Situatie in Israël (deel 3)

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 02 aug 2018 16:59

Veendam schreef:WWJD ??

Regeren met ijzeren staf. Buig voor de Koning der koningen en zo niet dan zorgt Hij wel dat je nie knikt.
Dat is wat Jezus zou doen. En oh ja, vooral niet aan het Volk Israël komen, anders heb je echt een groot probleem met Hem.

Jezus de heerser/tiran. Die beeltenis van Jezus hebben we gelukkig al eeuwen achter ons gelaten.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 02 aug 2018 17:02

(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Veendam » 03 aug 2018 09:59

Yoshi schreef:Jezus de heerser/tiran. Die beeltenis van Jezus hebben we gelukkig al eeuwen achter ons gelaten.


Als je zegt WE dan betekend dat niet dat het dan ook terecht is en dat iedereen daar zo over denkt.
Dit gaat gewoon nog gebeuren, of je het nu ontkent of niet maakt daar geen enkel verschil in.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 aug 2018 10:41

Veendam schreef:Als je zegt WE dan betekend dat niet dat het dan ook terecht is en dat iedereen daar zo over denkt.
Dit gaat gewoon nog gebeuren, of je het nu ontkent of niet maakt daar geen enkel verschil in.

Jezus als heerser/tiran is een middeleeuwse beeltenis van Jezus. De horigheid werd dat beeld van Jezus voorgehouden door oa landbezitter die zichzelf graag vereenzelvigde met Jezus. Het heeft de mariadevotie een enorme impuls gegeven omdat voor het volk Jezus niet meer geassocieerd werd met iemand die makkelijk benaderbaar was of vergevingsgezind.

Tegenwoordig hechten we (christenen in het algemeen) meer waarde de beeltenis van Jezus als goede herder, onderwijzer.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 03 aug 2018 10:44

Yoshi schreef:Jezus als heerser/tiran is een middeleeuwse beeltenis van Jezus. De horigheid werd dat beeld van Jezus voorgehouden door oa landbezitter die zichzelf graag vereenzelvigde met Jezus. Het heeft de mariadevotie een enorme impuls gegeven omdat voor het volk Jezus niet meer geassocieerd werd met iemand die makkelijk benaderbaar was of vergevingsgezind.

Tegenwoordig hechten we (christenen in het algemeen) meer waarde de beeltenis van Jezus als goede herder, onderwijzer.


Die Heerser is en straft de goddelozen op Zijn tijd en op Zijn wijze

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 aug 2018 10:46

Jij ondersteund dus ook apartheid. Persoonlijk denk ik dat Jezus het als immoreel en goddeloos ziet en zeker zal bestraffen.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 03 aug 2018 11:04

Yoshi schreef:Jij ondersteund dus ook apartheid. Persoonlijk denk ik dat Jezus het als immoreel en goddeloos ziet en zeker zal bestraffen.


Wat voor apartheid ?

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 aug 2018 11:28

Geytenbeekje schreef:Wat voor apartheid ?

Anders lees je het gesprek waar jijzelf in anticipeert even terug.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 03 aug 2018 11:38

Yoshi schreef:Anders lees je het gesprek waar jijzelf in anticipeert even terug.


Ik ben voor een 2 staten oplossing heb ik ook een keer gezegd, Het gaat God ook niet om kleur of ras, maar dat God ook kan straffen is toch Bijbels ?
Ik ben niet voor segregratie

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 aug 2018 11:50

Geytenbeekje schreef:Ik ben voor een 2 staten oplossing heb ik ook een keer gezegd, Het gaat God ook niet om kleur of ras, maar dat God ook kan straffen is toch Bijbels ?
Ik ben niet voor segregratie

Lees het NRC artikel die ik lonkte en waar we het over haddem dan eens mbt de een nieuwe er in Israël.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Geytenbeekje » 03 aug 2018 12:41

Yoshi schreef:Lees het NRC artikel die ik lonkte en waar we het over haddem dan eens mbt de een nieuwe er in Israël.


Ik heb niet echt een mening over deze hele kwestie, ik laat het aan experts over

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 03 aug 2018 13:34

Je beschuldigt mensen herhaaldelijk van apartheid op basis van een artikel uit NRC. heb je de wetstekst van de wet waar het over gaat zelf ook al gelezen?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 aug 2018 14:01

Plaats het gerust. Mein Kampf heb ik overigens ook nog nooit gelezen en de Zuid-Afrikaanse rassenwetten ook niet. Toch kan ik je vertellen dat beide verwerpelijk zijn.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor dalethvav » 03 aug 2018 14:55

Yoshi schreef:Plaats het gerust. Mein Kampf heb ik overigens ook nog nooit gelezen en de Zuid-Afrikaanse rassenwetten ook niet. Toch kan ik je vertellen dat beide verwerpelijk zijn.

Ga dan eerst je huiswerk maar eens doen voordat je verder commentaar hebt.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Yoshi

Re: Situatie in Israël (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 03 aug 2018 14:57

dalethvav schreef:Ga dan eerst je huiswerk maar eens doen voordat je verder commentaar hebt.

Lol. kom maar met argumenten. Succes!


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron