De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor coby6 » 27 sep 2019 09:01

de passant schreef:Inderdaad, het werkt polarisatie in de hand , en heeft de neiging om de bevolking van een land die zo,n politiek systeem hebben in twee groepen tegen elkaar op te zetten , in 2 landen zie je dat nu gebeuren, de VS en GB.

Ah ja dat is het. Ik vond het altijd al zo idioot. Is er niks normaals bij jullie? Of links of rechts. Ik werd uitgemaakt voor libtard door een Trump aanhanger, omdat ik die politieagent een bozo vond, die een vrouw taserde voor een kapot achterlicht en een grote mond. Hij vroeg het aan de mensen uit zijn kerk. Die vonden het allemaal erg goed werk van de agent. Ik moest niet zo leugens verspreiden en naar de libtards luisteren.
Ik antwoord altijd met Wilders.
https://m.youtube.com/watch?v=kldzNG7krD0

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2019 13:06

elbert schreef:Die zin snap ik niet.


Ik had erbij moeten zeggen "om 'dirt' over zijn politieke tegenstander af te dwingen.



Maar dat was niet Bidens persoonlijke houding destijds, maar de houding van de VS (en Duitsland en de rest van Europa). Het grote verschil is dat Trump het ambt misbruikt om zijn persoonlijke doelen te bereiken.



Tja. En dan heb je een president die zegt dat als hij iemand op 5th avenue zou neerschieten, hij nog geen stemmen zou verliezen - en waarschijnlijk heeft hij nog gelijk ook. Ik twijfel een beetje of ik de vergelijking zal maken, maar dit is alsof je de leden van de NSDAP zou vragen of die vernietigingskampen van Hitler onder high crimes zouden vallen; waarschijnlijk was dat ook niet door de equivalent van de Senaat gekomen daar.



Ik vermoed dat als Watergate in 2019 was voorgevallen, Nixon gewoon president was gebleven.



Die parafrase was inderdaad niet handig, maar je moet wel heel erg hard willen dat er niks aan de hand is om dat rapport en dat gedeeltelijke transcript te lezen en dan te zeggen dat het 'grijs' is.

[/quote]

Ik denk dat het sowieso 20 jaar gaat duren voordat Amerika deze spasme heeft verwerkt, als het systeem niet voorgoed naar de haaien is gewerkt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2019 13:21

Het is een wat ondergesneeuwd element van het hele verhaal, vanwege de oogverblindende corruptiepraktijken van Trump in die gedeeltelijke samenvatting van dat telefoongesprek, maar volgens mij was het achterhouden van dat geld an sich al problematisch. De president van de VS gaat namelijk niet over het budget. Al die beslissingen worden door het Congres genomen. Maar daar moet ik nog wat meer over lezen/horen want misschien zie ik iets over het hoofd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor johannes1 » 27 sep 2019 13:24

Zou hij daar geen veto recht over hebben? Hij kan namelijk bepaalde zaken tegenhouden met zijn veto.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2019 14:03

johannes1 schreef:Zou hij daar geen veto recht over hebben? Hij kan namelijk bepaalde zaken tegenhouden met zijn veto.


Misschien, maar dan was dat toch wel aangekondigd? Een veto uitspreken is namelijk nogal wat. Nu gebeurde het allemaal nogal slinks en dus verdacht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 27 sep 2019 14:38

Mortlach schreef:Maar dat was niet Bidens persoonlijke houding destijds, maar de houding van de VS (en Duitsland en de rest van Europa). Het grote verschil is dat Trump het ambt misbruikt om zijn persoonlijke doelen te bereiken.
Dat is in beide gevallen nog maar de vraag. Biden had volgens sommigen weldegelijk een persoonlijk belang (nl. dat van zijn zoon) en voor Trump is de link voor persoonlijke doelen niet expliciet gelegd (in het gesprek tenminste), al kun je dat wel veronderstellen (zoals Schiff in het filmpje dat ik deelde doet). Daar wordt het dus mistig.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 27 sep 2019 15:05

elbert schreef:Dat is in beide gevallen nog maar de vraag. Biden had volgens sommigen weldegelijk een persoonlijk belang (nl. dat van zijn zoon) en voor Trump is de link voor persoonlijke doelen niet expliciet gelegd (in het gesprek tenminste), al kun je dat wel veronderstellen (zoals Schiff in het filmpje dat ik deelde doet). Daar wordt het dus mistig.


Tja, als jij het 'mistig' vindt als er een maffialid je winkeltje binnenstapt en zegt "Leuk winkeltje heb je hier. Het zou zonde zijn als er wat mee zou gebeuren. Erg brandbaar, al dat hout, daar zou je wat aan moeten doen."

Maar ik hoop en verwacht dat het verbatim transcript dat de DOJ op die geheime server verborgen wilde houden ook nog wel aan het licht zal komen.

En dat 'volgens sommigen' is hier wel belangrijk, want wie zegt dat? Mensen in de Trump-aanhang? Dat maakt dan niet echt indruk. En als het allemaal zo 'grijs' is, waarom dan al die moeite om het gesprek verborgen te houden*? Waarom suggereert Trump dan niet al te subtiel dat de klokkenluider de doodstraf zou moeten krijgen?

*Nee, om het privé te willen houden, hoef je het niet op een 'code word' beveiligde server op te slaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 30 sep 2019 07:48

Mortlach schreef:Tja, als jij het 'mistig' vindt als er een maffialid
Maar jij weet voordat er iemand je winkeltje instapt wie er een maffialid is en wie niet, toch?
Mortlach schreef:Maar toen de melding van de klokkenluider bij de acting NDI (National Director of Intelligence) terechtkwam, ging die er dus meer naar de DOJ (en dus naar Barr) die vervolgens besloot dat ze het klokkenluiderrapport toch stiekem maar niet moest worden doorgegeven aan Congress.
Er is iets opvallends aan de hand met de klokkenluidersregel: het was eerst onmogelijk om tweedehands informatie in een klokkenluiders rapport op te nemen, tot zeer recentelijk. Het was dan ook onmogelijk om er iets mee te doen, wat dus het een en ander verklaart. Nu is dat wel het geval, zie https://twitter.com/ClimateAudit/status ... 3566093312 en https://thefederalist.com/2019/09/30/di ... ame-trump/. In het geval van Trump gaat het ook om klokkenluiders informatie uit de tweede hand. Toeval? Tja, je zou er bijna wat van gaan denken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 30 sep 2019 15:06

Dat deels gereconstrueerde transcript is tweedehands informatie?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 30 sep 2019 15:08

Mortlach schreef:Dat deels gereconstrueerde transcript is tweedehands informatie?
Nee, dat beweer ik toch niet?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 30 sep 2019 18:24

elbert schreef:Er is iets opvallends aan de hand met de klokkenluidersregel: het was eerst onmogelijk om tweedehands informatie in een klokkenluiders rapport op te nemen, tot zeer recentelijk. Het was dan ook onmogelijk om er iets mee te doen, wat dus het een en ander verklaart. Nu is dat wel het geval, zie https://twitter.com/ClimateAudit/status ... 3566093312 en https://thefederalist.com/2019/09/30/di ... ame-trump/. In het geval van Trump gaat het ook om klokkenluiders informatie uit de tweede hand. Toeval? Tja, je zou er bijna wat van gaan denken.


Inderdaad, je zou er wat van gaan denken. Alleen blijkt dat hele verhaal gewoon niet waar te zijn. https://www.mediamatters.org/federalist ... mpeachment en https://twitter.com/normative/status/11 ... 2612983809

Wat?, hoor ik je denken, Een Trump-verdediger die misinformatie verspreidt? Dat kan toch haast niet!?


Hier nog wat meer bewijs dat dat bovenstaande verhaal onzin is: https://twitter.com/openargs/status/117 ... 31426?s=20 Hier een screenshot van het klokkenluiderformulier met datum mei 2018 met een duidelijk aanvinkvakje voor "tweedehands informatie". Het idee dat dit 'vlak voor' de melding zou zijn verandert, is dus gewoon keihard ontkracht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 04 okt 2019 14:31

Een van de commissie heeft een aantal text messages opgeduikeld van de voormalige ambassadeur voor Oekraïne waaruit blijkt dat er achter de schermen al heel erg lang werd gewerkt aan dat plan om Biden te laten onderzoeken. Het idee dat het de Oekraiense president was die over Biden begon, is dus gewoon gelogen aangezien hij al weken van te voren door de Amerikanen is geprept. Ook wordt er expliciet gesproken over die quid pro quo die zogenaamd niet zou bestaan.

https://foreignaffairs.house.gov/_cache ... -03-19.pdf


Ook blijken telefoongesprekken met de Chinese Xi op de code word server geplaatst om politieke redenen (Trump wilde zowel Biden als Elizabeth Warren bespreken met Xi, maar zei blijkbaar ook dat China zijn gang kon gaan in Hong Kong) i.p.v. nationale-veiligheidsredenen. Niet dat het uitmaakt, want Trump zegt nu openlijk en voor de camera dat China Biden zou moeten onderzoeken want anders zouden die onderhandelingen in de handelsoorlog wel eens verkeerd kunnen lopen. Hoe veel duidelijker wil je het hebben?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Yoshi » 04 okt 2019 16:02

Heel leuk zo'n commissie maar het gaat helemaal niets veranderen.
Ze maken een mooi rapportje, schrijven daar leuk uurtjes voor en vervolgens wordt het ter stemming gebracht, afgeschoten en dan verdwijnt het in het ronde archief.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2019 15:43

Weet je dat 'perfecte gesprek' met de president van de Oekraïne waar overduidelijk NIET om informatie tegen Biden werd gevraagd? Dat perfecte gesprek waar Trump nu Energy Secretary Rick Perry de schuld van geeft (waarom de schuld geven als het perfect was?) hoewel het memorandum in alle talen zwijgt over energiezaken. Dat gesprek. Dat gesprek en de onderliggende quid pro quo dat weken tot maandenlang is voorbereid door mensen achter de schermen, onder andere door de Amerikaanse ambassadeur voor de EU ene Sonderland.
Het congres wilde met Sonderland praten over wat er is voorgevallen om dit 'perfecte gesprek' mogelijk te maken, maar dat is door de State Department (Pompeo) gevetood. En Trump wil natuurlijk dolgraag dat Sonderland zou getuigen, maar Congress is zo geméén. Boehoe!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor Optimatus » 09 okt 2019 14:32

Marnix schreef:Waarschijnlijk niet maar daarom alles wat Trump doet maar laten zitten "want het komt toch niet door de senaat" is ook niet handig :)
(Ben zo blij dat we hier geen twee-partijen-systeem hebben zoals in Amerika in de praktijk wel het geval is...


Met dat laatste ben ik uitzonderlijk blij. Het pluriforme stelsel in Nederland vind ik uitstekend.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten