'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor JeeWee » 21 aug 2013 12:07

Het is zover: de eerste vrouwelijke kandidaat staat klaar voor het lijsttrekkerschap van de SGP! Het EO-programma De Vijfde Dag meldde dat het bestuur van de SGP in Vlissingen een vrouwelijke kandidaat heeft voorgedragen voor het lijsttrekkerschap bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar.

Volgens zeggen heeft de SGP eerst zes mannen benaderd voor het lijsttrekkerschap, maar die bedankten allemaal voor de eer. En toen was er ineens de 40-jarige Lilian Janse die zich aanmeldde.

Afbeelding

Wat gaat er nu gebeuren?
Want de leden van de SGP-afdeling moeten zich nog uitspreken over haar kandidatuur.
Mooie try out zou ik zeggen, want de SGP zit nu niet in de gemeenteraad van Vlissingen.

Wat denk jij? Gaat dit stemmen kosten of opleveren?

Bekijk HIER de uitzending en lees er meer over!
Laatst gewijzigd door JeeWee op 21 aug 2013 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor elbert » 21 aug 2013 12:15

Nou ja, als de mannen allemaal bedanken, dan kunnen de leden van de afdeling natuurlijk niet om deze vrouwelijke kandidaat heen. Misschien levert het ze wel een zetel op doordat al die Clara Wichman's op haar stemmen. ;/
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor Mortlach » 21 aug 2013 12:16

JeeWee schreef:Het is zover: de eerste vrouwelijke kandidaat staat klaar voor het lijsttrekkerschap van de SGP! Het EO-programma De Vijfde Dag meldde dat het bestuur van de SGP in Vlissingen een vrouwelijke kandidaat heeft voorgedragen voor het lijsttrekkerschap bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar.

Volgens zeggen heeft de SGP eerst zes mannen benaderd voor het lijsttrekkerschap, maar die bedankten allemaal voor de eer. En toen was er ineens de 40-jarige Lilian Janse die zich aanmeldde.

Wat gaat er nu gebeuren?
Want de leden van de SGP-afdeling moeten zich nog uitspreken over haar kandidatuur.
Mooie try out zou ik zeggen, want de SGP zit nu niet in de gemeenteraad van Vlissingen.

Wat denk jij? Gaat dit stemmen kosten of opleveren?

Bekijk HIER de uitzending en lees er meer over!


Ik zou zeggen: De SGP, met beide benen stevig in de 21ste 20ste eeuw!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

yobem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 697
Lid geworden op: 03 mar 2013 17:41

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor yobem » 21 aug 2013 12:29

Ik vind het wel mooi dat er vrouwen zijn die meer ballen tonen dan sommige mannen. Een beetje rebels, dat mag ik wel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor Marnix » 21 aug 2013 12:37

Maar wie moet dan de kinderen opvangen, de vloer schrobben en aardappels koken nu?!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lock&Stock

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor Lock&Stock » 21 aug 2013 12:52

Marnix schreef:Maar wie moet dan de kinderen opvangen, de vloer schrobben en aardappels koken nu?!


Dit is het einde van de beschaving, wat ik je brom!

ricky70
Verkenner
Verkenner
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 okt 2012 14:47
Locatie: Veenendaal

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor ricky70 » 21 aug 2013 13:12

Goede zaak; gaat ze eerder stemmen opleveren dan kosten naar ik verwacht.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor 1a2b3c » 21 aug 2013 13:18

Marnix schreef:Maar wie moet dan de kinderen opvangen, de vloer schrobben en aardappels koken nu?!
1. Het is niet vanzelfsprekend dat er kinderen zijn.
2. Ook kleine kinderen worden groot.
3. Werk buitenshuis en huishouding zijn goed te combineren.
4. Zelfs een man kan huishoudelijke klusjes leren. (Hoewel, die vloer schrobben..... Persoonlijk ben ik daar geen voorstander meer van #-o )

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor 1a2b3c » 21 aug 2013 13:21

elbert schreef:Nou ja, als de mannen allemaal bedanken, dan kunnen de leden van de afdeling natuurlijk niet om deze vrouwelijke kandidaat heen. Misschien levert het ze wel een zetel op doordat al die Clara Wichman's op haar stemmen. ;/
Dan maar een vrouw bij gebrek aan beter? Het zou mij niet over de streep trekken hoor.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor schaapje » 21 aug 2013 13:25

1a2b3c schreef: (Hoewel, die vloer schrobben..... Persoonlijk ben ik daar geen voorstander meer van #-o )

:lol: Dat mag hij nooit meer doen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor alexander91 » 21 aug 2013 13:59

Ik denk dat er enerzijds mensen weg kunnen lopen die heel rechtlijnig willen blijven, maar dat anderszijds sommige mensen zich meer verbonden gaan voelen met de partij, tenzij de partij hard van leer trekt tegen deze vrouw, dan zal het ze misschien wel weer meer gaan kosten. De partij moet echter ook rekening houden met de wet nu en mag niet discrimineren.

Als ik er zo over nadenk dan denk ik dat het ze stemmen gaat kosten, vooral omdat velen denken dat ze meer stemmen zullen krijgen. Maar we zullen zien :-).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor coby » 21 aug 2013 14:10

1a2b3c schreef:(Hoewel, die vloer schrobben..... Persoonlijk ben ik daar geen voorstander meer van #-o )

Dat moet je gewoon leuk maken.
http://www.youtube.com/watch?v=oGiJhbhoNWE
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor mealybug » 21 aug 2013 14:20

De hele goegemeente kan de rotonde weer op, elkander betwistend en verder scheurend.
Dient deze vrouw of heerst ze?
Doet ze haar mond open op een heilige bijeenkomst, of is deze funktie deel van het maatschappelijk leven, waarbij die regels niet gelden?
Een funktie voor welke ''eer'' al 6 mannen bedankt hebben , lijkt me nu meer een zaak van opoffering geworden.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor Ruth2 » 21 aug 2013 14:21

Precies, niet te moeilijk doen!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor JeeWee » 21 aug 2013 14:51

Afbeelding

Ze zijn al aan het oefenen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten