PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 12 jan 2024 14:07

elbert schreef:Precies dat had ik bij het kabinet Rutte 4. :wink: Daarom is het maar goed dat dit kabinet na een nutteloze periode, waarin er niets bereikt werd en waarbij het land steeds verder vastliep, gevallen is.

We moeten bij de huidige situatie pragmatisch zijn: ofwel de 4 partijen die nu met elkaar in gesprek zijn, komen tot een werkbaar regeerakkoord waarin zaken op het gebied van wonen, migratie, stikstof enz. aangepakt worden, danwel komen er nieuwe verkiezingen. Andere opties zie ik niet: een poging over centrum-links is niet geloofwaardig wat mij betreft. Bij de laatste optie (verkiezingen) zou het me niets verbazen als de PVV nog groter zou worden dan die al was. Immers: het cordon sanitaire dat rond de PVV lag, is nu verbroken en dat cordon komt niet meer terug. Daarom is het van belang dat deze partij (nou ja: Wilders dus) daadwerkelijk niet meer met malle (wets)voorstellen komt die helemaal niet kunnen en die we niet moeten willen. Ik ga ervan uit dat Wilders dat ook wel snapt en dat hij beseft dat hij zich meer premierwaardig en rechtstatelijk op dient te stellen.


Ik zie ook geen andere mogelijke coalities. Het is te versplinterd om een constructie zoals die recent in Polen tot stand kwam te realiseren. En misschien is regeren ook wel beter voor de mensen die pro PVV zijn zodat ze zich gehoord voelen en voor de mensen die tegen zijn want dan is het vaak snel gedaan met de stijgende lijn.

De vraag is alleen: als Wilders zich alleen anders gaat gedragen om te kunnen reageren maar eigenlijm nog gewoon vijandig staat tegenover de democratie, de rechtstaat en de grondwet (zoals zelfs zijn grote fan hier bevestigt), gaan mensen dan wel met hem willen regeren? Ik zou niet graag in zee gaan met iemand die daarmee ook mijn baas wordt, die dingen vindt en wil die de grondwet en grondrechten van de mens ernstig aantasten, die de democratie en de rechtstaat niet serieus neemt en vervolgens zegt: ik blijf dat vinden maar ik wil wel proberen me de komende vier jaar even iets anders op te stellen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 15 jan 2024 08:57

Marnix schreef:Precies mijn punt. Daarom moet je nooit met hem in zee gaan met want uiteindelijk wil hij toch gewoon allerlei dingen die tegen de grondwet en de grondrechten van de mens ingaan, die tegen democratie ingaan. En gelooft hij niet in het huidige politieke bestel. Fijn dat je me bevestigt in het idee dat ik al een beetje had, van een wolf in schaapskleren, ik was al zoek naar gelijkgestemden en gelukkig snap jij exact wat ik bedoel!

Wat ik over Geert Wilders zei ben je het helemaal met mij eens.

Als ik het zelfde zegt over de islamitische bevolking in Nederland ben je het helemaal met mij oneens terwijl zij het zelfde doen als Geert Wilders.

Ik verweet Geert Wilders Hypocrisie na de verkiezingen om een coalitie tot stand te brengen maar zijn intuïtie is nog het zelfde als vóór de verkiezingen.

Islamieten in Nederland (en andere Europese landen) doen precies het zelfde. Hun intuïtie is de naleving en invoering van de sharia. Nu zijn ze die aardige buren, de leeuw in schaapkleren, maar als ze de kans schoon zien vallen ze de joden en christenen met ze allen aan.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 15 jan 2024 09:26

benefietdiner schreef:Wat ik over Geert Wilders zei ben je het helemaal met mij eens.

Als ik het zelfde zegt over de islamitische bevolking in Nederland ben je het helemaal met mij oneens terwijl zij het zelfde doen als Geert Wilders.

Ik verweet Geert Wilders Hypocrisie na de verkiezingen om een coalitie tot stand te brengen maar zijn intuïtie is nog het zelfde als vóór de verkiezingen.

Islamieten in Nederland (en andere Europese landen) doen precies het zelfde. Hun intuïtie is de naleving en invoering van de sharia. Nu zijn ze die aardige buren, de leeuw in schaapkleren, maar als ze de kans schoon zien vallen ze de joden en christenen met ze allen aan.


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kortom, je zegt dat Wilders geen haar beter is dan zij. Dan is het toch duidelijk dat je er nooit op moet stemmen? :mrgreen:

Ik kan zo genieten van je naiviteit. En ik heb liever tien islamitische buren dan één zo'n haatzaaiende zuurpruim als jij. :P
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3472
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 15 jan 2024 15:14

In Neuss, Duitsland, is een schokkende poging ondernomen om de strenge sharia-wetgeving in te voeren op een school. Dit is geen ver-van-mijn-bed-show, dit is het harde bewijs dat de islamisering van Europa in volle gang is. Het is een directe aanval op onze westerse waarden en vrijheden. Deze jongeren, gedreven door een fundamentalistische interpretatie van de islam, wilden niet alleen meisjes dwingen hoofddoeken te dragen, maar ook de scheiding tussen jongens en meisjes afdwingen schrijft de Telegraaf. Dit is geen integratie, dit is indoctrinatie.
En laten we wel wezen, dit is niet iets nieuws. We zien deze trend van toenemende conservatisme en religieuze radicalisering al jaren in veel Europese steden. Het is een sluipend gif dat onze Nederland van binnenuit uitholt.
Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/7265143 ... -op-school
Slaap lekker verder Marnix. ](*,) je islamitische buurman slaap niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 15 jan 2024 15:49

benefietdiner schreef:In Neuss, Duitsland, is een schokkende poging ondernomen om de strenge sharia-wetgeving in te voeren op een school. Dit is geen ver-van-mijn-bed-show, dit is het harde bewijs dat de islamisering van Europa in volle gang is. Het is een directe aanval op onze westerse waarden en vrijheden. Deze jongeren, gedreven door een fundamentalistische interpretatie van de islam, wilden niet alleen meisjes dwingen hoofddoeken te dragen, maar ook de scheiding tussen jongens en meisjes afdwingen schrijft de Telegraaf. Dit is geen integratie, dit is indoctrinatie.
En laten we wel wezen, dit is niet iets nieuws. We zien deze trend van toenemende conservatisme en religieuze radicalisering al jaren in veel Europese steden. Het is een sluipend gif dat onze Nederland van binnenuit uitholt.
Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/7265143 ... -op-school
Slaap lekker verder Marnix. ](*,) je islamitische buurman slaap niet.


Dat klopt want ik heb geen islamitische buurman.

En verder kan je incidenten van een klein groepje geradicaliseerde gekken aanhalen maar je kan dat niet toepassen op alle moslims. Dat is de grote fout die je maakt. Als ik een islamitische buurman had had jij niet op basis van zo'n nieuwsbericht kunnen stellen dat hij net zo is.
Ik kan ook voorbeelden opnoemen van ontucht in de reformatorische gezindte en dingen roepen als: Let maar op je refo-buurman, die slaapt niet, als je even niet oplet wil hij ook jouw kinderen pakken. Terecht zou je dan boos zijn want dat een enkeling zoiets heeft gedaan wil niet zeggen dat ze dat allemaal zouden willen. Maar jij generaliseert en probeert op een wangedrag van een paar extremisten een hele groep zwart te maken en als gewelddadige jihadisten weg te zetten die als ze even de kans hebben ons allemaal lachend een kopje kleiner maken. Polariseren noemen we dat, op een manier die een hoop extreem rechtse trekjes heeft. Types als jij die haat tegen hele bevolkingsgroepen problemen te zaaien zijn een stuk gevaarlijker voor de samenleving dan het overgrote deel van de moslims in Nederland. Er zitten hier en daar wat gekken bij maar hier op een net christelijk forum heb je die ook rondlopen. Mensen die een gevaar zijn voor vrijheid, tolerantie, democratie zoals geradicaliseerde moslims en geradicaliseerde rechtse mensen zoals jij. Benefietdiner slaapt niet, als je even niet oplet en hij de kans zou krijgen zou hij zo onze hele democratie om zeep helpen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor elbert » 16 jan 2024 07:49

Marnix schreef:De vraag is alleen: als Wilders zich alleen anders gaat gedragen om te kunnen reageren maar eigenlijm nog gewoon vijandig staat tegenover de democratie, de rechtstaat en de grondwet (zoals zelfs zijn grote fan hier bevestigt), gaan mensen dan wel met hem willen regeren? Ik zou niet graag in zee gaan met iemand die daarmee ook mijn baas wordt, die dingen vindt en wil die de grondwet en grondrechten van de mens ernstig aantasten, die de democratie en de rechtstaat niet serieus neemt en vervolgens zegt: ik blijf dat vinden maar ik wil wel proberen me de komende vier jaar even iets anders op te stellen.
Het is in elk geval beter dan andersom: zeggen dat je de grondwet serieus neemt, maar die ondertussen met voeten treden. Wat dat betreft heb ik liever een zich matigende Wilders dan een zich niet matigende Rutte.
Maar goed, misschien is het verschil tussen ons beiden wel dat je liever wat behoudzuchtig bent qua regering en ik op dit moment graag verandering zie, tenminste in Nederland (qua verkiezingen in de VS zit ik er heel anders in momenteel: liever geen Trump meer a.u.b.). En misschien zeg ik over een jaar ook wel: "dit moeten we ook maar niet meer doen." Dat zal zeker zo zijn als een nieuwe regering er een potje van maakt.
Dat er op het punt van migratie wat moet gebeuren, is nu ook in Den Haag doorgedrongen, want anders gaan we als land naar 23 miljoen mensen in 2050 en dat is eigenlijk niet te doen. Dus een rem op migratie is iets waar nu een politieke consensus over aan het ontstaan is. Dat zal gelukkig niet op de PVV manier aangepakt gaan worden, maar ik denk dat als de partij leiding kan geven aan een kabinet dat dat op een verantwoorde manier doet, ze daar stiekem ook wel blij mee zijn en er electoraal de vruchten van gaan plukken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: PVV Wilders had en heeft nog steeds gelijk

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2024 10:58

elbert schreef:Het is in elk geval beter dan andersom: zeggen dat je de grondwet serieus neemt, maar die ondertussen met voeten treden. Wat dat betreft heb ik liever een zich matigende Wilders dan een zich niet matigende Rutte.
Maar goed, misschien is het verschil tussen ons beiden wel dat je liever wat behoudzuchtig bent qua regering en ik op dit moment graag verandering zie, tenminste in Nederland (qua verkiezingen in de VS zit ik er heel anders in momenteel: liever geen Trump meer a.u.b.). En misschien zeg ik over een jaar ook wel: "dit moeten we ook maar niet meer doen." Dat zal zeker zo zijn als een nieuwe regering er een potje van maakt.
Dat er op het punt van migratie wat moet gebeuren, is nu ook in Den Haag doorgedrongen, want anders gaan we als land naar 23 miljoen mensen in 2050 en dat is eigenlijk niet te doen. Dus een rem op migratie is iets waar nu een politieke consensus over aan het ontstaan is. Dat zal gelukkig niet op de PVV manier aangepakt gaan worden, maar ik denk dat als de partij leiding kan geven aan een kabinet dat dat op een verantwoorde manier doet, ze daar stiekem ook wel blij mee zijn en er electoraal de vruchten van gaan plukken.


Ik heb ze liever allebei niet. Ik zie graag verandering maar niet nog verder over rechts met een partij die de grondwet en grondwetten van de mens alleen tijdelijk serieus willen nemen omdat ze graag wil regeren maar als ze dat niet doen, de rechtstaat en de democratie in twijfel trekt. Aan de andere kant heb je wel gelijk dat migratie een belangrijk issue is en dat op dat vlak heeft links vaak geen concreet antwoord. Het plan van versterkte opvang in de regio en hier alleen opvang voor wie het echt nodig hebben is mooi maar in de praktijk werkt het niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten