PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 03 dec 2021 18:18

Nee het is geen ISIS-aanval, maar een D66-kamerlid.
Afz. Geert Wilders

Afbeelding

:mrgreen:

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 03 dec 2021 18:38

Nee nee ik heb niets tegen moslims hoor als u dat misschien denk bij het bovenstaande bericht.
Ik bekijk het wel met argusogen, maar dat mag toch wel.

Moslims eisen dat Talpa stopt met de Meilandjes: ‘Erica’s uitspraken voeden moslimhaat’
De moslimgemeenschap eist dat Talpa de samenwerking met realityster Erica Meiland stopzet vanwege haar omstreden uitspraken over moslims en de islam. ,,Een grote groep mensen in onze samenleving wordt weggezet en gedemoniseerd.’’
Moslimorganisaties in Nederland begrijpen niet dat Talpa, onder meer eigenaar van SBS, Veronica en Net5, de samenwerking met Meiland gewoon voortzet.

https://www.ad.nl/show/moslims-eisen-da ... ~aa4cd865/

lieve mensen die moslims, ze laten je ook vrij in je mening ](*,)

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor BladeStraight » 04 dec 2021 00:17

benefietdiner schreef:Nee nee ik heb niets tegen moslims hoor als u dat misschien denk bij het bovenstaande bericht.


Je weet het anders goed te verbergen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2021 01:25

benefietdiner schreef:Nee nee ik heb niets tegen moslims hoor als u dat misschien denk bij het bovenstaande bericht.


Weet je hoe je weet dat iemand niets tegen moslims heeft? Zo iemand plaatst dit soort ongein niet!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor hans0166 » 04 dec 2021 08:09

benefietdiner schreef: ‘Erica’s uitspraken voeden moslimhaat’

lieve mensen die moslims, ze laten je ook vrij in je mening


Wat ze zegt gaat ook te ver.. dat is nogal makkelijk. Je mág vinden dat boerka's niet in ons straatbeeld passen. Maar zodra ze moeten "oprotten"... zeg je ietwat meer dan gewoon een gebruik af te keuren.

Zullen we dan de jurken rokjes en hoedjes, vlechtjes, lang haar, donker pakken, heren hoeden, tulbanden ( sihks) keppeltjes ... enzz enzz ook maar in hetzelfde verbod opnemen? ( dat zijn ook allemaal zo'n beetje uitingen van onderdanigheid aan iets groters)

En lieve mensen die moslims?... Als jij je onderbuikje mag laten spreken, mogen zij ook zeker iets laten horen als ze aangesproken worden, dat is gewoon een recht wat voortvloeit uit het door jezelf zo geliefde en misbruikte vrijheid van meningsuiting.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2021 09:57

benefietdiner schreef:Nee het is geen ISIS-aanval, maar een D66-kamerlid.
Afz. Geert Wilders

Afbeelding

:mrgreen:


Die vrouw mag tenminste de politiek in, ik ken kringen waar zelfs dat niet is toegestaan! Oh ja om hun onderdanigheid te laten zien moeten se geen burka dragen maar hoeden…. :shock: dat Wilders dit plaatst snap ik nog wel maar dat jij dit deelt terwijl je er gewoon voorstander van dit soort beleid bent verbaast me wel. :roll:
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 04 dec 2021 11:32

Eenmaal vroeg of laat krijgen jullie (dus ook die hier reageren) te maken met de status van het verheven narcistische karakter in islam.

In de islam heerst een narcisme-epidemie waar het individualistische en egoïstische een verdeeldheid probeert te creëren om de macht in Nederland te verkrijgen. Narcisme van de islam wordt onvoldoende herkend.

Gebrek aan wederkerigheid in de islam is het gevolg van een opgeblazen houding. Daarbij passen symptomen zoals grenzen overschrijden, geen rekening met anderen houden en arrogantie.

Dat zien we dus nu ook duidelijk in wat de moslimgemeenschap eist van Talpa. De samenwerking met realityster Erica Meiland moet worden stopzet vanwege haar omstreden uitspraken over moslims en de islam.
De moslimgemeenschappen voelen zich weggezet en gedemoniseerd.

Een van de strategieën die bij narcisme behoren is slachtofferschap. Dat is een gewiekste strategie omdat een narcist door manipulatief gedrag altijd medestanders weet te vinden. Verdeeldheid is daarvan het gevolg. We kunnen dat niet alleen in specifieke situaties zien, maar ook in de samenleving als geheel.

Ook is er sprake van een sterke overgevoeligheid voor kritiek inclusief islamkritiek. Tegelijkertijd is er sprake van een totaal gebrek aan zelfreflectie. Deze houding wordt via allerlei mechanismen overgedragen op de samenleving als geheel met als gevolg dat serieuze islamkritiek taboe is geworden, ondanks het feit dat de islam alle kritiek verdient die het krijgt.

Wat komt met de uitspraak van de moslimgemeenschap naar Talpa duidelijk naar voren de verheven narcistische karakter in islam.

Niet iedere moslim of moslima heeft een narcistische persoonlijkheidsstoornis, maar het zijn er wel heeeeel veel.

Het opheffen van dit taboe is de enige hoop die ik / we hebben om moslims te bevrijden uit hun psychopathologische gevangenis van indoctrinatie en intimidatie en de rest van de samenleving te vrijwaren van alle ermee samenhangende ellende.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2021 14:10

Maar verder heeft ie niks tegen moslims hoor. :lol: liever een moslim als buurman dan jou wat als er iemand intolerant, dwingend is en zichzelf beter vind dan anderen ben jij het wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 04 dec 2021 19:11

Marnix schreef:Maar verder heeft ie niks tegen moslims hoor. :lol: liever een moslim als buurman dan jou wat als er iemand intolerant, dwingend is en zichzelf beter vind dan anderen ben jij het wel.
Ja prima Marnix. Misschien krijg je ook ooit van het COA een asielzoekersboot naast je appartementen complex. Nix aan de hand allemaal lieve vluchtelingen die een plaatsje zoeken.
https://www.ad.nl/gouda/buurt-in-gouda- ... a51fc260f/

je zult er waarschijnlijk niets van begrijpen dat mensen hier protest tegen hebben en een petitie gestart zijn waar inmiddels + 465 handtekeningen onder staan.
https://petities.nl/petitions/geen-tijd ... ?locale=nl

In de informatie op internet en op de petitie staat dat het vooral zal gaan om alleenstaande mannen.......? Allemaal lieve alleenstaande mannen die onze westerse cultuur helemaal begrijpen. ](*,) denk jij, maar ik en veel bewoners niet. Wat hebben die bewoners daar er toch op tegen? Tja die bewoners daar heten waarschijnlijkheid geen Marnix maar benefietdiner.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Mortlach » 04 dec 2021 21:32

... maar ik heb verder niks tegen moslims hoor...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 04 dec 2021 23:39

benefietdiner schreef:Ja prima Marnix. Misschien krijg je ook ooit van het COA een asielzoekersboot naast je appartementen complex. Nix aan de hand allemaal lieve vluchtelingen die een plaatsje zoeken.
https://www.ad.nl/gouda/buurt-in-gouda- ... a51fc260f/

je zult er waarschijnlijk niets van begrijpen dat mensen hier protest tegen hebben en een petitie gestart zijn waar inmiddels + 465 handtekeningen onder staan.
https://petities.nl/petitions/geen-tijd ... ?locale=nl

In de informatie op internet en op de petitie staat dat het vooral zal gaan om alleenstaande mannen.......? Allemaal lieve alleenstaande mannen die onze westerse cultuur helemaal begrijpen. ](*,) denk jij, maar ik en veel bewoners niet. Wat hebben die bewoners daar er toch op tegen? Tja die bewoners daar heten waarschijnlijkheid geen Marnix maar benefietdiner.


We komen geregeld bij een vluchteling over de vloer momenteel, ik heb daar een stuk leukere gesprekken mee dan met jou. Dus kom maar door :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 05 dec 2021 20:17

PVV-leider Geert Wilders is tot de schokkende ontdekking gekomen dat de zus van D66-Kamerlid Fonda Sahla de ex-terroriste Soumaya Sahla is. Laatstgenoemde was ooit lid van de Hofstadgroep, maar tegenwoordig is ze deradicaliseringsexpert bij de VVD. Het kan verkeren. Wilders wil graag opheldering van D66 én het kabinet. Want hoe kan het dat de zus van iemand die lid was van een groep die Wilders veelvuldig met de dood bedreigde in de Tweede Kamer zit zonder dat de PVV-voorman dit wist. Het gaat hier namelijk wel om zijn veiligheid.

PVV-voorman Geert Wilders laat op Twitter weten nogal geschokt te zijn van het volgende nieuws: Fonda Sahla, Kamerlid namens D66, is de zus van een ex-terroriste. Nota bene iemand die lid was van de Hofstadgroep. Een radicale moslimgroep die zowel Wilders als Ayaan Hirsi Ali met de dood bedreigde. Het gaat hier om Soumaya Sahla, die door de rechter is veroordeeld voor wapenbezit én deelname aan een terroristische organisatie.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... terrorist/


Afbeelding
Fonda Sahla

Afbeelding
Soumaya Sahla

Soumaya Sahla (is een zus van Fonda Sahla) veroordeelde terroriste ooit lid van de Hofstadgroep. Nu actief bij de VVD in de werkgroep justitie en veiligheid. Zij heeft in een vorige fase van haar leven veel kennis opgedaan over geradicaliseerde moslims.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 06 dec 2021 13:14

Briefje van Jan Dijkgraaf: https://www.briefjevanjan.nl/author/jan-dijkgraaf/

Beste Soumaya,

Tot voor kort kende ik eerlijk gezegd jouw naam niet.

Nu weet ik dat je tot drie jaar gevangenisstraf veroordeeld bent wegens lidmaatschap van een terroristische organisatie (de Hofstadgroep) en verboden wapenbezit.

Verder ontdekte ik dat je zus Fonda Sahla sinds kort namens D66 in de Tweede Kamer vlakbij Geert Wilders zit, die mede dankzij de Hofstadgroep al ruim zeventien jaar 24/7 de strengst mogelijke beveiliging moet hebben om te overleven.

En ik leerde dat je je bij de VVD (met een witgewassen CV) bezighoudt met ‘nationale veiligheid’ in de werkgroep Justitie en Veiligheid.

Die laatste twee dingen vind ík persoonlijk nogal eh… schuren.

Het is natuurlijk niet verboden om de zus van een veroordeelde terrorist op je kandidatenlijst te zetten met de kans dat Geert Wilders haar op werkdagen in de ogen moet kijken, maar het is ten opzichte van de man die zijn vrijheid heeft moeten inleveren doordat hij gebruik maakte van artikel 7 van de Grondwet (de vrijheid van meningsuiting) in elk geval niet heel wellevend van Sigrid Kaag.

En de VVD mág een veroordeelde terrorist presenteren als ‘radicaliseringsdeskundige’ en opnemen in een werkgroep die onder meer haar Kamerlid Ulysse Ellian adviseert. Maar Ellian is wel de zoon van Afshin Ellian, die met Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali door de Hofstadgroep als de drie grootste vijanden werden gezien en jouw aanwezigheid in een werkgroep van zijn partij is richting vader en zoon Ellian niet heel wellevend van Mark Rutte.

Toevallig zei VVD-Kamerlid Ulysse Ellian gisteren iets heel verstandigs over jou en een ander lid van de Hofstadgroep, Jason Walters.

“De Hofstadgroep heeft diverse levens ingrijpend veranderd. Ik kan daarover meepraten. Dat Jason verantwoordelijkheid neemt voor zijn acties is klasse. Van Soumaya heb ik het nemen van die verantwoordelijkheid in het openbaar nooit gezien. En meer ga ik er niet over zeggen.”

Wat mij betreft zei hij daarmee iets heel belangrijks.

Jij hebt nooit verantwoordelijkheid genomen voor je daden.

Sterker, toen het Gerechtshof je in 2014, vrij lang na je daden, veroordeelde tot drie jaar gevangenisstraf gaf het Hof als reden om géén strafvermindering wegens getreuzel te geven dat je “de ogen sloot voor de strafrechtelijke relevantie van je gedragingen in 2005”. Dat is juridische taal voor: “Ik heb niks fouts gedaan.”

Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat VVD-mastodont Frits Bolkestein zich in 2011 als ‘mentor’ over je ontfermde en je klussen en baantjes bezorgde waarvoor geen enkele andere veroordeelde terrorist ter wereld zonder spijtbetuiging in aanmerking zou komen.

Mét spijtbetuiging trouwens ook niet.

Wat je dankzij Bolkestein (die in een Elsevier-interview het oordeel van het Gerechtshof en de Hoge Raad overigens óók veroordeelde) op netwerkgebied bereikt hebt, is ronduit knap.

Zo nam Gert-Jan ‘Andere Wang’ Segers het gisteren op Twitter voor je op.

“Soumaya Sahla en ook Jason Walters hebben jaren geleden de aantrekkingskracht van het jihadisme gevoeld om er daarna radicaal afstand van te nemen. Ik heb ze beiden leren kennen als mensen die nu vol overtuiging voor onze vrijheid staan en daarom pal tegenover jihadisten”, schreef hij.

Ziet even over het hoofd dat je nooit publiekelijk spijt hebt betuigd voor je daden.

Een gerenommeerde journalist als Andreas Kouwenhoven van NRC Handelsblad is bereid voor je te liegen, door te beweren dat je “zestien jaar geleden” bent veroordeeld wegens je lidmaatschap van een terroristische organisatie en verboden wapenbezit. Ofwel: de goede verstaander moet het maar als een jeugdzonde zien. De waarheid is: je bent in 2014 veroordeeld door het Gerechtshof en hebt tot 2016 geprobeerd die straf ongedaan te maken bij de Hoge Raad.

Tevergeefs.

Ik zet dat woord ‘tevergeefs’ even apart, omdat een andere gerenommeerde journalist (Elif Isitman van de Telegraaf en voorheen WNL, Elsevier en Financieel Dagblad) nóg een stapje verder gaat dan Kouwenhoven.

Zij beweert ronduit: “Overigens bleek de zaak tegen Soumaya S. een gevalletje rechterlijke dwaling”.

Toen ik dát las, moest ik echt even mijn ogen uitwrijven.

Wíst ze niet dat je twéé keer bij het Gerechtshof bent geweest of ‘vergeet’ ze de tweede keer?

Of vond een Telegraaf-journalist nou werkelijk dat jij ten onrechte veroordeeld bent?

En is dat dan omdat ze de strafzaak op de voet heeft gevolgd en hebben we met haar een potentiële opvolger van Peter R. de Vries te pakken?

Of heeft ze zich gewoon door jouw mooie praatjes laten inpakken en denkt ze dat ze een goede vriendin van je is, voor wie ze moet opkomen?

Hoe dan ook: bizar.

Persoonlijk maak ik me zorgen om twee dingen.

Ten eerste: of jij wel zo gederadicaliseerd bent als al je nieuwe vrienden in politiek en media zo graag willen doen voorkomen.

Sowieso omdat je nooit verantwoordelijkheid hebt genomen voor je daden, wat ook volgens je vroegere Hofstadgroep-collega Jason Walters de eerste stap is in het deradicaliseringstraject. Ook omdat een radicaliseringsdeskundige die jij goed kent, je zus Karima, zegt dat “wie het woord deradicalisering heeft bedacht, gelooft in sprookjes”.

Maar goed, we zullen pas na je dood weten of jij inderdaad definitief met pensioen bent gegaan als terrorist, of dat er toch nog een waakvlammetje brandde dat later is opgelaaid.

Dus wie nú beweert dat jij zeker in herhaling gaat vervallen, zit er vooralsnog net zo ver naast als mensen die beweren dat je níet in herhaling gaat vervallen.

We weten het eenvoudigweg niet (wat voor mij in het kader van risicobeperking een goede reden zou zijn om je ver verwijderd te houden van politieke invloed en het Tweede Kamer-gebouw).

Maar ik maakte me over twéé dingen zorgen.

Het tweede is: Frits Bolkestein.

Bolkestein werd tien jaar geleden jouw ‘mentor’.

Inmiddels is het een oude, broze man.

Ik hoop maar dat jij geen misbruik van die man en zijn nog brozere echtgenote Femke maakt.

Dat je niet in hun huis woont, dat je ze geen geld aftroggelt en dat je hem niet uitlacht als je ‘m gebruikt voor allerlei malle filmpjes, bijvoorbeeld om je zus te feliciteren als ze benoemd is tot Tweede Kamerlid van D66.

Want dan zou je niet alleen een veroordeelde terrorist zijn, maar ook nog een slecht mens.

Groet,

JanD

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 18 dec 2021 16:38

oud-politicus PVV over groeiend onbegrip voor christenen in Europa

In Europa neemt de intolerantie tegenover christenen toe. Met name de secularisatie is een van de redenen voor die toename. De onverdraagzaamheid uit zich soms in vandalisme en haatmisdrijven. Het aantal haatmisdrijven in de richting van christenen in Europa is vorig jaar met 70 procent is toegenomen ten opzichte van 2019 naar 980 meldingen, werd onlangs bekend. In het Family7-programma Uitgelicht! reageert oud-Europarlementariër Lucas Hartong.



https://cip.nl/88739-lucas-hartong-over ... -in-europa

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Erik1960 » 19 dec 2021 14:24

benefietdiner schreef:oud-politicus PVV over groeiend onbegrip voor christenen in Europa

In Europa neemt de intolerantie tegenover christenen toe. Met name de secularisatie is een van de redenen voor die toename. De onverdraagzaamheid uit zich soms in vandalisme en haatmisdrijven. Het aantal haatmisdrijven in de richting van christenen in Europa is vorig jaar met 70 procent is toegenomen ten opzichte van 2019 naar 980 meldingen, werd onlangs bekend. In het Family7-programma Uitgelicht! reageert oud-Europarlementariër Lucas Hartong.



https://cip.nl/88739-lucas-hartong-over ... -in-europa

Vooropgesteld dat elk misdrijf er eentje teveel is… Europa had in 2019 510 miljoen inwoners, waarvan zo’n 55% zich christen noemt. Daarvan zijn er 980 in aanraking gekomen een misdrijf als hierboven bedoeld. Dat is 0,00000349%. Wordt hier van een microbe een olifant gemaakt?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten