PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 19 dec 2021 18:20

Erik1960 schreef:Vooropgesteld dat elk misdrijf er eentje teveel is… Europa had in 2019 510 miljoen inwoners, waarvan zo’n 55% zich christen noemt. Daarvan zijn er 980 in aanraking gekomen een misdrijf als hierboven bedoeld. Dat is 0,00000349%. Wordt hier van een microbe een olifant gemaakt?
Daar gaat het niet om.
Jou reactie doet mijn overkomen als: ach die paar muggen slaan we gewoon dood er zijn nog zat olifanten.
Het gaat om het totaal toenemende schrikbarende percentage van 70 % haatmisdrijven waarvan 25 % meest tegen christenen
Afbeelding
https://evangelicalfocus.com/europe/142 ... pe-in-2020

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Erik1960 » 19 dec 2021 18:35

benefietdiner schreef:Daar gaat het niet om.
Jou reactie doet mijn overkomen als: ach die paar muggen slaan we gewoon dood er zijn nog zat olifanten.
Het gaat om het totaal toenemende schrikbarende percentage van 70 % haatmisdrijven waarvan 25 % meest tegen christenen
Afbeelding
https://evangelicalfocus.com/europe/142 ... pe-in-2020


Ik opende met: elk misdrijf is er eentje teveel. Of las je daar overheen?

En wat dat gegoochel met cijfers betreft: ken je het gezegde ‘er zijn leugens, grote leugens en statistiek’? Als we nu eens ruim rekenen en zeggen dat de helft van onze bevolking zich christen noemt, dan zou er in 2019 1 (ja, je leest het goed: 1) Nederlander slachtoffer zijn geworden van zo’n misdrijf.

Overigens heb ik grote twijfels bij de correctheid van de grafiek die je laat zien. De enorme stijging in Polen maakt mij argwanend. Er is in Europa bijna geen land zo katholiek als Polen. Vreemd dat uitgerekend daar het aantal misdrijven zo toeneemt. Of zou het te maken kunnen hebben met enkele zeer omstreden wetten die Polen de laatste tijd invoerde?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 19 dec 2021 19:05

Erik1960 schreef:Overigens heb ik grote twijfels bij de correctheid van de grafiek die je laat zien. De enorme stijging in Polen maakt mij argwanend. Er is in Europa bijna geen land zo katholiek als Polen. Vreemd dat uitgerekend daar het aantal misdrijven zo toeneemt. Of zou het te maken kunnen hebben met enkele zeer omstreden wetten die Polen de laatste tijd invoerde?
Daar ben ik het wel mee eens. Ik kom zelf regelmatig in Jelenia Góra Polen wat redelijk dicht tegen de grens van Tsjechië (Reuzengebergte) aan ligt en daar merk ik totaal niets van het geen beschreven is. Het is daar totaal katholiek christelijk. Maar ja dat is maar een klein gedeelte van Polen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Mortlach » 19 dec 2021 22:07

Erik1960 schreef:Overigens heb ik grote twijfels bij de correctheid van de grafiek die je laat zien. De enorme stijging in Polen maakt mij argwanend. Er is in Europa bijna geen land zo katholiek als Polen. Vreemd dat uitgerekend daar het aantal misdrijven zo toeneemt. Of zou het te maken kunnen hebben met enkele zeer omstreden wetten die Polen de laatste tijd invoerde?


Ik zag die staaf ook en dacht dat het om haatmisdrijven tegen Poolse LGBTQ'ers ging... maar ik denk niet dat evangelicalfocus.com zich daar erg druk om zou maken...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2021 22:21

benefietdiner schreef:oud-politicus PVV over groeiend onbegrip voor christenen in Europa

In Europa neemt de intolerantie tegenover christenen toe. Met name de secularisatie is een van de redenen voor die toename. De onverdraagzaamheid uit zich soms in vandalisme en haatmisdrijven. Het aantal haatmisdrijven in de richting van christenen in Europa is vorig jaar met 70 procent is toegenomen ten opzichte van 2019 naar 980 meldingen, werd onlangs bekend. In het Family7-programma Uitgelicht! reageert oud-Europarlementariër Lucas Hartong.



https://cip.nl/88739-lucas-hartong-over ... -in-europa


Interessant is wel dat jij altijd bang bent voor de Islam die voor dit soort dingen zou zorgen maar wat blijkt nu? Het komt vooral uit seculiere hoek.

En de vraag is natuurlijk wel in hoeverre het altijd haat is tegenover christenen / het christelijke geloof of dat het haat is tegen religieuze instituten die hun religie misbruikt hebben. Zo zijn er wel wat katholieke kerken beklad als gevolg van misbruikzaken en zo. Is dat dat haat tegen christenen of haat tegen dingen die niets met het christendom te maken hebben, er juist lijnrecht tegenover staan? In Polen is vandalisme bij kerken het gevolg van de nog verdere aanscherping van abortuswetgeving waar de kerk een belangrijke rol in speelt, als je kind daar een zwaar levensbedreigende afwijking heeft mag dat al niet meer want als het kind geboren wordt kan het allicht nog gedoopt worden. (bron.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Mortlach » 19 dec 2021 23:32

Marnix schreef:
En de vraag is natuurlijk wel in hoeverre het altijd haat is tegenover christenen / het christelijke geloof of dat het haat is tegen religieuze instituten die hun religie misbruikt hebben. Zo zijn er wel wat katholieke kerken beklad als gevolg van misbruikzaken en zo. Is dat dat haat tegen christenen of haat tegen dingen die niets met het christendom te maken hebben, er juist lijnrecht tegenover staan? In Polen is vandalisme bij kerken het gevolg van de nog verdere aanscherping van abortuswetgeving waar de kerk een belangrijke rol in speelt, als je kind daar een zwaar levensbedreigende afwijking heeft mag dat al niet meer want als het kind geboren wordt kan het allicht nog gedoopt worden. (bron.


In Canada zijn afgelopen jaar ook een paar kerken in vlammen op gegaan. Elke keer nadat er bij de plaatselijke 'residential school' weer een massagraf met talloze overschotten van First Nations-kinderen was gevonden. En de kerk maar draaien en dralen met het openbaar maken van de archieven zodat de nabestaanden misschien nog eens zouden te weten komen wat er met hun kinderen is gebeurd, want ach, de daders zouden eens bestraft worden...

Keur het natuurlijk niet goed, maar begrijp het volledig!

Daar kun je ook verslag van doen als zijnde haatmisdrijven jegens Christenen. Dan moet je dus alleen wel even vergeten dat het een reactie is op de genocide die (voornamelijk) christenen hebben aangericht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2021 10:15

Mortlach schreef:In Canada zijn afgelopen jaar ook een paar kerken in vlammen op gegaan. Elke keer nadat er bij de plaatselijke 'residential school' weer een massagraf met talloze overschotten van First Nations-kinderen was gevonden. En de kerk maar draaien en dralen met het openbaar maken van de archieven zodat de nabestaanden misschien nog eens zouden te weten komen wat er met hun kinderen is gebeurd, want ach, de daders zouden eens bestraft worden...

Keur het natuurlijk niet goed, maar begrijp het volledig!

Daar kun je ook verslag van doen als zijnde haatmisdrijven jegens Christenen. Dan moet je dus alleen wel even vergeten dat het een reactie is op de genocide die (voornamelijk) christenen hebben aangericht.


Dat was ook mijn punt. Aan de andere kant is het nog steeds niet goed om kwaad met kwaad te vergelden. Als de abortuswetgeving zwaarder wordt in Polen en de kerk speelt daar een rol in is het alsnog een misdrijf om een kerk in de brand te steken of te bekladden met leuzen. Maar je kan het dan niet zeggen dat het per definitie hate crime is tegen christenen om hun geloof nee.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 24 nov 2023 09:57

benefietdiner schreef:PVV Wilders heeft 10 jaar en twee dagen gelijk gehad.
http://pvv.nl/index.php/36-fj-related/g ... -2014.html

Wilders: geen jihad- maar Pechtoldgangers
http://nos.nl/video/694565-wilders-geen ... ngers.html

wie durft hier tegen te stemmen?

De grote onzin van PvdA-leider Samson over gematigde moslims.
http://nos.nl/video/694560-samsom-tegen ... bleem.html

Nu 19 jaar verder heeft hij gelijk gekregen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2023 11:37

benefietdiner schreef:Nu 19 jaar verder heeft hij gelijk gekregen.


Waarom? De grootste zijn is wat anders dan gelijk krijgen / hebben. Die retoriek klopt niet want dan had Mark Rutte de afgelopen 13 jaar ook gelijk gehad, heeft Poetin al jaren gelijk in Rusland enz.

Je bedoelt denk ik: na 19 jaar is de PVV de grootste geworden. En wel toen Wilders na het zat te zijn om 19 jaar aan de zijlijn te staan, besloot een mildere koers te gaan varen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Erik1960 » 24 nov 2023 16:45

benefietdiner schreef:Nu 19 jaar verder heeft hij gelijk gekregen.

Dieptriest… Eindelijk is er weer een zondebok gevonden. De vreemdeling.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 24 nov 2023 17:59

Ik ben inmiddels al even uit Nederland weg, dus heb de ontwikkelingen in NL niet 100% gevolgd, maar vanaf hier: ik was werkelijk verbijsterd over de uitslag...

Het laatste wat ik over Wilders had gehoord was dat hij de provinciale Staten verkiezingen verloren had...

Wat heb ik gemist??
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 24 nov 2023 18:05

Erik1960 schreef:Dieptriest… Eindelijk is er weer een zondebok gevonden. De vreemdeling.

Ik heb het niet heel goed gevolgd, maar had op afstand de indruk dat meerdere partijen de migratie-kaart getrokken hadden.

In de Noorse media wordt de overwinning van Wilders gelinkt aan het ego van Frans Timmermans en een strategische blunder van de VVD.
En als dat inderdaad klopt: dan ligt het niet zozeer aan de PVV of Wilders, maar is het vooral een afrekening met de oude politieke traditie.
Denk jij wél dat xenofobie de hoofdmoot van deze verschuiving is?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Erik1960 » 24 nov 2023 18:18

StillAwake schreef:Ik heb het niet heel goed gevolgd, maar had op afstand de indruk dat meerdere partijen de migratie-kaart getrokken hadden.

In de Noorse media wordt de overwinning van Wilders gelinkt aan het ego van Frans Timmermans en een strategische blunder van de VVD.
En als dat inderdaad klopt: dan ligt het niet zozeer aan de PVV of Wilders, maar is het vooral een afrekening met de oude politieke traditie.
Denk jij wél dat xenofobie de hoofdmoot van deze verschuiving is?

De overstap van PvdA/GL naar PVV zie ik niet zo 1-2-3. De VVD zal best een steek hebben laten vallen. Wat de xenofobie betreft: veel Nederlanders hebben de illusie dat er genoeg woonruimte voor alle echte Nederlanders is als de grenzen dicht gaan. Dat wachttijden en tekorten in de zorg verdwijnen als de vreemdelingen niet meer naar ziekenhuizen gaan. Etc.
Elk land krijgt de leiders die het verdient. Het is niet anders.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 24 nov 2023 19:40

Nee de meeste PVV-stemmers kwamen bij VVD en de BBB vandaan. Die zijn juist flink gezakt.


StillAwake schreef:Ik heb het niet heel goed gevolgd, maar had op afstand de indruk dat meerdere partijen de migratie-kaart getrokken hadden.

In de Noorse media wordt de overwinning van Wilders gelinkt aan het ego van Frans Timmermans en een strategische blunder van de VVD.
En als dat inderdaad klopt: dan ligt het niet zozeer aan de PVV of Wilders, maar is het vooral een afrekening met de oude politieke traditie.
Denk jij wél dat xenofobie de hoofdmoot van deze verschuiving is?


Nee want migratie in de debatten niet een enorm groot thema en Wilders is juist enorm gestegen toen hij deze campagne verrassend mild bleek te zijn en dingen uit het verleden wat relativeerde en minder belangrijk maakte.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor StillAwake » 24 nov 2023 22:36

Marnix schreef:Nee de meeste PVV-stemmers kwamen bij VVD en de BBB vandaan. Die zijn juist flink gezakt.




Nee want migratie in de debatten niet een enorm groot thema en Wilders is juist enorm gestegen toen hij deze campagne verrassend mild bleek te zijn en dingen uit het verleden wat relativeerde en minder belangrijk maakte.

Dank.
Ik heb de debatten niet gevolgd (wel gestemd overigens...), maar was vooral verbaasd dat het politieke klimaat zo snel veranderend is.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten