Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Riska

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Riska » 25 apr 2018 18:14

Optimatus schreef:Alas, I have to agree fully.

Me too - het is verschrikkelijk wat er uitgekraamd wordt.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 25 apr 2018 23:44


Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 26 apr 2018 00:58

Maar ik gebruik wel woorden om gewelddadige daden aan te kaarten die maar weinig leden lijken te veroordelen.
Voor slachtoffers in eigen cultuur hebben zij geen oog meer. Zij willen hun ongelijk niet toegeven, zij willen niet bevestigen dat er problemen met de islam zijn. Dat “wir schaffen das nicht”. Wanneer iemand dan ongegeneerd zijn mening komt spuien en zegt dat ie er genoeg van heeft, kan ik best begrijpen dat dit choqerend voor links kan aankomen.
Zij weten echter dat ze van geen hout pijlen kunnen maken. Zij weten dat rechts nu gelijk heeft en dat zij aan de kant zullen moeten staan of Europa gaat ten onder.
Jullie weten dat, ik weet dat. Links is de lafaard door de problemen zo lang te ontkennen en niet te benoemen. Rechts zal de held zijn in deze kwestie. Ik sta niet aan de verkeerde zijde in de geschiedenis.
Zij die deze waarheid niet willen of kunnen erkennen gaan dan over naar persoonlijk gedrag. Dan worden ze persoonlijk omdat ze aan de inhoud niet kunnen. Ik schrijf wel eens een blunder en onzin op ja, maar het hele betoog dat rechtop staat is een mening onderbouwd met feiten. Dat is geen mening die op niets gefundeerd staat he.
En kom ik gefrustreerd of schuimbekkend over? Misschien kunnen we eens enige tijd van regio wisselen. Misschien moet iedere westerling eens enige tijd ervaren hoe het is een mniderheid te zijn, alvorens te oordelen over mensen die hun ongenoegen uiten waar ze dat al reeds zijn. Men negeert zoals links dat betaamt de problemen, moet schiet liever de boodschapper af dan de dader te gaan berechten. Want treedt men op, dan moet men erkennen dat er een nog groter probleem is. Want verdedigen wij onze democratie gaat men dit beletten. Ook wanneer dit niet belet wordt zal duidelijk worden van welk formaat dit probleem is.
Moeten wij in ons landen dan no go zones tolereren? Moeten wij aanvaarden dat onze politiek maar aan schijnoptredens doet en uiteindelijk niets doen? Waardoor allochtonen dus een onschendbaarheidsgevoel krijgen en nog erger tekeer gaan. Die Nederlandse meisjes zijn niet verkracht door Vlamingen he. En ze zijn niet de enige. Linkse rechters spraken de ene verkrachter na de andere vrij omdat “niet goed duidelijk was of het meisje niet wou”. Dat was het signaal! Gevolg? Verkrachtingsgolf met steeds hetzelfde excuusje.

Links steunt hier misdadigers, rechts beschermt de slachtoffers.
Of links denkt slachtoffers te helpen, maar is te kortzichtig van geest te evalueren hoeveel meer slachtoffers het werkelijk veroorzaakt.
Linkse partijen zijn tegen de vrijheid van meningsuiting, manipuleren cijfers, misbruiken defensie, ... om uiteindelijk iedere Europeaan in gevaar te brengen. Ze werken de democratie volledig fascistisch tegen en kunnen er maar niet tegen dat rechts de overhand krijgt. Met het laatste beetje macht dat ze nog hebben helpen ze Europa zeer doelbewust om zeep.
Links is totalitair. Rechts wacht gewoon netjes haar tijd af en stond al die tijd aan de kant. Moge links hetzelfde doen wanneer de macht der wet zich van kant wisselt.

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor tulp » 27 apr 2018 09:51

Volkskrantverslaggever Ariejan Korteweg is naar de kerk in Dordrecht geweest in verband met het jubileum van de SGP.
Hij beschrijft de samenzang als volgt:

"Zacht begint het grote orgel te murmelen. Een voorspel dat aanzwelt tot een gonzende storm van geluid. Alle registers open, de klanken gutsen uit de pijpen. Even stil… dan breekt de zang los, psalm 77. Het is een zang zoals je nergens hoort, zeker niet wanneer de opkomst aanzienlijk is. Onwaarschijnlijk traag verlaten de lettergrepen de kelen, stuk voor stuk met aandacht voortgebracht. Als een zeil dat wordt gehesen, statig en vanzelfsprekend, zo verheft zich deze door het orgel gedragen samenzang.
Die traagheid blijkt niet voorbehouden aan psalm 77. Alle liederen hebben dezelfde slepende tred. Kennelijk is iedere behoefte aan verfraaiing, variatie of tempowisseling uitgebannen. Een rotsvast geloof volstaat."

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 27 apr 2018 17:42

Ze proberen op een dag als deze ijverig hun geloof ook hier aan de man te brengen.
Korans uitgedeeld op Koningsdag
Op een bepaalde manier is dat natuurlijk wel vloeken in de kerk. Want ons koningshuis is verbonden met het christelijke geloof, ook al is het christelijke profiel misschien wat zwakjes geworden. Die verbinding is er overduidelijk in het Wilhelmus. Het bestaan van ons land heeft met de gereformeerde godsdienst te maken.
Maar dan redeneer ik nog vrij politiek. Ten diepste gaat het natuurlijk om wat waarheid is, en de islam is dat nadrukkelijk níet. Die leidt van de wal in de sloot, van het leven naar de verdoemenis. Daarom ben ik er tegen. Maar ja, door de vermaledijde secularisatie hebben we als volk hier natuurlijk geen weerstand meer tegen, omdat we onszelf in geestelijk opzicht ernstig verzwakt hebben. En daar profiteren valse godsdiensten van, die kunnen daar mooi munt uit slaan!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor coby6 » 27 apr 2018 18:08

Boekenlezer schreef:Ze proberen op een dag als deze ijverig hun geloof ook hier aan de man te brengen.
Korans uitgedeeld op Koningsdag
Op een bepaalde manier is dat natuurlijk wel vloeken in de kerk. Want ons koningshuis is verbonden met het christelijke geloof, ook al is het christelijke profiel misschien wat zwakjes geworden. Die verbinding is er overduidelijk in het Wilhelmus. Het bestaan van ons land heeft met de gereformeerde godsdienst te maken.
Maar dan redeneer ik nog vrij politiek. Ten diepste gaat het natuurlijk om wat waarheid is, en de islam is dat nadrukkelijk níet. Die leidt van de wal in de sloot, van het leven naar de verdoemenis. Daarom ben ik er tegen. Maar ja, door de vermaledijde secularisatie hebben we als volk hier natuurlijk geen weerstand meer tegen, omdat we onszelf in geestelijk opzicht ernstig verzwakt hebben. En daar profiteren valse godsdiensten van, die kunnen daar mooi munt uit slaan!

Tsja, maar de christenen zitten te evangeliseren onder de moslims en vluchtelingen. Vonden ze niet zo leuk. Dan gaan ze ook wat doen.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 27 apr 2018 20:15

tulp schreef:Volkskrantverslaggever Ariejan Korteweg is naar de kerk in Dordrecht geweest in verband met het jubileum van de SGP.
Hij beschrijft de samenzang als volgt:

"Zacht begint het grote orgel te murmelen. Een voorspel dat aanzwelt tot een gonzende storm van geluid. Alle registers open, de klanken gutsen uit de pijpen. Even stil… dan breekt de zang los, psalm 77. Het is een zang zoals je nergens hoort, zeker niet wanneer de opkomst aanzienlijk is. Onwaarschijnlijk traag verlaten de lettergrepen de kelen, stuk voor stuk met aandacht voortgebracht. Als een zeil dat wordt gehesen, statig en vanzelfsprekend, zo verheft zich deze door het orgel gedragen samenzang.
Die traagheid blijkt niet voorbehouden aan psalm 77. Alle liederen hebben dezelfde slepende tred. Kennelijk is iedere behoefte aan verfraaiing, variatie of tempowisseling uitgebannen. Een rotsvast geloof volstaat."


dan heeft het vast indruk gemaakt :wink:

want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 28 apr 2018 16:51

ChristenUnie Den Helder mag niet met PVV in zee

https://www.ad.nl/politiek/christenunie ... ~a1e0c0e1/

"De voorzitter van de ChristenUnie wijst erop dat zijn partij en de PVV in politiek Den Haag juist vaak tegenover elkaar staan."

En dan landelijk wel in de regering gaan zitten met een partij als D66. Behoorlijk hypocriet.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2018 10:07

Riska schreef:Me too - het is verschrikkelijk wat er uitgekraamd wordt.


Sommige mensen hebben hersenen gekregen, maar gebruiken deze niet - het begraven talent.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 30 apr 2018 10:08

Yoshi schreef:ChristenUnie Den Helder mag niet met PVV in zee

https://www.ad.nl/politiek/christenunie ... ~a1e0c0e1/

"De voorzitter van de ChristenUnie wijst erop dat zijn partij en de PVV in politiek Den Haag juist vaak tegenover elkaar staan."

En dan landelijk wel in de regering gaan zitten met een partij als D66. Behoorlijk hypocriet.


D66 en ChristenUnie zijn elkaars ideologische tegenstanders. De PVV is een ideologische vijand. Met tegenstanders kun je samenwerken, met vijanden niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 30 apr 2018 17:10

Optimatus schreef:D66 en ChristenUnie zijn elkaars ideologische tegenstanders. De PVV is een ideologische vijand. Met tegenstanders kun je samenwerken, met vijanden niet.

Dat is aan de lokale afdelingen om te bepalen lijkt mij zo. D66 acht ik niet minder verwerpelijk dan de PVV, eerder meer.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2018 06:31

Yoshi schreef:Dat is aan de lokale afdelingen om te bepalen lijkt mij zo. D66 acht ik niet minder verwerpelijk dan de PVV, eerder meer.


Valt denk ik wel mee, grootste issue mrt D66 zit natuurlijk op het gebied van abortus en euthanasie maar dat is allemaal landelijke wetgeving, plaatselijk zal dat niet zo spelen. Vluchtelingenbeleid, visie op autochtonen en dat soort dingen spelen landelijk veel meer. Daarnaast heeft de PVV door opmerkingen die grenzen aan discriminatie / racisme of over die grensen heengaan en andere haatzaaierij zich gewoon zo impopulair gemaakt dat niemand met ze wil regeren...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 01 mei 2018 06:38

Links is de lafaard door de problemen zo lang te ontkennen en niet te benoemen.


Waar baseer je het op ? Alsof de PVV/CDA/VVD alles erkennen en uit de hun gemaakte fouten lessen leren.
Rechts bezuinigt en bezuinigt maar terwijl we een overschot van bijna 8 miljard hebben, rechts heeft een afbraak van een sociaal zekerheid doorgezet en uitgevoerd, ik snap niet waar je het dan over hebt

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 01 mei 2018 19:18

Unieke auto te koop; vrij nieuw, zelden in gereden, van eerste eigenaar, oude man.
https://www.ad.nl/auto/te-koop-unieke-l ... ~ab861b99/

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Optimatus » 02 mei 2018 10:09

Yoshi schreef:Dat is aan de lokale afdelingen om te bepalen lijkt mij zo. D66 acht ik niet minder verwerpelijk dan de PVV, eerder meer.


Dan hebben we verschillende meningen :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten