Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor moderngelovige » 12 jul 2014 22:26

Faramir =D>

Volledig eens; Heb ik ook geplaatst:
Bashar Assad, en daarvoor zijn vader, zeker geen lieverdjes, de Syrische geheime dienst is/was zo mogelijk nog wreder dan de KGB, maar toch woonden christenen, alevieten, en zelfs enkele joden "relatief rustig".
Zo ook in Irak.

Zelfs de Russen zijn soms pragmatischer dan de Amerikanen. Als Amerikanen zich na 1945 zich ergens gingen mengen ging het meestal niet zo best. Korea snapte ik nog wel maar daarna ging het toch wel stukken minder. Hoera nu is er een kalifaat!!! Met dank aan....onze amerikaanse vrienden.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jul 2014 09:48

Wat ik wel het allerschokkendste nieuws over ISIS vind, staat verwoord in dit artikel: Iraakse vrouwen doelwit van ISIS.
In een eerder artikel was ik het al tegengekomen. Je zou zeggen: zoiets ramt er nogal in, en is wel gespreksstof! Maar ik ben het hier nog niet tegengekomen, vreemd genoeg. Ik was er nogal ontdaan van, toen ik het las. Die lui van ISIS denken blijkbaar dat ze kunnen leven als de allergrofste heidenen, zolang ze dat maar onder Allah's vlag doen. Onder die vlag mag blijkbaar werkelijk álles. Moorden, verkrachten, roven, etc., allemaal zaken die door een normaal geweten afgekeurd worden. Maar zodra je onder de vlag van de islam komt, mag het plotseling allemaal wel...? Een dergelijke ideologie ondergraaft zichzelf, dat lijkt mij duidelijk.
Desondanks hebben ze blijkbaar hun sympathisanten alhier, zie dit bericht.

Dit is overigens ook weer zo'n bericht, dat duidelijk maakt hoe 'sympathiek' die lui van ISIS zijn: Christenen op de vlucht uit Mosul
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 19 jul 2014 09:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8834
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor elbert » 19 jul 2014 09:52

Boekenlezer schreef:Desondanks hebben ze blijkbaar hun sympathisanten alhier, zie dit bericht.
Ik denk dat nogal wat moslims behoefte hebben aan winnaars: moslimgroeperingen (hoe weerzinwekkend ook), die winnen op het slagveld. Daarachter moet haast wel een groot minderwaardigheidsgevoel schuilen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 20:58

Veel moslims schamen zich te pletter voor ISIS.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 22 jul 2014 17:57

Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mealybug » 22 jul 2014 22:40

Optimatus schreef:Veel moslims schamen zich te pletter voor ISIS.

Wanneer gaan ze dat eens laten zien met een enorme protestdemonstratie ?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 23 jul 2014 02:57

Vraag dat eens aan een moslim. En vraag de media er verslag van te doen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 23 jul 2014 03:55

Mealybug: " wanneer gaan za dat eens laten zien met een enorme protestdemonstratie?"

Vergeet het maar.
De 6e Pilaar [ de Jihad = de "heilige oorlog"] geldt voor ALLE moslims als plicht.
Dat gezeur over zogenaamde "gematigde" moslims is onzin.
"Gematigde" Islam bestaat eenvoudig niet.

Dat veel moslims zich "koest" houden zegt helemaal niets.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor parsifal » 23 jul 2014 05:59

ineke-kitty schreef:Mealybug: " wanneer gaan za dat eens laten zien met een enorme protestdemonstratie?"

Vergeet het maar.
De 6e Pilaar [ de Jihad = de "heilige oorlog"] geldt voor ALLE moslims als plicht.
Dat gezeur over zogenaamde "gematigde" moslims is onzin.
"Gematigde" Islam bestaat eenvoudig niet.

Dat veel moslims zich "koest" houden zegt helemaal niets.


Ja ja, net als in Indonesie, waar Jokowi de presidentsverkiezingen heeft gewonnen terwijl 90% van de bevolking moslim is. (En Jokowi is echt wel behoorlijk gematigd)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 24 jul 2014 21:51

Optimatus schreef:http://blogs.telegraph.co.uk/news/timstanley/100280803/iraqi-christians-are-raped-murdered-and-driven-from-their-homes-and-the-west-is-silent/

Die vraag onder de foto is een heel goede. Ik vond het ook nogal merkwaardig dat er op dit forum zo weinig over te vinden viel, en daarom bracht ik het eens in.

Over protest gesproken: er gebeurt wel iets in Irak. Zo las ik de afgelopen dagen ook deze berichten:
Dat zijn berichten die mij toch wel goed doen, midden in alle ellende en misère die ISIS aanricht. Blijkbaar moeten we toch niet al te zwart-wit denken. "De gematigde islam bestaat niet", is misschien waar. Maar toch kan ook bij moslims het goede boven komen. Zij zijn ook mensen. En de apostel Paulus schrijft bijvoorbeeld ook over heidenen, die doen wat de wet gebiedt (Romeinen 2:14-15). De realiteit is in de regel stukken complexer dan onze generalisaties.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 28 jul 2014 19:38

Ik denk niet dat we ISIS hoeven te relativeren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bambi

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Bambi » 09 aug 2014 13:47

Ik zag gisteren bij 1 Vandaag een reportage.
Er zijn Jezidi's die zichzelf ophangen of hun familie vermoorden, om maar niet in handen van de ISIS te hoeven vallen.

Kijk en huiver:

http://www.eenvandaag.nl/buitenland/530 ... ingen_isis

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 09 aug 2014 21:41

Doet me denken aan de genocide in Rwanda. Daar zijn vergelijkbare gruwelen gepleegd. Toen keek iedereen de andere kant op - nu gebeurt er gelukkig nog iets.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bambi

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Bambi » 09 aug 2014 22:18

Toen ik het filmpje zag moest ik denken aan deze Bijbeltekst:

1 Petrus 5:8
Zijt nuchteren, en waakt; want uw tegenpartij, de duivel, gaat om als een briesende leeuw, zoekende, wien hij zou mogen verslinden;

Hier zie je werkelijk de duvel rondgaan als een briesende leeuw om mensen te verslinden.
Wat een angst en ellende maken die mensen mee.
En ergens heb ik ook nog medelijden met de ISIS-figuren, die zich door hem laten gebruiken.
Zelf niet meer normaal na kunnen denken, helemaal opgejaagd anderen doden en niet meer als een normaal mens kunnen voelen, maar nog erger zijn als de beesten.
Helemaal van God los, terwijl ze denken dat ze God's wil doen.
Zou niet graag in hun schoenen willen staan.

Laten we maar bidden voor beide partijen, ze hebben ons gebed allemaal hard nodig.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor JeeWee » 10 aug 2014 07:07

Optimatus schreef:Een aantal rechtse lieden in Nederland stond te juichen toen de Amerikanen Irak binnenvielen. En oh, wat waren ze blij met G.W. Bush. En oh, wat is het nu een bende.

Goed gedaan, jongens. (cynisch)


Tussen twee kwaden de besten kiezen valt niet mee...
Dictator Khadaffi werd weggejaagd. Hoe is het nu in Libië?
Dictator Mubarak werd weggejaagd. Hoe is het nu in Egypte?
Dictator Sadam Husein werd weggejaagd. Hoe is het nu in Irak?
Dictator Assad werd nog net niet weggejaagd. Maar hoe is het nu in Syrië?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten