Hoe gaan jullie hiermee om, raak je er aan gewend, ben je er bang voor?
Als ik deze foto zie, bekruipt mij een akelig gevoel, vorige week zag het er zo vredig uit daar.
Zou dit steeds vaker gaan gebeuren?
Moderators: Memmem, Moderafo's
Optimatus schreef:Ik heb het voorrecht in een landelijke omgeving te wonen, buiten de Randstad. Ik maak me persoonlijk niet veel zorgen over terreur.
Optimatus schreef:Als we ons bang laten maken door het mislukkelingenlegioen, dan hebben die sukkels juist hun zin. Die lol gun ik ze niet.
Optimatus schreef:Je zou maar slachtoffer worden van een of andere haatbaard met een bomgordel of dankzij zo'n pauper dierbaren verliezen.
Optimatus schreef:Toch is in Berkenwoude de kans groter dat je door een tractor wordt aangereden dan dat een of andere haatbaard met een mes zijn gruweldaden verricht.
Optimatus schreef:Ik schreef al eerder dat ik me vanuit mijn woonplaats geen grote zorgen maak, maar wel begrip heb voor de zorgen van mensen die op plaatsen wonen, waar de dreiging concreter is.
Optimatus schreef:Ik geloof niet zo dat dit nu een teken van de eindtijd is. Vanaf 800 n. Chr. kwamen er allerlei Vikingen met bijlen en zwaarden om dood en verderf te zaaien, de Mongolen kwamen in de dertiende eeuw huishouden, we hebben de pest gehad in de veertiende eeuw, de godsdienstoorlogen in de zeventiende eeuw, Napoleon, Stalin, Hitler en Mao. Alle genoemde "evenementen" hebben stuk voor stuk veel meer slachtoffers gemaakt dan de haatbaarden sinds, pak 'm beet, 1990.
Optimatus schreef:De extremen links en rechts vind ik gevaarlijker dan de grote middenmassa, die, zoals gezegd, een normaal leven probeert te leiden.
Optimatus schreef:Terreur is mede een gevolg van het paternalistisch gepamper van wat ik noem de "Volkskrantelite". Doodsbang om voor racist te worden uitgemaakt, heeft deze kliek jarenlang de andere kant op gekeken als er problemen werden aangekaart. De angst, om voor racist te worden uitgemaakt, was blijkbaar groter dan de wil, grieven van mensen die last hadden van radicalo's aan te horen.
Min of meer wel.Chaya schreef:
Dat deed ik dan ook niet.
Johan100 schreef:On-topic; De terreurdreiging bleek te maken te hebben met een ongewenste vreemdeling die 'verward' was, las ik in de streekkrant. Dus je kunt weer gerust gaan slapen hoop ik!
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten