Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 10:06

Toch even terugkomend op de abortusproblematiek:
In de week van het leven is er een radiospotje van Siriz (en volgens mij ook een TV-spot).
Honderden klachten bij de reclamecodecomissie. Blijkbaar voelen veel voorstanders van abortus toch een wchuldgevoel als ze deze campagne horen.
Bizar ook dat het humanistisch verbond nu zegt dat dergelijke zaken niet in een Ster-blok horen, omdat ze gebaseerd zijn op religie.
Nog afgezien van de vraag in hoeverre dat één op één zo te stellen valt: frappant dat juist datzelfde Humanistisch Verbond een poos geleden een campagne had met "zonder uw hulp is het Humanisme aan de goden overgeleverd". Blijkbaar gelden voor henzelf ander maatstaven dan voor anderen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2021 10:28

StillAwake schreef:Toch even terugkomend op de abortusproblematiek:
In de week van het leven is er een radiospotje van Siriz (en volgens mij ook een TV-spot).
Honderden klachten bij de reclamecodecomissie. Blijkbaar voelen veel voorstanders van abortus toch een wchuldgevoel als ze deze campagne horen.
Bizar ook dat het humanistisch verbond nu zegt dat dergelijke zaken niet in een Ster-blok horen, omdat ze gebaseerd zijn op religie.
Nog afgezien van de vraag in hoeverre dat één op één zo te stellen valt: frappant dat juist datzelfde Humanistisch Verbond een poos geleden een campagne had met "zonder uw hulp is het Humanisme aan de goden overgeleverd". Blijkbaar gelden voor henzelf ander maatstaven dan voor anderen...

Ja, dat was mij ook opgevallen.
Predikers van de vrijheid - iedereen mag zeggen wat hij vindt - zijn er als de kippen bij als er dan een mening wordt geventileerd die hen niet welgevallig is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 10 nov 2021 11:42

Chaya schreef:Predikers van de vrijheid - iedereen mag zeggen wat hij vindt


natuurlijk is dat bij die warriors en wokies, alleen als je het met ze eens bent.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 12:56

hans0166 schreef:natuurlijk is dat bij die warriors en wokies, alleen als je het met ze eens bent.

Klopt, maar wel grappig dat er zoveel ophef over ontstaat. Blijkbaar raakt het toch aan het schuldgevoel van mensen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 14:07

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240498 ... -van-koers

Met Arjen de Kok, hier volgens mij nog wel eens genoemd want dat was een christen en fractievoorzitter van de Provinciale Staten in Gelderland. Maar net als veel anderen hebben ze FVD inmiddels de rug toegekeerd.

Bijna 60 procent van de Statenleden die in 2019 voor FvD in de provincies werden gekozen, is vertrokken. En ook in de Tweede Kamer, in de Senaat, het Europees Parlement en de gemeenteraad van Amsterdam hebben volksvertegenwoordigers de partij verlaten. Tegelijkertijd neemt partijleider Thierry Baudet steeds extremere standpunten in, zowel op partijbijeenkomsten als in de Tweede Kamer.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 14:11

Marnix schreef:https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2404988-terwijl-zijn-volksvertegenwoordigers-vertrokken-veranderde-baudet-van-koers

Met Arjen de Kok, hier volgens mij nog wel eens genoemd want dat was een christen en fractievoorzitter van de Provinciale Staten in Gelderland. Maar net als veel anderen hebben ze FVD inmiddels de rug toegekeerd.

Bijna 60 procent van de Statenleden die in 2019 voor FvD in de provincies werden gekozen, is vertrokken. En ook in de Tweede Kamer, in de Senaat, het Europees Parlement en de gemeenteraad van Amsterdam hebben volksvertegenwoordigers de partij verlaten. Tegelijkertijd neemt partijleider Thierry Baudet steeds extremere standpunten in, zowel op partijbijeenkomsten als in de Tweede Kamer.

Is het ten diepste niet zo dat juist Baudet FvD de rug toe aan het keren is? Hij wisselt vaker van mening dan Max Verstappen van banden...
Als ik hoor wat Baudet nu allemaal roept: dat is niet datgene wat 3 jaar geleden voor de PS verkiezing in zijn programma stond...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 11 nov 2021 11:36

StillAwake schreef:Is het ten diepste niet zo dat juist Baudet FvD de rug toe aan het keren is? Hij wisselt vaker van mening dan Max Verstappen van banden...
Als ik hoor wat Baudet nu allemaal roept: dat is niet datgene wat 3 jaar geleden voor de PS verkiezing in zijn programma stond...


Ja zijn meningen worden steeds extremer... en als je een narcist aan het roer hebt met grootheidswaanzin wordt het voor de rest van de partij steeds lastiger om nog te blijven vanwege de ideologie van de partij. En na de scheuring met van Haga en zo is het stempeltje dat Baudet overal op wil drukken alelen amar groter geworden en wordt het steeds meer een one-man-show.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 14 nov 2021 17:57

Geen 'nieuws', maar wel leuk. Als je je echt eens achter je oren wilt krabben over de keuzes die sommige mensen maken, moet je op YouTube eens zoeken naar "Sovereign Citizens" (soevereine burgers); dit zijn Amerikanen die besloten hebben dat de Amerikaanse wetten niet op hen van toepassing zijn omdat ze hun burgerschap hebben opgegeven en zichzelf "soeverein" hebben verklaard.

En dus zijn er talloze filmpjes van doodnormale verkeersstops die normaal gesproken 2 minuten zouden duren (rijbewijs en verzekeringspapieren! Alstublief, agent. Oké, alles in orde, prettige dag verder), die uitlopen in letterlijk uren durende 'standoff' waarbij uiteindelijk na 100 keer aandringen de soevereine burger uit zijn auto wordt gesleept, eventueel wordt getaserd en in het gevang belandt.

Respect voor de agenten, rechters en andere wetshandhavers die zo hard proberen de levens van deze lui NIET te ruïneren, trouwens. Maar ook engelengeduld raakt wel eens op, blijkbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Erik1960 » 28 nov 2021 22:57

Vandaag werd bekend dat Thomas Quartier het komende jaar de Theoloog des Vaderlands is.
Het beste theologische boek van 2020/2021 is van de hand van hoogleraar Arnold Huijgen van de Theologische Universiteit Apeldoorn: ‘Maria - icoon van genade’.

https://kloosterkracht.nl/thomas-quartier-nieuwe-theoloog-des-vaderlands/
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Kvinna » 28 nov 2021 23:11

Mortlach schreef:Geen 'nieuws', maar wel leuk. Als je je echt eens achter je oren wilt krabben over de keuzes die sommige mensen maken, moet je op YouTube eens zoeken naar "Sovereign Citizens" (soevereine burgers); dit zijn Amerikanen die besloten hebben dat de Amerikaanse wetten niet op hen van toepassing zijn omdat ze hun burgerschap hebben opgegeven en zichzelf "soeverein" hebben verklaard.

En dus zijn er talloze filmpjes van doodnormale verkeersstops die normaal gesproken 2 minuten zouden duren (rijbewijs en verzekeringspapieren! Alstublief, agent. Oké, alles in orde, prettige dag verder), die uitlopen in letterlijk uren durende 'standoff' waarbij uiteindelijk na 100 keer aandringen de soevereine burger uit zijn auto wordt gesleept, eventueel wordt getaserd en in het gevang belandt.

Respect voor de agenten, rechters en andere wetshandhavers die zo hard proberen de levens van deze lui NIET te ruïneren, trouwens. Maar ook engelengeduld raakt wel eens op, blijkbaar.
Ik heb daar een aantal filmpjes van bekeken. Fascinerend! Het zijn zulke malloten, met hun eigen wetboek, "travelling", een beroep doen op allerlei Amendments die over andere dingen gaan. Onvoorstelbaar. En ze kunnen zo zuigen, ongelofelijk dat die agenten er niet na vijf minuten op beginnen te slaan. Om een of andere reden is het toch interessant om naar te kijken, maar het mooiste is als de ramen worden ingeslagen en ze uit de auto worden gesleept. Dan hebben ze meestal trouwens een "back injury", dus ze moeten zachtkens behandeld worden.
Wel is het onuitstaanbaar hoeveel tijd en energie ze in beslag nemen van politie en justitie. En het dient geen enkel doel.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 29 nov 2021 07:31

Erik1960 schreef:Vandaag werd bekend dat Thomas Quartier het komende jaar de Theoloog des Vaderlands is.


vreselijk populair, vertelt wat men tegenwoordig wíl horen, een benedictijn die nooit thuis is, is een duitser en woont overigens al een hele tijd in Belgie...hoezo "theoloog des Vaderlands"
Hebben we in het geheim Nederland Belgie en Duitsland tot ons Vaderland gemaakt?

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Erik1960 » 29 nov 2021 08:12

hans0166 schreef:vreselijk populair, vertelt wat men tegenwoordig wíl horen, een benedictijn die nooit thuis is, is een duitser en woont overigens al een hele tijd in Belgie...hoezo "theoloog des Vaderlands"
Hebben we in het geheim Nederland Belgie en Duitsland tot ons Vaderland gemaakt?

Was de azijn in de aanbieding?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 29 nov 2021 10:01

Dan even een leuk nieuwtje tussendoor:

thttps://www.nu.nl/buitenland/6170294/t ... uwval.html

Ik word hier wel lichtelijk jaloers van. Wij mogen niet en daar zitten ze al drie nachten vast in de pub. En gezellig dat ze het hebben.

De andere mensen vermaken zich prima, zegt pubmanager Nicola Townsend tegen de BBC. "Er zijn nieuwe vriendschappen gevormd. We hebben quizzen en karaoke georganiseerd. De chefs maken lekker eten, mensen spelen spelletjes... We hebben het gewoon heel leuk."
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 25 dec 2021 18:59

Erik1960 schreef:Was de azijn in de aanbieding?


beetje laat... maar nee hoor, geen azijn. Maar zijn populariteit, manier van doen en nog wel een paar dingen, horen niet thuis bij een benedictijn van een beschouwende tak van de orde.
Het is een goed iets dat hij naar Belgie gegaan is, waar men veel actiever is.

Als ik mag vragen, wat heb jij met benedictijnen?

Erik1960
Sergeant
Sergeant
Berichten: 490
Lid geworden op: 03 jan 2021 11:45
Locatie: Waer iemand duisent vreugden soek

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Erik1960 » 26 dec 2021 10:23

hans0166 schreef:beetje laat... maar nee hoor, geen azijn. Maar zijn populariteit, manier van doen en nog wel een paar dingen, horen niet thuis bij een benedictijn van een beschouwende tak van de orde.
Het is een goed iets dat hij naar Belgie gegaan is, waar men veel actiever is.

Als ik mag vragen, wat heb jij met benedictijnen?


Hm.. zijn populariteit is natuurlijk iets wat bij anderen leeft. Volgens mij beschouwt hij zich te pletter, maar dat doet hij op een niet-alledaagse manier. Kind van zijn tijd hè?
De achtergrond van zijn verhuizing naar België ligt natuurlijk in de wijsheid van Vader Abt verborgen. Monniken zijn net mensen, het is niet ondenkbaar dat er ook menselijke overwegingen meespeelden ;-)

Ik heb verder geen bijzondere binding met Benedictijnen. Reed af en toe op zaterdagavond wel eens naar Slangenburg voor het avondgebed. Maar 2 x 45 minuten rijden voor een gebedsmoment van een 10 minuten is me net teveel.

In mijn vrije tijd ben ik af en toe gastheer bij de Norbertijnen in Heeswijk-Dinther. De Vita Mixta past me beter.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten