Winst Forum voor Democratie

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 11:09

StillAwake schreef:Je noemt Rotterdam, maar juist daar is de samenwerking vorig jaar al opgezegd.
daarnaast: lokale politiek speelt vaak om andere thema's dan nationale politiek.

Als er hier in mijn optiek een ringweg, een tunnel of een brug moet worden aangelegd onder de verantwoordelijkheid van de lokale authoriteiten stem ik de partij die op het voor mij belangrijkste project het dichtst bij mijn mening staat.
Dan maakt het me ten diepste niet uit wat die partij landelijk allemaal beweert en stelt, landelijke politiek is onvergelijkbaar met lokale politiek.
En de landelijke ethische thema's zijn zelden (of nooit) onderdeel van de lokale politiek.
Wellicht speelt dat in de grotere steden enigszins mee, maar in de meeste plaatsen (zeker op de veluwe) speelt dat veel minder.

Overigens ken ik ook een aantal reformatorische personen die jusit vanuit Zeeland of de Veluwe naar datzelfde Rotterdam getogen zijn, omdat ze de beklemming van de sociale controle zat waren, dus ik denk dat dat effect twee kanten op werkt...


Daarnaast heb je ook die homo vlag die overal word gepushed. Sinds 2 jaar in mijn gemeente. Iedereen wil meegaan met de linkse tijdsgeest. Ook moet in elke gemeente de zwarte piet traditie kapot gemaakt worden en lokale politici worden uitgemaakt voor faciliteren van racisme ook al zijn ze van de SP.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 11:16

Biblebeltkeel schreef:Je kan wel degelijk zien dat landelijke thema's ook lokaal spelen. Kijk maar naar voorrang sociale huurwoningen voor (nep)vluchtelingen en het stichten van AZCs in gemeentes. In Urk zag je dat de PVV daar tegen voorkeursbeleid stemde en SGP voor.

Mensen stemmen wat ze ook landelijk stemmen. Dat is bijna altijd het geval. Dat jij je stem laat afhangen van een tunnel is een hoge uitzondering. Ik stem landelijk PVV dus lokaal stem ik niet. Ken ook geen enkele PVV er in mijn dorp die dat wel doet. SGP vrienden stemmen altijd sgp.

zolang je vrijwel automatisch het woord "nep" voor het woord vluchteling plakt kost het me zeer veel moeite je serieus te nemen.
En aangezien je in een ander draadje nogal ageert tegen werkloze buitenlanders: weet je ook bij welke partij de meeste werklozen hun electoraal heil vinden?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2022 11:31

Biblebeltkeel schreef:Daarnaast heb je ook die homo vlag die overal word gepushed. Sinds 2 jaar in mijn gemeente. Iedereen wil meegaan met de linkse tijdsgeest. Ook moet in elke gemeente de zwarte piet traditie kapot gemaakt worden en lokale politici worden uitgemaakt voor faciliteren van racisme ook al zijn ze van de SP.


Ik snap het punt. Emigreren is dan inderdaad wel een optie. Polen is misschien een goede optie, Hongarije kan je ook nog proberen. Maar ook daar klinkt het linkse denken nog wel regelmatig. Traditionele emigratie-hotspots als Canada, Verenigde Staten en Australie zijn tegenwoordig niet echt opties meer want ook daar hoor je heel veel links geluid. Misschien ook iets meer rechts tegengeluid, daar worden af en toe nog regenboogvlaggen verbrand of geroepen dat God homo's haat maar de zwartepiet-traditie is er dan weer nauwelijks bekend.

Misschien maar goed dat tijden veranderen, anders hadden we nog steeds geen vrouwenkiesrecht en wel slaven gehad... :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 11:32

StillAwake schreef:zolang je vrijwel automatisch het woord "nep" voor het woord vluchteling plakt kost het me zeer veel moeite je serieus te nemen.
En aangezien je in een ander draadje nogal ageert tegen werkloze buitenlanders: weet je ook bij welke partij de meeste werklozen hun electoraal heil vinden?



Ik denk Denk en Bij1

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 11:33

Marnix schreef:Ik snap het punt. Emigreren is dan inderdaad wel een optie. Polen is misschien een goede optie, Hongarije kan je ook nog proberen. Maar ook daar klinkt het linkse denken nog wel regelmatig. Traditionele emigratie-hotspots als Canada, Verenigde Staten en Australie zijn tegenwoordig niet echt opties meer want ook daar hoor je heel veel links geluid. Misschien ook iets meer rechts tegengeluid, daar worden af en toe nog regenboogvlaggen verbrand of geroepen dat God homo's haat maar de zwartepiet-traditie is er dan weer nauwelijks bekend.

Misschien maar goed dat tijden veranderen, anders hadden we nog steeds geen vrouwenkiesrecht en wel slaven gehad... :roll:


Democratie is niet iets bijbels of onbijbels daarnaast is slavernij toegestaan vanuit de bijbel.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 11:35

StillAwake schreef:zolang je vrijwel automatisch het woord "nep" voor het woord vluchteling plakt kost het me zeer veel moeite je serieus te nemen.
En aangezien je in een ander draadje nogal ageert tegen werkloze buitenlanders: weet je ook bij welke partij de meeste werklozen hun electoraal heil vinden?


Alleen mijn grootmoeder die de Hongerwinter ontvluchtte was een vluchteling. Die ging niet 10 landen door maar gwn naar het oosten van het land om daar later mijn opa te ontmoeten en te trouwen. De rest is allemaal linkse propoganda.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 11:35

Biblebeltkeel schreef:Ik denk Denk en Bij1

Fout.

PVV...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 11:37

StillAwake schreef:Fout.

PVV...

Graag een bron met alle partijen

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 11:39

Biblebeltkeel schreef:Alleen mijn grootmoeder die de Hongerwinter ontvluchtte was een vluchteling. Die ging niet 10 landen door maar gwn naar het oosten van het land om daar later mijn opa te ontmoeten en te trouwen. De rest is allemaal linkse propoganda.

Dus alleen jouw grootmoeder was een vluchteling...
Oprecht blij dat te horen!
Ik neem aan dat ze niet meer leeft (je schrijft "was" ipv "is"), dan is daarmee de hele vluchtelingenproblematiek opgelost.
Het is pas 6 januari, en het grootste wereldprobleem hebben we opgelost! Dit jaar kan nu al ::)) niet meer stuk...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 11:44

Biblebeltkeel schreef:Graag een bron met alle partijen

bij dezen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2022 11:47

Biblebeltkeel schreef:Democratie is niet iets bijbels of onbijbels daarnaast is slavernij toegestaan vanuit de bijbel.


Ja en polygamie, harems met 100 vrouwen en zo vast ook. Volkeren uitmoorden mag ook. Je spant de Bijbel voor je karretje maar goed, je gelooft daar sowieso niet in dus waarom wil je opeens wel vanuit de Bijbel je gelijk halen? En als je graag terug wil naar 1600, er zijn nog wel wat gemeenschappen waar ze dat proberen te handhaven. :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 11:52

StillAwake schreef:bij dezen...


Hier staan Denk en Bij1 ondanks dat ik ze nadrukkelijk benoemt heb. Dus je bewering is af te doen als fake news

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 11:55

Marnix schreef:Ja en polygamie, harems met 100 vrouwen en zo vast ook. Volkeren uitmoorden mag ook. Je spant de Bijbel voor je karretje maar goed, je gelooft daar sowieso niet in dus waarom wil je opeens wel vanuit de Bijbel je gelijk halen? En als je graag terug wil naar 1600, er zijn nog wel wat gemeenschappen waar ze dat proberen te handhaven. :-)


Er staat nergens wat over democratie in de bijbel. Ten tweede zegt Paulus zelfs hoe je met slaven moet omgaan en dat een slaaf zijn heer moet dienen. Dat volken elkaar uitmoorden kan gebeuren in oorlogen tussen staten. Er staat nergens in de bijbel dat staten geen oorlog mogen voeren. In Romeinen 13 staat geef de keizer wat de keizer is. En het Romeinse rijk heeft in zijn geschiedenis veelvuldig totale volken uitgemoord.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor StillAwake » 06 jan 2022 12:01

Biblebeltkeel schreef:Hier staan Denk en Bij1 ondanks dat ik ze nadrukkelijk benoemt heb. Dus je bewering is af te doen als fake news

Aha...
Vertel, waar in dit staatje staat Bij1?
En hoe veel groter is de PVV dan DENK?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Biblebeltkeel
Mineur
Mineur
Berichten: 146
Lid geworden op: 06 jan 2022 09:50

Re: Winst Forum voor Democratie

Berichtdoor Biblebeltkeel » 06 jan 2022 12:05

StillAwake schreef:Aha...
Vertel, waar in dit staatje staat Bij1?
En hoe veel groter is de PVV dan DENK?
je bewering was fout. Ik zie dat ik denk dat denk en bij1 de meest laagopgeleidde mensen hebben en jij zei fout. Je kan enkel zeggen dat de PVV ten opzichte van bepaalde partijen een lager opgeleide bevolking heeft maar niet van alle partijen. En dat was je orginele bewering waar het allemaal mee begon.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten