Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 06 aug 2018 10:23

Yoshi schreef:Gelezen. En ja; apartheid.
Waarom vind je het eigenlijk apartheid?
In het verdelingsplan van de VN staat dat het mandaatsgebied ("Palestine") opgedeeld moest worden in een joodse en een arabische staat.
Is de VN soms ook voor apartheid?
Of is het een kwestie van 2 staten voor 2 volkeren, waarbij elk volk zijn eigen staat naar eigen inzicht mag inrichten?
Of is het idee van een natiestaat volgens jou ook al een kwestie van apartheid?
In dat geval is elke staat een apartheidsstaat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 10:28

Israëliërs was de term die ze hadden moeten gebruiken. Nu sluit je oa christenen uit. Maar ik heb al wel door dat het vele christenen uit bepaalde hoek geen drol kan interesseren hoe het de christelijke broeders en zusters aldaar vergaat. Israël is geweldig, ongeacht wat ze allemaal uitbreekt, hallelujah.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 06 aug 2018 10:36

Yoshi schreef:Israëliërs was de term die ze hadden moeten gebruiken. Nu sluit je oa christenen uit.
Je hebt het gelezen zeg je, maar goed gelezen? Nou nee.
In de wet staat "the jewish people" dat Israël als thuisland heeft, waarmee het joodse volk bedoeld wordt als etnisch volk.
Zo heeft de VN in haar verdelingsresoluties het ook opgevat.
Er wordt niet gesproken over "the jewish religion", zodat je vergelijking met christenen niet opgaat. Er bestaat niet zoiets als "het etnische christelijke volk", maar wel "het etnische joodse volk" (bekeerlingen daargelaten).
Bovendien wordt in deze wet niet gezegd dat Israël niet ook een thuisland kan zijn voor niet-joden, wat de bevolkingssamenstelling bewijst, waar meer dan een miljoen Arabieren (moslims, christenen en Druzen) vreedzaam met de joodse meerderheid samenleeft. Die mensen hebben het goed in Israël en kunnen voluit van hun democratische rechten gebruik maken.
Kijk, deze Israëlische arabische moslimvrouw (die in vrijheid in Israël leeft) begrijpt dat: https://www.youtube.com/watch?v=KVYNDXI5buQ&t=27s
Nu westerlingen nog met een hele serie vooroordelen over Israël.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 10:41

Dat zal het zijn, de ander zal het wel niet goed gelezen hebben. Welterusten. Deze apartheid goedpraterij kan mijn maag niet langer verdragen.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor elbert » 06 aug 2018 10:42

Yoshi schreef:Dat zal het zijn, de ander zal het wel niet goed gelezen hebben. Welterusten. Deze apartheid goedpraterij kan mijn maag niet langer verdragen.
Slaap lekker verder. Wij laten de niet-bestaande apartheid verder voor wat die is: niet bestaand. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2018 11:52

Linksom of rechtsom, op de Westoever en in de Gazastrook wonen mensen die niet door Israël geregeerd willen worden. Waarom worden die gebieden dan niet opgegeven?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 11:54

elbert schreef:Slaap lekker verder. Wij laten de niet-bestaande apartheid verder voor wat die is: niet bestaand. ;)

Het is prima dat jullie jezelf willen voorhouden dat die niet bestaat. Uiteindelijk zal er rechtvaardig en onafhankelijk geoordeeld worden. Tot die tijd blijf ik het beestje bij de naam noemen; apartheid.
Laatst gewijzigd door Yoshi op 06 aug 2018 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 06 aug 2018 11:55

Optimatus schreef:Linksom of rechtsom, op de Westoever en in de Gazastrook wonen mensen die niet door Israël geregeerd willen worden. Waarom worden die gebieden dan niet opgegeven?

Omdat Israël het gouden kalf is.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2018 12:11

Israël is een staat als alle andere staten op deze planeet, met dezelfde rechten en dezelfde plichten. Dat zouden Israël én zijn buren eens moeten leren inzien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 06 aug 2018 12:14

Optimatus schreef:Linksom of rechtsom, op de Westoever en in de Gazastrook wonen mensen die niet door Israël geregeerd willen worden. Waarom worden die gebieden dan niet opgegeven?

Ik vind dat een rare redenering. Stel: Ik wil ook niet door Rutte geregeerd worden en nu?
Als we zo gaan beginnen is het eind zoek.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 06 aug 2018 12:38

Optimatus schreef:Linksom of rechtsom, op de Westoever en in de Gazastrook wonen mensen die niet door Israël geregeerd willen worden. Waarom worden die gebieden dan niet opgegeven?

Gaza is toch opgegeven (2005)?
De Arabieren weigerden in '67 (Karthum)?
Arafat weigerde in 2000 (Camp David, 73% van de W.b.)?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2018 13:01

Johan100 schreef:Ik vind dat een rare redenering. Stel: Ik wil ook niet door Rutte geregeerd worden en nu?
Als we zo gaan beginnen is het eind zoek.


Het gaat hier niet om wie er regeert, maar onder welke staat je valt. De inwoners van de Westoever en Gaza hebben nooit onder Israëlisch bewind willen leven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 06 aug 2018 13:02

Optimatus schreef:Het gaat hier niet om wie er regeert, maar onder welke staat je valt. De inwoners van de Westoever en Gaza hebben nooit onder Israëlisch bewind willen leven.

Dat betwijfel ik. Ze hebben het beter onder Israëlisch bewind dan onder Hamas.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 06 aug 2018 13:06

De HEERE, de God van Israël, zal in die dagen een machtig werk doen, waaruit voor elk mens in de wereld ook zal blijken dat Hij God is en niemand anders! In en door Zijn Zoon, Jezus Christus, zal Hij al Zijn zegenrijke beloften vervullen. En als Hij daarmee klaar is en zelfs een compleet nieuwe tempel is verrezen op de daartoe geheiligde plaats (zie Ezech. 40-48), zal Zijn heerlijkheid tot Jeruzalem terugkeren en dan zegt het laatste vers van Ezechiëls profetie: “En de naam van de stad zal vanaf die dag zijn: DE HEERE IS DAAR”, Jahweh Sjammah.

https://www.amen.nl/artikel/1302/jeruza ... ote-koning
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 06 aug 2018 13:12

Johan100 schreef:Dat betwijfel ik. Ze hebben het beter onder Israëlisch bewind dan onder Hamas.


Dat zijn allemaal aannames. De mensen hebben zich er nooit over kunnen uitspreken. Laat er, eventueel onder internationale auspiciën, een volksraadpleging gehouden worden in Gaza, op de Westoever en op de Golanhoogten met een eenduidige vraagstelling:

Gaza: Waar wilt u dat Gaza bij gaat horen: 1. Een zelfstandige staat 2. Een Palestijnse staat, samen met de Westoever 3. Bij Egypte (met volledig burgerrecht). 4. Bij Israël (met volledig burgerrecht)

Westoever: Waar wilt u dat de Westoever bij gaat horen: 1. Een zelfstandige staat 2. Een Palestijnse staat, samen met Gaza 3. Bij Jordanië (met volledig burgerrecht). 4. Bij Israël (met volledig burgerrecht)

Golanhoogten: Waar wilt u dat de Golanhoogten bij gaan horen: 1. Bij Israël (met volledig burgerrecht) 2. Bij Syrië (met volledig burgerrecht)

Ik ben benieuwd welke partij hiervoor de moed zal hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten