Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 15:43

Tante Pollewop schreef:Nee hoor. Als mij dit zou overkomen zou ik ook verontwaardigd zijn.

Speedy schreef:Ja, dat zou ik ook als werkgever zijn ........

Dan had hij beter moeten nadenken. Gevalletje eigen schuld dikke bult.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Cicero » 20 nov 2015 15:46

Speedy schreef:Ik had niet anders verwacht. Media bepaalt toch het gevoel van de mensen.
Oke, maar je snapt toch wel dat deze werkgever in dit opzicht zich niet aan de wet houdt?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2015 15:49

Cicero schreef: Oke, maar je snapt toch wel dat deze werkgever in dit opzicht zich niet aan de wet houdt?


Dat weet ik niet, inmiddels zijn er hele diverse juridische meningen over.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 20 nov 2015 16:07

We moeten de overheid die God boven ons heeft geplaatst gehoorzamen.
God schiep de overheid om orde tot stand te brengen, om kwaad te bestraffen en om rechtvaardigheid te bevorderen.

Dan zou ik willen vragen
Stel dat je als Christen vanaf nu bij elke niet christelijke werkgever geweigerd gaat worden om je Christelijke identiteit.
Er zullen massa ontslagen gaan vallen.

Welnu, de christelijke ondernemer die nu deze jongen om zijn geaardheid weigerd, doet precies het zelfde en dat is kwalijk.
Het is puur een veroordeling, als hij de jongen had aangenomen, wie weet waar het toe geleidt had in gesprekken e.d.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2015 16:15

Beetje een triest verhaal. Het gaat om een tijdelijke stageplaats. Sowieso geloof ik niet in christelijke bedrijven tenzij dat terug moet komen in het product dat je levert. Een krant, een omroep bijvoorbeeld. Maar een niet-christen snoeit een boom echt niet anders dan een christen.

Jezus leert niet om reservaten op te richten waar we alle niet-gelovigen buiten houden.... maar om christen te zijn in de wereld, zondaars op te zoeken, met ze te leven en ze het goede nieuws te vertellen. Jezus zijn "werknemers" waren geen lieverdjes. Om nog maar te zwijgen over David, Simson, Mozes enzovoorts enzovoorts. Dingen die een stuk erger zijn dan van iemand houden.

Maar daar wordt het probleem van gemaakt, homofoob als gereformeerden zijn. Men wist blijkbaar al lang dat die jongen niet geloofde (tenminste daar ga ik even van uit). Dat is blijkbaar geen punt voor dat bedrijf. Een relatie hebben ook niet. Ook al weet je dat niet-christenen doorgaans niet wachten met seks tot het huwelijk. Hij houdt van voetbal, schietspelletjes enzovoorts. Allemaal prima hoor. Je bent welkom. Maar dan na afloop zoeken ze op zijn facebook-profiel en ontdekken dat hij een vriend heeft. En dat is opeens heel erg. Dan is hij niet meer welkom.

Kortom het gaat niet om christen-zijn en wat je doet, maar als je een vriend hebt is het opeens wel erg. Dat is gewoon inconsequent homofoob gedrag. Daar heb ik moeite mee.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 20 nov 2015 16:25

Marnix schreef: homofoob als gereformeerden zijn.

Kan het zonder deze algemeenheden Marnix?
Hiermee kwets je liefdevolle gereformeerde ouders van een homofiele zoon of dochter.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2015 16:29

nee hoor, je zegt het goed. Het is een algemeenheid en gelukkig zijn er uitzonderingen. En met homofoob bedoel ik niet dat je geen liefdevolle ouders van een homofiel iemand kan zijn.... maar dat homoseksualiteit als een van de ergste zonden wordt gezien.... Zoals je kan lezen heb ik moeite met die gradatie die men aanbrengt. Ongelovig zijn, prima. Een relatie hebben, oke. Maar een vriend hebben als man. Dan ben je niet meer welkom.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 20 nov 2015 16:48

Heel vervelend voor de jongen dat dit gebeurd is. Maar wel zo eerlijk van de werkgever. En ja, als het een christen zou overkomen zou dat niet leuk zijn (en met de huidige wetgeving strafbaar net zoals in dit geval). Maar worden mensen niet juist aangemoedigd om eerlijk te zijn? Discriminatie is vaak niet leuk, maar het gebeurd dagelijks. Als ik als autochtone man bij de overheid solliciteer hebben vrouwen en allochtonen voorrang dat discrimineren...

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Cicero » 20 nov 2015 17:13

Yoshi schreef:Maar worden mensen niet juist aangemoedigd om eerlijk te zijn?

Het is ook in de werkgever te prijzen dat hij eerlijk precies het pijnpunt aangeeft en er niet omheen draait.
Maar goed, een eerlijke dief gaan we ook niet opeens vrijspreken toch?
Hier is duidelijk sprake van discriminatie, en dat mag niet.

Discriminatie is vaak niet leuk, maar het gebeurd dagelijks. Als ik als autochtone man bij de overheid solliciteer hebben vrouwen en allochtonen voorrang dat discrimineren...

Niet altijd. En als het voorkomt, heet dat voorkeursbeleid, en dat is aan strikte eisen gebonden, zoals dat het op voorhand gemeld moet worden en dat het voorkeursbeleid aantoonbaar nodig is in het betreffende bedrijf/overheidsapparaat. Ik ben er geen fan van, maar het is wettelijk geregeld, en ook wel ergens begrijpelijk.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 20 nov 2015 17:17

Het is pure discriminatie, enkel gelegaliseerd door de overheid. Moreel nog net zo verwerpelijk natuurlijk.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2015 17:20

Cicero schreef:Het is ook in de werkgever te prijzen dat hij eerlijk precies het pijnpunt aangeeft en er niet omheen draait.
Maar goed, een eerlijke dief gaan we ook niet opeens vrijspreken toch?
Hier is duidelijk sprake van discriminatie, en dat mag niet.

Iemand is onschuldig tenzij het tegendeel bewezen is en het moet nog helemaal blijken of de ondernemer dat gedaan heeft. Dat de publieke moraal hem al heeft opgehangen, dat was te verwachten, maar we leven gelukkig (nog) wel in een rechtstaat.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 nov 2015 17:54

Nouja, zulke teksten verzin je toch niet? Toen ik het las wist ik direct uit welke hoek het kwam.

Gebruikersavatar
Cicero
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3394
Lid geworden op: 01 okt 2004 14:06
Locatie: Holland

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Cicero » 20 nov 2015 18:04

Speedy schreef:Iemand is onschuldig tenzij het tegendeel bewezen is en het moet nog helemaal blijken of de ondernemer dat gedaan heeft. Dat de publieke moraal hem al heeft opgehangen, dat was te verwachten, maar we leven gelukkig (nog) wel in een rechtstaat.

Haha :D :D

Je hebt technisch-juridisch gezien wel gelijk, maar jij wilt toch niet zeggen dat als jij een inbreker in je huis op heterdaad betrapt, je je van elk oordeel onthoudt, want ja, hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is!

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Speedy » 20 nov 2015 18:18

Cicero schreef:
Je hebt technisch-juridisch gezien wel gelijk, maar jij wilt toch niet zeggen dat als jij een inbreker in je huis op heterdaad betrapt, je je van elk oordeel onthoudt, want ja, hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is!


In ieder geval mag ik dat wel zeggen, maar de buurman kan het niet beoordelen en zou zich moeten onthouden van commentaar. Die moet afwachten of de rechter de inbreker schuldig vindt en dan kan zeggen de buurman heeft gelijk.

Je weet ook dat als ik die inbreker zou aftuigen, dat de rechter dan met mij ook een hele bak met appels heeft te schillen en dat ik dan ook een probleem heb. De hele boel valt nu over deze ondernemer heen, terwijl zijn deel van het verhaal niet bekend is. En de jongen kan 200% gelijk hebben, dan geeft het de omstanders nog niet het recht om iemand te 'lynchen'. En helemaal niet mensen die zichzelf als christen zien.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 20 nov 2015 18:19

Tante Pollewop schreef:Nouja, zulke teksten verzin je toch niet? Toen ik het las wist ik direct uit welke hoek het kwam.

Ik zeg niet dat dit verzonnen is.
Maar je wil niet weten wat mensen allemaal wel en niet verzinnen voor wat aandacht.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten