PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

DeLange
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1402
Lid geworden op: 07 jul 2015 13:13

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor DeLange » 31 dec 2019 05:49

elbert schreef:Als je een beetje zoekt op internet, dan kom je op de volgende punten uit:
- geen geldverslindend klimaatbeleid
- meer directe democratie (correctieve referenda)
- inderdaad een strenger asielbeleid (Australisch model)
- uit de EU (Nexit)
- minder regelgeving voor burgers en ondernemers
- lagere belastingdruk

Eigenlijk is FvD wat de VVD van 10 jaar geleden was, plus de nadruk op referenda.

Ja, ook dat idee kreeg ik wel, dat het kwa inhoud goed samen gaat met VVD en het CDA. Wederom niet mijn voorkeuren. Het asielbeleid staat mij al jaren tegen. Uitkammen van veel mensen door bezuinigingen en verhoging eigen bijdrage voor de zorg ook. Daar wil trouwens de FvD wel wat aan doen, door dat terug te voeren tot 200 euro in het jaar.
De EU verlaten weet ik gewoon niet, of zo iets kan. Al heb ik wel het idee dat het ons veel geld kost, om bij de EU te zijn, maar het levert natuurlijk ook veel op.

Het onderstreepte is het gevolg van wat er in sommige media over deze partij gezegd wordt.
V.w.b. de uil van Minerva: zie hier. Het is niets meer en niets minder dan dat Baudet hiermee claimt dat zijn partij het gezond verstand (de wijsheid) in de politiek terug wil brengen.
Nou, nee. FvD is opgericht naar aanleiding van het Oekraïne referendum, waarbij de regering niet luisterde naar de uitslag en in plaats daarvan de eigen zin doordreef. Dit in navolging van het EU referendum (61% was tegen), waar de regering zich ook niets van aantrok.

Dank je wel voor deze toelichting :D
Laten we maar hopen dat het slechts dat is, en niet een truck van de "Elite" om aan de macht te blijven. Ik ben wat achterdochtig :lol:
Hij verlangt naar een hechte Vader kind relatie met jou

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor ben db bd » 29 feb 2020 13:59

Laten we maar hopen dat het slechts dat is, en niet een truck van de "Elite" om aan de macht te blijven. Ik ben wat achterdochtig.

Doe daar maar niet bij lachen. Het gaat natuurlijk niet om aan de macht te blijven, maar om die macht uit te breiden, tot aan een dictatuur toe. Stilstand is immers achteruitgang.
Eigenlijk ben ik blij dat steeds meer mensen de migratie, klimaathype en EU in de portemonnee beginnen te voelen. Want als de VVD en CDA niet leren aan te haken bij het nuchtere verstand van die uil van Minerva, dan wordt de dictatoriale grip van Europees NWO-domlinks zo groot op ons mensen dat omkeer onmogelijk wordt.
Ik ben door mijn leeftijd nog achterdochtiger dan DeLange, vrezende dat de denkpolitie van Kajsa Ollongren met hulp van de mainstreammedia ons binnen 10 jaar geheid de mond heeft gesnoerd, op straffe van krankzinnige vernietigende 'nepnieuws'dwangsommen.
Als PVV en FvD met rechtse versterking van vernieuwde VVD en CDA vóór die tijd geen meerderheid behalen, dan is m.i. onze kans voorbij.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 06 jul 2020 10:30

Inbreng Geert Wilders racisme debat



PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk d:)b

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2020 11:08

Denk je nou echt dat we 40 minuten naar Geert Wilders gaan luisteren? :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 06 jul 2020 11:30

Marnix schreef:Denk je nou echt dat we 40 minuten naar Geert Wilders gaan luisteren? :-)

Nu ja bijna 19.000 berichten geschreven hier op Refoweb door Marnix…… :shock:
Gaat eens uitrekenen hoeveel tijd dat gekost heeft. :wink:
Dan is 40 minuten van jou aandacht vragen niets :D en…… we kunnen Black Lives Matter direct van tafel vegen in Nederland.
Nederland is geen racistisch land en de cultuur van Sinterklaas en zwarte piet kan gewoon behouden blijven. d:)b

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor schaapje » 06 jul 2020 12:14

benefietdiner schreef:Inbreng Geert Wilders racisme debat



PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk d:)b

Laatste minuten gekeken ik denk dat hij kruipolie heeft bekeken. :mrgreen: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 06 jul 2020 12:25

schaapje schreef:Laatste minuten gekeken ik denk dat hij kruipolie heeft bekeken. :mrgreen: :lol:

:mrgreen: =D>

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2020 16:31

benefietdiner schreef:Nu ja bijna 19.000 berichten geschreven hier op Refoweb door Marnix…… :shock:
Gaat eens uitrekenen hoeveel tijd dat gekost heeft. :wink:
Dan is 40 minuten van jou aandacht vragen niets :D en…… we kunnen Black Lives Matter direct van tafel vegen in Nederland.
Nederland is geen racistisch land en de cultuur van Sinterklaas en zwarte piet kan gewoon behouden blijven. d:)b


Tja dat was tenminste nuttige tijdsbesteding :-)
Overigens ben ik ruim 17,5 jaar lid hier. 210 maanden. Bijna 19000 berichten wat gemiddeld 3 berichten per dag is. Dus het lijkt erger dan het is.

In ieder geval ga ik het filmpje niet kijken :-) kan wel wat nuttigers bedenken in die 40 minuten. Mijn ervaring is dat de filmpjes van Wilders zelden leerzaam zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 07 jul 2020 08:07

Marnix schreef:In ieder geval ga ik het filmpje niet kijken :-) kan wel wat nuttigers bedenken in die 40 minuten. Mijn ervaring is dat de filmpjes van Wilders zelden leerzaam zijn.

Hier dan geen filmpje maar wat te lezen binnen 1 minuut.
‘Geert Wilders zet aanval in op islamitische politieke partijen: ‘Islam hoort NIET bij Nederland, geen DENK en geen NIDA!’
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... geen-nida/

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2020 10:31

Tja maar hoe wil hij dat dan voorkomen? Hij kan dit wel roepen maar wettelijk gezien is het gewoon mogelijk in een democratie om een islamitische partij op te richten. Als je dat wil verbieden moet je aan de democratie gaan sleutelen en Nederland minder democratisch maken. Kortom, dit valt weer onder de bekende Wilders-aanpak: veel geschreeuw maar weinig wol.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor K80 » 07 jul 2020 10:43

Tsja, de grondwet van vrijheid van geloof stamt uit een andere tijd. Toen was mijn inziens bedoeld dat je Jood, Katholiek, Protestants of Atheïst kon zijn.
Dat er ooit moslims hier zouden wonen had geen man over nagedacht.
Ik zal het wel niet mogen zeggen, maar beter is dat er geen politieke partijen mogen zijn gebaseerd op een religie. Volledige scheiding van kerk en staat.
Ook alleen maar openbare scholen, zodat religie alleen maar thuis en in de kerk beleden wordt.
Want als je moslim scholen wilt verbieden, moet je ook Christelijke scholen verbieden, wil je moslim partijen verbieden, moet je ook Christelijke partijen verbieden.
Wij gaan nog meemaken dat Pasen afgeschaft wordt en dat het suikerfeest er voor in de plaats komt.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 07 jul 2020 12:03

Marnix schreef:Tja maar hoe wil hij dat dan voorkomen? Hij kan dit wel roepen maar wettelijk gezien is het gewoon mogelijk in een democratie om een islamitische partij op te richten. Als je dat wil verbieden moet je aan de democratie gaan sleutelen en Nederland minder democratisch maken. Kortom, dit valt weer onder de bekende Wilders-aanpak: veel geschreeuw maar weinig wol.

Is toch echt heel eenvoudig hoor en Geert Wilders zegt het honderd keren. De Islam is geen godsdienst maar een ideologie gebaseerd op geweld en dat moet verboden worden.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 07 jul 2020 12:07

K80 schreef:Tsja, de grondwet van vrijheid van geloof stamt uit een andere tijd. Toen was mijn inziens bedoeld dat je Jood, Katholiek, Protestants of Atheïst kon zijn.
Dat er ooit moslims hier zouden wonen had geen man over nagedacht.

Daar zit wat in.
K80 schreef:Ik zal het wel niet mogen zeggen, maar beter is dat er geen politieke partijen mogen zijn gebaseerd op een religie. Volledige scheiding van kerk en staat.
Ook alleen maar openbare scholen, zodat religie alleen maar thuis en in de kerk beleden wordt.
Want als je moslim scholen wilt verbieden, moet je ook Christelijke scholen verbieden, wil je moslim partijen verbieden, moet je ook Christelijke partijen verbieden.
Wij gaan nog meemaken dat Pasen afgeschaft wordt en dat het suikerfeest er voor in de plaats komt.
Zoals ik tegen Marnix zei: De Islam is geen godsdienst maar een ideologie gebaseerd op geweld en dat moet aangepakt en verboden worden.
De enige politieke partijen die hier werkelijk wat aan willen doen is FvD en voornamelijk de PPV.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2020 13:36

benefietdiner schreef:Is toch echt heel eenvoudig hoor en Geert Wilders zegt het honderd keren. De Islam is geen godsdienst maar een ideologie gebaseerd op geweld en dat moet verboden worden.


Onzin. De Islam is een godsdienst. Zoek maar even op internet op godsdiensten / religies. Dan vind je alleen maar pagina’s waar met christendom, jodendom, hindoeïsme, boeddhisme enzovoorts ook de islam wordt genoemd.

De islam is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote zogenoemde abrahamitische religies. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave of onderwerping en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam zich overgeeft aan Gods wil en wetten.

Dus je kan in het kader van godsdienstvrijheid wettelijk gezien een islamitische partij niet verbieden. Dan kan je 100x roepem dat de islam geen godsdienst is maar de rechter zal het daar absoluut niet mee eens zijn. Dus nogmaals de vraag: Wilders kan wel wat roepen maar hoe wil hij dat voor elkaar krijgen in een democratisch land? Dat kan alleen door te gaan morrelen aan de grondwet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 07 jul 2020 16:26

Marnix schreef:Onzin. De Islam is een godsdienst. Zoek maar even op internet op godsdiensten / religies. Dan vind je alleen maar pagina’s waar met christendom, jodendom, hindoeïsme, boeddhisme enzovoorts ook de islam wordt genoemd.

De islam is een monotheïstische godsdienst en een van de drie grote zogenoemde abrahamitische religies. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave of onderwerping en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam zich overgeeft aan Gods wil en wetten.

Dus je kan in het kader van godsdienstvrijheid wettelijk gezien een islamitische partij niet verbieden. Dan kan je 100x roepem dat de islam geen godsdienst is maar de rechter zal het daar absoluut niet mee eens zijn. Dus nogmaals de vraag: Wilders kan wel wat roepen maar hoe wil hij dat voor elkaar krijgen in een democratisch land? Dat kan alleen door te gaan morrelen aan de grondwet.
Volgens Geert Wilders:
Weliswaar heeft de islam bepaalde religieuze kenmerken (een opperwezen, een hiernamaals et cetera) maar de doelen van de islam liggen hier op aarde: de invoering van de sharia, werelddominantie, de jihad, dhimmitude (de onderdrukking van ongelovigen) de apartheid tegen vrouwen en het onderdrukken en vermoorden van niet-moslims. De islam is alles omvattend van erfrecht tot strafrecht. Daarom is het meer een politieke ideologie dan een religie

De meeste mensen denken dat de islam een godsdienst is, zoals elke andere, met een vooral spirituele boodschap die elke gelovige naar beste vermogen probeert in te vullen.

Niets is minder waar overeenkomstig de PVV
De islam dringt zeer diep door in het dagelijkse leven en de sociale interactie van de moslims. De islam is een alles omvattend politiek systeem. Er is geen scheiding van machten zoals wij in de westerse wereld kennen; de trias politica. Alle macht ( politiek, rechterlijk, militair, … ) ligt bij de Kalief of diens afgevaardigde. Er is een onvoorwaardelijke gehoorzaamheid verplicht aan de Kalief en is feitelijk een voortzetting van het principe, dat Mohammed alle macht in handen had. Het is daarmee een alles omvattend systeem, een ideologie gericht op aardse macht.

helemaal eens met Geert Wilders.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten