De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2015 13:13

Van Bush 3 weet ik niet zo veel inhoudelijks. Maar er zijn nog meer Republikeinse kandidaten, sommige wat serieuzer dan andere. De minst serieuze/meest belachelijke is Donald Trump, een ego-maniakale pias met meer geld dan fatsoen. Je moet zijn aankondigingstoespraak eens bekijken. Een speech waarin je aankondigt president te willen worden én alle mexicanen criminelen en verkrachters noemt, voorspelt over het algemeen niet veel goeds. Tenzij je puur uit bent op entertainment en iemand een paar honderd miljoen wilt zien weggooien.

https://www.youtube.com/watch?v=q_q61B-DyPk

Aan democractische kant staat Bernie Sanders, die veel zegt waar ik me goed in kan vinden/ of zou kunnen vinden als ik Amerikaans was en ik daar wat te zeggen/stemmen had. Ik ben alleen bang dat hij het uiteindelijk wel zal afleggen tegen de de campagnemoloch van Hillary Clinton.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Dummy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 304
Lid geworden op: 11 apr 2015 22:18

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Dummy » 23 jun 2015 18:09

JeeWee schreef:Wie wil er nou niet zo'n malloot als president?

Afbeelding


Precies, humor kunnen we wel gebruiken!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Optimatus » 25 jun 2015 09:30

Ze heeft vier jaar kunnen uitrusten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor rotterdam » 27 jun 2015 09:27


Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor johannes1 » 11 dec 2015 16:05

Voor de rest hoor je niks van hem.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Chaya » 11 dec 2015 16:21

Alle aandacht gaat uit naar Ken plastic fantastic, met die nephamster op zn hoofd, tjonge, wat trekt die Trump de aandacht zeg.
Je mag toch hopen dat hij i.i.g. niet gaat winnen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Mortlach » 11 dec 2015 16:24

Chaya schreef:Alle aandacht gaat uit naar Ken plastic fantastic, met die nephamster op zn hoofd, tjonge, wat trekt die Trump de aandacht zeg.
Je mag toch hopen dat hij i.i.g. niet gaat winnen.


Inderdaad. Wat die man allemaal zegt is heel erg eng. Ik ben een boek aan het lezen over Hitler en het Derde Rijk, en kom daar dezelfde soort taal in tegen. Ongelooflijk dat hij nog steeds voorop ligt in de peiling. Aan de andere kant zou hij als hij de Republikeinse kandidaat wordt, worden verpletterd door Clinton of Sanders.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor rotterdam » 12 dec 2015 07:27

Mortlach schreef: Ongelooflijk dat hij nog steeds voorop ligt in de peiling.


Dat is niet zo onbegrijpelijk hoor - minstens een kwart van de Amerikanen denkt er zo over.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8815
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor elbert » 12 dec 2015 20:31

Jeb Bush gaat het niet worden volgend jaar.
Trump heeft zijn populariteit te danken aan het feit dat hij recht voor zijn raap is. Een deel van de kiezers is het politieke establishment zo'n beetje beu, met name omdat Democraten en Republikeinen elkaar constant in de haren zitten, maar zich niet om de gewone burger lijken te bekommeren. Trump spreekt de taal van de straat en daar komt zijn populariteit vandaan. Dat wil trouwens nog niet zeggen dat hij de kandidaat van de Republikeinen gaat worden. De eerste voorverkiezingen zijn volgens mij in februari. Als Trump daarbij dicht op de hielen wordt gezeten door bijvoorbeeld Ted Cruz (2e in de peilingen), dan kan het momentum zo omslaan. Sterker nog: Cruz leidt in de peilingen met 10 procent voorsprong in Iowa (Bron)
Mortlach schreef:Aan de andere kant zou hij als hij de Republikeinse kandidaat wordt, worden verpletterd door Clinton of Sanders.
Ik zou daar nog niet zo zeker van zijn. Trump is geen typische Republikein, hij is geen echte conservatief. Hij heeft ook denkbeelden die Democraten aanspreken. Bovendien geldt Clinton als iemand waar een groot deel van de kiezers met argwaan naar kijken (opportunistisch, waait met de politieke wind mee). Sanders is veel te links om gekozen te worden als president.

Er is ook nog de optie van een 3-way race: Trump heeft gedreigd dat als hij niet de Repulikeinse genomineerde wordt, dat hij dan als onafhankelijke kandidaat mee zal doen. In dat geval is de Democratische genomineerde (ik vermoed Clinton) favoriet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 02 feb 2016 13:49

Clinton en Cruz hebben hun eerste voorverkiezing gewonnen.
Ben benieuwd hoe het afloopt!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2016 14:32

StillAwake schreef:Clinton en Cruz hebben hun eerste voorverkiezing gewonnen.
Ben benieuwd hoe het afloopt!


Het is natuurlijk pas 1 voorverkiezing in 1 staat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor Boekenlezer » 02 feb 2016 14:43

In ieder geval toch wel blij dat die Trump niet gewonnen heeft. Wat een aparte vent is dat! Echt zo'n Amerikaanse clown. Zo iemand wil je toch niet als hoofd van je land?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 02 feb 2016 15:04

Boekenlezer schreef:In ieder geval toch wel blij dat die Trump niet gewonnen heeft. Wat een aparte vent is dat! Echt zo'n Amerikaanse clown. Zo iemand wil je toch niet als hoofd van je land?

Eens, maar of Hilary Clinton nou zo veel beter is?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7924
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Hoera, President Bush III komt eraan

Berichtdoor StillAwake » 02 feb 2016 15:06

Mortlach schreef:Het is natuurlijk pas 1 voorverkiezing in 1 staat.

Klopt, maar in de recente geschiedenis blijkt het vaak wel een graadmeter te zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8815
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Berichtdoor elbert » 02 feb 2016 15:35

Iowa bepaalt wie er als eerste af gaan vallen. In het geval van de Democraten is dat de kandidaat O'Malley. Dus blijven Clinton en Sanders over. Dat zal nog een nek-aan-nek race worden, denk ik.
Bij de Republikeinen blijven er nu nog 3 serieuze kanshebbers over: Trump, Cruz en Rubio.
In de peilingen ligt Trump ruim voor in New Hampshire (de volgende voorverkiezing) en ik denk ook wel dat hij die staat gaat binnenslepen. Datzelfde geldt voor South-Carolina (de verkiezing daarna). De vraag is echter wie er daarna het meeste momentum heeft voor de belangrijke Super Tuesday voorverkiezingen op 1 maart, wanneer er voor de Republikeinen in 14 staten tegelijk zal worden gestemd. Ik denk dat Rubio nog wel eens hoge ogen kan gaan gooien: hij heeft het Republikeinse establishment achter zich, hij is jong en is net als Cruz Hispanic (een belangrijke kiezersgroep), waardoor hij met name in de zuidelijke staten kan scoren. Bovendien deed hij het veel beter dan verwacht in Iowa.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten