Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 13 dec 2018 14:08

Wéér een aanslag bij Ofra met 2 doden en 2 zwaargewonden.
Nu bericht de NOS er wel over (en refereert ook aan de aanslag van zondag).
De baby van de 30 maanden zwangere vrouw die bij de aanslag van zondag zwaargewond raakte is gisteren overleden.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 13 dec 2018 14:33

dalethvav schreef:Wéér een aanslag bij Ofra met 2 doden en 2 zwaargewonden.
Nu bericht de NOS er wel over (en refereert ook aan de aanslag van zondag).
De baby van de 30 maanden zwangere vrouw die bij de aanslag van zondag zwaargewond raakte is gisteren overleden.

Triest.
Zie je trouwens dat er geen sprake is van een complot om aanslagen te verzwijgen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 13 dec 2018 15:21

StillAwake schreef:Triest.
Zie je trouwens dat er geen sprake is van een complot om aanslagen te verzwijgen.

Dat is nog maar de vraag als je de koppen en berichten van de NOS bekijkt. Daar waar bij Straatsburg (terecht) gesproken wordt van een aanslag, wordt dat bij Israël niet zo genoemd terwijl het dat in beide gevallen wel is:
Kop: "Twee Israëliërs doodgeschoten".
Bericht: "doodgeschoten" "schietpartij" "geweldsincident".
Dit "overkomt" de NOS trouwens zo vaak dat er geen sprake meer kan zijn van toeval.

Kijk op http://www.nos.nl/herstel maar eens bij:
Artikel over George Soros
Israel en Iran
Israëlisch gebied
Fout Verdelingsplan VN
Nederzettingen Israël
Verkeerde foto
Kinderen in de Gazastrook
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 13 dec 2018 15:41

dalethvav schreef:Dat is nog maar de vraag als je de koppen en berichten van de NOS bekijkt. Daar waar bij Straatsburg (terecht) gesproken wordt van een aanslag, wordt dat bij Israël niet zo genoemd terwijl het dat in beide gevallen wel is:
Kop: "Twee Israëliërs doodgeschoten".
Bericht: "doodgeschoten" "schietpartij" "geweldsincident".
Dit "overkomt" de NOS trouwens zo vaak dat er geen sprake meer kan zijn van toeval.

Kijk op http://www.nos.nl/herstel maar eens bij:
Artikel over George Soros
Israel en Iran
Israëlisch gebied
Fout Verdelingsplan VN
Nederzettingen Israël
Verkeerde foto
Kinderen in de Gazastrook

Het ligt nu eenmaal gecompliceerd.
De grens tussen rebel/terrorist/vrijheidsstrijder is flinterdun.
Als je dezelfde artikelen met een pro-palestijnse bril zou lezen kom je op vergelijkbare kritiek.

Waarmee ik niet zeg dat NOS nooit flaters slaat...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 24 jan 2019 12:42

Na de aanvallen van Israel op Iraanse installaties rond het vliegveld bij Damascus op 20 januari, hebben Syrië en Iran gedreigd om het vliegveld Ben Gurion bij Tel Aviv aan te vallen. Voor de zekerheid heeft Israel extra luchtafweer opgesteld en zijn er reservisten opgeroepen: https://www.timesofisrael.com/after-syr ... aviv-area/

Bovendien zitten de Palestijnse terreurbewegingen ook in de coalitie met Syrie en Iran. Het zou zomaar kunnen dat vanuit Gaza er binnenkort raketten richting Israël gaan. Als er een gezamenlijk rakettenoffensief vanuit Gaza, Syrie en Libanon (Hezbollah) zou komen, dan komt er een groot conflict.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Speedy » 24 jan 2019 14:19

elbert schreef:Na de aanvallen van Israel op Iraanse installaties rond het vliegveld bij Damascus op 20 januari, hebben Syrië en Iran gedreigd om het vliegveld Ben Gurion bij Tel Aviv aan te vallen. Voor de zekerheid heeft Israel extra luchtafweer opgesteld en zijn er reservisten opgeroepen: https://www.timesofisrael.com/after-syr ... aviv-area/


Tja, en dan zegt de PvdA hier dat Israel verkeerd bezig is. Afgelopen week een raket door Iran afgevuurd op toeristische plaatsen en wapenverplaatsingen en dan hoor je werkelijk niemand in de VN en in NL.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elburger » 25 mar 2019 17:23

De situatie in Israël t.o.v. "Hamas" is een nieuwe, gevaarlijke fase ingegaan.
Was het vorige week nog "per ongeluk" dat er 2 raketten weren afgevuurd op Israëlisch grondgebied, nu met de laatste aanval op een stadje 20 km ten noorden van Tel Aviv kan men over dergelijke "ongelukjes" niet meer spreken.
Dat de terreurbewegingen in Palestijns gebied en vooral in Libanon over raketten beschikken die een grotere reikwijdte hebben dan menigeen veronderstelde is nu wel duidelijk geworden.
Leverancier van deze raketten, of het verlenen van technische steun voor het bouwen van deze raketten moet worden gezocht in Iran.
Wie nu nog denkt dat het allemaal wel meevalt is naïef.
Groeperingen in Libanon , de West Bank en de Gaza strook hebben de beschikking over tienduizenden raketten.
Het Israëlisch raketten afweer systeem kan die echt niet allemaal uit de lucht halen, vooral als er honderden tegelijk worden gelanceerd vanuit deze 3 bovengenoemde gebieden.
Een escalatie ligt op de loer, en ik ben er van overtuigt dat Israël vannacht nog grootscheepse aanvallen gaat uitvoeren op het grondgebied van Gaza.
Het is zelfs mogelijk dat er weer een grondoffensief in Gaza komt.
Boosdoener is Iran die er belang bij heeft om de situatie in Israël te destabiliseren en nu de strijd in Syrië gestreden is kan men praktisch op de grens van Israël hun activiteiten ontplooien.
Gedekt in het Westen door Hezbollah in Libanon en in het zuiden door Hamas.

En de wereld houdt de ogen gesloten.
Op langere termijn valt een preventieve aanval van Israël op Iran niet te voorkomen, zeker nu Iran gewoon doorgaat met hun atoomprogramma.
En de wereld houdt de ogen gesloten.

Kortom, het lont zit weer stevig in het kruitvat, of moet ik misschien zeggen, de raketinstallaties van Iran en hun terroristische bondgenoten zijn klaar voor gebruik.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor dalethvav » 05 mei 2019 13:22

Al ruim 24 uur een barrage van raketten op Israël vanuit Gaza.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Jesaja40 » 05 mei 2019 19:25

Dalethvav brengt onder onze aandacht:

Al ruim 24 uur een barrage van raketten op Israël vanuit Gaza.

Waar zijn de wereldwijde protesten tegen deze aanvallen?
Of komen die op gang als Israël terugslaat.

Zojuist komt er een bericht uit Israël: 600 raketten in enkele dagen. Maar ook een ander bericht, dat van de verharding van Israël dat zij niet toegeven aan de eisen.

Zou dat de opmaat kunnen worden voor de komst van de Messias? Waar blijft de reactie van de christenen? Of komen die ook massaal op voor de eisen die zij aan Israël opleggen?

Als dat zo is, dan komt Israël geheel alleen te staan. Gelukkig ie er maar Een Die omziet naar Zijn Uitverkoren Volk. Het gaat er nu om spannen: het is voor of tegen. Wat is uw keuze?
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 06 mei 2019 10:58

Een onrustige weekend weer. Met 4 doden aan kant van Israël en 6 in Gaza.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 17 mei 2019 11:21

Vandaag is de heer Kuzu van Denk aangehouden in Israel. Volkomen terecht natuurlijk.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Jesaja40 » 17 mei 2019 14:48

johannes1 merkt op:

Vandaag is de heer Kuzu van Denk aangehouden in Israel. Volkomen terecht natuurlijk.


De heer Kuzu is daar voor een werkbezoek. Dan onderzoek je feiten, spreek je met autoriteiten om daar vanuit een objectief beeld te krijgen van situaties waarvan je het fijne wil weten. Als je uit een zekere "solidariteit" een palestijnse vlag draagt ben je niet meer objectief.

Dat past ook niet bij een politicus en overspeelt hij zijn positie. Zijn aanhouding en controle is helaas noodzakelijk. Hij voert een vlag die niet aan zijn nationaliteit beantwoord. Op grond daarvan heeft de Israëlische overheid naar mijn inzien de vlag in beslag genomen.

Kamerleden hebben geen diplomatenstatus en dienen gebruiken en rechten van het bezoekende land te respecteren. Maar of de heer Kuzu daar een lesje democratie heeft geleerd betwijfel ik.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 29 aug 2019 15:10

De oorlog tussen Israel en Iran neemt steeds omvangrijker trekken aan. Iran is bezig om oorlogsmateriaal naar Irak, Syrië en Libanon te verplaatsen om van daaruit Israel aan te vallen. Israel reageert daarop met luchtaanvallen in deze 3 landen. Zoals dit commentaar aangeeft: deze heimelijke oorlog wordt steeds openlijker en omvat het grootste deel van het Midden-Oosten.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor K80 » 29 aug 2019 16:19

Het komt daar nooit goed, wat er ook gebeurd.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 29 aug 2019 16:45

elbert schreef:De oorlog tussen Israel en Iran neemt steeds omvangrijker trekken aan. Iran is bezig om oorlogsmateriaal naar Irak, Syrië en Libanon te verplaatsen om van daaruit Israel aan te vallen. Israel reageert daarop met luchtaanvallen in deze 3 landen. Zoals dit commentaar aangeeft: deze heimelijke oorlog wordt steeds openlijker en omvat het grootste deel van het Midden-Oosten.

Tot op heden is het voornamelijk Israel wat buiten haar territoriale grenzen onwettige aanvallen uitvoert en dus de agressor is onder het mom de aanval is de beste verdediging.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten