Water(schaarste)?!

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor MoesTuin » 26 jun 2020 22:43

Gelukkig heb ik naar Marnix geluisterd en de tuin vanmorgen niet gesproeid...
De regen is er in zeer rijkelijke overvloed....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 27 jun 2020 07:50

Marnix schreef:Maaien zit er denk ik niet in. Vanmiddag al regen en onweer in het zuiden, later ook in de rest van het land. Morgen wordt het in de loop van de dag koeler, met een graad of 25 en wat neer wind (zuidwest) is het dan een stuk aangenamer. Daarna zakken de temperaturen verder naar een graad of 20-22, met wat wolken en af en toe neerslag krijgen we wat klassieker Nederlands zomerweer.

Wel lekker, in ons huis (hoekhuis, jaren 30 waar de zon de hele dag op een kant staat) wordt het altijd erg warm. Momentee 28,5 in de woonkamer en dat loopt denk ik nog op tot een graad of 30 :-) )

Je zei trouwens dat je in de Langstraat woont, waar ergens? Want daar kom ik ook geregeld :-)

Veel plezier trouwens dit weekend, waar ga je naartoe?


Maaien zit er zeker niet in. Het is niet anders. Ik zie wel wanneer. Anders moeten de paarden het zo maar op vreten.

Wij hebben ook een oud huis dus kan dan nest warm worden. Maar mijn vrouw wil geen airco jammer genoeg. Nu heerlijk geslapen want we zitten in een hotel in omgeving Domburg! Wel met airco natuurlijk. ;)
We wonen tussen Den Bosch en Waalwijk.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 01 jul 2020 16:53

Vandaag weer genoeg regen in die regio. Deze week nog wisselvallig zomerweer met een graad of 20, vrij veel wind wn geregeld een bui. Vooral in het weekend wat meer regen mogelijk. Na maandag wordt het wat aangenamer, de wind neemt wat af en het wordt droger maar echt warm wordt het nog niet, rond of iets boven de 20 graden. Onvervalst Hollands zomerweer met zon en wolken, maar voor de Nederlanders die in Nederland blijven en naar de kust trekken misschien wat aam de frisse kant. Als je moet werken daarentegen prima weer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor MoesTuin » 01 jul 2020 22:05

Prima groeizaam weertje zo momenteel Marnix, ben er tevreden mee
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 02 jul 2020 09:53

Jammer dat onkruid harder groeit dan gras.
We kunnen weer gaan spuiten. Beetje kunstmest strooien kan ook geen kwaad.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 04 jul 2020 19:35

MoesTuin schreef:Prima groeizaam weertje zo momenteel Marnix, ben er tevreden mee


Hm in tegenstelling tot het voorgaande bericht lijkt het toch niet echt droog te worden. De wind neemt wel af vanaf maandag en dan en op dinsdag wel wat zon, maar iedere dag kans op wat neerslag, vanaf woensdag weer wat meer regen mogelijk en niet zoveel zon.

Sneu voor de mensen die een pittig jaar achter de rug hebben ivm corona / kinderen en in Nederland blijven. Zeker de kampeerders. Geen goede reclame voor Nederland als vakantieland, op zo’n manier vlucht iedereen volgend jaar weer naar het zuiden.:-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor MoesTuin » 05 jul 2020 10:32

echt Hollands weer :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Lalage » 05 jul 2020 10:36

Marnix schreef:Sneu voor de mensen die een pittig jaar achter de rug hebben ivm corona / kinderen en in Nederland blijven. Zeker de kampeerders. Geen goede reclame voor Nederland als vakantieland, op zo’n manier vlucht iedereen volgend jaar weer naar het zuiden.:-)

Daar kan het ook flink regenen... ik denk aan de berichten over overstromingen in Spanje vorige zomer. Maar inderdaad wel jammer als je nu op de camping staat. Hopelijk kan het toch gezellig knus zijn in de grote familietenten. En de musea zijn weer open, dus daar valt ook genoeg te beleven.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor K80 » 05 jul 2020 11:14

De zomer is nog niet voorbij. Voor hetzelfde geld gaan we weer in Augustus kapot van de hitte.
Wie zal het zeggen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 05 jul 2020 12:15

Klopt. Kan. Alleen hebben de mensen daar nu niet zoveel aan.

Lalage schreef:Daar kan het ook flink regenen... ik denk aan de berichten over overstromingen in Spanje vorige zomer. Maar inderdaad wel jammer als je nu op de camping staat. Hopelijk kan het toch gezellig knus zijn in de grote familietenten. En de musea zijn weer open, dus daar valt ook genoeg te beleven.


Klopt, er is ook geen man overboord ;-) het is alleen jammer, zeler omdat de corona-periode ook best pittig was, zeker met kids. Dus mensen zijn wel toe aan wat ontspanning. En ja, regen kan overal maar nog geen 20 graden met veel wind en regen heb je niet snel meerdere dagen in het zuiden. En het zou jammer zojn als iedereen die een keer in NL op vakantie gaat volgend jaar maar weer massaal naar het zuiden trekt omdat juli met slecht weer begint :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor elburger » 09 jul 2020 09:30

Ik ben blij met deze regen, zoveel beter voor grond en mensen als een wolkbreuk of stortbui van 30 min met 40 of 50mm regenwater. Heb 2 mooie weken in het zuid Limburgse land doorgebracht. Week 1 met tot 31 graden en week 2 rond de 22 a 24 maximaal. Geef mij week 2 maar met 1 morgen regen en de rest van de regen viel voornamelijk in de avond en nacht. Ik herinner mij een jaar of 3 geleden half september temperaturen van ruim 30 graden. Dus er kan nog zoveel hitte over ons komen. Wel heb ik te doen met al die mensen die de afgelopen dagen in hun tentje, caravan, huisje zaten. Maar, na het weekend weer zomersweer. Vakantiegangers blij, boeren blij( van de neerslag) burgers blij. En het extreem lage grondwaterpeil is weer enigzins bijgetrokken
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 09 jul 2020 13:33

elburger schreef:Ik ben blij met deze regen, zoveel beter voor grond en mensen als een wolkbreuk of stortbui van 30 min met 40 of 50mm regenwater. Heb 2 mooie weken in het zuid Limburgse land doorgebracht. Week 1 met tot 31 graden en week 2 rond de 22 a 24 maximaal. Geef mij week 2 maar met 1 morgen regen en de rest van de regen viel voornamelijk in de avond en nacht. Ik herinner mij een jaar of 3 geleden half september temperaturen van ruim 30 graden. Dus er kan nog zoveel hitte over ons komen. Wel heb ik te doen met al die mensen die de afgelopen dagen in hun tentje, caravan, huisje zaten. Maar, na het weekend weer zomersweer. Vakantiegangers blij, boeren blij( van de neerslag) burgers blij. En het extreem lage grondwaterpeil is weer enigzins bijgetrokken


Mwah, zomerweer. Daar zullen de meningen over verschillen. Als je van wandelen, actieve dingen doen etc houdt: Zeker! Graad of 20 of iets erboven, wat zon, wat wolken en af en toe een bui. Prima. Als je graag aan het zwembad / strand ligt is het nog wel wat frisjes. Maar goed, niets te klagen, we hebben vaak genoeg warme zomers en deze zomer is ook nog lang niet voorbij :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Jess » 14 jul 2020 08:03

Ja ik heb wel mijn zwembad volgegooid met water. Je wilt toch verkoeling hebben. De een doet het op deze manier en de ander op een andere manier om te proberen goed voor de schepping te zijn. Wij rijden weinig kilometers per jaar. Geen vliegvakanties. De tuin vangt genoeg water op, meer tuin dan steen. Kinderen fietsen naar school. Ze hebben genoeg regen gehad onderweg voordat de Corona periode begon dus ik vraag me dan af, is het echt waterschaarste of is het klimaatverandering?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2020 08:37

Jess schreef:Ja ik heb wel mijn zwembad volgegooid met water. Je wilt toch verkoeling hebben. De een doet het op deze manier en de ander op een andere manier om te proberen goed voor de schepping te zijn. Wij rijden weinig kilometers per jaar. Geen vliegvakanties. De tuin vangt genoeg water op, meer tuin dan steen. Kinderen fietsen naar school. Ze hebben genoeg regen gehad onderweg voordat de Corona periode begon dus ik vraag me dan af, is het echt waterschaarste of is het klimaatverandering?


Het is beiden. Er valt niet eens zoveel minder neerslag dan vroeger, de zomers zijn alleen warmer, er zijn langere droge perioden in de zomer en dus is er ook meer verdamping etc. Daardoor dus vaker neerslagtekort in de zomer. In de winter en begin lente viel er veel regen maar hebben de boeren nu weinig aan. Maar goed, het is ook niet erg om een zwembad te hebben, als je op allerlei manieren verstandig met de schepping omgaat. Er zijn ook mensen die daar helemaal geen rekening mee houden, op geen enkel vlak. Dat is veel erger.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Water(schaarste)?!

Berichtdoor MoesTuin » 14 jul 2020 22:43

Heerlijk op t landje gewerkt in de regen vandaag :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten