Water(schaarste)?!

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Chaya » 08 jun 2020 13:09

Nu kwam het in de laatste dagen soms met bakken uit de hemel, en toch moest ik de potplanten en hanging baskets water geven. :shock:
Het meeste viel er kennelijk naast.
Vooral de hortensia's lieten de bloemen al hangen. Gisteren en vandaag de gieter dus gehanteerd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 08 jun 2020 13:22

Chaya schreef:Nu kwam het in de laatste dagen soms met bakken uit de hemel, en toch moest ik de potplanten en hanging baskets water geven. :shock:
Het meeste viel er kennelijk naast.
Vooral de hortensia's lieten de bloemen al hangen. Gisteren en vandaag de gieter dus gehanteerd.


Op het moment dat de grond kurkdroog is neemt de grond ook weinig vocht op. Veel zakt er dan direct doorheen. Ik heb donderdagavond alles nog een keer gesproeid zodat de grond vochtig zou zijn op het moment dat de regen ging vallen, zodat de grond die neerslag ook goed vast kan houden. En met potten valt er sowieso relatief veel naast omdat de bloemen en bladeren veel neerslag opvangen en het via de bladeren dan weer naast de pot valt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 08 jun 2020 21:40

Marnix schreef:Op het moment dat de grond kurkdroog is neemt de grond ook weinig vocht op. Veel zakt er dan direct doorheen. Ik heb donderdagavond alles nog een keer gesproeid zodat de grond vochtig zou zijn op het moment dat de regen ging vallen, zodat de grond die neerslag ook goed vast kan houden. En met potten valt er sowieso relatief veel naast omdat de bloemen en bladeren veel neerslag opvangen en het via de bladeren dan weer naast de pot valt.



Daarom hebben we in de tuin overal druppelslang liggen. Werkt super, beter dan sproeien met beplanting.
Werkt natuurlijk niet met een grasmat.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor MoesTuin » 09 jun 2020 12:44

ach...het is elk jaar wel wat, dan te nat dan te droog dan....

Dit jaar bloeien de aardappelen planten als nooit te voren zo rijk in de bloemetjes na de regen...
Maar een aardappel houdt ook niet van nat :D

Dit jaar zitten er al mooie kleine bloemkooltjes in de bloemkool planten, nog even doorgroeien en ik heb prachtige mooie grote bloemkolen
Maar een bloemkool houdt ook niet van nat...

Zo kan ik nog wel even doorgaan....rode bessen aardbeien enz.... t wordt een top jaar....water soms een beetje uit de sloot :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 09 jun 2020 13:46

Een moestuin is natuurlijk prima nat te houden, voor boeren met veel land is het soms wel een groter probleem.

Voor nieuwe neerslag maar het weekend in de gaten houden, die levert misschien nog wel een verrassing op.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2020 21:17

K80 schreef:Hier maar 18mm gehad de afgelopen dagen, omgeving Den Bosch. Schiet niet op.


Vanavond en vannacht weer wat milimeters scoren :-) hier op de camping in Zeeland regent het ook wel aardig door. Dit keer weer eens vooral water voor het zuiden, daar is het ook wel hard nodig.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 13 jun 2020 06:18

Gisteren in een half uur 25MM. Zal zo is in de regenmeter kijken wat er nog meer gevallen is.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor MoesTuin » 13 jun 2020 11:11

Heerlijke stromen van regen waren dat gisteren
De natuur geniet net als de inhoud van mijn moestuin....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 13 jun 2020 15:42

Ik wil gaan hooien. Nu mag het wel even droog blijven.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2020 11:40

3 droge dagen op rij wordt wel een uitdaging. Als je geluk hebt dinsdag maar daarna weer meer regenkansen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 14 jun 2020 13:31

Marnix schreef:3 droge dagen op rij wordt wel een uitdaging. Als je geluk hebt dinsdag maar daarna weer meer regenkansen.

Moet minimaal een week droog zijn.
Ach, dan maar later en anders niet.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 14 jun 2020 13:31

Net ook een paar spatjes gehad, maar het stof ligt nog op de auto.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 17 jun 2020 09:44

Gisteren stond alles bij ons blank. 45mm in een paar uur. Kolken konden het niet meer aan en sloten tot de nok toe vol.
Nu in vtijd dagen tijd meer dan 80mm regen gehad.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 17 jun 2020 13:24

Dan is de ergste droogte wel weer afgewend voor nu. Het zakt wel snel de grond in maar voor het grondwaterpeil wel goed. Hoewel niet alle regio’s veel neerslag hebben gehad. Hier in Zeeland nauwelijks wat gehad, wat wel prettig is. Maar vanmiddag / vanavond kan het het hier nog wel losgaan. Ik ben benieuwd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 17 jun 2020 18:41

Het regent hier in de Langstraat weer. De lampen kunnen aan in huis omdat het al zo donker is.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron