Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor hettys » 31 aug 2014 12:17

Faramir schreef:Volgens mij heeft geen van die groepen een miljoen of miljoenen mensen omgebracht in haar bestaan. Maar ik kan mij vergissen.

Gister las ik op dit forum iemand die hier een noord-Koreaans systeem wou invoeren om mensen tot het christendom te dwingen. Ik lees vrijwel dagelijks absolute intolerantie op dit forum.

Indien de situatie zich voordoet (zoals bij deze organisaties in een machtsvacuüm) dan ben ik ervan overtuigd dat er ook binnen het christendom grote mogelijkheden voor terreur zijn, zelfs onder de forumgebruikers.


Er zijn mensen die de hele Islam, ook alle islamieten als potentiële moordenaars bestempelen, dus blijkbaar ook veel mensen die nu vermoord, verkracht of verminkt worden door de IS, en die daarbij toch godsdienstvrijheid willen afschaffen. Dat lijkt mij schizofreen.

Want wat gebeurd er zonder godsdienstvrijheid?? moord en doodslag.
Ook gif is geschapen.

Boaz
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1016
Lid geworden op: 26 jun 2012 18:51

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boaz » 31 aug 2014 13:33

Faramir schreef:
Volgens mij heeft geen van die groepen een miljoen of miljoenen mensen omgebracht in haar bestaan. Maar ik kan mij vergissen.


Een paar miljoen is absoluut niet overdreven. Het is zelfs een understatement. Nu worden er wereldwijd tussen de 200 en 300 miljoen Christenen wereldwijd vervolgd, waarvan 80% in moslimlanden.

In Pakistan alleen al 3 miljoen doden door moslimextremisten, in Bangladesh zijn sinds 1971 meer dan 3 miljoen Christenen, hindoes en boeddhisten vermoord door moslimextremisten. Doe je eigen onderzoek, en je zult versteld staan.

Om het lijstje even verder aan te vullen:
Moslem Brotherhood
Abu Shayaf
Ansar Al-sharia
Hisbut Tahrir al islami

Kom ik al op 12 extremistische moslim groeperingen, allemaal gewelddadig tot op het bot..

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 31 aug 2014 13:34

Geweldig maar je geeft geen antwoord op mijn opmerking.

Zet anders even het aantal doden per groepering erachter. Dat maakt het wat inzichtelijker. Ik ben benieuwd of je aan een van die groeperingen een miljoen doden kan toeschrijven.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor hettys » 31 aug 2014 14:58

Faramir schreef:Geweldig maar je geeft geen antwoord op mijn opmerking.

Zet anders even het aantal doden per groepering erachter. Dat maakt het wat inzichtelijker. Ik ben benieuwd of je aan een van die groeperingen een miljoen doden kan toeschrijven.


Als je christelijke milities gaat opnoemen zijn het ineens geen echte christenen. Ik kan best een lijstje geven.
Ook gif is geschapen.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 31 aug 2014 15:14

hettys schreef:Als je christelijke milities gaat opnoemen zijn het ineens geen echte christenen. Ik kan best een lijstje geven.

Grappig is dat hè, dat gebruik van een no true scotsman drogredenering.
Maar noem er gerust een paar, ik ben er wel benieuwd naar.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 31 aug 2014 20:08

De Lord's Resistance Army schijnt christelijk te zijn. De IRA ook.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor johannes1 » 01 sep 2014 13:57

En ondertussen rukt het Iraakse leger op en herovert al enkele dorpen/steden.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 01 sep 2014 18:39

Allah kan weer tevreden zijn, want: „Wreedheden op onvoorstelbare schaal in Irak” =D>
Als die Allah zijn onderdaantjes - ook wel lelijke baardapen genoemd - ook niet had, hè, dan kwam er toch niks van dit alles terecht. Dan zou Hij daar triest onthand in de hoogte zitten.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 01 sep 2014 18:41

In hoeverre kun je een dergelijk topic zakelijk vullen in plaats van met dit soort geenstijltaal? De LRA doet ook vreselijke dingen en die noemen zich christelijk. Hoe zou jij het vinden als een onchristelijke dan zulke onzin over God zou schrijven?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor hettys » 01 sep 2014 18:50

Faramir schreef:Grappig is dat hè, dat gebruik van een no true scotsman drogredenering.
Maar noem er gerust een paar, ik ben er wel benieuwd naar.



In Syrië heb je christelijke milities, bijvoorbeeld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Forces_Libanaises

en zo zijn er daar dus meer.

In Afrika evenzo:
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/01/24/mos ... e-militie/

Onder andere
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-balaka

en inderdaad. LRA

In hoeverre kun je een dergelijk topic zakelijk vullen in plaats van met dit soort geenstijltaal? De LRA doet ook vreselijke dingen en die noemen zich christelijk. Hoe zou jij het vinden als een onchristelijke dan zulke onzin over God zou schrijven?


!
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 01 sep 2014 18:56

Optimatus schreef:In hoeverre kun je een dergelijk topic zakelijk vullen in plaats van met dit soort geenstijltaal? De LRA doet ook vreselijke dingen en die noemen zich christelijk. Hoe zou jij het vinden als een onchristelijke dan zulke onzin over God zou schrijven?

Ach, ik probeer mij eens te verplaatsen in hoe een IS-er zou kunnen denken. En dan bescrhijf ik het in de derde persoon, wat gelegenheid geeft om het wat spottend te doen. Hij zal zich er een grote jongen bij voelen, maar daar steek ik dan de draak mee.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Boekenlezer » 01 sep 2014 19:03

hettys schreef:Als je christelijke milities gaat opnoemen zijn het ineens geen echte christenen. Ik kan best een lijstje geven.

Dat weet ik nog niet. Zo heb je in het tegenwoordige Syrië ook wel christelijke groepen, die zich gewapenderhand verdedigen tegen de moslimrebellen. Ik kan dat niet verkeerd noemen. Wie heeft ooit gezegd dat je je weerloos als een schaap dient te laten afslachten?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2014 20:13

Boekenlezer schreef: Wie heeft ooit gezegd dat je je weerloos als een schaap dient te laten afslachten?


Jezus. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor jamillah » 01 sep 2014 20:23

38 Gij hebt gehoord, dat gezegd is: Oog om oog, en tand om tand.

39 Maar Ik zeg u, dat gij den boze niet wederstaat; maar, zo wie u op de rechterwang slaat, keert hem ook de andere toe;

40 En zo iemand met u rechten wil, en uw rok nemen, laat hem ook den mantel;

41 En zo wie u zal dwingen een mijl te gaan, gaat met hem twee mijlen.

42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van dengene, die van u lenen wil.

43 Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.

44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;

45 Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 01 sep 2014 20:45

Het christendom als pasifistische godsdienst. Nee, slechts de eerste eeuwen was dat het geval. Christenen zullen keihard terugslaan indien dat nodig is om te overleven.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten