele wijze beledigend bedoeld voor wie dan ook.
Niet voor supermarktmedewerkers, en ook niet voor Thierry, want ik vermoed dat ik hem met deze claim nog steeds te hoog heb aangeschreven ;-)

Ik heb mijn claim dan ook aangepast.
Laatst gewijzigd door StillAwake op 22 sep 2022 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor StillAwake » 22 sep 2022 08:46

Marnix schreef:Ik ben het roerend met je eens. Thierry Baudet vergelijken met supermarktmedewerkers is een zware belediging voor iedere supermarktmedewerker.

Ook met StillAwake eens dat Thierry Baudet niets te zoeken heeft in de Tweede Kamer.

Nogmaals, mijn excuses.
Op geen enkele wijze heb ik in mijn betoog een supermarktmedewerker trachten te beledigen.
Ik doelde op de Aldi's uit mijn jeugd, met kartonnen dozen waar geen vakkenvuller aan te pas kwam, maar ik snap dat het niet goed gesteld was...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Marnix » 22 sep 2022 12:28

StillAwake schreef:Nogmaals, mijn excuses.
Op geen enkele wijze heb ik in mijn betoog een supermarktmedewerker trachten te beledigen.
Ik doelde op de Aldi's uit mijn jeugd, met kartonnen dozen waar geen vakkenvuller aan te pas kwam, maar ik snap dat het niet goed gesteld was...


Ik hoop dat je mijn ondertoon goed hebt gelezen :-) Wat je zegt was niet zo vreemd, het is algemeen bekend dat het opleidingsniveau van een politicus in de tweede kamer doorgaans veel hoger is dan dat van een vakkenvuller. Het enige wat ik wilde zeggen is dat het IQ van de gemiddelde vakkenvuller vele malen hoger is dan van deze clown die tussen de 150 volksvertegenwoordigers zit. ;-) een vakkenvuller die zijn werk goed is is een stuk eervoller dan dit omhooggevallen koorballetje die alleen maar als doel heeft om zoveel mogelijk te provoceren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Optimatus » 10 okt 2022 11:15

De continue stroom van eerbetoon van Baudet aan Poetin zou eens tegen het strafrechtelijke licht gehouden moeten worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2022 12:37

Optimatus schreef:De continue stroom van eerbetoon van Baudet aan Poetin zou eens tegen het strafrechtelijke licht gehouden moeten worden.


Idioten, zeker als ze leiden aan grootheidswaanzin, hebben vaak bewondering voor hun soortgenoten. Maar ja, vrijheid van meningsuiting he. Dus mag Baudet blijven zeggen dat hij hoopt dat Putin wint en dat de US, NATO en de EU instorten. Blijft vooral bijzonder dat er nog mensen zijn die stemmen op iemand die zo overduidelijk de wereld naar de knoppen wil helpen en invallen op soevereine staten als normaal en goed bestempelt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor elbert » 10 okt 2022 13:23

Baudet is een clown en de beste manier om daar mee om te gaan, is door hem uit te lachen. Daar een rechter bij halen, is niet alleen in tegenspraak met de vrijheid van meningsuiting, maar ook nog eens contraproductief. Dan kruipt hij in zijn complot- en slachtofferrol. Ridiculiseren is het beste.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten