Bitcoins en andere crypto-munten

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bitcoins en andere crypto-munten

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2019 21:22

Ik denk dat bitcoins wel redelijk safe zijn en nooit echt minder waard zullen worden op de lange termijn, eerder meer. Alleen kan je voor een paar honderd euro natuurlijk nog geen 10% van een bitcoin kopen. Maar ja als je zoiets doet, wegzetten en er 10 jaar niet naar kijken. Maar ja, geld maakt niet gelukkig, dat is wel goed om te beseffen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

welling82

Re: Bitcoins en andere crypto-munten

Berichtdoor welling82 » 02 sep 2019 21:31

Optimatus schreef:Ze zijn de laatste tijd veel in het nieuws: bitcoins en andere crypto-munten. De koers schommelt erg sterk en er zijn steeds meer landen die de handel in deze crypto-munten aan banden willen leggen.

Zijn deze munten inderdaad gevaarlijk voor de economie of vrezen landen voor hun eigen invloed op geld?


Deze 'munten' zijn niet 'gevaarlijk' voor de 'economie'.

De meeste hanteren namelijk minder betrouwbare en ernstiger piramide constructies dan wat 'de economie' genoemd wordt. Men krijgt o.a. minder inschatbaarheid aangaande kapitaalbewegingen / tendens dan bij 'de economie', betekend dat kapitaalbeheerders daar niet zozeer op willen inzetten. En dat blijkt ook, het zijn wat geld beluste consumentjes die daarin krijgen te investeren, nergens krijgt men zogenoemde conglomeraten, industrielen te zien die daar serieus op inzetten.

Bij sommige 'cryptomunten' krijgt men een meer betrouwbare inrichting na te streven, met als direct gevolg dat investering daarbij lang niet zo 'winstgevend' genoemd wordt dan bij de reguliere 'economie' of meer populaire 'cryptomunten', betekend dat ook daar de meeste mensen op de reguliere economie inzetten, want daar krijgen ze meer inschatbaar inkomen mee, doen ook toonaangevend genoemde handelaars.

Betekend dat cryptomunten in de basis op ong. drie manieren toegepast worden;

1. anoniem (bijv. mensen die kapitaal niet aan de hun gegeven naam geknoopt willen zien, en bijv. ook hobbyisten en zogenoemde idealisten)

2. crimineel (bijv. mensen die bij onbehoorlijke transacties niet gevonden willen worden maar die ook onbehoorlijk kapitaal minder vindbaar krijgen te willen dus op die manier zoeken te beschermen (minder vindbaar = minder snel af te pakken))

3. machts/inkomens wellustelingen (bijv. mensen die snel geld willen krijgen door via cryptomunten te investeren, het gaat ze niet zozeer om anonimiteit, ook niet om crimineel te wezen alleen ze denken er sneller meer mee te krijgen. Deze club gaat er vaak weinig vanuit dat het ook ergens van betaald wordt, en dat gaat dus ergens over andermans rug, want anders krijg je bedragen niet verdubbeld of verhoogd, het wordt ergens van betaald)

Landen zouden niet krijgen toe te laten dat zulke munten realistisch 'gevaarlijk' worden bij de 'economie'.

Dan worden servers eenvoudig geconfisceerd of afgesloten, onbereikbaar gemaakt.

In zeker zin betekend het ook een vorm van eigenrichting dat men buiten de eerste en de tweede kamer om (als Nederlands voorbeeld) een ander 'betalingsssyteem' zou kunnen bepalen over andermans rug heen.

Denkt u maar niet dat dat door landen toegelaten wordt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bitcoins en andere crypto-munten

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2019 09:52

Ik vraag me af hoe die landen dat dan tegen kunnen houden. Dat is wel een uitdaging. Dat het "over de rug anderen gaat" durf ik te betwijfelen. De waarde vermeerdert omdat mensen er meer voor willen betalen. Het wordt dus puur bepaald door vraag en aanbod. Het gaat dus over de rug van mensen heen die meer geld overhebben voor een bitcoin omdat ze verwachten dat de waarde verder.

ps complimenten voor je schrijfstijl, op 1 uitgelijder na (Landen zouden niet krijgen toe te laten) is dit helder geschreven en een verademing om te lezen. Ik heb het dit keer dan ook helemaal gelezen waar ik meestal na 3 zinnen afhaak. Ga zo door, het is voor iedereen winst. Wij begrijpen jou beter en de boodschap die jij wil overbrengen komt beter over!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron