Irak en ISIS

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor hettys » 13 aug 2014 17:37

Optimatus schreef:Met de islam heeft ISIS inderdaad niets te maken, zo zeggen ook mijn collega's hier op het werk. Zij schamen zich te pletter voor deze barbaren.
Het gewauwel over zionisten vind ik in deze ook totale onzin. Weer zo'n complottheorietje en nog heel slecht uitgedacht ook.


ISIS is natuurlijk niet echt islamitisch. Het zijn mensen die macht willen.

Hoewel de organisatie oorspronkelijk uit al Qaida is voortgekomen, trok al-Qaidaleider Ayman al-Zawahiri in 2014 zijn handen af van ISIS. Reden hiervoor was dat, waar al Qaida wilde dat ISIS zich toelegde op het bestrijden van de legers van Irak, Syrië en de Verenigde Staten, de organisatie ook op grote schaal onschuldige burgers: sjiieten, alevieten en vrijzinnige moslims, doodde.

l.wikipedia.org/wiki/Islamitische_Staat_in_Irak_en_de_Levant

ISIS verkracht op grote schaal vrouwen. Dat is zeer on-Islamitisch, voor zover ik weet.
Ook gif is geschapen.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 13 aug 2014 17:49

hettys schreef:ISIS verkracht op grote schaal vrouwen. Dat is zeer on-Islamitisch, voor zover ik weet.

Mohamed zelf heeft het toegestaan bij zijn manschappen als ik me niet vergis. En ook vandaag de dag kan je gewoon legaal een vrouw helemaal uitwonen binnen de islam. Er wordt 'gewoon' een huwelijk voor een dag gesloten. Alles geheel volgens de regeltjes van de islam.

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor yobem » 13 aug 2014 18:03

Dat klopt maar dat is, als ik het goed heb begrepen, slechts voor een deel van de moslims weggelegd, en ironisch genoeg juist dat deel waar Isis de wapens tegen heeft opgenomen. Sjiieten, de perzische kant van de moslimwereld hebben bijzondere regels m.b.t. seksualiteit, je zou de propaganda site http://www.sjiieten-ontmaskerd.nl/artikelen/de-ontmaskering/sex/ Eens moeten lezen om te zien hoe collega islamieten van de soennitische kant daar tegenaan kijken.

Ik heb er eens een middagje op rondgeneusd, zeer leerzaam moet ik zeggen om een beetje zicht te krijgen op de geschilpunten tussen de twee stromingen binnen de Islam.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 13 aug 2014 18:08

Net zo nuttig als een site van nazi's lezen om over joden te leren. De site die je noemt is van een organisatie die door de AIVD in de gaten gehouden wordt. Dezelfde organisatie ronselt voor de jihad en voor ISIS.

Maar het maakt ook allemaal niet uit, het zijn slechts details.

ISIS heeft heel veel te maken met de islam en de gruweldaden die ze begaan en waar ze trots op zijn doen ze uit naam van de islam en ze vinden er ook rechtvaardiging voor in de geschiften van de islam.
Laatst gewijzigd door Faramir op 13 aug 2014 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mealybug » 13 aug 2014 18:09

yobem schreef:Dat klopt maar dat is, als ik het goed heb begrepen, slechts voor een deel van de moslims weggelegd, en ironisch genoeg juist dat deel waar Isis de wapens tegen heeft opgenomen. Sjiieten, de perzische kant van de moslimwereld hebben bijzondere regels m.b.t. seksualiteit, je zou de propaganda site http://www.sjiieten-ontmaskerd.nl/artikelen/de-ontmaskering/sex/ Eens moeten lezen om te zien hoe collega islamieten van de soennitische kant daar tegenaan kijken.

Ik heb er eens een middagje op rondgeneusd, zeer leerzaam moet ik zeggen om een beetje zicht te krijgen op de geschilpunten tussen de twee stromingen binnen de Islam.
het komt toch eigenlijk neer op een ruzie over wie nu de opvolger was van de profeet?

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor yobem » 13 aug 2014 18:20

Faramir schreef:Net zo nuttig als een site van nazi's lezen om over joden te leren. De site die je noemt is van een organisatie die door de AIVD in de gaten gehouden wordt. Dezelfde organisatie ronselt voor de jihad en voor ISIS.

Maar het maakt ook allemaal niet uit, het zijn slechts details.

ISIS heeft heel veel te maken met de islam en de gruweldaden die ze begaan en waar ze trots op zijn doen ze uit naam van de islam en ze vinden er ook rechtvaardiging voor in de geschiften van de islam.


Nou, het hoeft niet hoor, dan blijf je toch lekker domme foutjes maken over tijdelijke huwelijken? Volgens mij vermelde ik er ook netjes bij dat het een propaganda-site betreft, daar is geen woord Spaans bij voor wat betreft de te verwachten objectiviteit van de site. Maar daarom kan het nog wel interessant en leerzaam zijn om er eens een kijkje te nemen.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 13 aug 2014 19:05

Wat heeft een propaganda site te maken met de waarheid? Ik ben dan liever lekker dom dan zaken daarvan klakkeloos aannemen.

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor shrew » 13 aug 2014 19:06

Zodra een islamitische groepering gruweldaden begaat is het opeens niet meer islamitisch.

Wat is het dan? Joods, christelijk, atheistisch, boedhistisch, hindoeistisch in ieder geval niet.

Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat IS islamitisch is? Een hele nare vorm van Islam?

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor yobem » 13 aug 2014 19:10

Faramir schreef:Wat heeft een propaganda site te maken met de waarheid? Ik ben dan liever lekker dom dan zaken daarvan klakkeloos aannemen.


Precies, dat is ook exact waar ik voor pleit, alles wat daar staat geschreven klakkeloos voor waar aannemen en totaal geen andere bronnen raadplegen.

Ik lijk wel rooms.

*ironie modus uit*

Wat die propaganda site met de waarheid van doen heeft is dat het tijdelijke huwelijk niet aan de gehele islam kan worden toegeschreven aangezien die praktijk slechts door een deel van de islamieten wordt goedgekeurd Die informatie is toevallig ook (maar niet alleen daar) te lezen op die site. Dat niet willen inzien omdat die informatie óók op een propaganda site staat is inderdaad uitermate dom en eigenwijs, zeker ook omdat je te trots bent om die correctie van mij aan te nemen. Geeft verder niet, ik zal je met rust laten, blijkbaar is het al moeilijk zat om daar overheen te komen.
Laatst gewijzigd door yobem op 13 aug 2014 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 jun 2006 16:36
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor mannetje1977 » 13 aug 2014 19:15

shrew schreef:Is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat IS islamitisch is? Een hele nare vorm van Islam?


Ik snap het wel. Dat ISIS voor zichzelf claimt uit naam van de ware Islam te handelen moge duidelijk zijn, tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat als je moslim bent en de praktijken van ISIS afwijst je zegt dat het niets met ISlam te maken hebben.

In het verleden hebben mensen ook uit naam van het christendom hele nare dingen gedaan, maar ik ne toch ook genoeg christenen die beweren dat dat niets met het christendom te maken had.

Ik denk dat we de nuances moeten blijven zien, ISiS vertegenwoordigd niet de hele Islam net zoals de WESTBORO BAPTIST CHURCH niet het hele christendom vertegenwoordigd. (let op nu zeg ik niet dat de WESTBORO BAPTIST CHURCH net zo erg is als ISIS).
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 13 aug 2014 20:43

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens kan zijn dat ISIS een tamelijk geperverteerde visie van de islam er op nahoudt, net zoals Simon de Montfort en Arnaud Amaury er een geperverteerde visie van het christendom op nagehouden hebben. Hun methoden verschilden weinig van die van ISIS overigens.

De vraag is nu: hoe wordt het probleem opgelost? Militair ingegrijpen? Zo ja, door wie? Zo nee, hoe lossen we het dan op? Een olieboycot komt er gegarandeerd niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Faramir » 13 aug 2014 20:49

Optimatus schreef:De vraag is nu: hoe wordt het probleem opgelost? Militair ingegrijpen? Zo ja, door wie? Zo nee, hoe lossen we het dan op? Een olieboycot komt er gegarandeerd niet.

Aangezien deze mensen dusdanig barbaars zijn dat diplomatie totaal geen zin heeft blijft er maar een mogelijkheid over en dat dat deze terreur organisatie met militair geweld weggevaagd dient te worden zoals dat ook ongeveer gebeurd is met het nazisme. Door wie, allereerst door de volkeren in de regio en een ieder ander van goede wil. Dit kan wel eens een schakelmoment worden waarbij (oude) vijanden zij aan zij strijden om dit pure kwaad de wereld uit te helpen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor ineke-kitty » 13 aug 2014 20:50

Optimatus: " de vraag is nu: hoe wordt het probleem opgelost?"

NIET!

Ik wil geen "onheilsprofeet" zijn, hoewel ik daar meermalen van beschuldigd wordt door bepaalde forummers, maar ik geloof persoonlijk dat het alleen maar erger gaat worden met de "opmars van de Islam".

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3465
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor benefietdiner » 13 aug 2014 20:56

Optimatus schreef:De vraag is nu: hoe wordt het probleem opgelost? Militair ingegrijpen? Zo ja, door wie? Zo nee, hoe lossen we het dan op? Een olieboycot komt er gegarandeerd niet.

Oplossingen voor
Haagse ISIS-aanhang:
horen we ze niet of heeft
alleen de PVV ze?

Afbeelding
http://politiek.thepostonline.nl/2014/0 ... de-pvv-ze/

Ook bij de Nederlandse ISIS-aanhang kan de burger momenteel alleen de indruk krijgen dat de politiek – ondanks alle ophef en Kamervragen – niets doet. Veroordelingen kunnen er wel vanaf, maar nergens volgt enige visie op wat we met de Nederlandse ISIS-aanhang aan moeten. De enige uitzondering is de PVV. Daarvan weet iedereen wat ze eraan willen doen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Irak en ISIS

Berichtdoor Optimatus » 13 aug 2014 21:06

Tja... en als de PVV het voor het zeggen krijgt, krijgen we hier een soort geperverteerde idioten aan de macht die ook tot bijzonder veel onzin in staat zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten