Carnaval 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor meribel » 09 feb 2016 10:57

vasten door je tweede auto voor een tijdje te pakken............ehhhhh.......
nou ja.. heb veel moeite nu niemand te veroordelen,
maar ik mag wel lachen toch :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor meribel » 09 feb 2016 10:58

hier overigens wordt ook geen carnaval gevierd maar de kinderen hebben het wel zien langskomen in het journaal en zouden graag een keertje willen kijken ergens,

nu is hier wel varend corso in de zomer...moet zeggen dat het me ongeveer hetzelfde lijkt, ook een optocht met mooie dingen om te zien

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7911
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2016 11:34

meribel schreef:vasten door je tweede auto voor een tijdje te pakken............ehhhhh.......
nou ja.. heb veel moeite nu niemand te veroordelen,
maar ik mag wel lachen toch :lol: :lol: :lol:

Tuurlijk mag jij daar om lachen.
Het is 1 van de zaken waarin ik in deze 40 dagen prober te matigen.
Dat het een luxe is om dat te kunnen doen snap ik ook. Maar ik prober me op deze manier een poos van de luxe van een (te) dure auto te onthouden. En dat vind ik best lasting. Als mijn echtgenote de auto dus nodig heeft pak ik de fiets.
Een ander zal 40 dagen niet roken, wat voor een niet roker een eitje is.
Weer een ander onthoudt zich 40 dagen van alcohol, wat voor een ander de normaalste zaak van de wereld is.
Weer een ander doet helemaal niks, maar heft wel een mening over datgene wat een ander wel doet.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Yoshi

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor Yoshi » 09 feb 2016 11:37

En zo maakt iedereen zijn eigen afwegingen, en dat is prima. Zelf kies ik er normaal voor om te minderen met eten. Maar aangezien ik al vanaf 1 januari let op elke calorie die binnenkomt gaat dat nu weinig zij hebben.

Ik vind het wel lastig altijd om te bepalen hoe je gaat vasten. Je wil wel iets gaan doen wat ook bereikbaar is met een beetje inzet.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7911
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2016 11:40

Yoshi schreef:En zo maakt iedereen zijn eigen afwegingen, en dat is prima. Zelf kies ik er normaal voor om te minderen met eten. Maar aangezien ik al vanaf 1 januari let op elke calorie die binnenkomt gaat dat nu weinig zij hebben.

Ik vind het wel lastig altijd om te bepalen hoe je gaat vasten. Je wil wel iets gaan doen wat ook bereikbaar is met een beetje inzet.

Het gaat om een stukje bewustwording.
Als jij bewuster stilstaat bij je geloof, bij Goede Vrijdag en Pasen, is dat goed.
En dat je dat matigen toch al deed maakt dan niet uit toch?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7911
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2016 11:41

meribel schreef:vasten door je tweede auto voor een tijdje te pakken............ehhhhh.......
nou ja.. heb veel moeite nu niemand te veroordelen,
maar ik mag wel lachen toch :lol: :lol: :lol:

Maar vertel: hoe vast jij?
of heb je alleen een mening over anderen, zonder dat je er zelf aan meedoet?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor MoesTuin » 09 feb 2016 12:06

meribel schreef:vasten door je tweede auto voor een tijdje te pakken............ehhhhh.......
nou ja.. heb veel moeite nu niemand te veroordelen,
maar ik mag wel lachen toch :lol: :lol: :lol:


sorry hoor, maar still a wake stelt zich hier kwetsbaar op en deelt dit vanuit zijn eigen leven
Als je wat inlevingsvermogen hebt, snap je dit en anders respecteer je dit (= houdt je je mond)
Het gaat om de innerlijke drijfveer en overtuiging waarom je iets doet.
Dat telt!
Dat is voor iedereen weer anders.
Vasten kan je op vele manieren invullen.....
In het algemeen kun je stellen dat iets laten of minderen (mbt aardse zaken) sowieso niet verkeerd is.
Het kan ook al reeds een vast onderdeel van je levenswijze zijn, terug te zien de manier waarop je leeft en met zaken omgaat.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

mohamed

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2016 12:26

mohamed schreef:Hoe zou Donald Trump dan vasten, door veertig dagen te leven zoals jij en ik?

StillAwake schreef:Wie weet...

Gelukkig is het maar voor veertig dagen, altijd nog beter dan ze in de woestijn te moeten doorbrengen nietwaar?

mohamed

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2016 12:28

meribel schreef:vasten door je tweede auto voor een tijdje te pakken............ehhhhh.......
nou ja.. heb veel moeite nu niemand te veroordelen,
maar ik mag wel lachen toch :lol: :lol: :lol:

StillAwake schreef:Tuurlijk mag jij daar om lachen.
Het is 1 van de zaken waarin ik in deze 40 dagen prober te matigen.
Dat het een luxe is om dat te kunnen doen snap ik ook. Maar ik prober me op deze manier een poos van de luxe van een (te) dure auto te onthouden. En dat vind ik best lasting. Als mijn echtgenote de auto dus nodig heeft pak ik de fiets.
Een ander zal 40 dagen niet roken, wat voor een niet roker een eitje is.
Weer een ander onthoudt zich 40 dagen van alcohol, wat voor een ander de normaalste zaak van de wereld is.
Weer een ander doet helemaal niks, maar heft wel een mening over datgene wat een ander wel doet.

Ik heb veertig jaar zonder een auto gedaan, dus dan ben ik vrij om niet te vasten lijkt mij. Breng mij die dure patser bak maar even van je voor veertig dagen. ;)

Dit alles met een knipoog hoor, want ik veroordeel je er niet om evenmin als de mensen die niet vasten.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7911
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2016 13:05

mohamed schreef:Ik heb veertig jaar zonder een auto gedaan, dus dan ben ik vrij om niet te vasten lijkt mij. Breng mij die dure patser bak maar even van je voor veertig dagen. ;)

Dit alles met een knipoog hoor, want ik veroordeel je er niet om evenmin als de mensen die niet vasten.

Een ieder is vrij om niet te vasten (en ik denk dat een minderheid hier op dit forum meedoet).
Als jij echt mijn auto nodig hebt: hij staat stil (alleen de 22e februari moet ik ermee naar Duitsland omdat er op die andere wagen geen winterbanden zitten)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor meribel » 09 feb 2016 15:11

StillAwake schreef:[
Tuurlijk mag jij daar om lachen.
Het is 1 van de zaken waarin ik in deze 40 dagen prober te matigen.
Dat het een luxe is om dat te kunnen doen snap ik ook. Maar ik prober me op deze manier een poos van de luxe van een (te) dure auto te onthouden. En dat vind ik best lasting. Als mijn echtgenote de auto dus nodig heeft pak ik de fiets.
Een ander zal 40 dagen niet roken, wat voor een niet roker een eitje is.
Weer een ander onthoudt zich 40 dagen van alcohol, wat voor een ander de normaalste zaak van de wereld is.
Weer een ander doet helemaal niks, maar heft wel een mening over datgene wat een ander wel doet.



:[/quote]

sorry hoor, maar still a wake stelt zich hier kwetsbaar op en deelt dit vanuit zijn eigen leven
Als je wat inlevingsvermogen hebt, snap je dit en anders respecteer je dit (= houdt je je mond)
.[/quote]


ach Moestuin en Stillawake, mijn bericht was geenzins onaardig bedoeld !! 8>)
ik had juist het gevoel dat Stillawake niet zo rigide was en wel begreep dat het mij deed glimlachen :D :D :D






[/quote]
Maar vertel: hoe vast jij?
of heb je alleen een mening over anderen, zonder dat je er zelf aan meedoet?[/quote]


vasten vind ik ansich best heel interessant,
maar ben nog niet zo overtuigd dat het perse goed voor me is om daaraan mee te doen,

natuurlijk zijn er dingen die ik minder of niet zou moeten doen,
maar ik denk niet dat het goed is om dat 40 dagen minder of niet te doen en dan weer voluit te beginnen,
die staan natuurlijk in het rijtje dat ik ermee moet stoppen

ik snap het idee van vasten wel als je het hebt over tijdelijk niet eten. Eten moet je zowiezo en op die momenten wordt je er telkens bij bepaald
en kan ik me voorstellen dat het idee is dat je dan langer bid of leest ipv dus eet. Ook zal de honger je herinneren aan Hem. En de dankbaarheid groot zijn als je weer gaat eten. Ik denk ook dat het niet goed is om dat te lang te doen. Ben niet heel bijbels maar had Paulus er niet over dat je moet zorgen niet in verzoeking te raken erdoor? Dat ging over onthouding van seks geloof ik. Ook voor echtparen soort van broodnodig ( jaja, zijn veel dingen over te zeggen ), maar de momenten dat je dan vrijt kan je juist samen bidden. Maar moet je een bepaalde tijd voor afspreken,niet dat de vrouw nog vrolijk vast en de man inmiddels meer naar de buurvrouw kijkt dan bijbelleest :lol:


ik weet niet welke welvaartsdominee ooit heeft verzonnen dat ipv niet eten je ook best kan niet i-padden. T'is een welvaartsding of een soort rage denk ik en daarom trekt het me niet zo. ( mijn persoonlijk dus hoor! ) Hier onze dominee schreef er ook een stukje over dat ipv vasten van eten je kan nadenken om andere dingen te minderen of tijdelijk stoppen. Maar ik denk dan...waarom dan 40 dagen, waarom dan niet nooit.


ben ooit al gestopt met roken, vind dat zeker een ding om niet maar 40 dagen vol te houden als je overtuigd ben dat het je afgod is.



( en over grote auto's , als het je afgod is dan is het niet goed, maar heb pas Prediker uit en duidelijk was voor me wel dat je van de door God gegeven rijkdom gewoon moet genieten ...........dan is het toch raar om dat niet te doen )



zo goed beantwoord Stillawake?
Zijn maar gedachtegangen hoor,
en nogmaals, als je je aangevallen voelde door mij, zo was het echt niet bedoeld. Maar bloedserieus is zoiets toch ook niet? Of wellicht is dit een uitstekend voorbeeld van digitale verwarring waar ik de non-verbale communicatie weer eens helemaal in mis.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7911
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2016 15:43

meribel schreef:zo goed beantwoord Stillawake?
Zijn maar gedachtegangen hoor,
en nogmaals, als je je aangevallen voelde door mij, zo was het echt niet bedoeld. Maar bloedserieus is zoiets toch ook niet? Of wellicht is dit een uitstekend voorbeeld van digitale verwarring waar ik de non-verbale communicatie weer eens helemaal in mis.

OK, ik had het een beetje pijnlijk binnengekregen, maar da's uit de wereld...

Mijn auto is niet mijn afgod (ik was hem zelfs nooit), maar ik betrap mijzelf er wel op dat ik aan de luxe (navigatie, veel vermogen, airco, cruise control) gewend raak.
Daarin af en toe een poosje minderen is misschien goed.
Dat ik daarmee nog steeds een auto onder mijn gat heb, waar anderen dat al een enorme luxe vinden begrijp ik, maar ik doe het niet voor diegene.

Door de weeks geen vlees eten is hetzelfde. Echt honger krijg je er niet van, maar een beetje soberder leven mag af en toe wel.

En ik besef dat ik, als ik vast, nog steeds een levensstandaard heb waar de gemiddelde afrikaan jaloers van zou kunnen worden.
Het gaat me er echter niet om om geode sier te maken voor die bewuste Afrikaan.
Het gaat om een stukje soberheid, om een stukje bewustwording, om een stukje verootmoediging en om een stukje afhankelijkheid.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor mohamed » 09 feb 2016 17:11

Tja, Meribel lacht mij ook uit omdat ik verloor van waarschijnlijk een kind met het vermaledijde Fifa 13, dus die smart kunnen we delen! :mrgreen: :clown:

Hoe dan ook, het levert weer een interessant gesprek op. In Jesaja gaat het over vasten en dat vind ik wel boeiende materie. Naar mijn idee zijn er over vasten vele misverstanden en weten de profeten door wie God sprak alleen wat het echte vasten inhoudt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7911
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor StillAwake » 09 feb 2016 17:18

mohamed schreef:Tja, Meribel lacht mij ook uit omdat ik verloor van waarschijnlijk een kind met het vermaledijde Fifa 13, dus die smart kunnen we delen! :mrgreen: :clown:

Hoe dan ook, het levert weer een interessant gesprek op. In Jesaja gaat het over vasten en dat vind ik wel boeiende materie. Naar mijn idee zijn er over vasten vele misverstanden en weten de profeten door wie God sprak alleen wat het echte vasten inhoudt.

Belangrijkste is dat je het niet voor je omgeving doet...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Yoshi

Re: Carnaval 2016

Berichtdoor Yoshi » 09 feb 2016 17:25

Ik heb een paar zakken snoep gekocht voor de kinderen die vanavond aan de deur komen maar gezien de aanhoudende regen denk ik dat er veel zelf opgegeten moet worden....


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten