Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Anoniem_89

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 apr 2015 15:40

Als het zo sober is dan zou ik tegen mijn kind gezegd hebben dat ze beter thuis kunnen blijven.
Koningsgezind ben ik totaal niet namelijk :-&

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boerin » 25 apr 2015 18:47

Boekenlezer schreef:Hagelslag wordt al ongezond genoemd, en dat vind ik toch wel zwaar overdreven. Ik neem dat ook regelmatig op brood bij mijn ontbijt, en ik ben er nog steeds, gezond en wel.
En op pindakaas hebben ze ook al wat aan te merken, lees ik net: "Het ging om ongezonde producten als hagelslag en pindakaas." (Bron) Pf, stelletje zeurteuten dat het zijn! In een Noord-Koreaans strafkamp zitten, dat is pas ongezond! En zoiets als roken, dat is ook wel behoorlijk bedreigend voor de gezondheid. Dat doe ik dan ook niet.

Die overmaat aan suiker in jam vind ik wel nogal overdreven. Als je normale aardbeien eet, zijn die niet overmatig zoet, maar aarbeienjam is wel zoeter dan zoet.
Nou bestaat er ook jam met de helft aan suiker.

Lol ja ouwe zemelaars. Op de vorige school was chocopasta verboden.
Light producten blief ik niet, las dat aspartaam hartstikke ongezond is en depressie kan veroorzaken en slecht is voor kinderen, maar die van ons mocht geen suiker op z'n aardbeien op school, dus toen moest er wat zoetstof op. Sinds ik dat heb gelezen knal ik er gewoon suiker op, ze zoeken het maar uit.
Lol ja roken, doet me denken aan iemand die in het ziekenhuis werkte en 3 eieren at in de pauze, waarop de dokter en zusters zeiden dat dat heel ongezond was, al paffend.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor mohamed » 25 apr 2015 20:24

Hypocriet van de arts en ook flauw van de zusters, niet zozeer omdat het waar was, maar vooral omdat hun gedrag ook niet onberispelijk bleek. Als ik de vrouw was geweest had ik geantwoord: 'dank u dokter dat u mij daar op wijst, maar ik eet liever drie eieren een per jaar dan dat ik rook.' Waarna de dokter betoeterd keek, zijn peuk in haar eieren uitdrukte en net voordat hij de deur met een knal achter zich dichtsloeg haar bits toebeet: 'wie denkt u wel niet dat u bent?'

Wist je trouwens dat de bedenker van die anti-rook campagne zelf rookt als een ketter? Laatst werd ik aangesproken door een heroine junk die me met zijn laatste kracht aanklampte en zei: 'begin er niet aan!' Vond ik ook zo ontzettend hypocriet zodat ik hem ruw van me afduwde en zei: 'beter eerst je eigen leven maar!'

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Miepje90 » 26 apr 2015 20:42

rotterdam schreef:Het ontbijt bestaat dit jaar onder meer uit melk, sinaasappelsap, volkorenbrood, chocoladehagelslag, aardbeienjam, appelstroop, smeerkaas, smeerworst, snoeptomaatjes en appels.

Wat een rampzalig ongezond ontbijt #-o


Zal ik dan maar eens uitleggen waar ik vooral op reageerde? Op de opmerking dat het overdreven was om het schoolontbijt als ongezond te bestempelen 'omdat de kinderen er toch niet dood van neervielen'. Nee, en van roken vallen we ook niet dood neer, maar gezond is 't niet. Hetzelfde geldt voor (overzoete) aardbeienjam, chemische smeerworst etc.
Maar van mij mogen de kids;).
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Anoniem_89

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 apr 2015 22:39

Daarom.. Genieten van het leven. :)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 12 mei 2015 10:32

„Strop voor provincie Utrecht door Tourstart”

Leuk, de Tour in je stad, maar ze laten je wel betalen om het openbaar vervoer op peil te houden. Da's een dure grap. Ik zou zeggen: reden om een Gentse Strop te nemen, op deze strop. :-D
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 21 mei 2015 14:41

D66 wil af van verbod majesteitsschennis
Majesteitsschennis op de schop

En, als ze dat erdoor hebben. Dan zetten ze de koning op een verhoging, en kunnen we hem met rotte tomaten bekogelen?
Beetje respect voor het koningsambt mag van mij wel. Jammer dat de tijdgeest mensen blind maakt voor het bijzondere daaraan. De gure effecten van de secularisatie.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 mei 2015 14:43

Ach, zo'n wet is ook niet meer echt van deze tijd. In hoeverre dat met secularisatie te maken heeft, weet ik niet.
Ook seculieren kunnen gewoon respectvol met anderen omgaan, daar is een voetstuk niet voor nodig.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 21 mei 2015 15:06

Het argument 'niet van deze tijd' vind ik een slecht argument, en overtuigt mij totaal niet. Waarom zou de waan van de dag meteen ook de hoogste wijsheid zijn? Of zijn we zo arrogant, dat we het verschijnsel 'blinde vlek' totaal voor onmogelijk houden?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 mei 2015 15:22

maar 'de gure effecten van secularisatie' zie je wel als (een van de) oorzaken van het afschaffen van de wet?

Volgens mij stamt deze wet nog uit vervlogen feodale tijden. WA is in principe niet meer of minder dan een van ons. Het afschaffen van deze wet leidt echt niet tot een toename van al dan niet verbaal geweld tegen het koningshuis. Die stelling vind ik neigen naar refo-populisme.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 21 mei 2015 15:26

Ach ja D66, heeft wel meer rare ideëen.
Net als laatst die goser met zijn f*** de koning.
W.A. is niet zo moeilijk benaderbaar, hij heeft al eerder aangegeven in een interview dat het hem niet zoveel uitmaakt.
Maar titulatuur moet er gewoon zijn.
Als ik bij mijn dokter kom, zeg ik ook niet: hallo Piet.
Mensen op bepaalde posities hebben hun aanspreektitel gewoon "verdiend".
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 21 mei 2015 16:48

Tante Pollewop schreef:maar 'de gure effecten van secularisatie' zie je wel als (een van de) oorzaken van het afschaffen van de wet?

Ik vind het wel goed passen in het seculiere, dat ieder besef van gezag verdwijnt. En het heilige bestaat ook niet meer, want God bestaat niet. 'En de koninklijke waardigheid? Huh, wat is dat?' Als je zo ver kijkt als je neus lang is, kijk je ver genoeg in hedendaags Nederland.

Chaya schreef:Ach ja D66, heeft wel meer rare ideëen.

D'66 bedrijft politiek, alsof wij mensen niet meer zijn dan hopen moleculen, pure materie.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Tante Pollewop » 21 mei 2015 17:42

Boekenlezer schreef:Ik vind het wel goed passen in het seculiere, dat ieder besef van gezag verdwijnt. En het heilige bestaat ook niet meer, want God bestaat niet. 'En de koninklijke waardigheid? Huh, wat is dat?' Als je zo ver kijkt als je neus lang is, kijk je ver genoeg in hedendaags Nederland.

Ik vraag me af wat voor beeld je hebt van 'seculieren'. Ten eerste is dit een groep die onderling totaal verschillend is, dus is jouw stelling behoorlijk ongenuanceerd. Daarnaast geloof ik er niets van dat seculieren minder besef van gezag zouden hebben of minder van koninklijke waardigheid zouden weten. Je betoog past wel precies in het sprookje wat in Refo-Nederland steeds populairder wordt. Het Grote-Boze-Wereld-sprookje.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2015 18:19

Volgens mij houdt majesteitschennis wel iets meer in dan alleen fysieke aanvallen. Die zullen natuurlijk nooit worden getolereerd, en daar verandert met het afschaffen van die wet niets aan. Het artikel meldt ook al dat de koning ook zonder die wet is beschermd tegen laster en smaad.

Nee, ik denk eerder aan cartoons, aan cabaretiers die... laten het we voor het gemak grappen noemen... maken over de koning en het koningshuis in het algemeen. Al die mensen zijn dus in principe (extra) strafbaar.

Ik moet denken aan een stuk van Hans Teeuwen waarin die nogal ver gaat in het beledigen van toenmalig koningin Beatrix. Het feit dat hij daar niet voor is veroordeeld, betekent dat die wet op de koningsschending een dode wet is, en dode wetten opruimen, daar is niets mis mee.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2015 18:20

Boekenlezer schreef:D'66 bedrijft politiek, alsof wij mensen niet meer zijn dan hopen moleculen, pure materie.


Nou, nou nou, overdrijven is ook een kunst. Ik zie D66 nog niet direct de wet op moord afschaffen, bijvoorbeeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten