PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 11 dec 2019 16:40

Yoshi schreef:Misschien volg je de politiek gewoon te weinig om te realiseren wat er wel bereikt wordt.
:neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:
Hoe meer ik de politiek volg, hoe meer miskleunen ik tegen kom en hoe minder optimistisch ik ben over de geclaimde successen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 11 dec 2019 16:45

elbert schreef::neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:
Hoe meer ik de politiek volg, hoe meer miskleunen ik tegen kom en hoe minder optimistisch ik ben over de geclaimde successen.

Zo stond ik er ook in. Negatief in een neerwaartse spiraal. Dat brengt je helemaal niets.

Lid geworden van een lokale afdeling en in het bestuur zitting genomen om een wat reëler beeld te krijgen van de politiek.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 11 dec 2019 16:48

elbert schreef:Maar wat als het middel erger dan de kwaal blijkt?
(...)
Hoeveel armoede en hoeveel doden door klimaatbeleid willen we dus op ons geweten hebben? Dat zijn vragen die niemand (behalve sceptici zoals ik) stelt. Als je politici die vraag stelt, dan wordt dat weggewuifd met het argument dat we juist rijker worden door klimaatbeleid (meer banen, meer economische groei). Het probleem met dat wegwuiven, is dat het door geen enkel objectief feit wordt ondersteund.


Deze kinderen ervaren de hel op aarde zodat groene deugmensen een elektrische auto kunnen rijden

Afbeelding


Kindmijnwerkers op de leeftijd van vier jaar ervaren de hel op aarde, zodat links-groene klimaatfanaten in een elektrische auto kunnen rijden. In een smerige kobaltmijn in Congo werken de kinderen onder onmenselijke omstandigheden zodat volgelingen van de klimaatsekte hun geweten kunnen sussen.

https://fenixx.news/2019/12/10/deze-kin ... en-rijden/

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2019 17:31

[*]
elbert schreef:Wat je hier aankaart is de kosten-batenanalyse.
Het probleem hiermee is dat in de politiek die analyse niet gemaakt wordt, of heel eenzijdig en feitenvrij wordt ingevuld.
Want er wordt altijd vanuit gegaan dat geen kosten te hoog zijn voor klimaatbeleid. Want, zo is de redenering, we hebben maar 1 aarde en die mogen we niet verspelen. "Er is geen planeet B", zo zeggen de milieuorganisaties. Kortom: alles is geoorloofd en er zit geen limiet aan het klimaatbeleid.

Maar wat als het middel erger dan de kwaal blijkt? Nu al zie je dat mensen hun energierekening niet meer kunnen betalen en de verwachting is dat dat in de toekomst alleen maar toe zal nemen.
Hoeveel armoede en hoeveel doden door klimaatbeleid willen we dus op ons geweten hebben? Dat zijn vragen die niemand (behalve sceptici zoals ik) stelt. Als je politici die vraag stelt, dan wordt dat weggewuifd met het argument dat we juist rijker worden door klimaatbeleid (meer banen, meer economische groei). Het probleem met dat wegwuiven, is dat het door geen enkel objectief feit wordt ondersteund.
Hoeveel temperatuurstijging wordt voorkomen door 100 miljard euro aan uitgaven? De wetenschap is daar al lang uit: niets meetbaars. De politiek doet het voorkomen dat al dat geld een meetbaar resultaat heeft. Maar dat is onjuist: alle klimaatbeleid heeft geen meetbaar effect op het klimaat. Als het al een effect heeft, is dat theoretisch en modelmatig van aard. Het akkoord van Parijs zal, mits geheel uitgevoerd (en dat gaat niet gebeuren) een verwachte impact van 0,17 graden hebben op de gemiddelde wereldtemperatuur in 2100. Dat is niet meetbaar.
De bedragen die voor klimaatbeleid worden genoemd, zijn astronomisch. Er zijn maar weinig mensen die zich afvragen of de veronderstelde baten de kosten verantwoorden.


Kortom, we kunnen er niets aan veranderen en klimaatmaatregelen nemen is zinloos, de gevolgen zijn onvermijdelijk? Is dat wat de algemene wetenschappelijke visie is?

Ik lees ergens (sorry, is wel van die linkse NPO)

Waarom is het klimaatakkoord zo belangrijk?

Als de opwarming van de aarde in dit tempo doorgaat zijn de gevolgen niet te overzien, zeggen klimaatwetenschappers.
(...)

In het rapport van het VN-Klimaatpanel IPCC van 8 oktober 2018 waarschuwen waarschuwen vooraanstaande klimaatwetenschappers dat dringende en niet eerder vertoonde maatregelen nodig zijn om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5 graden Celsius. Dit is een ambitieus streven: in het klimaatakkoord van Parijs wordt afgesproken om de stijging te beperken tot tussen de 1,5 en 2 graden Celsius te houden ten opzichte van het begin van de industriële revolutie. Toch is het volgens de klimaatwetenschappers zeker haalbaar met de nodige snelle actie.

Bron: https://npofocus.nl/artikel/7605/een-kl ... ft-dat-zin

Nog wat linkjes:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2129d1d/

https://www.eoswetenschap.eu/natuur-mil ... rculeswerk

Waarin het IPCC-rapport wordt genoemd met de conclusies dat de de aarde opwarmt, de mens daar invloed opheeft en de opwarming in ieder geval 1,5 graad is en zeer waarschijnlijk meer dan 2 graden als de mens geen rigoreuze acties neemt. En dat merkbare gevolgen voor iedereen zal hebben.

Als ik dit allemaal lees (en er zijn duizenden links naar onderzoeken etc te vinden) krijg ik het idee dat de wetenschap er helemaal niet unaniem over eens is dat de mens nauwelijks invloed kan hebben op de temperatuurstijging en dat actie wel degelijk zin heeft waar jij stelt dat de wetenschap zou zeggen: hou maar op, de resultaten die je haalt zijn nauwelijks meetbaar. Er zijn vast wetenschappers die dat wel stellen maar volgens mij is dat niet de algemene visie die het merendeel van de wetenschappers aanhangt en uitdraagt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 11 dec 2019 18:48

Marnix schreef:[*]

Kortom, we kunnen er niets aan veranderen en klimaatmaatregelen nemen is zinloos, de gevolgen zijn onvermijdelijk? Is dat wat de algemene wetenschappelijke visie is?

We hebben God afgeschaft, maar moeten er wel iets voor in de plaats zetten. Dat is nu de Groene Kerk. De energietransitie is onbetaalbaar, het is waanzin…We hebben geen klimaatprobleem, maar een immigratie- en islamprobleem.


Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 11 dec 2019 19:22

.
.
Afbeelding


Afbeelding


Farmers Defence Force kondigt 'keiharde actie' aan

De grootschalige boerenactie van Farmers Defence Force (FDF) vindt plaats op woensdag 18 december. Volgens de boeren-organisatie wordt dit de 'Landelijke Actiedag van 2019'. Over de inhoud van de acties is nog niets bekendgemaakt, al gaf FDF-voorman Mark van den Oever eerder aan 'een kinkje in de kabel' van de Nederlandse voedselvoorziening te willen leggen.

https://www.boerenbusiness.nl/financiee ... -actie-aan

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2019 19:23

benefietdiner schreef:We hebben God afgeschaft, maar moeten er wel iets voor in de plaats zetten. Dat is nu de Groene Kerk. De energietransitie is onbetaalbaar, het is waanzin…We hebben geen klimaatprobleem, maar een immigratie- en islamprobleem.



Lekker kortzichtig... Volgens mij bestaan beide problemen en kan je het een niet wegstrepen tegen het ander zoals je hier doet. Zo kan ik ook roepen: we hebben geen immigratieprobleem maar een klimaatprobleem. Het ligt er maar aan welk probleem je groter vindt.

En als mensen zelf gaan zorgen dat ze afval goed scheiden, minder energie verbruiken en meer opwekken etcetera is daar niks mis mee. Rechts wil toch dat mensen zelf hun verantwoordelijkheden nemen? Verder is je opmerking over de groene kerk beledigend. In groene kerken is klimaat niet de nieuwe god geworden, met gelooft in God en wil daarom verantwoordelijk met de natuur omgaan. En dat is helemaal niet onbetaalbaar voor een individu of een kerk. Afval scheiden kost je hooguit een paar andere prullenbakken en zonnepanelen verdien je weer terug.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 11 dec 2019 19:32

Marnix schreef:Lekker kortzichtig... Volgens mij bestaan beide problemen en kan je het een niet wegstrepen tegen het ander zoals je hier doet. Zo kan ik ook roepen: we hebben geen immigratieprobleem maar een klimaatprobleem. Het ligt er maar aan welk probleem je groter vindt.

Snap het nu toch eens man :)


Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2019 20:27

benefietdiner schreef:Snap het nu toch eens man :)




Je hoeft al die filmpjes niet te plaatsen hoor, die kijk ik toch niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor irmo » 11 dec 2019 20:34

benefietdiner schreef:.
.
Afbeelding


Afbeelding


Farmers Defence Force kondigt 'keiharde actie' aan

De grootschalige boerenactie van Farmers Defence Force (FDF) vindt plaats op woensdag 18 december. Volgens de boeren-organisatie wordt dit de 'Landelijke Actiedag van 2019'. Over de inhoud van de acties is nog niets bekendgemaakt, al gaf FDF-voorman Mark van den Oever eerder aan 'een kinkje in de kabel' van de Nederlandse voedselvoorziening te willen leggen.

https://www.boerenbusiness.nl/financiee ... -actie-aan

Afbeelding



Belachelijk. Stel idioten.

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 11 dec 2019 20:51

Eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren alvorens te oordelen. Tot op heden hebben de boeren mijn sympathie.

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor irmo » 11 dec 2019 22:11

Dan zijn we het oneens :P. Ik vind dat ze zeuren.

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 11 dec 2019 22:16

irmo schreef:Dan zijn we het oneens :P. Ik vind dat ze zeuren.

Dat mag.
Ik vind dat ze een punt hebben en zou het wel leuk vinden als de Randstad deze kerst op een houtje moet bijten. Dan leren ze misschien wat meer waardering opbrengen voor mensen die bezig zijn met hun voedselvoorziening.

Maar we gaan het meemaken. Ik zal er weinig last van hebben.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2019 22:26

Yoshi schreef:Eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren alvorens te oordelen. Tot op heden hebben de boeren mijn sympathie.


FDC en “de boeren” zijn niet hetzelfde. Het zijn een beetje de extremisten onder de boeren voor wie het doel al snel de middelen heiligt. Ook lang niet alle boeren zijn blij met de toon van FDC en de aangekondigde acties. En terecht, je mag demonstreren maar er zijn wel grenzen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor irmo » 11 dec 2019 22:27

Yoshi schreef:Dat mag.
Ik vind dat ze een punt hebben en zou het wel leuk vinden als de Randstad deze kerst op een houtje moet bijten. Dan leren ze misschien wat meer waardering opbrengen voor mensen die bezig zijn met hun voedselvoorziening.

Maar we gaan het meemaken. Ik zal er weinig last van hebben.


Kijk, dat ben ik dan wel weer met je eens.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten