Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Irak en ISIS

Berichtdoor mealybug » 19 jun 2014 15:57

Ik heb zo het idee dat we aan de vooravond staan van een helse tijd in het Midden Oosten.
Kijk wat politieke vriendschap betekent voor oportunistisch Amerika, met democratie zo hoog in het vaandel.
Ahum.
Een moraal failliete supermacht, die waarschijnlkijk gewoon geen manschappen meer (over) heeft ?

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... n_1_836033

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 19 jun 2014 16:33

mealybug

Jouw "idee" is gewoon wat de Schrift al eeuwen lang verkondigde dat er zou staan te gebeuren, en ik geloof persoonlijk dat er binnenkort "iemand" zal "opstaan" die een geweldig " idee" heeft om de situatie in het Midden-Oosten tot "rust" te brengen.

Maar goed, dat "idee" lees IK in de Bijbel, en wat Gods Woord zegt staat vast.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 19 jun 2014 16:49

Het "witte paard" uit Openbaring 6:2-4 staat symbool voor vrede die een schijnvrede zal blijken te zijn. De komende wereldleider wordt macht gegeven en kan 42 maanden lang zijn gang gaan.
Dat zijn 3,5 jaar van zogenaamde "vrede" , maar daarna is het afgelopen.

Dat is in grote lijnen wat er staat te gebeuren in het Midden-Oosten wat nu "in brand" staat door allerlei 'godsdienst' oorlogen, oproeren en extremisme door o.a. de ISIS.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor pol » 19 jun 2014 18:04

Zelf vind ik het ook een penibele situatie daar, en niet alleen daar, maar ook Poetin vertrouw ik niet. Ik weet niet wat er gaat gebeuren, maar Jezus regeert en dat staat vast!

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor moderngelovige » 19 jun 2014 20:35

Nogal vreemd om Openbaringen één op één over te brengen op deze situatie inclusief tijdsaanduiding.

Tot 1985 werd vooral het USSR-communisme, met in het kielzog China gezien als DE signalen van de eindtijd. Op een paar stuiptrekkingen na (Noord-Korea) bestaat dit niet meer.
En zo zijn er nog veel meer zaken op te noemen...
Lees eens: http://wapenveldonline.nl/artikel/393/gereformeerde-gezindte-en-de-bijbel/

Zeker is de situatie in Irak bijzonder explosief en kan uitlopen op een oorlog waarin vele landen worden meegesleept.
Maar er zijn meer "bedreigingen" dan alleen dit in de wereld.

Een eindtijd zou nog wel eens veel "erger" of anders kunnen verlopen en loopt niet volgens het spoorboekje van Ineke-Kitty, of van ondergetekende, of van ds. X te Y.
Dat is maar in hand van 1 Iemand!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 19 jun 2014 20:49

moderngelovige

Mijn "spoorboekje" is de Bijbel, waarin precies wordt beschreven wat er in de nabije toekomst staat te gebeuren, niet alleen in het Midden-Oosten, maar met de gehele wereld.
En daar houd IK mij maar aan.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor hettys » 19 jun 2014 21:11

ineke-kitty schreef:moderngelovige

Mijn "spoorboekje" is de Bijbel, waarin precies wordt beschreven wat er in de nabije toekomst staat te gebeuren, niet alleen in het Midden-Oosten, maar met de gehele wereld.
En daar houd IK mij maar aan.

De nabije toekomst is al 2000 jaar actueel met vreselijke wereldoorlogen in het verleden. Niets ven te zeggen dus .
Ook gif is geschapen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 19 jun 2014 21:42

hettys

Die "vreselijke oorlogen " zijn niets vergeleken met wat er nog staat te gebeuren in deze wereld, en DAAR getuigen de profetieën van en dan met name in het boek Openbaring.
Dat kan je wegpoetsen met "dat het al 2000 jaar hetzelfde is en er niets is veranderd" , maar de Schrift liegt niet.
Enfin, deze "discussie" hebben we al eerder gevoerd hier, dus heeft het totaal geen zin je daarop te wijzen.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor moderngelovige » 19 jun 2014 22:10

ineke-kitty schreef:hettys

Die "vreselijke oorlogen " zijn niets vergeleken met wat er nog staat te gebeuren in deze wereld, en DAAR getuigen de profetieën van en dan met name in het boek Openbaring.
Dat kan je wegpoetsen met "dat het al 2000 jaar hetzelfde is en er niets is veranderd" , maar de Schrift liegt niet.
Enfin, deze "discussie" hebben we al eerder gevoerd hier, dus heeft het totaal geen zin je daarop te wijzen.



Waren er "vroeger" betere tijden dan?
En waarop baseer je om uit de Bijbel 1:1 maanden toe te passen op de actuele geschiedenis?
Waarom was pakweg 25-30 jr. geleden de USSR de grote bedreiging volgens "bevindelijke kringen"?
Ook toen werd uit Openbaringen geciteerd.
Helaas kom je in je laatste zin nogal "belerend" over....

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 20 jun 2014 00:03

moderngelovige

Ik heb niet zoveel met "bevindelijke kringen" die er allerlei theorieën op nahouden.

De Bijbel spreekt over een komende grote verdrukking die zeven jaar zal duren, eerst over Israel en daarna ook over de volkeren.
Dat is een feit.
Maar het vergt tenminste wel enige bestudering van het profetisch woord, om daar kennis van te hebben.
Alle "tekenen" die wij in deze bedeling zien gebeuren in het Midden-Oosten, wijzen erop dat deze profetieën spoedig in vervulling zullen gaan, zoals de situatie zich ook vandaag de dag voordoet.
Alles spitst zich toe naar wat de Bijbel al eeuwen geleden heeft geprofeteerd.
Laat ik het dan zo formuleren, ik ben daarvan overtuigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor JeeWee » 20 jun 2014 08:51

ineke-kitty schreef:
Ik heb niet zoveel met "bevindelijke kringen" die er allerlei theorieën op nahouden.


Ik ook niet met "zweverige kringen" die er weer andere theorieën op na houden.


Feit is gewoon dat Nouri Al-Maliki een sjiiet is en consequent de soennieten buiten zijn regering heeft gehouden, i.p.v. een regering van nationale eenheid te vormen. Natuurlijk kan het niet wat ISIS doet, maar Maliki heeft het zelf over Irak afgeroepen. De mensen daar zien ze niet als vreselijke extremisten, maar als verlossers die ze bevrijden van het sjiitische juk van Al-Maliki.

Tijdens het regime van Saddam hadden soennieten het voor het zeggen in Irak. Na de Amerikaanse interventie hoopte het westen dat sjiieten en soennieten de macht eindelijk met elkaar zouden delen. Als één islamitische stroming de alleenheerschappij nastreeft is vrede namelijk niet mogelijk.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mealybug » 20 jun 2014 10:10

JeeWee schreef:Tijdens het regime van Saddam hadden soennieten het voor het zeggen in Irak. Na de Amerikaanse interventie hoopte het westen dat sjiieten en soennieten de macht eindelijk met elkaar zouden delen. Als één islamitische stroming de alleenheerschappij nastreeft is vrede namelijk niet mogelijk.

Als ze zich wat beter hadden verdiept in de religie en cultuur aldaar ipv de olie, hadden ze van te voren kunnen weten dat dat nooit zou gebeuren.
http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... n_1_836073
Het amerikaanse toverstokje zou tolerantie hebben bewerkstelligd na 15 eeuwen bakkeleien...
Wat zijn ze toch naief.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Katlheen » 20 jun 2014 16:21

Tja, naïviteit en de USA lijken welhaast synoniem. Alsof je zoveel jaar dictatuur even omtovert tot democratie. Dat willen die mensen niet, die willen gewoon een sterke leider/dictatuur.

De hele cultuur aldaar kent het principe democratie niet. Dus het is een illusie om te denken dat je daar kunt bewerkstelligen.

Landen moeten sowieso ophouden zich met elkaar te bemoeien. Krijg je dit soort problemen niet. Laat een ander land toch lekker. En als er genocide wordt gepleegd, so what? Het zal zo moeten zijn. Als je ingrijpt wordt het er echt niet beter op hoor. Wat heeft het voor nut gehad dat om Nazi Duitsland te verslaan? De Koude Oorlog? Zijn we daar dan zoveel beter van geworden? Je wilt niet weten hoeveel nucleaire rotzooi er van die wapens nog is.
En wanneer grijp je trouwens in? En waarom moet je ingrijpen? Gewoon niets van aantrekken, want dan kom je ook niet voor dilemma's te staan. Gewoon handel drijven, that's it. De rest is een interne aangelegenheid. Zie Saudi Arabië. Je kunt wel van alles vinden van de mensenrechten daar, maar dat kost je dus gewoon centen. We hebben de olie toch nodig, dus persoonlijk zeg ik: nergens mee bemoeien. Kijk naar je eigen achtertuin.
Hadden die Amerikanen ook moeten doen in het Midden-Oosten. Hadden we nu dit hele ISIS probleem niet gehad.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor moderngelovige » 21 jun 2014 17:02

Katlheen schreef:Tja, naïviteit en de USA lijken welhaast synoniem. Alsof je zoveel jaar dictatuur even omtovert tot democratie. Dat willen die mensen niet, die willen gewoon een sterke leider/dictatuur.

De hele cultuur aldaar kent het principe democratie niet. Dus het is een illusie om te denken dat je daar kunt bewerkstelligen.

Landen moeten sowieso ophouden zich met elkaar te bemoeien. Krijg je dit soort problemen niet. Laat een ander land toch lekker. En als er genocide wordt gepleegd, so what? Het zal zo moeten zijn. Als je ingrijpt wordt het er echt niet beter op hoor. Wat heeft het voor nut gehad dat om Nazi Duitsland te verslaan? De Koude Oorlog? Zijn we daar dan zoveel beter van geworden? Je wilt niet weten hoeveel nucleaire rotzooi er van die wapens nog is.
En wanneer grijp je trouwens in? En waarom moet je ingrijpen? Gewoon niets van aantrekken, want dan kom je ook niet voor dilemma's te staan. Gewoon handel drijven, that's it. De rest is een interne aangelegenheid. Zie Saudi Arabië. Je kunt wel van alles vinden van de mensenrechten daar, maar dat kost je dus gewoon centen. We hebben de olie toch nodig, dus persoonlijk zeg ik: nergens mee bemoeien. Kijk naar je eigen achtertuin.
Hadden die Amerikanen ook moeten doen in het Midden-Oosten. Hadden we nu dit hele ISIS probleem niet gehad.



Pfoeh, dat vind ik een boute bewering, ben je Kathleen wel een in Auschwitz geweest??
Niet dat de communistische staten alles zo goed eens gegaan (Ben je wel eens in de DDR geweest??)
Denk je niet dat wij "gezegende" mensen zijn die alles in vrijheid kunnen zeggen.....

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mealybug » 21 jun 2014 18:39

moderngelovige schreef:
Pfoeh, dat vind ik een boute bewering, ben je Kathleen wel een in Auschwitz geweest??
Niet dat de communistische staten alles zo goed eens gegaan (Ben je wel eens in de DDR geweest??)
Denk je niet dat wij "gezegende" mensen zijn die alles in vrijheid kunnen zeggen.....


Wat wij mensen ergens van vinden heeft helaas nauwelijks invloed op wat de groten der aarde allemaal niet bekokstoven.
Wij zijn met veel geluk slechts 1 dag per 5 jaar belangrijk, dat is de dag voor de verkiezingen, daarna neemt menige regring gewoon weer haar besluiten zondrer iets of iemand wat te vragen.
Sommigen krijgen al een nobelprijs voor de vrede voordat ze ook maar iets gezegd of gedaan hebben.
Wie had er door zijn mening ooit iets kunnen veranderen aan wat beesten als Stalin, Pol Pot of Hitler hebben uitgevreten.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten