PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 12 dec 2019 07:32

Marnix schreef:FDC en “de boeren” zijn niet hetzelfde. Het zijn een beetje de extremisten onder de boeren voor wie het doel al snel de middelen heiligt. Ook lang niet alle boeren zijn blij met de toon van FDC en de aangekondigde acties. En terecht, je mag demonstreren maar er zijn wel grenzen.

Aan de Haagse regeldrift schijnen anders geen grenzen te zijn. Ook nu, nu enkele boeren letterlijk zelfmoord hebben gepleegd omdat ze geen uitweg zagen plotten D66 en GroenLinks om nog meer boerengezinnen kapot te krijgen.

FDF vertegenwoordigd een deel van de boeren met een grote actiebereidheid. Agractie lijkt me wat groter en wat gematigder. Beide samen zijn een redelijke vertegenwoordiging van de boeren. Beide zijn de Nederlandse overheid helemaal zat. Evenals de leraren, bouwvakkers en vele andere beroepsgroepen.

Deze regering heeft geld te over maar geen visie voor de rest van de regeerperiode. Laat staan dat ze nadenken over de lange termijn.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 12 dec 2019 08:34

Marnix schreef:Kortom, we kunnen er niets aan veranderen en klimaatmaatregelen nemen is zinloos, de gevolgen zijn onvermijdelijk? Is dat wat de algemene wetenschappelijke visie is?
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat er 2 soorten klimaatmaatregelen zijn:
- adaptatie (aanpassen aan veranderende omstandigheden)
- mitigatie (het voorkomen van klimaatverandering)

Adaptatie doen we al vele honderden jaren en met succes. We bouwen dijken en andere waterkeringen, hebben wateropslagplaatsen enz. Het is relatief goedkoop.
Mitigatie is iets wat neerkomt op het reguleren van het weer. Een soort van regendansen om regen af te dwingen, of in dit geval, de temperatuur van de aarde te beinvloeden door aan 1 knop in het klimaatsysteem (CO2) te draaien.
Daarvan zeg ik: het is de onvoorstelbare kosten niet waard, want het zal geen meetbare invloed hebben. Zeker niet als niet iedereen (zoals de VS, China en andere landen) gewoonweg niet meedoen. Dan helpt het echt helemaal niets.

Dat is volgens mij de discussie die we moeten voeren en niet blindelings achter charlatans aanlopen (want dat zijn het) die je voorspellen dat als je het hele land nou maar vol zet met windmolens en zonnepanelen en als je nou de bossen maar kapt en die verbrandt in ovens die meer CO2 en luchtvervuiling uitstoten dan kolencentrales, dat je dan een "beter klimaat" (whatever that may be) zult krijgen. De mensen die dat zeggen, hebben daar meestal grote financiële belangen bij.
Dat is regelrechte kwakzalverij die ons alleen maar ellende zal brengen.

Volgens gerenommeerde wetenschappers, zoals de Nederlandse klimaateconoom Richard Tol (die links politiek georienteerd is), die meeschreef aan IPCC rapporten, zal de temperatuurstijging toch wel doorgaan tot een graad of 3 en valt er niet zo heel veel aan te doen, maar zullen de gevolgen daarvan meevallen.
Zelfs een energiehoogleraar die lid is van GroenLinks betoogt dat veel van de maatregelen die nu worden genomen (niet alleen biomassa, maar ook de "van het gas af" gekte), compleet averechts zullen werken.
Tot de maatregelen die volgens mij wel werken, zijn het inzetten op nieuwe vormen van kernenergie (o.a. thorium en kleine reactors) die veilig zijn en nauwelijks afval opleveren. Dit is de enige energievorm die CO2 vrij is, weinig oppervlakte nodig heeft, een enorm hoge energiedichtheid heeft (een heel belangrijke factor) en vraaggestuurd kan leveren. Daarom zie je dat in landen als China, India, de VS en het VK daar heel veel onderzoek in wordt gestoken en dat gaat later deze eeuw voor reductie van de CO2 uitstoot zorgen. Wie doet daar niet aan mee? De EU, want die heeft een aversie tegen kernenergie en kiest in plaats daarvan voor middeleeuwse oplossingen zoals windmolens. Die windmolens hebben we niet voor niets in de 19e eeuw afgeschaft. Denken dat we daarnaartoe terug kunnen, is totaal niet verstandig, al was het alleen maar vanwege bij-effecten zoals deze en deze (schokkend voor dierenliefhebbers).
irmo schreef:Dan zijn we het oneens :P. Ik vind dat ze zeuren.
Misschien moet je hun producten maar boycotten. :wink:
Yoshi schreef:Lid geworden van een lokale afdeling en in het bestuur zitting genomen om een wat reëler beeld te krijgen van de politiek.
d:)b Goede actie. Ik zit er zelf ook over te denken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor de passant » 12 dec 2019 10:17

Als we hadden gehoorzaamd zoals Paulus ergens in 1 van zijn brieven schrijft :"Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn." 1 Timoteüs 6:8 en we hadden ons als westerse christenheid daar aan gehouden dan hadden we nu niet met deze ellende opgescheept gezeten , maar ja die hebzucht hè........

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 12 dec 2019 10:20

Deze ellende leggen we onszelf op onder de nieuwe klimaatreligie.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2019 11:20

Yoshi schreef:Deze ellende leggen we onszelf op onder de nieuwe klimaatreligie.


En die is het gevolg van de oude welvaartsreligie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 12 dec 2019 11:34

Marnix schreef:En die is het gevolg van de oude welvaartsreligie.

Verre van. Dit komt er gewoon naast of bovenop.
Of denk je werkelijk dat al die klimaatreligie aanhangers ook maar iets van hun welvaart willen opgeven?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 12 dec 2019 11:46

Yoshi schreef:Verre van. Dit komt er gewoon naast of bovenop.
Of denk je werkelijk dat al die klimaatreligie aanhangers ook maar iets van hun welvaart willen opgeven?
Het probleem is dat het niet kan. Je kunt niet 260 miljard euro per jaar (EU plannen) aan klimaatbeleid uitgeven en dan verwachten dat het welvaartsniveau gelijk blijft of zal toenemen. Wat ik voorzie is een tweedeling in de maatschappij: mensen die niet zo getroffen worden door klimaatbeleid en hun welvaartsniveau op peil kunnen houden (de Tesla rijders bijvoorbeeld) en mensen die er fors op achteruitgaan. Aan de gele hesjes protesten in Frankrijk en de boerenprotesten hier, zie je waar dat toe kan leiden: veel sociale onrust.
Om de lijn door te trekken naar de politiek, zie je dat veel mensen die getroffen worden door de klimaatmaatregelen, niet meer op linkse partijen stemmen. Links was er vroeger voor de arbeiders (arbeiderspartij, partij voor de arbeid). Dat is nu niet meer zo: die traditionele achterban stemt nu in toenemende mate op de PVV en FvD. Tegenwoordig zijn de rijke hipsters degenen die links stemmen: D66 en GroenLinks.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 12 dec 2019 11:50

elbert schreef:Het probleem is dat het niet kan. Je kunt niet 260 miljard euro per jaar (EU plannen) aan klimaatbeleid uitgeven en dan verwachten dat het welvaartsniveau gelijk blijft of zal toenemen. Wat ik voorzie is een tweedeling in de maatschappij: mensen die niet zo getroffen worden door klimaatbeleid en hun welvaartsniveau op peil kunnen houden (de Tesla rijders bijvoorbeeld) en mensen die er fors op achteruitgaan. Aan de gele hesjes protesten in Frankrijk en de boerenprotesten hier, zie je waar dat toe kan leiden: veel sociale onrust.

Het kan idd niet. Maar maak dat de grachtengordel elite en het Gooi mediabobo's maar eens duidelijk. Die zitten er straks ook nog erg warmpjes bij hoor. Die hebben geld genoeg en zal het geen drol interesseren als de middenklasse verder de diepte in verdwijnt. Dan kunnen ze er enkel nog meer op neerkijken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2019 12:20

Yoshi schreef:Verre van. Dit komt er gewoon naast of bovenop.
Of denk je werkelijk dat al die klimaatreligie aanhangers ook maar iets van hun welvaart willen opgeven?


Er zijn er genoeg die echt wel wat willen inleveren ten behoeve van het milieu. Ik ken genoeg mensen die investeren in duurzaamheid zonder dat dat ze geld oplevert. Want inderdaad, dat kost geld en dat weten de meesten ook wel. Zoals ik al zei, het is het gevolg van de “welvaartreligie” waarbij de doelen de middelen heiligden die ten koste van het milieu gingen en gevolgen hadden voor het klimaat.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 12 dec 2019 12:32

En zoals ik ook al zei ga ik niet mee in je verhaal.
En inleveren? Dat is een kleine minderheid. En enkel zolang het ze zelf uitkomt.

In mijn vorige huis had ik ook zonnepanelen. Puur als investering omdat via een leuke regeling vanuit de provincie het vanaf dag 1 geld opleverde.
Ik rij hybride, echt niet voor het klimaat hoor. Maar enkel omdat het mij financieel voordeel oplevert. Ik heb een klasse A huis, puur toeval omdat ik dit huis mooi vond. Meevaller is dat de energiekosten laag zijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2019 13:01

Yoshi schreef:En zoals ik ook al zei ga ik niet mee in je verhaal.
En inleveren? Dat is een kleine minderheid. En enkel zolang het ze zelf uitkomt.

In mijn vorige huis had ik ook zonnepanelen. Puur als investering omdat via een leuke regeling vanuit de provincie het vanaf dag 1 geld opleverde.
Ik rij hybride, echt niet voor het klimaat hoor. Maar enkel omdat het mij financieel voordeel oplevert. Ik heb een klasse A huis, puur toeval omdat ik dit huis mooi vond. Meevaller is dat de energiekosten laag zijn.


Dat geloof ik, alleen ging het niet om jou maar om de samenleving en ben jij niet de maatstaf voor de samenleving. Er zijn wel onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat er best een grote groep mensen bereid is om in te leveren ten bate van milieu / klimaat (waarbij er wel onderscheid is in hoeveel ze precies willen inleveren). Vooral de jongere generatie is eerder bereid om (grotere) concessies te doen.

Het is vooral de generatie van de welvaartsreligie die alleen wil investeren als ze er zelf beter van worden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 12 dec 2019 13:27

Marnix schreef:Dat geloof ik, alleen ging het niet om jou maar om de samenleving en ben jij niet de maatstaf voor de samenleving. Er zijn wel onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat er best een grote groep mensen bereid is om in te leveren ten bate van milieu / klimaat (waarbij er wel onderscheid is in hoeveel ze precies willen inleveren). Vooral de jongere generatie is eerder bereid om (grotere) concessies te doen.
V.w.b. de jongere generatie, daarvoor geldt dat zij over het algemeen niet de kosten hoeven te betalen. Dus als je een scholier dit vraagt, dan zullen ze zeggen: "ja, natuurlijk heb ik dat ervoor over". Als ze eenmaal een baan hebben en zien hoeveel belasting er van hun loon af gaat, dan wordt dat anders.
Verder zijn het vooral de rijke volwassenen die het zich kunnen veroorloven om "iets voor het klimaat te doen". Dat komt dan vaak neer op het aanschaffen van een Tesla of andere elektrische auto, die toch al zwaar gesubsidieerd wordt.
Of isolatie, wat de energiekosten omlaag brengt (overigens is dat vaak heel verstandig).
Maar of je ze vraagt of ze hun vliegvakanties op willen geven (of hun mobieltje, of andere leuke dingen), dan geven ze niet thuis.
Marnix schreef:Het is vooral de generatie van de welvaartsreligie die alleen wil investeren als ze er zelf beter van worden.
Dat geldt dus voor vrijwel iedereen. Dus ook degenen die iets willen doen, doen dat in grote meerderheid voor zichzelf.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 12 dec 2019 13:34

Marnix schreef:Dat geloof ik, alleen ging het niet om jou maar om de samenleving en ben jij niet de maatstaf voor de samenleving.

Ik ben ervan overtuigd dat ik in de middenmoot val. Ik ken bijvoorbeeld geen enkele Tesla rijder die het voor het milieu doet. Ze doen het allemaal voor de 4% bijtelling en zullen probleemloos naar een diesel overschakelen als de bijtelling bonus vervalt. Veruit de meesten zullen er zo instaan als ik.
Er zijn wel onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat er best een grote groep mensen bereid is om in te leveren ten bate van milieu / klimaat (waarbij er wel onderscheid is in hoeveel ze precies willen inleveren). Vooral de jongere generatie is eerder bereid om (grotere) concessies te doen.

Het is vooral de generatie van de welvaartsreligie die alleen wil investeren als ze er zelf beter van worden.

Ik ben dol op onderzoeken. Deel er maar eens een.
De jongere generatie wil over 10 jaar ook helemaal niets inleveren. Pak ze hun mobieltje, spelcomputer of tv maar eens af dan zal je het meemaken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2019 14:40

Yoshi schreef:Ik ben ervan overtuigd dat ik in de middenmoot val. Ik ken bijvoorbeeld geen enkele Tesla rijder die het voor het milieu doet. Ze doen het allemaal voor de 4% bijtelling en zullen probleemloos naar een diesel overschakelen als de bijtelling bonus vervalt. Veruit de meesten zullen er zo instaan als ik.

Ik ben dol op onderzoeken. Deel er maar eens een.
De jongere generatie wil over 10 jaar ook helemaal niets inleveren. Pak ze hun mobieltje, spelcomputer of tv maar eens af dan zal je het meemaken.


https://www.natuurenmilieu.nl/wp-conten ... kkoord.pdf

https://www.nielsen.com/eu/en/insights/ ... -priority/

https://www.duurzaam-ondernemen.nl/stee ... -diensten/

https://www.duurzaam-ondernemen.nl/onde ... -diensten/
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Yoshi » 12 dec 2019 15:19

Ik had eigenlijk gehoopt op een wetenschappelijk artikel waarbij het niet om iets simpele gaat als boodschappen die ietsje duurder zijn maar waar het gewoon over niet terug te verdienen investeringen die ook nog eens het eigen levensgenot nadelig beïnvloeden.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten