Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 07 okt 2014 20:17

Faramir schreef:Het ziet er sterk naar uit dat Koerden in Kobane aan hun lot worden overgelaten door de Turkse buren. Sterker nog er zijn indicaties dat IS barbaren nu ook via Turkey naar de stad oprukken.

Ergodan bekend dus kleur en kiest voor de barbaren. Die steunt hij schijnbaar liever dan de Koerden. Ik zeg Turkije per direct uit de NAVO en nooit in de EU.


Dat gaat niet gebeuren (dat eerste).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor johannes1 » 08 okt 2014 11:21

De Turkse troepen staan wel langs de grens, maar doen niets. Tot de koerden zo ver zijn uitgeroeid en dan vallen ze aan. Tenminste dat verwacht ik.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 08 okt 2014 23:18

Een beetje zoals Stalins troepen die rustig wachtten tot de Nazi's de Joodse opstand in Warschau hadden neergeslagen. Turkije zou ik graag inruilen tegen Oekraïne. Istanboel terug aan Griekenland en de rest voor hordes Aziaten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Arco » 09 okt 2014 08:59

Ingrijpen, dat is misschien de enige oplossing. Mensen zijn kostbaar en elke oorlog moet gestopt worden.

Alleen, waarom is er nog geen VN-resolutie?

En maak dan niet alleen een plan voor ingrijpen, maar ook een plan voor wederopbouw. Hoe is Libië eraan toe, na het ingrijpen door 'het westen'? En Irak na de Tweede Golfoorlog? En Jemen? En Sudan? Om maar niet te beginnen over de jarenlange VN-aanwezigheid in Libanon en de Golanhoogte.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 13 okt 2014 16:48

Koerden slaan IS terug bij Kobani

Tsjonge, ik ben toch wel een beetje verwonderd, vandaag dit bericht te lezen. Was de verwachting niet dat IS Kobani zou veroveren? Dat ze het zouden winnen, met alle vreselijke gevolgen vandien? Dergelijk verwachtingen las ik in het nieuws. Ik vond dat vooruitzicht zo vreselijk, dat ik er maar een gebedszaak van heb gemaakt. En als je dan dit leest, dan voelt dat als gebedsverhoring.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 13 okt 2014 16:53

Optimatus schreef:Een beetje zoals Stalins troepen die rustig wachtten tot de Nazi's de Joodse opstand in Warschau hadden neergeslagen. Turkije zou ik graag inruilen tegen Oekraïne. Istanboel terug aan Griekenland en de rest voor hordes Aziaten.

En noem Istanboel dan gelijk maar weer Constantinopel. En de minaretten rondom de Hagia Sofia mogen van mij ook afgebroken worden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 13 okt 2014 20:48

Betekent dat dan ook dat er weer iconen van Maria mogen worden gekust en dat er weer heiligen mogen worden aanbeden in de Hagia Sofia?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 14 okt 2014 18:53

Optimatus schreef:Betekent dat dan ook dat er weer iconen van Maria mogen worden gekust en dat er weer heiligen mogen worden aanbeden in de Hagia Sofia?

Dat zoeken ze dan daar maar uit. Dat zijpad vind ik niet belangrijk genoeg om dat in deze discussie te gaan bewandelen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mealybug » 15 okt 2014 20:16


Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor johannes1 » 20 okt 2014 09:49

Sinds wanneer heeft Libie iets met IS te maken? Of zit tegenwoordig IS daar ook?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mealybug » 20 okt 2014 09:53

johannes1 schreef:Sinds wanneer heeft Libie iets met IS te maken? Of zit tegenwoordig IS daar ook?


Alles wat de macht omver wil werpen en een Islamitische Staat nastreeft, moeten we maar onder de zelfde noemenr scharen.
Of denk je dat het nog netjes op een rijtje kunt zetten?
Alles wat allahu akbar gilt, voordat er weer een doodsvonnis wordt voltrokken, zie ik voor het gemak maar aan als "boosdoeners".

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3463
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor benefietdiner » 21 okt 2014 14:39

Hierbij schieten alle superlatieven tekort ..
Haar enige misdaad was : christen te zijn in een land waar godsdienstvrijheid nochtans in de wet is ingeschreven.
Het is te triest voor woorden .Het is de gruwel voorbij !!!
Zij was Christen in Syrië

Afbeelding

Door 20 Islamieten misbruikt en
daarna gruwelijk vermoord in Syrië.

Een nieuwe beschaving op komst.
Zet de Europese grenzen maar open !!!
Haar misdaad: ze was Christen...

Mensen sluit uw ogen niet voor de Christenen,
die vervolgd worden door de Islam in het Midden-Oosten.
Pas op ... dat de Islam niet de kans krijgt, ook uw ogen te sluiten!


Dit, anno 2O14 ! Bijgaand vreselijk beeld is pure realiteit,
Ik herhaal : anno 2O14 !
Verklaar dit maar eens aan een normaal mens.
In welke wereld leven wij en waar gaan we naartoe ?

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... _iska.html

Gebruikersavatar
Cornelius
Mineur
Mineur
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 dec 2004 17:44
Locatie: Lunteren

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Cornelius » 21 okt 2014 18:40

Misschien maar goed dat ik bijgevoegde afbeelding niet kan openen... Dit soort verhalen (om niet te spreken van beelden), daar kan ik altijd heel slecht tegen. Ik moet hieraan denken: http://demeningvanevert.blogspot.nl/201 ... zonde.html.
Het is nutteloos diepzinnigheden algemeen bevattelijk te maken
en alle waarheid is diepzinnig
(Herman Melville)

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3463
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor benefietdiner » 22 okt 2014 19:20

Cornelius schreef:Misschien maar goed dat ik bijgevoegde afbeelding niet kan openen... Dit soort verhalen (om niet te spreken van beelden), daar kan ik altijd heel slecht tegen. Ik moet hieraan denken: http://demeningvanevert.blogspot.nl/201 ... zonde.html.

Wij zetten de videobeelden online omdat u er doordrongen van moet zijn dat de radicale islam werkelijk Het Kwaad vertegenwoordigt.
Afbeelding
Hieronder publiceren wij een video waarin u kunt zien hoe een jong meisje in de stad Hama, Syrië, doodgemaakt wordt (door steniging) door haar bloedeigen vader en een stel aanhangers van ISIS. De reden? Men vermoedt dat ze overspel heeft gepleegd. Een man krijgt dan op zijn hoogst een waarschuwing en een knipoog, vrouwen moeten dood.http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... uw-in-syri

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mar 2015 14:54

Iraaks meisje vergeeft terroristen IS (met video)
Eerst zag ik alleen die titel. Maar er staat dus meer in het artikel. Maar waar het nu even om gaat:
    Op de vraag van Essam wat Myriam zou doen als ze ooit de kans zou krijgen wraak te nemen voor wat IS haar dorp heeft aangedaan, luidt het antwoord: niets. „Ik zou hun niets aandoen. Ik zal alleen God vragen hun te vergeven.”
(In het artikel staat 'hen', maar het moet toch echt 'hun' zijn. Want wat eventueel aangedaan wordt, en wat vergeven wordt, zijn niet die personen, maar resp. niets en bepaalde misdaden. De personen zijn niet het object - dan zou het 'hen' zijn - maar het indirect object, ofwel het meewerkend voorwerp, zodat je dus de dativus, en niet de accusativus moet hebben.)

De eerste vraag die bij mij opkwam, is: is het wel goed om bepaalde personen iets te vergeven, nog voordat zij berouw getoond hebben? Want zoals het er staat en op het eerste gezicht op mij over kwam, had ik zoiets van: dan denken die lui van IS: 'Mooi, dan kunnen we op dezelfde voet doorgaan!'
Maar om niet zelf op wraak te zinnen, is op zich wel bijbels, dat moet ik toegeven. De wraak komt immers aan God toe: Mij komt de wraak toe en de vergelding (Deuteronomium 32:35a).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten