ajl schreef:Nu maak jij zelf een generalisatie van hetgeen ik eerder schreef. Ik heb het niet over haatzaaien, maar wel over de realiteit. Mijn man heeft afgelopen 20 jaar in het strafrecht, bij het OM en bij meerdere opsporingsdiensten gewerkt. De realiteit is nu eenmaal dat bepaalde criminele activiteiten relatief vaak in bepaalde bevolkingsgroepen voorkomen. En voordat jij het weer verdraait; nergens wordt aangegeven dat er ook geen brave burgers onder deze bevolkingsgroepen zijn. Wel wordt aangegeven dat de groep die niet zo braaf is relatief groot is.
Idem met de toeslagenaffaire. De afhandeling van de toeslagenaffaire duurt onder andere zo lang, omdat een grote groep terecht bepaalde bedragen moest terugbetalen. Ook daar zit de overheid mee in zijn maag, De overheid heeft hierin ook grote fouten gemaakt. Dat neemt niet weg dat een groep teveel toeslag heeft ontvangen en dit terug moet betalen.
Idem met de problematiek in Rotterdam. Ook daar zorgt een grote groep allochtone Nederlanders voor de meeste overlast. Nogmaals; niet allemaal, maar statistisch gezien een grotere groep dan overlast die door de de autochtone Nederlanders wordt veroorzaakt.
Dat Wilders zo hard groeit in de peilingen heeft met name te maken dat afgelopen 20 jaar weggekeken is van bovenstaande problematiek. Men durfde dit slecht te benoemen om niet als racist weggezet te worden. Nogmaals en voor de goede orde; dat betekent niet dat de allochtone Nederlanders de oorzaak is van alle crisis; zoals de woningmarkt, stijgende prijzen en de energiecrisis etc. Natuurlijk niet. Die oorzaak ligt totaal ergens anders.
Zoals ik al zei, het is goed om dat te bespreken en aan te pakken, zolang we niet alle buitenlanders de schuld gaan geven van wat een deel van hen doet. Of alle Marokkanen van het gedrag van een deel van hen, of alle moslims.
Dat is wat anders dan de foute groep aanpakken en bespreekbaar maken dat het in bepaalde kringen meer voorkomt.