Terroristische aanslag op Franse uitgever

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor mealybug » 08 jan 2015 10:51

Lock&Stock schreef:
Andere christenen, ben echt benieuwd, vinden jullie de standpunten van Jan acceptabel?

Ze doen me denken aan Petrus.
Die sloeg ook het oor af van een soldaat en meende daarmee Gode een dienst te bewijzen.

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 10:54

mealybug schreef:Ze doen me denken aan Petrus, voor zijn bekering.
Die sloeg ook het oor af van een soldaat en meende daarmee Gode een dienst te bewijzen.


Jan is de eerste christen-extremist die ik tegen ben gekomen. Is dit iets nieuws? Moeten we ons zorgen maken voor een christelijke tegenbeweging op IS en de extremistische islam? Of zijn figuren als Jan van alle tijden en zijn het loners die hard blaffen maar niet bijten?

mohamed

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor mohamed » 08 jan 2015 10:55

Jan schreef:
Afbeelding

Bambi schreef:De 1e daar herken ik je wel in, de 2e ook, nu op naar het waarmaken van de 3e. :mrgreen:

:lol: :)nico

mohamed

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor mohamed » 08 jan 2015 11:16

mealybug schreef:Ze doen me denken aan Petrus.
Die sloeg ook het oor af van een soldaat en meende daarmee Gode een dienst te bewijzen.


Lijkt me dus zeer stug en ik zie ook geen vergelijkingen met Jan.
Lock&Stock schreef:Jan is de eerste christen-extremist die ik tegen ben gekomen. Is dit iets nieuws? Moeten we ons zorgen maken voor een christelijke tegenbeweging op IS en de extremistische islam? Of zijn figuren als Jan van alle tijden en zijn het loners die hard blaffen maar niet bijten?

Als jij in Amsterdam woont kan je je elke dag wel zorgen maken als je over straat gaat, want hoe meer mensen hoe meer gekken. En hoe meer gekken, hoe meer gekke dingen. Echter of een anonieme poster met een grote mond een van de redenen tot zorg moet zijn waag ik te betwijfelen. Althans, ik maak me over Jan geen zorgen en zou ik in Amsterdam wonen zou ik dat ook niet doen.

In Nederland zijn er in het verleden spotprenten over het christendom gemaakt door communisten.

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 11:24

Lock&Stock schreef:Jan is de eerste christen-extremist die ik tegen ben gekomen. Is dit iets nieuws? Moeten we ons zorgen maken voor een christelijke tegenbeweging op IS en de extremistische islam? Of zijn figuren als Jan van alle tijden en zijn het loners die hard blaffen maar niet bijten?


mohamed schreef:Als jij in Amsterdam woont kan je je elke dag wel zorgen maken als je over straat gaat, want hoe meer mensen hoe meer gekken. En hoe meer gekken, hoe meer gekke dingen.


Ik woon in de Bos en Lommer en ik maak me inderdaad steeds meer zorgen. Toen ik daar 14 jaar geleden kwam wonen was het een buurt met ook al veel moslims, echter de klederdracht, de sfeer, de gezichtsuitdrukkingen en de incidenten zijn verandert.

mohamed schreef:Echter of een anonieme poster met een grote mond een van de redenen tot zorg moet zijn waag ik te betwijfelen. Althans, ik maak me over Jan geen zorgen en zou ik in Amsterdam wonen zou ik dat ook niet doen.


Ik maak me ook niet zozeer zorgen over Jan, eerder of Jan onderdeel is van een groeiende groepering. Ook verbaas ik me dat Jan erg weinig tegengas krijgt van zijn geloofsgenoten. Hij geeft toch aan te willen doden voor zijn geloof, vraagt dat wellicht niet wat meer reactie?

Lock&Stock schreef:In Nederland zijn er in het verleden spotprenten over het christendom gemaakt door communisten.


Ik mis even de relevantie hiervan.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Jan » 08 jan 2015 11:25

Jan schreef:Het is positief te noemen dat je iets begint te begrijpen van de ernst van de zaak.

Lock&Stock schreef:En hier komt de extremistische aap uit de mouw...


Heel goed dat je gaat begrijpen dat het geen spelletje voor mij is. En ik ben niet de enige. En we zijn er al heel lang en niet nu pas zoals jij het doet voorkomen. Bovendien zullen we er nog zijn als alle provocateurs en andere spotters van Gods aarde verdwenen zijn.


Jan schreef:Misschien dat het je helpt om eens diep na te denken of het je wel waard is wat je zegt en schrijft, de volgende keer dat je iemands diepste geloofsovertuiging meent te moeten schofferen.


In tegendeel Jan, ik ben meer dan ooit gemotiveerd om mijn grondrecht op vrijheid van meningsuiting te gebruiken.


Je 'recht' op het vloeken en bespotten van Jezus Christus bedoel je?

Jan schreef:Ben je bereid de eventuele prijs te betalen voor het bespotten van de islam of het Christendom?

Absoluut, het alternatief is jouw middeleeuwse en barbaarse denkbeelden gelijk geven en daar rekening mee te houden. Dat nooit.


Wat Nederland aan beschaving kent en vooral kende, komt juist voort uit Christelijke normen en waarden die jij aan het bespotten en afbreken bent.

Jan schreef:Wat betreft de ip adressen etc. Denk je dat ik niet weet dat alles bijgehouden wordt? Dat alles gelogd wordt door providers en dat de overheidsdiensten lijsten bijhouden? Laat staan de Refoweb mods. Dat weet ik heel goed, heb me uitvoerig in dit soort privacy onderwerpen verdiept. Best schokkend wat je dan tegenkomt in de zogenaamde vrije maatschappij. Dan blijkt dat vrijheid uiterst relatief is en elke aanslag weer meer controle brengt en de Big Brother maatschappij weer een stap dichterbij is gekomen.

Schokkend inderdaad, maar helaas bevat onze maatschappij extremistische idioten en komen we niet meer onder dat soort dingen uit.


Nou maar hopen dat Big Brother niets verkeerds bij jou vind in de toekomst. Want wat goed en kwaad is kan veranderen al naar gelang de tijdsgeest. Wat nu nog politiek correct is hoeft dat morgen niet meer te zijn. En zie dan maar eens van al die overheidsmacht af te komen.

Jan schreef:Maar zie je mij er al minder om posten? Het enige dat voor mij van belang is gaat over de Lijst die God bijhoudt. Of mijn naam staat geschreven in Zijn boek van leven. Of dat mijn naam wordt uitgewist... Want God ziet alles, God heeft geen ip adressen nodig. Hij kent zelfs ons hart en Hij zal zelfs elk spottend woord in het oordeel tegen jou houden als je je niet bekeren zal.

Dan hoop ik maar voor jou dat jou extreme interpretatie van de Bijbel de juiste is, anders kan je nog van een koude kermis thuis komen.


Daar heb ik geen enkele twijfel over. Jij hebt ook geen twijfel over jouw overtuigingen las ik hierboven. Dat is heel goed. Want het is beter koud of warm te zijn dan lauw. Doe wat je doet. Spot wat je wil spotten. Bestrijd mijn gedachtegoed vanuit volle overtuiging. Maar wees nooit gematigd en halfhartig. Wees extreem.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 11:32

Jan schreef:
Heel goed dat je gaat begrijpen dat het geen spelletje voor mij is. En ik ben niet de enige. En we zijn er al heel lang en niet nu pas zoals jij het doet voorkomen. Bovendien zullen we er nog zijn als alle provocateurs en andere spotters van Gods aarde verdwenen zijn.


Poe poe, nou ik bibber hoor.

Jan schreef:Je 'recht' op het vloeken en bespotten van Jezus Christus bedoel je?


Mijn recht op mijn mening uiten. En als die mening bij andere mensen als een bespotting van hun God naar keuze wordt gezien dan is dat jammer voor die mensen.

Mensen zoals jij passen niet in een maatschappij als de onze Jan. Jij plaatst jouw interpretatie van een heilig geschrift boven al het andere; de wet in het land, de rechten van mensen en zelfs het leven van andersgelovigen.

Jij bent net zo erg als de IS. Het enige verschil is dat zij de ballen hebben om te doen waarmee ze dreigen. Jij bent niets meer dan een keyboard-warrior...

Jan schreef:Wat Nederland aan beschaving kent en vooral kende, komt juist voort uit Christelijke normen en waarden die jij aan het bespotten en afbreken bent.


Fout, onze huidige waarden en normen, onze tolerantie, onze vrijheid, komt niet alleen uit het christendom.

Jan schreef:Nou maar hopen dat Big Brother niets verkeerds bij jou vind in de toekomst. Want wat goed en kwaad is kan veranderen al naar gelang de tijdsgeest. Wat nu nog politiek correct is hoeft dat morgen niet meer te zijn. En zie dan maar eens van al die overheidsmacht af te komen.


Zowaar enigszins met je eens. Ik ben ook geen fan van big brother, maar ik ben nog meer geen fan van terroristen, of wannabee's zoals jij.

Jan schreef:Daar heb ik geen enkele twijfel over.


Tuurlijk niet, dat heeft geen enkele christen, ook al geloven allemaal net even iets anders. Maar tuurlijk Jan, van alle honderden mogelijke interpretaties zit jij natuurlijk net goed. De rest niet. Maar jij wel. Gefeliciteerd.

Jan schreef:Jij hebt ook geen twijfel over jouw overtuigingen las ik hierboven. Dat is heel goed. Want het is beter koud of warm te zijn dan lauw. Doe wat je doet. Spot wat je wil spotten. Bestrijd mijn gedachtegoed vanuit volle overtuiging. Maar wees nooit gematigd en halfhartig. Wees extreem.


Extreem is slecht. Ik blijf binnen de wet en gun iedereen zijn of haar mening, hoe achterlijk deze ook is. Er is maar een grens en dat is geweld. Iets wat jij helaas niet lijkt te snappen.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Jan » 08 jan 2015 11:45

Lock&Stock schreef:Jan is de eerste christen-extremist die ik tegen ben gekomen. Is dit iets nieuws? Moeten we ons zorgen maken voor een christelijke tegenbeweging op IS en de extremistische islam? Of zijn figuren als Jan van alle tijden en zijn het loners die hard blaffen maar niet bijten?


Onzin dat jij je zorgen hoeft te maken voor de Chr. variant van IS. Is pure stemmingmakerij wat je steeds doet.

Het is nl. zo dat ik in de minderheid ben in het Christendom. De meesten vinden het prima als Jezus Christus bespot wordt. Hoe meer Hij veracht en bespot wordt, hoe meer zij gaan bidden voor het zieleheil van diegenen die het doen. Hoe meer kinderen er doodgemaakt worden hoe meer zij de andere kant uitkijken. Hoe meer homoseksuelen er komen, hoe meer zij ze zullen verwelkomen in hun kerken. Hoe aardiger de Paus wordt, hoe meer 'samenhorigheid' men met andere gelovigen zal vinden.

Toch er hoeft maar één gek te zijn om voor problemen te zorgen he. Zo was er een tijd geleden een... kunstenaar(spotter) die meende van zijn 'rechten' gebruik te moeten maken door Jezus natuurlijk weer belachelijk te maken. De meeste Christenen waren echter liefdevol en sterk genoeg om daar niet van wakker te liggen maar veel te bidden voor die arme misleide kunstenaar.

Jammer genoeg weer zo'n enkele zot die meende dat het echt niet langer kon.

http://archive.9news.com/news/story.asp ... &catid=339

Mijn liefde gaat uit naar de 'zotten'. Niet naar de mensen die zeggen Jezus lief te hebben maar ondertussen meedoen met spot en de andere kant op kijken en mij veroordelen.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jan 2015 11:46

Lock&Stock schreef:Toch vreemd dat ongelovigen daar een stuk minder vaak last van hebben. Ik moet de eerste moord nog zien omdat iemand Charles Darwin beledigt.

Het verschil ligt wellicht hierin, dat de atheïst geen hoger wezen kent dan de mens, en natuurlijk mag je over een mens grapjes maken of spottende opmerkingen. Maar kom je aan God, dan kom je voor de gelovige aan het heilige, aan dé vlekkeloos Heilige.
Het heilige, dat kent de atheïst niet, want het bestaat naar zijn idee niet. En dan wordt het lastig inleven in gelovigen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 11:49

Jan schreef:
Onzin dat jij je zorgen hoeft te maken voor de Chr. variant van IS. Is pure stemmingmakerij wat je steeds doet.


De enige die hier stemming maakt ben jij met je stoere praatjes.


Jan schreef:Het is nl. zo dat ik in de minderheid ben in het Christendom.


Gelukkig maar.


Jan schreef:Toch er hoeft maar één gek te zijn om voor problemen te zorgen he.


Inderdaad

Jan schreef:Zo was er een tijd geleden een... kunstenaar(spotter) die meende van zijn 'rechten' gebruik te moeten maken door Jezus natuurlijk weer belachelijk te maken. De meeste Christenen waren echter liefdevol en sterk genoeg om daar niet van wakker te liggen maar veel te bidden voor die arme misleide kunstenaar.


Vreemd, ik zou na al je reacties hier eerder denken dat jij die gek wel zou snappen.

Jan schreef:Mijn liefde gaat uit naar de 'zotten'. Niet naar de mensen die zeggen Jezus lief te hebben maar ondertussen meedoen met spot en de andere kant op kijken en mij veroordelen.


Je hebt nu nog steeds niet geantwoord op de vraag of je zou doden voor je geloof.

Lock&Stock

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Lock&Stock » 08 jan 2015 11:49

Boekenlezer schreef:Het verschil ligt wellicht hierin, dat de atheïst geen hoger wezen kent dan de mens, en natuurlijk mag je over een mens grapjes maken of spottende opmerkingen. Maar kom je aan God, dan kom je voor de gelovige aan het heilige, aan dé vlekkeloos Heilige.
Het heilige, dat kent de atheïst niet, want het bestaat naar zijn idee niet. En dan wordt het lastig inleven in gelovigen.


Je zou toch denken dat een almachtig heilig wezen wel voor zichzelf kan opkomen? Daarnaast, als jullie gelijk hebben krijgt de cartoonist of de ketter zijn straf uiteindelijk toch wel.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Mortlach » 08 jan 2015 12:01

mealybug schreef:Ze doen me denken aan Petrus.
Die sloeg ook het oor af van een soldaat en meende daarmee Gode een dienst te bewijzen.


Waarna Jezus, en dus God, dat oor direct weer aanzette en Petrus terechtwees. Daar moet toch een les uit te trekken zijn?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jan 2015 12:09

Lock&Stock schreef:Je zou toch denken dat een almachtig heilig wezen wel voor zichzelf kan opkomen? Daarnaast, als jullie gelijk hebben krijgt de cartoonist of de ketter zijn straf uiteindelijk toch wel.

O, jawel. Maar ik had het meer over het feit, dat het een mens pijnlijk kan raken als de vlekkeloos Heilige neergezet wordt als zeer onheilig. De andere kant is natuurlijk wel: als een gelovige reageert met 'Wat kan mij het schelen? Het gaat over God, niet over mij.' er dan wel bijzonder weinig betrokkenheid blijkt. Dat zou ook niet kloppen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Jan » 08 jan 2015 12:33

Jan schreef:Je 'recht' op het vloeken en bespotten van Jezus Christus bedoel je?

Lock&Stock schreef:Mijn recht op mijn mening uiten. En als die mening bij andere mensen als een bespotting van hun God naar keuze wordt gezien dan is dat jammer voor die mensen.


Als je geweld echt zo verschrikkelijk zou vinden dan zou je er veel meer voor doen om het te voorkomen. Ook door anderen niet in hun geloofsovertuiging aan te vallen want daarvan kun je weten dat het juist geweld kan uitlokken.

Mensen zoals jij passen niet in een maatschappij als de onze Jan. Jij plaatst jouw interpretatie van een heilig geschrift boven al het andere; de wet in het land, de rechten van mensen en zelfs het leven van andersgelovigen.


Dat klopt. Ik pas inderdaad niet in deze wereld. Gelukkig niet.

Jij bent net zo erg als de IS. Het enige verschil is dat zij de ballen hebben om te doen waarmee ze dreigen. Jij bent niets meer dan een keyboard-warrior...


Nogal een verschil tussen 'niets anders dan een keyboard-warrior' en wat de IS doet. Maar ik ben net zo erg... jaja. Snap je het zelf nog wel?

Jan schreef:Wat Nederland aan beschaving kent en vooral kende, komt juist voort uit Christelijke normen en waarden die jij aan het bespotten en afbreken bent.

Fout, onze huidige waarden en normen, onze tolerantie, onze vrijheid, komt niet alleen uit het christendom.


Als je daarmee het recht om God te lasteren bedoeld en het recht op seksuele losbandigheid en kindermoord bedoeld, dan geef ik je natuurlijk volkomen gelijk.

Jan schreef:Nou maar hopen dat Big Brother niets verkeerds bij jou vind in de toekomst. Want wat goed en kwaad is kan veranderen al naar gelang de tijdsgeest. Wat nu nog politiek correct is hoeft dat morgen niet meer te zijn. En zie dan maar eens van al die overheidsmacht af te komen.


Zowaar enigszins met je eens. Ik ben ook geen fan van big brother, maar ik ben nog meer geen fan van terroristen, of wannabee's zoals jij.


Ben ik aan het terroriseren zoals de IS doet? Of spreek ik de wens daartoe uit? Nee. Dus hou op me je trieste beschuldigingen en verdachtmakingen.

Extreem is slecht. Ik blijf binnen de wet en gun iedereen zijn of haar mening, hoe achterlijk deze ook is. Er is maar een grens en dat is geweld. Iets wat jij helaas niet lijkt te snappen.


Dit is voor mij de grens, dit is voor mij extreem, dit is voor mij haat, dit is voor mij een reden voor de doodstraf door een overheid uitgevoerd:
http://www.youtube.com/watch?v=230R4Fx2BNc

Ben klaar met deze... discussie.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Terroristische aanslag op Franse uitgever

Berichtdoor Mortlach » 08 jan 2015 12:38

Ondertussen reageren cartoonisten wereldwijd op de manier waarop ze dat het beste kunnen, met meer cartoons.

http://junkee.com/cartoonists-around-th ... ebdo/48284

een link met een aantal dubbele, maar ook cartoons die niet in de eerste link staan.

http://www.buzzfeed.com/ryanhatesthis/h ... .ouP9kZojr
Laatst gewijzigd door Mortlach op 08 jan 2015 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten