Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor johannes1 » 30 dec 2019 12:17

Citaat van AD.nl inzake een rechtszaak tegen een Britse vrouw die 12 mannen uit Israel beschuldigde van verkrachting:
De zaak, voor de districtsrechtbank in Paralimni, werd nauwgezet gevolgd door mensenrechtengroepen.


Dus een strafzaak tegen mannen uit Israel moet worden gevolgd door mensenrechtengroepen. Is dat omdat ze dan weer hun vingertje kunnen wijzen naar Israel?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 30 dec 2019 13:23

johannes1 schreef:Citaat van AD.nl inzake een rechtszaak tegen een Britse vrouw die 12 mannen uit Israel beschuldigde van verkrachting:


Dus een strafzaak tegen mannen uit Israel moet worden gevolgd door mensenrechtengroepen. Is dat omdat ze dan weer hun vingertje kunnen wijzen naar Israel?

Maakt het uit? Als de mannen schuldig worden bevonden dan zijn ze schuldig en kan er gewezen worden door wie maar wil. Worden ze onschuldig bevonden dan kunnen ze ook niet wijzen.

En dat laatste blijkt het geval;
https://www.ad.nl/buitenland/oordeel-re ... ~a9d68c04/

Maar mensenrechten clubjes schijnen de laatste tijd wat meer oog te hebben voor groepsverkrachtingen, lijkt me niet verkeerd.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor K80 » 21 mar 2020 18:47

Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor johannes1 » 05 aug 2020 07:10

Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 05 aug 2020 08:30



Deels mee eens, de combinatie van alles met de slogan is wel wat stom gekozen, maar het eten van een banaan associëren met seksisme slaat natuurlijk helemaal nergens op. Aan de andere kant voegt het meisje met de banaan (in combinatie met de auto en de slogan) ook helemaal niets extra's toe aan het beeld. Waarom hebben ze dat neergezet? En waarom geven ze nu toch wel aan dat het een ongevoelig beeld is. Dus ja de reacties zijn overtrokken en tegelijkertijd is de reclame toch wel misplaatst.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor johannes1 » 05 aug 2020 08:35

Of het beeld is kleine meisjes dromen ook van een peperdure auto :lol:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 05 aug 2020 11:33

johannes1 schreef:Of het beeld is kleine meisjes dromen ook van een peperdure auto :lol:


Wat natuurlijke totale onzin is :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 03 dec 2020 21:46

https://www.pzc.nl/walcheren/kerstbomen ... ~abe1f116/

Kerstbomen in Meliskerke verbrand na waarschuwing van 'gelovige'.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 03 dec 2020 22:03

https://www.nydailynews.com/news/world/ ... story.html

Ultraconservatief Hongaars Europarlementslid József Szájer treedt af na zijn arrestatie tijdens een homoseksorgie met 25 personen "privéfeestje" in Brussel, want dat mag niet vanwege de Corona. Jozsef is lid en mede-oprichter van de Fidesz partij van Victor Orban die naar eigen zeggen sterk christelijk is en sterk anti-LGBTQ. Als homo heb je het momenteel niet gemakkelijk in Hongarije; in België valt het dan blijkbaar wel weer mee...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 03 jan 2021 00:26

https://www.inc.com/jessica-stillman/sc ... 3QO88saecA

We waren allemaal zo bang dat tieners die de hele dag naar hun mobieltje zaten te turen allemaal depressief en anderszins ongelukkig zouden worden. Uit een nieuwe studie van Oxford blijkt het gebruik van technologie de geestelijke gezondheid van kinderen in het algemeen ongeveer evenveel te beïnvloeden als het eten van aardappels :-)

Niet gezegd dat je kids dus zomaar zonder overzicht hun gang moet laten gaan; in individuele gevallen kan het nog wel eens fout gaan, maar statistisch gezien, heeft het gewoon zo goed als geen enkel effect, en dat is een hele geruststelling.

Artikel zelf
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elbert » 15 mar 2021 09:52

In IJsland is men wel wat gewend qua aardbevingen en vulkaanuitbarstingen, maar sinds 24 februari zijn er zo'n 37.000 geregistreerde aardbevingen geweest op het schiereiland Reykjanes. Dit schiereiland ligt vlakbij de hoofdstad Reykjavik en het internationale vliegveld Keflavik, waar verreweg de meeste inwoners van IJsland leven.
De zwaarste aardbeving was met kracht 5.7 op 24 februari, maar er zijn sindsdien talloze andere voelbare aardbevingen geweest, waardoor de IJslanders soms ruw uit hun slaap werden gewekt. Gisteren was er een aardbeving met kracht 5.4 en die had deze vallende rotsblokken tot gevolg (links) en ook de auto's van de hulpdiensten in het plaatsje Grindavik stonden te schudden (rechts).

De reden voor deze onrust is het opwellende magma onder dit schiereiland. De afgelopen 800 jaar is hier geen vulkaanuitbarsting geweest, maar geologen sluiten dat nu zeker niet uit. Sterker nog: het zou kunnen dat dit schiereiland aan het begin staat van een serie vulkaanuitbarstingen (spleeterupties waarbij lava uit de grond komt) die tientallen of zelfs honderden jaren kan aanhouden. Als je de aardbevingen wilt volgen, is hier de site van het IJslandse KNMI: https://en.vedur.is/earthquakes-and-vol ... arthquakes
Hier het gebied met de onrust:
Afbeelding
En er staan webcams opgesteld op plekken waar mogelijk lava uit de grond kan komen. Het magma zou zich nu op ongeveer 1 km diepte onder de oppervlakte bevinden:


Nu ik het toch over vulkaanuitbarstingen heb, moet ik het ook over de vulkaan Etna op Sicilie hebben, die trakteert ons vrijwel dagelijks op spectaculaire uitbarstingen. De lavafonteinen schieten soms tot 1000 meter de lucht in. Prachtige beelden.
.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2021 13:36

Mortlach schreef:https://www.inc.com/jessica-stillman/screen-time-isnt-harming-kids-much-at-all-rigorous-new-oxford-study-finds.html?fbclid=IwAR0B6kGhd1vi8LqJ_VLmpAWfyLxVQ-NsP7zA_FRDKgETRc1Qc3QO88saecA

We waren allemaal zo bang dat tieners die de hele dag naar hun mobieltje zaten te turen allemaal depressief en anderszins ongelukkig zouden worden. Uit een nieuwe studie van Oxford blijkt het gebruik van technologie de geestelijke gezondheid van kinderen in het algemeen ongeveer evenveel te beïnvloeden als het eten van aardappels :-)

Niet gezegd dat je kids dus zomaar zonder overzicht hun gang moet laten gaan; in individuele gevallen kan het nog wel eens fout gaan, maar statistisch gezien, heeft het gewoon zo goed als geen enkel effect, en dat is een hele geruststelling.

Artikel zelf

Of geef je hierbij aan dat aardappelproducten een slechte invloed op de jeugd hebben ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 15 mar 2021 13:39

elbert schreef:In IJsland is men wel wat gewend qua aardbevingen en vulkaanuitbarstingen, maar sinds 24 februari zijn er zo'n 37.000 geregistreerde aardbevingen geweest op het schiereiland Reykjanes. Dit schiereiland ligt vlakbij de hoofdstad Reykjavik en het internationale vliegveld Keflavik, waar verreweg de meeste inwoners van IJsland leven.
De zwaarste aardbeving was met kracht 5.7 op 24 februari, maar er zijn sindsdien talloze andere voelbare aardbevingen geweest, waardoor de IJslanders soms ruw uit hun slaap werden gewekt. Gisteren was er een aardbeving met kracht 5.4 en die had deze vallende rotsblokken tot gevolg (links) en ook de auto's van de hulpdiensten in het plaatsje Grindavik stonden te schudden (rechts).

De reden voor deze onrust is het opwellende magma onder dit schiereiland. De afgelopen 800 jaar is hier geen vulkaanuitbarsting geweest, maar geologen sluiten dat nu zeker niet uit. Sterker nog: het zou kunnen dat dit schiereiland aan het begin staat van een serie vulkaanuitbarstingen (spleeterupties waarbij lava uit de grond komt) die tientallen of zelfs honderden jaren kan aanhouden. Als je de aardbevingen wilt volgen, is hier de site van het IJslandse KNMI: https://en.vedur.is/earthquakes-and-vol ... arthquakes
Hier het gebied met de onrust:
Afbeelding
En er staan webcams opgesteld op plekken waar mogelijk lava uit de grond kan komen. Het magma zou zich nu op ongeveer 1 km diepte onder de oppervlakte bevinden:


Nu ik het toch over vulkaanuitbarstingen heb, moet ik het ook over de vulkaan Etna op Sicilie hebben, die trakteert ons vrijwel dagelijks op spectaculaire uitbarstingen. De lavafonteinen schieten soms tot 1000 meter de lucht in. Prachtige beelden.
.

Ben benieuwd.
Een jaar of wat geleden kon ik niet naar huis reizen omdat een vulkaan op IJsland (met een redelijk onuitsprekelijke naam) as in de atmosfeer kieperde.
2 weken extra in Mumbai gezeten voordat ik een vlucht naar Europa kon nemen. Hoop dat dat soort gevolgen ons ditmaal wel bespaard blijven...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 15 mar 2021 15:15

Was dat niet in 2010? Oftewel gewoon de prehistorie tegenwoordig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2021 15:38

Dat was in het weekend van 16 april 2010. Mijn trouwdag. Mijn broer woonde toen in Istanbul en landde kort voortdat het luchtruim sloot, op Schiphol. Na bruiloft en feest werden mijn kersverse vrouw en ik wakker in een hotel en één blik op internet leerde ons dat de geplande huwelijksreis naar Portugal lastig zou kunnen worden. Nog gekeken of de trein een optie was maar dat schoot niet echt op :-) De mensen die toen nog in ons huisje zaten konden daar trouwens ook niet weg. Dus de middag na de bruiloft stonden we weer bij ons klushuis. Van mijn baas mocht ik absoluut niet na het weekend weer aan het werk, dus boekten we een midweek Center Parcs. Dus tegenwoordig vertel ik mensen gewoon dat we op huwelijksreis van maandag tot vrijdag naar Heijderbos gingen. :-) Achteraf wel prima want in april was het weer in Portugal matig en we waren ook best wel moe van het regelen van de bruiloft, een huis kopen, klussen, inrichten... ik had nog 3 uur reistijd per dag. Dus lekker uitslapen, zwemmen enz was best wel prima. Twee maanden later alsnog in uitgeruste staat drie weken naar Portugal geweest.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron