Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 14 dec 2015 19:46

Yoshi schreef:Het heeft in deze niet zo zeer een seculiere cultuur te maken denk ik. Er heerst binnen het islamitische geloof een enorme schaamtecultuur. Een gehandicapt kind krijgen betekend niet zelden het einde van je status.


Terwijl dat in veel gevallen ook voorkomen kan worden, door bijvoorbeeld niet met een neef/nicht of weet ik veel wat te huwen.
Misschien verklaart het ook wel weer het een en ander...

Nina

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Nina » 14 dec 2015 20:19

Ik kan er van mee praten. Heb in een islamitisch land gewoond en gewerkt met gehandicapte kinderen. Wat heb ik daar een tranen gelaten! Kinderen die rondliepen op handen en voeten en dieren geluiden maakten; ze hadden opgesloten gezeten bij beesten.
Een gehandicapt kind krijgen werd gezien als een oordeel van Allah, en met zo'n oordeel hoef je niet blij te zijn en ook niet goed voor te zorgen.. Wat een ellende!!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 15 dec 2015 22:42

En weer lees ik over gedonder tussen Turkije en Rusland. Alleen niet in het RD. Ook niet in Trouw. Maar wel bij Elsevier:
Turks-Russische twist laait weer op na incident op zee
Dat zou afgelopen zondag gebeurd zijn.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 18 dec 2015 18:31

Dit is wel héél apart:
Meisje (12) trouwt oudere man: zo reageren mensen
Tja, dan word je inderdaad wel nieuwsgierig: hoe reageren mensen.
Alleen... deze bruiloft blijkt nep. Tja, zo kan ik ook wel wat in scene zetten... Waar gaat dat nou over?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 19 dec 2015 10:18

Kleuterjuffen hebben de handen vol aan plas- of poepbroeken van de leerlingen. Kinderartsen constateren dat een groeiend aantal kleuters niet of niet goed zindelijk is. Ouders beginnen te laat met zindelijk maken door drukte of omdat ze niet goed weten hoe ze hun kind op de wc moeten krijgen.

Kinder- en jeugdartsen en leraressen zien dat ouders te laat beginnen met het zindelijk maken. Ze zijn te druk met werk, denken dat hun kleintjes vanzelf zonder luier kunnen of weten niet goed hoe ze hun kroost op de wc moeten krijgen. ,,De luiers zijn zo schoon, dat kinderen het amper voelen als ze nat zijn. Veel ouders denken tegenwoordig dat het vroeg genoeg is rond de derde verjaardag te beginnen,'' merkt jeugdarts Cissy Siebel van CJG Rijnmond. Terwijl ouders al een jaar eerder kunnen starten met de potjestraining.

Gelezen in het AD.
Misschien denken sommige ouders wel dat dit op het kinderdagverblijf geregeld wordt?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 19 dec 2015 10:24

Chaya schreef:Misschien denken sommige ouders wel dat dit op het kinderdagverblijf geregeld wordt?

Als ze dat werkelijk denken dan is het nog triester gesteld dan ik al dacht.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 23 dec 2015 14:27

Een enigszins gekuiste verse van een mop, die H. v.d, Heyden op PostonLine zette:

Met deze kop erboven:
Straks hoofddoek verplicht en Koranles op basisschool? Bolkestein denkt van niet
Is het werkelijk?



Een dienstmeisje komt in tranen bij haar werkgeefster en vertelt dat ze haar betrekking opzegt omdat ze zwanger is. Zij heeft geen man en moet straks voor haar kind gaan zorgen. De werkgeefster heeft medelijden en komt na overleg met haar man met een briljante oplossing: zij zullen het kind adopteren. Zo kan het dienstmeisje op haar post blijven en daarmee ook nog veel in de buurt van haar baby zijn. Wat een fantastisch idee!

Ruim anderhalf jaar later gebeurt het echter nog een keer. Het meisje blijkt weer zwanger, nog eens strijken haar werkgevers de handen over de harten en ook het tweede kindje wordt liefdevol opgenomen.

Een maand of drie daarna meldt het dienstmeisje zich weer, wederom met de mededeling dat zij ontslag neemt.

“Waarom?”, vraagt de vrouw des huizes verbaasd.
“Een gezin met twee kinderen, dat wordt me te druk, mevrouw.”



Anekdotisch zal de vergelijking enigszins mank gaan, maar het gevoel is ongeveer hetzelfde: stank voor dank, gotspe bovenste plank. Verwelkomen wij andersdenkenden met open armen om later door ze ons eigen huis uit te worden geschopt, geknecht te worden of onder dwang te worden bekeerd tot een of ander middeleeuws geloof?

Dat is de angst die heerst.

DE COLUMN
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 30 dec 2015 17:14

Man steelt handtas van biddende vrouw (video)
Tja, het blijft in de kerk natuurlijk altijd uitkijken voor de niet-ware christenen, de hypocrieten, de huichelaars. 8-[
Artikel 29 NGB:
    [Wij spreken hier niet van] het gezelschap der hypocrieten, welke in de Kerk onder de goeden vermengd zijn, en intussen van de Kerk niet zijn, hoewel zij naar het lichaam in haar zijn;
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jan 2016 16:12

D66 wil af van „bij de gratie Gods”
Wel weer tekenend dat D66 dit weer zo dolgraag wil. De reden lijkt mij duidelijk: 'God bestaat niet!' Maar dat ga je natuurlijk niet hardop zeggen. Nee, ze zegt (via het artikel): "Ze respecteert het geloof in Gods wil, benadrukt ze." (Ik moest even denken aan een cartoon, die ik niet meer terug kon vinden. Leuk is dat: denk je je iets te herinneren, kun je uitgerekend dàt niet vinden... :? )

Het wordt wel een kille bedoening, als je God als het hoogste gezag weglaat. Bovendien worden we dan wel heel erg op onszelf aangewezen. Gezag wordt dan erg relatief, en waar leef je dan eigenlijk nog voor? Het is waar, voor zo'n seculiere maatschappij loop je niet erg warm... (Dat las ik laatst ook ergens.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 08 jan 2016 18:40

Mij persoonlijk kan het niet zo veel interesseren. Sowieso dat deze zin ook onder bijvoorbeeld een abortuswet staat.
Maar goed waar ik mij aan stoor is dat ze schijnbaar zo compleet wereldvreemd zijn in de 2e kamer dat ze niets beters weten te verzinnen in deze tijd.

D66 is schijnbaar de partij voor onnozele kleinigheidjes terwijl er in onderwijs, zorg, defensie enz enz allemaal ontzettend dringende dingen en grote uitdagingen liggen.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 09 jan 2016 13:52

Yoshi schreef:Sowieso dat deze zin ook onder bijvoorbeeld een abortuswet staat.

Daar hoort 'ie natuurlijk sowieso niet onder. In dat geval is het misbruik van Gods naam, om die dan zo te noemen. Moord wordt expliciet verboden in de tien geboden.

D66 is schijnbaar de partij voor onnozele kleinigheidjes terwijl er in onderwijs, zorg, defensie enz enz allemaal ontzettend dringende dingen en grote uitdagingen liggen.

En D'66 is volgens mij vooral de partij die de gure en ijskoude wind van de secularisatie graag zo hard mogelijk laat waaien.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2016 13:54

Boekenlezer schreef:En D'66 is volgens mij vooral de partij die de gure en ijskoude wind van de secularisatie graag zo hard mogelijk laat waaien.

Het probleem is meer dat D66 al die andere goden ook te vriend wil houden. Althans, de gelovers daarin.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 09 jan 2016 14:19

Ja, dat is wel een zo hilarisch verschijnsel dat ik me er zwaar over verwonder.

D66 en oa feministen hebben decennia tegen de invloed van het christendom gestreden. Daarin niet zelden succesvol. Maar pamperen de islam om een of andere reden. Grappig he. Zouden ze op tijd door hebben dat die keuze nogal vrij inconsistent is geweest en tot grote problemen gaat komen. Ik betwijfel het. Arrogander Pechtold zal zijn ongelijk nog niet erkennen als hij zelf zijn hoofd verliest door een kromzwaard.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 10 jan 2016 12:39

In Amerika is afgelopen zaterdag de historisch grootte jackpot van de PowerBall-lotto - 900 miljoen dollar - NIET gewonnen. De jackpot van volgende week zaterdag zal naar verwachting 1,3-1,5 MILJARD dollar zijn.

Nu gaat daar nog wel het e.e.a vanaf aan belastingen, maar dan nog. Wat moet je in vredesnaam als je ineens zoveel geld wint. Volgens de verhalen op internet maakt het je verre van gelukkig, sterker nog, de kans dat je wordt vermoord/ontvoerd/aangeklaagd, al dan niet door je eigen familie, neemt schrikbarend toe.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 10 jan 2016 15:18

Zo'n prijs zou ik dus nooit willen winnen. Het zal je leven ruïneren.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten