Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 01 nov 2018 20:51

Veel respect voor de houding van de docent richting de school


https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/dr ... -1.1524639

Waar een deur sluit opent God een venster.
De docent kan verder met zijn missie en met een nieuwe werkgever zal het vast en zeker goed komen....die mag in zijn of haar handjes knijpen met zo n docent!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 02 nov 2018 09:38

MoesTuin schreef:Veel respect voor de houding van de docent richting de school


https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/dr ... -1.1524639

Waar een deur sluit opent God een venster.
De docent kan verder met zijn missie en met een nieuwe werkgever zal het vast en zeker goed komen....die mag in zijn of haar handjes knijpen met zo n docent!

Nu mag de school ineens wel een mededeling doen en is de AVG niet meer van belang blijkbaar?
Enerzijds positief dat de docent nu weet waar hij aan te is.
Triest dat de school niet op haar schreden is teruggekeerd.
Triest dat het christendom op deze wijze door het "grondpersoneel" in diskrediet gebracht is.

De houding van de docent verdient inderdaad respect.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 02 nov 2018 10:32

StillAwake schreef:Nu mag de school ineens wel een mededeling doen en is de AVG niet meer van belang blijkbaar?
Enerzijds positief dat de docent nu weet waar hij aan te is.
Triest dat de school niet op haar schreden is teruggekeerd.
Triest dat het christendom op deze wijze door het "grondpersoneel" in diskrediet gebracht is.

De houding van de docent verdient inderdaad respect.


Er is een overeenkomst tussen de school en de docent. Er zal niet iets anders gecommuniceerd worden dan met elkaar is overeengekomen.

Het bestuur heeft erkend dat er miscommunicatie is geweest en dat het anders had gemoeten. De docent wilde zijn principes niet opgeven en heeft nu er in toegestemd om het arbeidscontract met de school te laten beeindigen. Iedereen weet waar hij aan toe is.

Goede zaak dat het niet tot de rechter is gekomen, blijkbaar is de grond voor de rechtszaak toch wat anders geweest dan er wordt geroepen.

Je kan het bestuur veel verwijten, maar wie brengt nu het christendom in diskrediet als je de schofferende reacties lees op facebook van mensen die denken overal verstand van te hebben. Christenen die met grove woorden richting school en bestuur de maat nemen. In dit alles zijn er door docent en door bestuur fouten gemaakt. Daarnaast is duidelijk geworden hoe belangrijk het is om de regels te volgen (door alle partijen).
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 02 nov 2018 11:03

Speedy schreef:Er is een overeenkomst tussen de school en de docent. Er zal niet iets anders gecommuniceerd worden dan met elkaar is overeengekomen.
Laten we dat dan maar hopen. Op zich heb ik daar ook wel vertrouwen in, maar het viel me op.
Speedy schreef:Het bestuur heeft erkend dat er miscommunicatie is geweest en dat het anders had gemoeten. De docent wilde zijn principes niet opgeven en heeft nu er in toegestemd om het arbeidscontract met de school te laten beeindigen. Iedereen weet waar hij aan toe is.
Dat laatste is absoluut winst (in elk geval voor de docent). De school geeft toe fout te zijn geweest, maar weigert op haar schreden terug te keren. Zou ik persoonlijk niet met mijn geweten overeen kunnen komen, maar wellicht hoor ik niet tot de "rekkelijken" ;-)
Speedy schreef:Goede zaak dat het niet tot de rechter is gekomen, blijkbaar is de grond voor de rechtszaak toch wat anders geweest dan er wordt geroepen.
Of dat een goede zaak is is met onze kennis van zaken niet te beoordelen. De school heeft aangestuurd op een schikking buiten de rechter om, dus blijkbaar waren ze inderdaad niet zo overtuigd van hun standpunt.
Wat dat betreft lijk je gelijk te hebben, de grond voor de rechtzaak is blijkbaar minder sterk dan de school heeft willen doen geloven.
Speedy schreef:Je kan het bestuur veel verwijten, maar wie brengt nu het christendom in diskrediet als je de schofferende reacties lees op facebook van mensen die denken overal verstand van te hebben. Christenen die met grove woorden richting school en bestuur de maat nemen. In dit alles zijn er door docent en door bestuur fouten gemaakt. Daarnaast is duidelijk geworden hoe belangrijk het is om de regels te volgen (door alle partijen).

Dat er mensen zijn die schofferende dingen roepen en denken overal verstand van te hebben:
Dat er mensen zijn die er met gestrekt been ingaan houdt niet in dat de school het christendom NIET in diskrediet heeft gebracht.
Persoonlijk heb ik nergens gezien en gehoord dat de school met grove woorden de maat werd genomen, maar ik volg Facebook dan ook niet (mede om deze reden).
Mensen die overal verstand van menen te hebben... Ik kom ze op dit forum ook tegen. Ik kan een heel lijstje opnoemen van mensen die hier regelmatig reageren (of gereageerd hebben) die vooral niet door kennis van zaken gehinderd worden. In jouw ogen hoor ik wellicht ook bij die categorie, maar dat mag je zelf beoordelen.;-)
In hoeverre hieruit duidelijk is geworden dat het belangrijk is de regels te volgen is een gevolgtrekking die, hoewel ik daar over het algemeen wel achter sta, in mijn ogen uit deze zaak juist niet naar boven komt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 02 nov 2018 11:18

StillAwake schreef:Laten we dat dan maar hopen. Op zich heb ik daar ook wel vertrouwen in, maar het viel me op. Dat laatste is absoluut winst (in elk geval voor de docent). De school geeft toe fout te zijn geweest, maar weigert op haar schreden terug te keren. Zou ik persoonlijk niet met mijn geweten overeen kunnen komen, maar wellicht hoor ik niet tot de "rekkelijken" ;-)
School geeft alleen aan dat op het punt van communicatie het beter had gemoeten. Ze kunnen niet op hun schreden terugkeren, vanwege de uitgangspunten die de wet stelt aan het beleid en principes van de school.

StillAwake schreef: Of dat een goede zaak is is met onze kennis van zaken niet te beoordelen. De school heeft aangestuurd op een schikking buiten de rechter om, dus blijkbaar waren ze inderdaad niet zo overtuigd van hun standpunt.
Wat dat betreft lijk je gelijk te hebben, de grond voor de rechtzaak is blijkbaar minder sterk dan de school heeft willen doen geloven.
Dit is wel eenzijdig weergegeven, want als de docent zo overtuigd was van zijn standpunt dan was die rechtszaak er wel gekomen. De commissie heeft aangedrongen op gesprekken zodat niet de rechter een uitspraak hoeft te doen. Mbt beide partijen mogen we blij zijn dat ze eruit zijn gekomen en dat niet weer een hele riedel aan negatieve reacties (ook hier) gekomen zouden zijn.

StillAwake schreef:Mensen die overal verstand van menen te hebben... Ik kom ze op dit forum ook tegen. Ik kan een heel lijstje opnoemen van mensen die hier regelmatig reageren (of gereageerd hebben) die vooral niet door kennis van zaken gehinderd worden. In jouw ogen hoor ik wellicht ook bij die categorie, maar dat mag je zelf beoordelen.;-)
Ik respecteer juist als er argumenten worden gebruikt zonder een negatieve lading op de persoon gericht. En dan ben jij voor mij een uitzondering en dat waardeer ik. :idea:

StillAwake schreef:In hoeverre hieruit duidelijk is geworden dat het belangrijk is de regels te volgen is een gevolgtrekking die, hoewel ik daar over het algemeen wel achter sta, in mijn ogen uit deze zaak juist niet naar boven komt.
Dat is denk ik een leerpunt voor organisaties om de regels die ze zelf hebben gesteld dat die worden nageleefd door het personeel. Op de school is juist dat nagelaten. School heeft te laat gecommuniceerd en de docent weigerde zich te conformeren aan de schoolregels omdat er eerder zaken werden toegelaten. Zoiets moet voorkomen worden en dan moet duidelijk zijn waar een school voor staat. En helaas met dit precedent weet iedereen wel waar ze aan toe is.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 02 nov 2018 11:45

Speedy schreef:School geeft alleen aan dat op het punt van communicatie het beter had gemoeten. Ze kunnen niet op hun schreden terugkeren, vanwege de uitgangspunten die de wet stelt aan het beleid en principes van de school.
Kunnen ze dat niet? Of kunnen ze dat niet zonder gezichtsverlies?
Volgens mij is er geen wet die stelt dat de school mensen moet ontslaan waar ze het op een detail mee oneens zijn...
Speedy schreef:Dit is wel eenzijdig weergegeven, want als de docent zo overtuigd was van zijn standpunt dan was die rechtszaak er wel gekomen. De commissie heeft aangedrongen op gesprekken zodat niet de rechter een uitspraak hoeft te doen. Mbt beide partijen mogen we blij zijn dat ze eruit zijn gekomen en dat niet weer een hele riedel aan negatieve reacties (ook hier) gekomen zouden zijn.
Het klopt dat ik het enigzins eenzijdig belicht heb. Maar eenzelfde eenzijdigheid meende ik in jouw reactie te proeven. Je stelde dat dit mooi was, en aantoonde dat een hoop roeptoeters ongelijk gehad hebben. Dat wilde ik even spiegelen. Andersom is namelijk ook te stellen dat de school, als ze overtuigd waren van hun positie, een uitspraak op zak had willen hebben...
Speedy schreef:Ik respecteer juist als er argumenten worden gebruikt zonder een negatieve lading op de persoon gericht. En dan ben jij voor mij een uitzondering en dat waardeer ik. :idea:
Dankjewel, dat vind ik fijn om te horen. En wederzijds...
Speedy schreef:Dat is denk ik een leerpunt voor organisaties om de regels die ze zelf hebben gesteld dat die worden nageleefd door het personeel. Op de school is juist dat nagelaten. School heeft te laat gecommuniceerd en de docent weigerde zich te conformeren aan de schoolregels omdat er eerder zaken werden toegelaten. Zoiets moet voorkomen worden en dan moet duidelijk zijn waar een school voor staat. En helaas met dit precedent weet iedereen wel waar ze aan toe is.

Het lastige in dezen was dat het voornamelijk ongeschreven regels waren die niet nageleefd werden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 07 nov 2018 08:21

Tja...als de school echt zo strikt de regels wilt handhaven dan worden er vandaag heel veel leerlingen en docenten van de Driestar geschorst / ontslagen ( want ze zijn in t theater geweest :-$ )

https://www.grootnieuwsradio.nl/k/n663/ ... ocent.html

Citaat:
LEERLINGEN
De première-voorstelling was binnen drie dagen uitverkocht, al voelde het wel dubbel voor Arjan.
"Ik ben hier niet aan begonnen met de gedachte dat het mijn baan zou kosten."
De zaal zat vol met mensen die dicht bij Arjan staan.
Ook docenten en collega's van de Driestar waren aanwezig.
Veel leerlingen hebben zich aangemeld voor de tweede voorstelling in december, die ook helemaal is uitverkocht.
"Er komt een hele klas kijken waar ik vroeger les aan heb gegegeven."
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 07 nov 2018 09:11

MoesTuin schreef:Tja...als de school echt zo strikt de regels wilt handhaven dan worden er vandaag heel veel leerlingen en docenten van de Driestar geschorst / ontslagen ( want ze zijn in t theater geweest :-$ )

https://www.grootnieuwsradio.nl/k/n663/ ... ocent.html

Citaat:
LEERLINGEN
De première-voorstelling was binnen drie dagen uitverkocht, al voelde het wel dubbel voor Arjan.
"Ik ben hier niet aan begonnen met de gedachte dat het mijn baan zou kosten."
De zaal zat vol met mensen die dicht bij Arjan staan.
Ook docenten en collega's van de Driestar waren aanwezig.
Veel leerlingen hebben zich aangemeld voor de tweede voorstelling in december, die ook helemaal is uitverkocht.
"Er komt een hele klas kijken waar ik vroeger les aan heb gegegeven."

Prachtig toch?
Veel (ex)collega's en leerlingen laten hierbij merken dat ze het hart wel op de goede plaats hebben.
En passant veroordelen ze hiermee het standpunt van de school.

Lichtpuntje op deze pas begonnen dag.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 07 nov 2018 09:54

MoesTuin schreef:Tja...als de school echt zo strikt de regels wilt handhaven dan worden er vandaag heel veel leerlingen en docenten van de Driestar geschorst / ontslagen ( want ze zijn in t theater geweest :-$ )


StillAwake schreef:En passant veroordelen ze hiermee het standpunt van de school.


beide: nee
er is een groot verschil tussen het op persoonlijke titel bezoeken van een theater en het uitbrengen van een theaterproductie door een werknemer die een gedragscode ondertekent heeft om zijn functie uit te oefenen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 07 nov 2018 10:04

hans0166 schreef:beide: nee
er is een groot verschil tussen het op persoonlijke titel bezoeken van een theater en het uitbrengen van een theaterproductie door een werknemer die een gedragscode ondertekent heeft om zijn functie uit te oefenen.

Als ik een voorstelling bezoek van een collega die ontslagen zou zijn om die voorstelling zou de ontslagene dat als een statement beschouwen.
Hier dus ook.
Collega's laten hiermee merken achter de ontslagen docent te staan, en niet achter het standpunt van de school.
Of interpreteer jij dat anders?
Overigens ontgaat het verschil me een beetje, op persoonlijke titel op het podium staan mag niet, op persoonlijke titel in de zaal zitten wel?
Dat is nu juist datgene waarmee de refo-wereld zichzelf op de verkeerde manier buitenspel zet.


Enne: stond in die gedragscode echt dat er niet mocht worden gewaarschuwd tegen verslavingen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 07 nov 2018 10:09

StillAwake schreef:Als ik een voorstelling bezoek van een collega die ontslagen zou zijn om die voorstelling zou de ontslagene dat als een statement beschouwen.
Hier dus ook.


puur jouw persoonlijke interpretatie, mogelijk idd een steun aan hem, maar niet tégen de school. Als dat zo zou zijn zijn het grote hypocrieten die zsm ontslag moeten nemen.

StillAwake schreef:Enne: stond in die gedragscode echt dat er niet mocht worden gewaarschuwd tegen verslavingen?


wat een onzin opmerking, slaat totaal niet op de zaak.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 07 nov 2018 10:15

hans0166 schreef:puur jouw persoonlijke interpretatie, mogelijk idd een steun aan hem, maar niet tégen de school. Als dat zo zou zijn zijn het grote hypocrieten die zsm ontslag moeten nemen.

Nonsens.
Een statement voor de docent is automatisch een statement tegen de school.
Dat dat inhoudt dat er dan ontslag genomen zou moeten worden: besef wel dat je daarmee al je invloed weggooit, en de school daarmee dieper de afgrond in laat glijden.

hans0166 schreef:wat een onzin opmerking, slaat totaal niet op de zaak.

Inhoudelijke reactie! Complimenten!
En waarom slaat dat niet op de zaak?
Het lijkt mij nogal van belang of de docent "gezondigd heeft" tegen geschreven regels of tegen ongeschreven regels.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 07 nov 2018 12:10

StillAwake schreef:En waarom slaat dat niet op de zaak.


omdat de zaak is dat hij een theaterproductie maakt en uit gaat voeren, NIET over de inhoud van die productie

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 07 nov 2018 12:15

Nonsens, er is geen enkele onderbouwing van wie er heen gaan. Juist omdat hij ruim aan bod is gekomen in de sociale media. Tv, radio, diverse kranten hebben aandacht besteed aan zijn theaterstuk. Beseffen we wel dat juist ook in de seculiere omgevingen het probleem van verslaving en dan met name gokverslaving een grote rol speelt. Dus hiermee wordt een publiek bereikt waar we over het algemeen geen zicht op hebben.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Veendam » 07 nov 2018 14:37

hans0166 schreef:beide: nee
er is een groot verschil tussen het op persoonlijke titel bezoeken van een theater en het uitbrengen van een theaterproductie door een werknemer die een gedragscode ondertekent heeft om zijn functie uit te oefenen.


Zou er in die gedragscode dan ook staan opgenomen dat hij geen TV mag hebben, niet naar een bar of discotheek mag gaan en geen bioscoop of theater mag bezoeken ? Dat hij geen normaal internet mag hebben maar alleen filternet ? Dat hij o zondag zijn gras niet mag maaien en dat zijn kinderen van zaterdag op zondag echt voor 0.00 uur binnen moeten zijn ?

Ik hoop niet dat een gedragscode zo ver gaat.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten